• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vermoed dat proximedia er belang bij heeft niet aan te tonen wat de daadwerkelijk gemaakgte kosten zijn, cq welke kosten men verder nog daadwerkelijk zou maken als het contract wordt voortgezet.

 

Uiteraard kan ik niet in hun boeken kijken, maar ik vermoed dat de grootste kostenpost voor proximedia acquisitiekosten zijn, gespendeerd aan het binnenhalen van klanten, niet aan het leveren van het daadwerkelijke 'product'.

 

Het vergaren van klanten voor dit soort diensten is niet eenvoudig - je moet iemand hebben die op een zwak moment in het verhaal trapt. Misschien lukt dat slechts 1 op de 100 keer, en dan kom je per geslaagde poging tot een aanzienlijk bedrag.

 

Vervolgens kun je aan een rechter gaan uitleggen dat van bijv een contract ter waarde van 4800 euro (200 per maand, 2 jaar) feitelijk zo'n 2000 is opgegaan aan gemiddelde acquisitie, 300 daadwerkelijke kosten waren om een out-of-the-tin website en telefoonnummer op te zetten, en de andere 2500 winst zouden zijn geweest.

 

Met het betalen van de daadwerkelijke kosten zal geen rechter moeite hebben, maar als dat slechts een minieme fractie is van het totaalbedrag kun je wel twijfels hebben bij de redelijkheid van de claim.

Link naar reactie
  • 0

Slecht nieuws voor Proximedia (BeUp / MKB Clickservice):

 

 

'Amsterdam, 27 augustus 2018

De rechtbank Amsterdam doet ongeveer 140.000 uitspraken per jaar. Iedere week selecteren we een aantal belangrijke en meest opvallende zaken per rechtsgebied. Deze week 7 uitspraken.

 

Kanton - Internetdiensten beëindigd: geen opzegvergoeding

 

20 augustus - Een kleine ondernemer mocht de twee overeenkomsten die zij had gesloten met Proximedia voor internetdiensten beëindigen zonder dat zij de contractuele opzegvergoeding - 40 procent van de resterende termijnbedragen - moet betalen. Dat heeft de kantonrechter bepaald. Proximedia was onvoldoende duidelijk over wat de ondernemer mocht verwachten van de overeenkomsten. Die ondernemer maakte zelf echter wel voldoende duidelijk waarom zij de overeenkomsten sloot: ze wilde dat Proximedia haar website ‘responsive’ zou maken. Daar hoorde bij dat de site mobielvriendelijk zou zijn. De site die Proximedia leverde, had duidelijke tekortkomingen. Op basis daarvan mocht de ondernemer concluderen dat de site ongeschikt was om zich ermee aan potentiële klanten te presenteren, oordeelt de rechter. Proximedia’s prestatie en de manier waarop het bedrijf handelde, waren zodanig dat de onderneemster zonder opzegvergoeding mocht beëindigen.'

 

Lees hier de volledige uitspraak:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2018:6006

 

Bron:

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Amsterdam/Nieuws/Paginas/Het-oordeel-van-de-rechter-27-augustus.aspx

 

Link naar reactie
  • 0

De strafrechtszaak van het Belgisch openbaar ministerie tegen Proximedia is dinsdag 18 februari in Brussel begonnen. Het franstalig blad l'Echo was aanwezig en heeft een verslag online gezet. Dat heb ik door Google translate laten verollansen.

 

Het komt erop neer dat de aanklacht is gepresenteerd aan de rechters. Proximedia wordt beschuldigd van misleiding/bedrog oftewel 'oneerlijke handelspraktijken'. Er is onderzoek gedaan door de Federale Overheidsdienst Economie (die meldingen verzamelt over zgn reclameronselaars) en die dienst heeft het dossier doorgeleid aan het OM in Brussel. De officier van justitie heeft 419 gedupeerden uitgenodigd om zich te voegen, waarop een honderdtal positief reageerde. Daarvan was een groot aantal aanwezig in de rechtszaal, die doorgaans gebruikt wordt om georganiseerde misdaad te berechten. Naar verwachting vergt deze kwestie diverse zittingen alvorens de rechter in september met een uitspraak komt.

 

De advocaten van Proximedia wijzen erop dat het bedrijf in talloze privaat-rechtelijke zaken al zijn gelijk heeft gehaald en dat een ontevreden klant niet perse het slachtoffer is van een strafbaar feit. In het onderzoek van FOD Economie zouden ook sprake zijn van tevreden klanten.

 

Nog een voetnoot. Proximedia is vorig jaar door Publicis overgedragen aan het investeringsfonds Ycor van Marice Levy en familie (grootaandeelhouders van Publicis) omdat Proximedia verliesgevend is en grote investeringen vergt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, ChinaTradeConsult zei:

Ze proberen het toch telkens weer.


