• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

BeUP hanteerde een opzegtermijn (uit coulance) van acht dagen, MKB Clickservice heeft drie dagen opgenomen in zijn voorwaarden. De service gaat er op achteruit. En de eerste spijt-optanten dienen zich al aan. Uit Pauls verhaal blijken alle trucs om klanten te misleiden nog steeds toegepast te worden.

 

Een sprong in de tijd t.o.v. de vorige berichten,maar ik kreeg gisteren telelefoon van een vertegenwoordiger van MKB Clickservice. Naast de vestiging in ijsselstein is men vanaf 1 jan 2015 bezig een vestiging in Groningen op te zetten. Alles wat ik inmiddels op tros radar en dit forum heb gelezen lijkt te kloppen en is nog steeds van toepassing. Actie, kostenloos, zonder koopverplichting, en nu i.p.v. reclame te maken in het noorden des lands een beperkt aantal mkb/zzp ondernemers gratis helpen en daardoor en dmv mond op mond reclame voet aan de grond te krijgen.

 

Dom, ja erg dom ik heb wel vandaag getekend, maar niet voor gratis maar voor 24 mnd. contract.

Heel snel hierna, als vertegenwoordiger weg is overdenk je het hele gesprek, en begint een onbehaaglijk gevoel mij te bekruipern. Ik zoek op internet, ......... en dan weet je genoeg.

 

Vertegenwoordiger kun je niet bellen of traceren,of je moet faceboek e.d. op gaan,dus gebeld naar hoofdvestiging IJsselstein waar men al wist dat ik getekend had, en met krachtige overtuiging aangegeven de vertegenwoordiger uit Zuidlaren te willen spreken.

 

Ondanks confrotatie met mijn info vers (min of meer te laat) van internet opgedaan blijft hij de mening toegedaan dat hij een goed bedrijf vertegenwoordigd, en dat er altijd mensen zijn die ontevreden zijn met hun contract. Ik heb echter wel de ontbindende voorwaarde van "binnen drie dagen na ondertekening per schriftelijk aangetekend ,waarbij poststempeldatum geld als crteria.

Ik mag hopen dat er met werkdagen gerekend word anders word het kiele kiele.

 

De brief ligt klaar en gaat morgen vroeg als eerste activiteit via postagentschap richting IJsselstein.

Maar dit bericht staat ternauwernood nog oip het forum op dezelfde dag als ondertekening.

Heel blij dat jullie er zijn,als tegenhanger van 'ondernemers "die zich als een kudde jakhalzen gedragen. Jullie horen ervan als MKB Clickservice weigert contract te ontbinden Met drogredenen.

 

Groet Paul

 

Wanneer wordt misleiding eigenlijk oplichting?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op het moment dat het OM iets gaat doen en de strafrechter iemand daadwerkelijk veroordeelt.

 

Dat gaat echter pas gebeuren als het standaard-riedeltje "is een civiele zaak, ik vorder u het bureau te verlaten!" bij de politie verdwijnt op het moment dat een gedupeerde ondernemer aangifte wil doen.

 

Het is gewoon zaak dat die aangiftes netjes opgenomen worden. Bij een enkel geval hoeft daar niet eens zoveel mee te gebeuren, maar als er bijvoorbeeld 100 aangiftes tegen 1 partij binnenkomen moet er gewoon werk aan de winkel zijn.

Link naar reactie
  • 0

Flexper, een bedrijf dat opgericht zou zijn door ex-medewerkers van Proximedia (?), werkt precies hetzelfde als MKB Clickservice. Tros Radar heeft ze al aardig aangepakt:

http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/13-04-2015/geen-website-wel-een-hoge-rekening/

 

Hoop dat ze het schorem van MKB Clickservice ook snel (nog eens) aanpakken.

 

EDIT.. Blijk ik de algemeen directeurvan dat bedrijfje, Rowan Rozemond, ook nog te kennen.. In 2012 stond hij nog trots, met mij, in een tijdschrift dat de 25 meest veelbelovende ondernemers onder de 25 opsomde.. Wel, dat blad had het dus blijkbaar niet over alle gegadigden in die lijst bij het juiste eind.

Verder geheel irrelevant voor dit draadje.

Link naar reactie
  • 0

"We gaan het volgen," beloof Tros Radar. Dus ze komen nog op het onderwerp terug. Grappig is dat Tros Radar al eerder een aanvaring heeft gehad met Proximedia. Misschien dat ze deze verwante onderwerpen kunnen kortsluiten. De werkwijze van Flexper is immers geïnspireerd op het draaiboek van Proximedia / BeUP en nu MKB Clickservice.

