• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

goede advocaat en eerlijkheid kom je een heel eind ...

 

 

Een beetje kabaal op dit forum heeft wellicht ook geholpen.... :P

 

haal die :P maar weg... ervaring leert dat dit inderdaad (heel veel) helpt.

Valt me nog mee dat er nog geen vraag van TS staat hoe dit topic te verwijderen....

 

wie is TS?

 

En idd kabaal zal zeker hebben geholpen hahaha ik ben in ieder geval opgelucht !!!

Link naar reactie
  • -2

 

 

maar wil niet zeggen dat ik hier klaar mee ben....

 

Oke, het zijn laaielichters. MAAR jij tekent wat zonder te lezen,ze staan in hun recht blijkbaar, bieden je een ontbinding en jij bent er niet klaar mee???

 

Wellicht je tijd stoppen in het lezen van contracten ipv een strijd aangaan die je niet kan winnen...

 

Succes verder,

 

Danny

 

;) we zullen zien

Link naar reactie
  • 0

Kelly, fijn dat het goed voor je verlopen is. Als ik jou was zou ik de tijd en energie die het je gaat kosten om 'hier nog niet klaar mee' te zijn, stoppen in een snelcursus zelfreflectie en eens na gaan hoe het zo heeft kunnen zijn dat jij als ondernemer zonder twijfel lukraak je handtekening zet onder iets wat je je bedrijf had kunnen kosten.

 

Ik denk dat je daar in de toekomst meer aan hebt dan een of andere heksenjacht op te zetten. De beste bescherming tegen dit soort praktijken, ben je zelf.

 

Succes!

 

Met hiermee nog niet klaar te zijn bedoel ik mee dat ik andere zelfstandige en kleine ondernemers erop de hoogte van ga brengen wat voor handels praktijken dit zijn ...door middel van twitter hyves facebook etc ook ken ik iemand uit de media wereld , en ook krijgt de kamer van koophandel van mij een stevige brief waarbij ik hoop dat ze nog net onervaren starters dit kunnen gaan besparen!!

 

ik ben een ervaring rijker en ik zag het als de goedheid in een mens zien ...

kennelijk kunnen we dat in deze tijden niet meer EERLIJKHEID is een groot woord maar wel iets waar je verder mee komt!

 

Dit soort praktijken zouden HARDER aan gepakt moeten worden T is jammer heb het verkeerde beroep gekozen ......

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect voor de brief van KellyDS4 , maar ik ben eerlijk gezegd veel benieuwder naar de brief van de advocaat van Kelly , want ik kan me niet voorstellen dat BeUp de beslissing om het contract te ontbinden heeft gebaseerd op de brief van KellyDS4.

Link naar reactie
  • 0

Beste

 

Ik heb bij Beup gewerkt , deel van de proximedia groep en ben blij er weg te zijn hoor.

Die mensen maken de vertegenwoordigers van alles wijs, dat wordt door de agentschaps directeur allemaal verteld

Ik zou hier graag mensen helpen,

En ik zou die firma willen laten sluiten dit kan toch niet dat mensen daarin trappen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bij Beup gewerkt , deel van de proximedia groep en ben blij er weg te zijn hoor.

Die mensen maken de vertegenwoordigers van alles wijs, dat wordt door de agentschaps directeur allemaal verteld

Ik zou hier graag mensen helpen,

En ik zou die firma willen laten sluiten dit kan toch niet dat mensen daarin trappen

 

Het zou me niet verbazen als amaury en kellyds4 dezelfde persoon zijn, aangezien de manier van schrijven en het taalgebruik nogal overeenkomen.

Ook kellyds4 gebruikt woorden als erin trappen, proximedia met een kleine letter, een woord als “handels praktijken” niet aan elkaar geschreven.

Door een vergelijking van het ip-nummer is dit natuurlijk gemakkelijk te zien.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Amaury,

 

Higherlevel is niet bedoeld voor ex-werknemers om frustraties kwijt te raken.

Je zult je ervaringen feitelijk dienen te omschrijven, anders zijn we genoodzaakt je bijdrage te verwijderen.

 

Marco

HL- admin

 

 

Beste

 

Ik heb bij Beup gewerkt , deel van de proximedia groep en ben blij er weg te zijn hoor.

Die mensen maken de vertegenwoordigers van alles wijs, dat wordt door de agentschaps directeur allemaal verteld

Ik zou hier graag mensen helpen,

En ik zou die firma willen laten sluiten dit kan toch niet dat mensen daarin trappen

 

 

Link naar reactie
  • 1

Beste

 

Ik heb bij Beup gewerkt , deel van de proximedia groep en ben blij er weg te zijn hoor.

