• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
maar wij kunnen daarentegen oprecht zeggen dat wij altijd hebben getracht om onze diensten zo goed mogelijk, in de mate waarin medewerking vanuit de klant werd verleend en overeenkomstig de contractuele voorwaarden, te leveren.

(Nadruk toegevoegd)

Ik heb al eens een redelijk uitbreid betoog gehouden over jullie werkwijze. Dit is precies waar het mis gaat, namelijk bij jullie contractuele voorwaarden. Jullie laten nieuwe klanten een juridisch volledig waterdicht contract tekenen. Er is voor de ondernemer geen enkele mogelijkheid is om er onder uit te komen, als hij bij nader inzien van het contract af wilt zien.

 

En dat is gelijk het enige kunstje dat heel Proximedia kan. Ondernemers laten verleiden tot het zetten van een handtekening door aalgladde verkopers. Staat de handtekening, dan hangt de ondernemer. En MKBclickservice gaat weer precies hetzelfde doen, getuige de standaard looptermijn van 24 maanden.

 

In de gevallen dat er onverhoopt toch iets mis is gegaan, hebben wij zonder uitzondering geprobeerd om, samen met de klant, een passende oplossing te vinden. Dat sommige klanten zich niet konden vinden in de geboden oplossing betekent niet per definitie dat wij onbereid zijn geweest om een handreiking te doen.

Absoluut bullshit. Ik kan tientallen voorbeelden noemen van klanten die van het contract af wilden zien, om heel diverse redenen, bijvoorbeeld omdat ze gestopt waren met hun bedrijf of omdat ze de rekening domweg niet meer konden betalen. In elk van die voorbeelden haalden jullie gelijk de duimschroeven aan; Jullie belaagden ze met deurwaarders en sleepten ze uiteindelijk voor de rechtbank, om dan, overeenkomstig jullie contractuele voorwaarden, in het gelijk gesteld te worden. Daarmee maakten jullie deze ondernemers uiteindelijk alsnog financieel helemaal kapot door ze te houden aan de duizenden euro's boete, overeenkomstig jullie contractuele voorwaarden.

 

Zoals reeds duidelijk mag zijn na mijn betoog van afgelopen zomer, is er voor een bedrijf zoals die van jullie absoluut geen reden om in de eerste plaats zo'n lang contract te houden, laat staan om mensen een boete te laten betalen als ze er vanaf willen.

Link naar reactie
  • 0
Als het goed is heeft Publicis voor de overname alle risico's goed ingeschat. Er zijn in Frankrijk, België en Nederland veel ondernemers te vinden die menen dat ze door Proximedia, BeUP of andere werkmaatschappijen van de groep benadeeld zijn. Hun klachten zijn een risico dat in de boedel zat; die zijn mee overgenomen.

Wij zijn dan wel overgenomen door Publicis Groupe, maar we hebben nog steeds onze eigen invulling. Wij kunnen niet speculeren over het beleid van Publicis Groupe, waaronder dergelijke motivaties en afwegingen vallen, en zijn daarom niet bereid om hier inhoudelijk op te reageren. Het staat u vanzelfsprekend vrij om publiekelijk uw gedachten hierover de vrije loop te laten gaan, maar wij kunnen daar weinig over zeggen.

Het nieuwe beleid is een erkenning van de fouten uit het verleden.

Dat is uw interpretatie van de huidige ontwikkelingen. Maar in alle eerlijkheid: u heeft geen kijk op de interne gang van zaken zoals wij die hebben. De daadwerkelijke reden van de veranderingen, zowel reeds doorgevoerd en aangekondigd, is een reactie op een veranderende markt en het aanpassen van het product op basis van waargenomen signalen vanuit diezelfde markt.

Wat doet Publicis om die erfenis netjes te regelen?

Wij kunnen daar weinig over zeggen en zullen dus niet in naam van Publicis Groupe reageren.

Kunnen mensen met oude contracten aanspraak maken op de nieuwe voorwaarden? Is er enige coulantie?

De nieuwe voorwaarden zijn niet van toepassing op nog lopende overeenkomsten, dat is namelijk een ander product. Dat wil niet zeggen dat wij niet coulant naar onze klanten toe zouden zijn; wij zijn immers, in tegenstelling tot wat hier keer op keer beweerd wordt, wel degelijk coulant – echter niet zo coulant als bepaalde klanten zouden willen. Afgezien daarvan zullen bestaande klanten ook meeprofiteren van bepaalde ontwikkelingen, zoals dus onder andere bijkomend gespecialiseerd personeel en een flexibel AdWords-budget zonder bijkomende beheerskosten.

Is de pijplijn met rechtszaken en beroepszaken gestofzuigerd?

Met betrekking tot rechtszaken of andere juridische kwesties wensen wij online zo min mogelijk uitspraken te doen. Wij bekijken geval per geval en trachten altijd een correcte oplossing te vinden.

 

Hoogachtend,

MKB ClickService

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Prachtig - aan de ene klant huilen dat er zo veel mensen zijn die online klagen over Proximedia/BeUP, en tegelijkertijd heel arrogant verkondigen dat je eigenlijk gewoon heel lekker bezig bent.

 

Die klachten komen niet uit de lucht vallen, en er is een reden dat er over Proximedia/BeUP zoveel meer geklaagd wordt dan over andere bedrijven. Hint: het ligt niet aan de absurd hoge verwachtingen van die klagers! :)

Link naar reactie
  • 0

tja, MKB clickservice is dus gewoon ouwe wijn in nieuwe zakken. Het verminderen van argeloze slachtoffers van hun agressieve verkooppraktijken staat of valt met de bekendheid hiervan.