 

Opvallend is dat Rozemond als directeur spreekt. Een paar weken geleden was de oprichter van Hulpstudent.nl vooral leverancier van hulpstudenten die websites bouwden en investeerder in Flexper. De algemeen directeur van Flexper is degene die eerder bij Proximedia werkte.

 

Wat ik me nou afvraag bij zo'n Rozemond (en Catrysse): als je ondernemers uit de leeftijdsgroep van je eigen ouders een handtekening ontfutselt, schaam je je dan niet te pletter dat jouw kinderen ooit zien op wat voor manier papa zijn zakken heeft gevuld?

 

http://www.radartv.nl/standalone-player/aflevering/13-04-2015/geen-website-wel-een-hoge-rekening/#uitzending/archief/detail/

 

(hopelijk verschijnt de video van Tros Radar via bovenstaande link)

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Peter Vriens is de feitelijke directeur/oprichter van Flexper. Bij de meeste ex-medewerkers van Proximedia zien we dat deze mensen de werkwijze van dat bedrijf verafschuwen en berouw tonen voor enige 'klanten' die ze aangebracht hebben. Dat was bij dit ventje duidelijk niet het geval, hij besloot de misselijke werkwijze over te nemen en voor zichzelf te beginnen met het ruïneren van ondernemers.

 

Het zou mij niets verbazen als Rozemond over een tijdje verklaart niets van de werkelijke werkwijze van Flexper af te weten en slechts een katvanger zou menen geweest te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Je vraagt je af wie de kat vangt voor wie. Rozemond is oprichter van Hulpstudent, maar hij presenteert zichzelf graag als succesvolle serie-ondernemer. Flexper maakt gebruik van de diensten van Hulpstudent om bouwers te vinden die templates willen invullen voor een stage-vergoeding. Als bemiddeldaar! Kan maar zo dat ze Rozemond wat aandelen hebben aangeboden en hem vervolgens naar voren duwen als er een woordvoerder nodig is. Kostbare ijdelheid lijkt me.

 

Flexper_Hulpstudent.thumb.jpg.bf929491ade6386b446cba0f114e1358.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Fora, bloggers en andere media weten dat deze bedrijven niet zuinig waren met blafbrieven om negatieve publiciteit de wereld uit te helpen. Het is dus een leugen (of een geheugenverzuim) dat er niet gereageerd werd op kritiek. Reacties van mopperende klanten werden verwijderd van de fora die Proximedia zelf beheerde en andere critici zijn bedreigd met rechtszaken waar hoge schadevergoedingen aan gekoppeld zouden zijn.

De negatieve publiciteit die gevraagd is om te verwijderen ging om onjuiste informatie en niet expliciet om kritiek. Wij hebben geen moeite met kritiek die online wordt geplaatst, maar wel met ongegronde informatie betreffende onze firma. Daarom is er gevraagd om dat soort informatie te verwijderen.

De reacties waren namelijk niet alleen van ''mopperende klanten''. Vaak waren het niet eens klanten, maar bijvoorbeeld mensen die een verhaal van anderen hebben gehoord of zelfs concurrenten. Werkelijke klanten die klachten hadden, hebben veelal zelf contact met ons opgenomen en met hen hebben wij geprobeerd samen een oplossing te vinden.

Niet alleen critici kregen te maken met deze intimidatie; ook veel klanten hebben ervaren dat Proximedia problemen oplost via de rechter, tot hoger beroep aan toe.

De weg naar de rechter is nooit onze eerste keuze geweest. Dit was een uitwijkmogelijkheid als het ontbrak om samen met de klant tot een oplossing te komen. Een onafhankelijke derde partij was in die situaties noodzakelijk om de knoop door te hakken.

Dat zou allemaal vergeten moeten worden nu het bedrijf verder vaart onder een nieuwe vlag?

Wij willen niets laten vergeten, noch willen wij zaken ontkennen, wij willen alleen de situatie in een ander perspectief zetten.

Meer dan ooit is er behoefte aan een plek waar ondernemers hun ervaringen met de nieuwe service kunnen delen!

Een plek om de nieuwe service te delen moet er inderdaad zijn en wij willen ook niet dat die plek weggehaald wordt.

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

De weg naar de rechter is nooit onze eerste keuze geweest. Dit was een uitwijkmogelijkheid als het ontbrak om samen met de klant tot een oplossing te komen. Een onafhankelijke derde partij was in die situaties noodzakelijk om de knoop door te hakken.

