• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

uit welke omgeving kom je als ik vragen mag?

Verleden week stonden ze ook ineens bij mij binnen. Ze gingen volgens mij alle bedrijven af op het bedrijventerrein.

Ikzelf was in bespreking maar mijn collega had mijn kaartje gegeven omdat ze erg opdringerig waren. Waren 2 mannen, waarvan 1 inderdaad een stagaire en een andere (onverzorgde) man.

 

Vandaag nog door ze gebeld, heb duidelijk gemaakt dat ik niet van de diensten gebruik wil maken.

Link naar reactie
  • 0

Beste the butcher,

 

om te weten of ik deze personen ook in mijn regio kan treffen bij (mede kennis/vrienden ondernemers)

 

Verduidelijk dit nog eens, voor de gemiddelde forumlezer is dit denk ik niet helder.

 

Modgroet,

 

Highio

HL admin

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

excuus voor de korte uitleg.

 

Hieronder alles even op een rijtje

 

- ten eerste ben ik benieuwd waar dit bedrijf zoal ondernemers probeert te werven(regio's)

 

- Ook lees ik hier een hele hoop narigheid in dit topic. Mijn vraag is zijn er ook mensen die nu al langer dan een jaar in ze zijn met dit bedrijf en dus ook positieve ervaringen hebben.( wel opgeleverde diensten, een verbeterde omzet naar aanleiding van de beloofde dienstverlening.)

 

- ik heb het idee namelijk dat veel mensen hier elkaar napraten en ervan uit gaan dat dit bedrijf toch nooit hun werk zal gaan doen(naar aanleiding van alle negativiteit hier op het forum.) dus daarom contracten proberen op te zeggen(waar ze zelf met volle verstand hun handtekening hebben ondergezet.)

 

 

 

mvg

 

the butcher

 

Link naar reactie
  • 0

 

BeUP werft constant verkopers, dus vroeger of later komt er eentje lang op dit forum. Altijd goed, om ook eens van die kant te horen wat de ervaring is.

 

In vergelijkbare topics duikt doorgaans wel iemand op die een positieve ervaring heeft. Dat krijg je op een forum met zoveel deelnemers (en nog veel meer mensen die het overzicht van topics voorbij zien komen): als een leverancier ten onrechte bekritiseert wordt schieten de happy customers te hulp. Vandaar dat in de kopregel ook naar ervaringen gevraagd wordt...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Begin november heeft de rechter zich uitgesproken over een case waarin sprake was van agressieve verkooptactieken, zie Emerce.

 

Een vordering van BeUp, dochter van sitebouwer Proximedia, op een kleine patisserie in Dordrecht is door de rechtbank Dordrecht afgewezen. De rechtbank spreekt van ‘misbruik van omstandigheden door gebruik agressieve verkoopmethode’.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben een anderhalf jaar geleden hier ingetrapt. Nu belden ze vorige week weer. Ik heb toegestemd en heb het hele gesprek opgenomen. Ik ga nu bekijken wat ik met deze geluidopname kan. Misschien kunnen we ook gezamenlijk iets ondernemen tegen deze manier van verkopen. (zelf zeggen ze niet dat ze verkopen maar weggeven)

Graag zou ik ideeën en advies krijgen hoe ik en anderen van ons wurgcontract af kunnen. (evt met behulp van de opname)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben een anderhalf jaar geleden hier ingetrapt. Nu belden ze vorige week weer. Ik heb toegestemd en heb het hele gesprek opgenomen. Ik ga nu bekijken wat ik met deze geluidopname kan. Misschien kunnen we ook gezamenlijk iets ondernemen tegen deze manier van verkopen. (zelf zeggen ze niet dat ze verkopen maar weggeven)

Graag zou ik ideeën en advies krijgen hoe ik en anderen van ons wurgcontract af kunnen. (evt met behulp van de opname)

 

 

 

Waar belden ze dan precies voor als je bij hun al een contract hebt lopen?

Link naar reactie
  • 0

Zij wist niet dat ik al een contract had, dus ze begon de vindbaarheid van mijn site af te kraken en beup was dan de oplossing.

Natuurlijk baalde ze toen ik ze uiteindelijk vertelde dat ik al een contract had en dat die oplossing dus ook niet zo geweldig is.

 

Op welke manier verwacht je dat deze telefoon opname je bij de ontbinding van je contract kan helpen dan?

Link naar reactie
  • 0

excuus voor de korte uitleg.

 

Hieronder alles even op een rijtje

 

- ten eerste ben ik benieuwd waar dit bedrijf zoal ondernemers probeert te werven(regio's)

 

- Ook lees ik hier een hele hoop narigheid in dit topic. Mijn vraag is zijn er ook mensen die nu al langer dan een jaar in ze zijn met dit bedrijf en dus ook positieve ervaringen hebben.( wel opgeleverde diensten, een verbeterde omzet naar aanleiding van de beloofde dienstverlening.)

 

- ik heb het idee namelijk dat veel mensen hier elkaar napraten en ervan uit gaan dat dit bedrijf toch nooit hun werk zal gaan doen(naar aanleiding van alle negativiteit hier op het forum.) dus daarom contracten proberen op te zeggen(waar ze zelf met volle verstand hun handtekening hebben ondergezet.)

 

 

 

mvg

 

the butcher

 

 

en ik heb het idee dat een voormalig werknemer van BeUp zich roert in deze discussie en probeert op slinkse wijze punten te scoren voor BeUp. >;(

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zij wist niet dat ik al een contract had, dus ze begon de vindbaarheid van mijn site af te kraken en beup was dan de oplossing.