En het lukt ze nog ook... kreeg vorige week een mailtje van een klant of ik een stukje code wilde implementeren voor zijn online marketingcampagne door... MKB Clickservice. Ik heb hem gewezen op de bedenkelijke reputatie van dit bedrijf, daar was hij inmiddels ook al achter gekomen maar ja, hij zat er al aan vast natuurlijk.

 

Volgens hem verliep de communicatie wel prima, maar bleven de resultaten vooralsnog uit...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Volgens hem verliep de communicatie wel prima, maar bleven de resultaten vooralsnog uit...

 

Op dit forum melden zich geen klagende ondernemers meer, maar recente berichten op Klacht.nl en reviews bij Trustpilot spreken voor zich.

 

De smoezen van de verkopers zijn soms hilarisch. Zo trekt een account manager een ondernemer bijna over de streep met de stelling dat de maandelijkse kosten van 190 euro met de Belastingdienst te verrekenen zijn. Als aftrekpost! Goh. Die ondernemer besloot toch even naar de reviews te kijken en wist toen meteen genoeg. De deal ging niet door.

 

Bij Trustpilot ook positieve reviews, overwegend van mensen die 1 keer een bericht plaatsen. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik werd gister ook opgebeld door dit bedrijf, 

 

De beste meneer smeert mij een afspraak aan met de beloftes dat het om een win actie ging van de overheid door dat ondernemers het zwaar hebben in deze tijd. Volgens mij is dit ook illegale reclame, maar goed. Daarnaast had hij het over zijn zoon die dit ook had gedaan en grote successen had terwijl de beste man hoogstens 25 klonk. Bovendien was het natuurlijk een ‘special offer’ dus de plekken gingen razendsnel.
 

Daarom stond er vanochtend al een dame voor de deur maar ik had net op tijd toch even het nummer nagekeken. Mevrouw vriendelijk uitgelegd dat ze best haar praatje mocht houden maar dat ik het bedrijf al had nagekeken en genoeg wist. Mevrouw was daar duidelijk niet van te spreken en begon over hoe ze een valide bedrijf waren en geen oplichters. Elk ‘groot’ bedrijf had natuurlijk slechte reviews volgens haar. Nog een keer benadrukt dat ik niet geïnteresseerd was en haar de deur gewezen.
 

Gelukkig woon ik redelijk afgelegen dus ze heeft zeker 2 uur in totaal voor niks in de auto gezeten.

 

Wat een afzetterij dit bedrijf. 

aangepast door Jurran
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Jurran zei:

Daarom stond er vanochtend al een dame voor de deur maar ik had net op tijd toch even het nummer nagekeken. Mevrouw vriendelijk uitgelegd dat ze best haar praatje mocht houden maar dat ik het bedrijf al had nagekeken en genoeg wist. Mevrouw was daar duidelijk niet van te spreken en begon over hoe ze een valide bedrijf waren en geen oplichters. Elk ‘groot’ bedrijf had natuurlijk slechte reviews volgens haar. Nog een keer benadrukt dat ik niet geïnteresseerd was en haar de deur gewezen.

 

Waar kwam je de waarschuwingen tegen?

 

Ik vraag daar naar, om vast te stellen hoe belangrijk sites zijn waar klachten geopenbaard kunnen worden of ondernemers ervaringen delen. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zojuist gebeld door een 'nieuw' bedrijf genaamd: MKB My Store. Snel Googelen kwam ik uit bij MKB Clickservice, persoon aan de telefoon gaf ook toe dat MKB My Store onderdeel is van MKB Clickservice. 

 

Ze bieden hun service gratis aan om zodoende bekendheid te creëren. Ik heb de beste persoon maar direct aangegeven dat ik geen interesse heb omdat ik nogal wat slechte reviews over ze gelezen heb.

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Joost Jansen zei:

Ze bieden hun service gratis aan om zodoende bekendheid te creëren. 

 

Die smoes gebruiken ze ook al twintig jaar. Het was waarschijnlijk 'zonder investering vooraf' of een andere formulering waarvan ze later kunnen zeggen dat ze nooit gratis bedoelden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In L'Echo van 23 april:

 

Quote

Proximedia vrijgesproken van van misleidende marktpraktijken

 

De rechter volgt de redenering van de advocaten van Proximedia. Weliswaar maakten enkele verkopers zich schuldig aan misleiding over de duur van de overeenkomst, maar dat kan het bedrijf niet verweten worden.