Wat een kulverhaal, met een dagbudget van 3 euro is nu eenmaal nooit tot een oplossing te komen. Zelfs met een derde partij erbij komt er geen oplossing en wordt maar 35% van het maandbudget besteed aan acties voor de klant.

Wel een beetje eerlijk blijven graag!

 

Link naar reactie
  • 0
Wij willen niets laten vergeten, noch willen wij zaken ontkennen, wij willen alleen de situatie in een ander perspectief zetten.

Ach, hou toch op - je beweert nu veel beter te werk te gaan dan toen je nog BeUP heette, maar je hanteert wel een opzegtermijn van 3 kalenderdagen in plaats van werkdagen. Bijvoorbeeld. Alles om het je geliefde klant zo onmogelijk mogelijk te maken om er nog onderuit te komen.

 

Wees nou gewoon eerlijk en transparant. Als jullie zo'n ongelofelijk fantastische service bieden, dan mogen ze ook best na 2 weken (ondanks alle geweldige ervaringen) nog opzeggen. Maar dat doen jullie dan weer niet, en daarmee hou je het gevoel van "die toko is niet te vertrouwen" stevig in stand.

 

En dat is, gezien het verleden, gewoon dom.

 

Link naar reactie
  • 1

De negatieve publiciteit die gevraagd is om te verwijderen ging om onjuiste informatie en niet expliciet om kritiek. Wij hebben geen moeite met kritiek die online wordt geplaatst, maar wel met ongegronde informatie betreffende onze firma. Daarom is er gevraagd om dat soort informatie te verwijderen.

 

Dit is niet waar. Wat er mij door een advocaat van jullie gesommeerd werd om te verwijderen is deze post:

 

Ik ontvang nog steeds wel eens mail of telefoontjes van mensen die getekend hebben bij BeUp. Niet zelden verwachten deze mensen gewoon dat ik dat voor ze ga oplossen, om wat voor reden dan ook. Zoals al gezegd; je bent zelf zo dom geweest dat je getekend hebt. Ongeacht hoe of welke methode er al dan niet toegepast zou zijn door de vertegenwoordiger van Beup die langs kwam, je moet gewoon niet tekenen voor iets waar je achteraf spijt van krijgt.

 

Maar goed. Als ik mij op internet kritisch uitlaat over Beup dan zit er een mailtje van hen in mijn inbox dat ze juist wel klantvriendelijk zijn. Ergens in het hele verhaal klopt dus iets niet. Bij deze een mail van hun directeur, welke denk ik wel voor zich spreekt. Ik ga er van uit dat een ieder die dit leest aan de hand hiervan zelfstandig een en ander kan oplossen. Succes.

 

2qbdjpc.png

 

Zoals je ziet is die post gebaseerd op wat jouw directeur zelf zegt. Het lijkt mij sterk dat jullie eigen directeur onjuiste informatie de wereld in helpt en het is al helemaal onmogelijk om die post als ongegronde informatie te beschouwen, omdat hij stevig gefundeerd is op berichtgeving van nota bene jullie eigen directeur.

 

Ik merk dat jij als webcare medewerker van MKB Clickservice nogal slecht geïnformeerd bent als het gaat om de werkwijze van MKB Clickservice. Tenminste, ik neem aan dat je hier niet bewust aan het liegen bent. Lees deze column eens door, dan heb je een iets realistischer beeld van het bedrijf waar je voor werkt. De Praktijken van Proximedia

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb daarnaast van dichtbij meegemaakt dat een bevriende ondernemer zo'n prachtige Proximedia website in zijn maag gesplitst kreeg, en ik kan je verzekeren dat daar niks onbedoelds gebeurde. De beste man was willens en wetens aan alle kanten voorgelogen.

Ons uitgangspunt is dat het juist en volledig informeren over het product en de wijze van de samenwerking aan de basis van een vruchtbare relatie liggen. Wellicht is het mogelijk dat u ons via een privé-bericht de gegevens doorgeeft van deze bevriende ondernemer, zodat wij de zaak kunnen bekijken contact met hem op kunnen nemen.

Ik snap best dat je i.v.m. mogelijke schadeclaims nooit openbaar zult toegeven dat het wel degelijk altijd de bedrijfsstrategie is geweest, maar het is een belediging voor onze collectieve intelligentie om voor de zoveelste keer met dit soort blabla te komen en te verwachten dat we het nog gaan geloven ook. Dat gaat nooit gebeuren.