 

De nieuwe voorwaarden waarmee ze nu schermen zijn in ieder geval nergens na te lezen. hooguit in te kleine lettertjes op de achterkant van hun contracten. ;D

Link naar reactie
  • 0

* Heeft de klant volledige toegang tot de adwordsomgeving/adwords klantencentrum die jullie voor hem opzetten om te analyseren waar zijn budget heen gaat, welke campagnes er opgezet zijn, welke zoekwoorden gebruikt worden, en welke resultaten dit levert?

De klant is eigenaar van het AdWords-account en heeft daarom volledige inzage in de gedetailleerde gegevens met betrekking tot zijn campagnes en de resultaten.

 

* Blijft klant na contractperiode de beschikking houden over de lopende adwordscampagnes cq behoudt hij toegang tot zijn eigen klantencentrum?

Het is mogelijk voor de klant om toegang tot zijn account te behouden.

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Helaas, mijn man en zijn compagnon (net startende vof) zijn onlangs ook benaderd door MKB Clickservice... ook hier hetzelfde verhaal. Op een vrijdag het contract aangegaan en dinsdag gebeld om het te annuleren, maar nee hoor dit was niet meer mogelijk. Ze zitten er aan vast voor de komende 2 jaar.

 

Wat ik echter wel vreemd vond is dat mijn man en compagnon middels een anonieme mail benaderd zijn op maandagavond dat ze eens moesten googlen naar oa Beup en er stond ook bij dat ze het contract goed moesten doorlezen en dat de opzegtermijn 3 dagen was met een uitroepteken!!!

 

Dus iemand heeft ze geprobeerd te waarschuwen...... iemand intern???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vreemd, de "baas" van MKBclickservice komt hier toch echt vertellen dat er een en ander veranderd is t.o.v. BeUP

 

Er is standaard een afkoelperiode opgenomen in het contract, iets wat voorheen niet het geval was en destijds dan ook tot veel verwarring heeft geleid.

 

Ben dan nu wel heel benieuwd of en hoe dat in jouw contract staat. Misschien moet je dat contract en de voorwaarden hier maar eens plaatsen. :P

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat ik echter wel vreemd vond is dat mijn man en compagnon middels een anonieme mail benaderd zijn op maandagavond dat ze eens moesten googlen naar oa Beup en er stond ook bij dat ze het contract goed moesten doorlezen en dat de opzegtermijn 3 dagen was met een uitroepteken!!!

 

Dus iemand heeft ze geprobeerd te waarschuwen...... iemand intern???

 

Een "klikservice" binnen de MKB Clickservice. ;D

Ben (ook) benieuwd naar de nieuwe voorwaarden voor afkoeling. Is dat inderdaad slechts 3 (werk?) dagen? En wat is de "boete" als men van het contract af wil?

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Artikel 3 - Inwerkingtreding van de overeenkomst

 

"De abonnee kan kosteloos afzien van onderhavige overeenkomst, binnen de drie dagen na de ondertekening ervan.

Deze opzegging dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is"

 

 

 

Bovenstaand is een quote uit de voorwaarden die MKB Clickservice hanteert/gehanteerd heeft. Ze zijn niet afkomstig van RenateH maar ik neem aan dat er geen verschil in voorwaarden zit

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het contract wat is aangesmeerd: 24mndx €190 = €4560

Na telefonisch contact, voorstel MKB Clickservice: 12mnd +3mnd opzegtermijn x €190 = €2850

Afkopen kan voor €1800

 

Bedenktijd is inderdaad 3 dagen (geen werkdagen). Dus in ons geval vrijdag middag getekend: weekend (2 dagen) + maandag aangetekende brief versturen is per definitie al te laat.........

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedenktijd is inderdaad 3 dagen (geen werkdagen). Dus in ons geval vrijdag middag getekend: weekend (2 dagen) + maandag aangetekende brief versturen is per definitie al te laat.........

 

quote offline door moderator (513074)

 

 

Als ik het me goed herinner staat de dagtekening op die maandag, dan zou het eigenlijk nog moeten kunnen toch?? Als zij aangeven in de voorwaarden aangetekende brief naar postdatum. Die maandag was de 3e dag (ik neem aan dat ze de vrijdag dan niet meerekenen)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Als ik het me goed herinner staat de dagtekening op die maandag, dan zou het eigenlijk nog moeten kunnen toch?? Als zij aangeven in de voorwaarden aangetekende brief naar postdatum. Die maandag was de 3e dag

 

De term "postdatum" betekent de datum van de poststempel, dus het moment van aanbieden/verzenden, en niet de datum van ontvangst. Verzending op maandag is/was dus nog binnen de geldende termijn

 

Postdatum is geen Nederlands woord...

De term is wel duidelijk gedefinieerd in (EDIT: Belgische) jurisprudentie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Postdatum is geen Nederlands woord...

De term is wel duidelijk gedefinieerd in jurisprudentie

Dan is mijn Google stuk, denk ik. Anyway - als die term ook in het contract staat kun je op zijn minst aanvoeren dat ze een niet-bestaande term gebruiken waarvan de betekenis dus niet eenduidig is op te zoeken, en dat het daarom erg moeilijk is om je daaraan te houden.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Er is standaard een afkoelperiode opgenomen in het contract, iets wat voorheen niet het geval was en destijds dan ook tot veel verwarring heeft geleid.

 

 

Artikel 3 - Inwerkingtreding van de overeenkomst

 

"De abonnee kan kosteloos afzien van onderhavige overeenkomst, binnen de drie dagen na de ondertekening ervan.

Deze opzegging dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is"

 

 

Lijkt me idd lastig om een brief zondag aangetekend te versturen.

 

Is mij nog nooit gelukt, dus als je op donderdag tekent dan ben je met 3 dagen bedenktijd echt de "sjaak" ;D

 

edit: als de dag van tekenen niet mee telt zoals Patrick aangeeft.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.