 

Het Brussels OM gaat in hoger beroep.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De advocaat van Proximedia toonde in zijn pleidooi begrip voor de slachtoffers, maar wees erop dat in hun contracten alle relevante voorwaarden en condities genoemd werden. Hij zou begrip kunnen opbrengen voor bedenktijd bij ondernemers - net zoals consumenten dat hebben - maar de wetgever acht zo'n bescherming niet nodig. Dus dan kan de rechter slechts concluderen dat er geen reden is om de eis van het OM niet gehonoreerd kan worden.

 

Proximedia.jpg

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 14-9-2020 om 22:04, TwaBla zei:

 

Op dit forum melden zich geen klagende ondernemers meer, maar recente berichten op Klacht.nl en reviews bij Trustpilot spreken voor zich.

 

 

Vandaag werd ik door hun gebeld, ze wilden een afspraak maken om marketing te mogen bespreken. Heb aangegeven dat ik geen interesse heb en gelijk opgehangen. Ik heb al genoeg gelezen over hun op HL ;)

Link naar reactie
  • 0

Made, 19 december 2022

Agressieve verkoop mag dat?

Bedrijven vastpinnen aan wurgcontracten, mag dat?

 

Hallo lieve mensen

Ik ben vrijdag 16 december bezocht door MKB Clickservice, en ja, getekend! Gelijk op vrijdagmiddag teruggebeld naar de vertegenwoordiger. Hij nam zijn telefoon niet meer op

Ik ben het contract goed gaan lezen, en kwam erachter dat ik aan een wurgcontract vastzit. Meteen de volgende dag zaterdag 17 december 2022 een aangetekende brief verstuurd, dat ik het samenwerkingsverband per direct wil eindigen, nu er nog bijna geen kosten zijn gemaakt. Het viel mij op dat de afspraak op vrijdag werd gemaakt, zodat er in het weekend niet gereageerd kon worden. Op  maandag 19 december ben ik terug gebeld door de vertegenwoordiger, die mij vertelde dat zijn bedrijf (Proximedia) het hier niet mee eens is. 

De gepaard gaande hoge kosten voor een website voor de duur van 24 maanden kan ik niet betalen. Ik heb zo snel mogelijk gereageerd met de aangetekende brief. Ik heb gevraagd om andere voorstellen. 

De verontwaardiging is groot. Dit is toch geen manier van zaken doen. Het vertrouwen in Proximus is weg voordat de samenwerking is begonnen. Dit alleen omdat ze al beginnen met een wurgcontract.

Heeft iemand nog tips, hoe ik hier vanaf kan komen. Elke reactie is welkom

 

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Kaatje2022 zei:

Meteen de volgende dag zaterdag 17 december 2022 een aangetekende brief verstuurd, dat ik het samenwerkingsverband per direct wil eindigen, nu er nog bijna geen kosten zijn gemaakt.

 

Heel goed. Zoek eens op MKB Clickservice, dan vind je meer berichten over deze dienstverlener.

 

1 uur terug, Kaatje2022 zei:

Op  maandag 19 december ben ik terug gebeld door de vertegenwoordiger, die mij vertelde dat zijn bedrijf (Proximedia) het hier niet mee eens is. 

 

Deze vertegenwoordigers krijgen commissie, dus hij/zij is niet blij met een klant die opzegt. Als je de andere berichten leest, zie je dat de directie van Proximedia/MKB Clickservice in het verleden zelf verwezen heeft naar enkele dagen bedenktijd oftewel afkoelservice.

 

Als ze jou die afkoelperiode niet gunnen, dan zijn er wel een paar andere ondernemers te vinden die heel recent nog gebruik hebben gemaakt van die opzegtermijn. Gewoon poot stijf houden!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

hallo collega ondernemers . 
helaas lees ik hier een hele geschiedenis over MKB clickservice . Ik ben er in december 2022 ingetuind . Een kleine ondernemer ben ik en in den beginne enthousiast over wat ze voor me konden doen . Nu is dat helemaal weg . Ze doen niets . Reageren niet op mijn e-mails , gewoon niets . Vandaag mijn automatische incasso stopgezet . Ze leveren niet dus waarom betalen ?
Pas nu lees ik wat voor geslepen bedrijf het is en hoeveel gedupeerden . Waarom mag zoiets zo blijven werken en waarom ook geen waarschuwingen vanuit KvK ofzo iets .
misschien heeft iemand nog tips voor me . Ik voel me opgelicht en de daders schijnen ermee weg te komen .  

 

aangepast door Hans van den Bergh
Vetgedrukt weggehaald en topics samengevoegd
Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL

 

2 minuten geleden, Nicnac zei:

misschien heeft iemand nog tips voor me

 

In dit topic kun je terugbladeren en lezen en leren welke pogingen anderen zoal ondernomen hebben om de kwestie op te lossen. Heel naar dat het fenomeen blijft bestaan, sterkte en succes!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.