Die mensen maken de vertegenwoordigers van alles wijs, dat wordt door de agentschaps directeur allemaal verteld

Ik zou hier graag mensen helpen,

En ik zou die firma willen laten sluiten dit kan toch niet dat mensen daarin trappen

 

 

 

Agentschaps directeur is een term uit het BeUP-jargon, inclusief foute spatie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zou hier graag mensen helpen.

 

 

De beste manier om mensen te helpen is gewoon vertellen (zonder kwalificaties) hoe vertegenwoordigers geinstrueerd worden en welke aspecten in het verkoopgesprek benadrukt worden en welke aspecten niet. Je weet dat Proximedia aka BeUP een gang naar de rechter niet schuwt om zijn geld te innen, dus misschien kan je met een verklaring de werkwijze van die onderneming verduidelijken. Of bereidheid aangeven om als getuige op te treden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Stom stommer stomst,

 

and another one bites the dust...

ik probeer al sinds donderdagmiddag, 1 uur nadat die gladde jongen weg was te annuleren. gebeld gemaild weer gebeld.

ben vanmorgen gebeld en kreeg te horen dat annuleren niet mogelijk zou zijn

 

Het is een stiekume tactiek.

 

je krijgt een snel belletje tussen de bedrijven door, met een geweldige deal die, uit promotionele doeleinden kosteloos is, waarin hij beloofd de afspraak nog te bevestigen via een mail. Die krijg je natuurlijk niet want als je toch achter de pc zit ga je wel snel even googlen. Dan staat hij voor de deur en doet hij alle genoemdee handelingen. Contact ondersteboven dubbelgevouwen op tafel bij zich houden en natuurlijk moet je het eerst goed lezen maar door de combinatie van de wil dat je zaak beter gaat lopen en de succesverhalen die je voorgesteld krijgt schiet dat er bij in.

dan is het bijna 3 uur en moet je van huis om een kind uit school te halen en het leed is geschied.

 

Triest dat sommige mensen zich voor alles lenen, maar oplichten is iets van alle tijd en dat die mensen geen scrupules hebben.

Link naar reactie
  • 0

Stom stommer stomst,

 

and another one bites the dust...

ik probeer al sinds donderdagmiddag, 1 uur nadat die gladde jongen weg was te annuleren. gebeld gemaild weer gebeld.

ben vanmorgen gebeld en kreeg te horen dat annuleren niet mogelijk zou zijn

Naar eigen zeggen van de directeur van BeUp is annulering tot 8 dagen na tekenen kosteloos mogelijk. Dit krijg ik tenminste wel eens in de mail als ik mij kritisch uitlaat over BeUp. Waarom BeUp er voor kiest om dit geheim te houden naar hun klanten toe maar wel steeds op de mail zet naar mij toe, is mij een raadsel.

 

Hoe je exact op moet zeggen weet ik niet, maar ik zou het via een aangetekende brief doen.

 

EDIT ik heb je even de mail van de directeur van BeUp geforward. Denk dat als je hem een mailtje stuurt dat het dan ook wel opgelost moet kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk heb ik het helemaal zelf gedaan en zoals ik zelf al zei is het stom, stommer stomst.

 

Maar gaat om de manier van de verkoper.

Maar gelukkig zijn er dit soort sites en krijg je ook zinvolle reacties zoals een forward van een mail van de directeur van proximedia aan iemand anders waarin hij schrijft dat er een voorgeschreven afkoelperiode is van 8 dagen.

Het is wel apart dat in de algemene voorwaarden nog staat dat het contract omheroepelijk zou zijn.

Nog aparter is dat volkomen in strijd met de afkoelperiode dezelfde verkoper mij vanmorgen probeerde te overtuigen dat dat niet mogelijk zou zijn en in de toekomst een afspraak met mij wilde maken.

 

Ik heb een vermoeden dat die pas na die 8 dagen ingepland had kunnen worden

 

positief nieuws van de heer Catrysse, algemeen directeur van proximedia, is dat het contract geannuleerd gaat worden.

 

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat de laster wel mee zal vallen, gezien het feit dat de verkoper flagrante leugens verteld.

 

Ook ik verwonder me over het feit dat in mailwisseling wel de afkoelperiode wordt gesteld, maar het zou proximedia/beup eren als de dat ook op de sites zouden zetten en het op zouden nemen in de algemene voorwaarden. Ik stel me zo voor dat je als directeur geen directe controle kan hebben op wat je verkopers allemaal vertellen en dat als zo'n tijdsbestek van 8 dagen algemeen bekend is, dan neem je diezelfde pushende verkopers tegen zichzelf in bescherming.