Natuurlijk baalde ze toen ik ze uiteindelijk vertelde dat ik al een contract had en dat die oplossing dus ook niet zo geweldig is.

 

Op welke manier verwacht je dat deze telefoon opname je bij de ontbinding van je contract kan helpen dan?

 

Die vind ik eigenlijk best wel aardig, juridisch gezien.

 

BeUp belt iemand, kraakt de site af op vindbaarheid, beveelt haar eigen product aan en komt er dan achter dat de betreffende site al gebruik maakt van BeUp's 'beproefde' online vindbaarheid methode. Anders gezegd:

 

"Ik bel u om mee te delen dat uw website door uw ontwerper/hoster/ICT-er verwaarloosd wordt. Uw site is onvindbaar in google en wij van BeUp kunnen u tegen een bescheiden prijs per maand helpen aan een betere ranking in google. Wat zegt u? Oh, u bent al klant bij ons?"

klik, beep, beep beep....

 

Die voicelog zou ik als klant van BeUp ook wel willen hebben als ik onder een contract uit zou willen komen...

 

gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zij wist niet dat ik al een contract had, dus ze begon de vindbaarheid van mijn site af te kraken en beup was dan de oplossing.

Natuurlijk baalde ze toen ik ze uiteindelijk vertelde dat ik al een contract had en dat die oplossing dus ook niet zo geweldig is.

 

Op welke manier verwacht je dat deze telefoon opname je bij de ontbinding van je contract kan helpen dan?

 

Zoals Joost ook al aangeeft kan hij daarmee bewijzen dat de dienst van BeUp niet blijkt te werken. BeUp zegt op die opname zelf dat zijn website ondanks dat hij de dienst van BeUp gebruikt blijkbaar nog altijd niet goed vindbaar is. Daarmee levert BeUp dus zelf het bewijs dat hun dienst niet werkt en kunnen ze nu dus niet meer beweren dat dit wel zo is.

 

Link naar reactie
  • 0

Snap ik, maar ik ging er eigenlijk van uit dat er betere manieren zijn om aan te tonen dat de service niet werkt, namelijk door het gebruik van statistieken. Zijn dit soort opnamen (waarbij geen toestemming is gegeven om het gesprek op te nemen) eigenlijk rechtsgeldig in een zaak?

 

Precies waar ik aan dacht bij het doorkijken van dit topic. Als je kan bewijzen door statistieken, sreenshots van Google of andere zoekmachines en aanvullend bijvoorbeeld een beoordeling door een onafhankelijk SEO deskundige, zou je op termijn ^ vrij eenvoudig onder het zogenaamde wurgcontract uit moeten kunnen komen.

*Juridisch zal je BeUP een kans moeten geven haar dienstverlening te verbeteren.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

excuus voor de korte uitleg.

 

Hieronder alles even op een rijtje

 

- ten eerste ben ik benieuwd waar dit bedrijf zoal ondernemers probeert te werven(regio's)

 

- Ook lees ik hier een hele hoop narigheid in dit topic. Mijn vraag is zijn er ook mensen die nu al langer dan een jaar in ze zijn met dit bedrijf en dus ook positieve ervaringen hebben.( wel opgeleverde diensten, een verbeterde omzet naar aanleiding van de beloofde dienstverlening.)

 

- ik heb het idee namelijk dat veel mensen hier elkaar napraten en ervan uit gaan dat dit bedrijf toch nooit hun werk zal gaan doen(naar aanleiding van alle negativiteit hier op het forum.) dus daarom contracten proberen op te zeggen(waar ze zelf met volle verstand hun handtekening hebben ondergezet.)

 

 

 

mvg

 

the butcher

 

 

en ik heb het idee dat een voormalig werknemer van BeUp zich roert in deze discussie en probeert op slinkse wijze punten te scoren voor BeUp. >;(

Lijkt mij ook. Kan me niet voorstellen dat iemand zonder enige voorgaande ervaring/connecties met BeUp via google toch op deze draad uitkomt (dan moet je toch BeUp o.i.d. hebben ingegoogled, waarom zou je dat doen als je ze niet kent of langs hebt gehad?), zich vervolgens voor het eerst als gebruiker aanmeldt bij HL, om daarna er alleen maar achter proberen te komen in welke regio deze specifieke verkoper zit, en dan ook nog eens met de extra toevoeging dat het vooral napraten is wat de negatieve recensies betreft en dus wel meevalt met BeUp.

 

pfff.

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers,

 

Ik ben zelf ook in zee gegaan met Beup en ben zeker tevreden over het resultaat. Het systeem wat ze hebben ontwikkelt is zeker wel goed. Nu ben ik pas 2 maanden actief met Beup en heb nu al resultaat. Het maandelijkse termijn is zeker wel aanwezig maar weegt bij mij niet op tegen de aanvragen. Je zal zelf de klanten binnen moeten halen dat kan Beup niet voor je doen. Voor de rest ben ik zeer tevreden met het Bizbook verhaal en de kritieken die ik over mijn site krijgt. Met hun hulp heb ik meer kijkers en meer aanvragen. Om de klanten ook tot kopen over te laten gaan heeft voornamelijk te maken met ervaring.

 

Het kopen via internet is in opmars en zal in de toekomst een steeds grotere rol gaan krijgen. Beup was voormij de druppel die ik nodig had.

 

Succes met het ondernemen en veel wijsheid.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Richard Mulder

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.