 

Gezien de vele mails over proximedia zou dat pas echt tot imagoverbetering leiden.

Link naar reactie
  • 0

Ik stel me zo voor dat je als directeur geen directe controle kan hebben op wat je verkopers allemaal vertellen en dat als zo'n tijdsbestek van 8 dagen algemeen bekend is, dan neem je diezelfde pushende verkopers tegen zichzelf in bescherming.

 

Zo werkt dat dus niet. Dit is gewoon cultuur van hard sell en die komt van de top. Er wordt geselecteerd op resultaatgedreven verkopers en getraind op binnenhalen. Zowel aan de telefoon als in persoonlijk contact wordt met scripts gewerkt. Of dacht je dat dat gevouwen contract toeval was?

 

Zoals eerder in dit topic gemeld, kan de rechter relatief mild reageren op het gebruik van woorden als oplichter en oplichting in zulke topics. Dat was in een zaak van BeUP - Proximedia versus Tros, de boevenbende-uitspraak. Desondanks heeft dit forum een voorkeur voor feitelijke beschrijvingen wat er gebeurt in plaats van boze kwalificaties. Met scheldpartijen zijn andere ondernemers niet geholpen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Naar eigen zeggen van de directeur van BeUp is annulering tot 8 dagen na tekenen kosteloos mogelijk. Dit krijg ik tenminste wel eens in de mail als ik mij kritisch uitlaat over BeUp. Waarom BeUp er voor kiest om dit geheim te houden naar hun klanten toe maar wel steeds op de mail zet naar mij toe, is mij een raadsel.

 

 

Opvallend is dat HL en Webwinkelforum op plaats 2 en 3 staan als je in Google zoekt op BeUP. Dat kan zomaar in iets positiefs veranderen als BeUP echt klantenservice gaat bieden en die 8 dagen bedenktijd actief onder de aandacht brengt.

 

Dat past echter niet goed in een businessmodel op basis van lock-in...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

uiteraard denk ik niet dat het hele script van verkooptechniek toeval is. En dat big brother Jan Cathrysse aam de touwtjes trekt. Ik heb echter wel de hoop en vertrouwen dat de berichten op dit forum uiteindelijk veranderingen tot gevolg zullen hebben en dat op enig moment er wel klantvriendelijk en niet zo short term wordt gedacht.

Maar zoiets heeft tijd nodig,

De 8 daagse bedenkperiode is een voorbeeld van deze evolutie.

In een mail heb ik een "no cure no pay" variatie om te overwegen geopperd. Als zij hun werk erg goed doen zou ze dat bij een onderneming die slaagt meer opleveren dan dat gruwelijke contract..

Link naar reactie
  • 0

Gisteren is BeUp bij mij langs geweest. Ze kwamen met twee man sterk, de ene was een stagiare werd verteld. Ik moest een contract tekenen voor 48 maanden voor € 238.00 per maand. Ik zei dat ik er even over moest nadenken en dat ik de volgende dag zou laten weten of ik het wel of niet deed. Toen werden de papieren onder me vandaan getrokken en werdt mij gezegd dat dat niet ging. Ik zei dat is een rare manier van zaken doen. Daar werden ze boos over en zeiden u was toch niet geïnteresseerd. Ik moet eerlijk zeggen ze brenegen het mooi en ik dacht dat is misschien de oplossing voor onze vindbaarheid. Maar gelukkig ben ik deze dans net ontsprongen :)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben net gebeld en heb een apspraak gemaakt met Beup.

Ze komen op 27 dec.2012 om 13.00u, bij mij langs.

.Ik ben erg blij met de uitleg en reacties van het forum van higherlevel.

Ik ga deze afspraak annuleren, telf lukt niet dus dan maar via de mail.

MAAR in elk geval niet met hun in zee.

bedankt

Link naar reactie
  • 0

Verleden week stonden ze ook ineens bij mij binnen. Ze gingen volgens mij alle bedrijven af op het bedrijventerrein.

Ikzelf was in bespreking maar mijn collega had mijn kaartje gegeven omdat ze erg opdringerig waren. Waren 2 mannen, waarvan 1 inderdaad een stagaire en een andere (onverzorgde) man.

 

Vandaag nog door ze gebeld, heb duidelijk gemaakt dat ik niet van de diensten gebruik wil maken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.