Wij betreuren het dat onze uitleg op de situatie als ''blabla'' wordt gezien. We willen in de wirwar van reacties op dit forum transparantie bieden, uitleg geven en (potentiele) klanten geruststellen.

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0
Ons uitgangspunt is dat het juist en volledig informeren over het product en de wijze van de samenwerking aan de basis van een vruchtbare relatie liggen.

Kleine nuance: dat is hoe jullie je werkwijze graag presenteren. De praktijk is helaas vaak anders.

 

Wellicht is het mogelijk dat u ons via een privé-bericht de gegevens doorgeeft van deze bevriende ondernemer, zodat wij de zaak kunnen bekijken contact met hem op kunnen nemen.

Nee, ik ga geen gegevens van anderen doorgeven. Daarnaast weet ik dat hij als een kind zo blij is op het moment helemaal niks met jullie te maken te hebben, en dat hij dat heel erg graag zo wil houden, dus hij zal zelf ook geen contact opnemen.

 

We willen in de wirwar van reacties op dit forum transparantie bieden, uitleg geven en (potentiele) klanten geruststellen.

En dat gaat op deze manier niet lukken. Het enige dat je doet is zeggen "Nee, is niet waar!" terwijl de jarenlange praktijk nog steeds zegt "Ja, is eigenlijk wel waar".

 

Het enige dat je kunt doen om je immens slechte reputatie op te poetsen is door het in de toekomst netjes te gaan doen. Dat zal trouwens nog best een tijdje duren, en daar kan geen naamsverandering wat aan bijdragen.

 

Link naar reactie
  • 0

quote offline door moderator (514529)

 

Ik word zolangzamerhand erg benieuwd naar het percentage contracten van MKB Clickservice dat niet op vrijdag getekend is.

 

Misschien kan MKB Clickservice daar zelf uitspraken overdoen? Ben namelijk ook benieuwd of ze dat per verkoper monitoren, bijvoorbeeld om "perverse prikkels" tegen te gaan.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ook ik ben helaas te impulsief geweest;

 

Ik werd gebeld of er vrijdag een medewerker kan langskomen om de voordelen van MKB clickservive te bespreken. Er werd erg op vrijdag aangedrongen, achteraf werd mij pas duidelijk waarom, maar omdat ik echter niet kon op vrijdag hebben wij de afspraak op dinsdag gezet.

 

Zo had ik dus een afspraak op 28-4 met een medewerker van MKB Clickservice.

Deze vertelde zijn verhaal.

Toen hij weg was toch even het bedrijf op google opgezocht, en kwam toen de negatieve recensies tegen.

Ok in eerste instantie geen paniek, maar achteraf bleek hij dezelfde “trucjes” bij mij te hebben uitgevoerd als in de recensies, zoals;

 

– Via de telefoon meerdere malen aandringen om op een vrijdag af te spreken. Waarschijnlijk is dit ivm de 3 dagen bedenktijd om toch van het contract af te zien. Wanneer je op vrijdag ondertekend, lukt het dus niet meer om binnen deze 3 dagen aan aangetekende brief naar hun toe te verzenden.

– De afspraak thuis te moeten plaats vinden. Dit waarschijnlijk ivm de wettelijke limieten om toch van een contract af te zien; Contract ondertekend op kantoor kan je annuleren binnen 14 dagen, contract ondertekend bij de bewoner thuis kan je annuleren binnen 3 dagen.

– Bij het vragen van een referentie, komt er een map tevoorschijn. Deze bladert hij snel door, waarbij ik zelf niks mocht lezen.

– Toen ik aan hem vroeg, wat hun nou het beste bedrijf maakt in deze branche, kreeg ik geen duidelijk antwoord. Daarom zocht ik tijdens dit gesprek MKB clickservice op google op. Toen de medewerker dit doorkreeg, kreeg ik snel een viervoudig contract onder mijn neus geschoven, en de vraag of ik akkoord ging of niet. Ik kreeg niet de gelegenheid om dit contract in het geheel door te lezen, want volgens hem liep deze afspraak uit en hij had hierna nog een afspraak.

– Doordat het zo “gezellig” was, liep het gesprek uit. Daardoor kon de medewerker onze bevestiging niet meer doorbellen naar het kantoor, want deze sloot om 18:00 uur. Dit was volgens zijn woorden een uitzondering, want normaal gesproken moet hij dit altijd gelijk na het afsluiten van een contract doorgeven. Hopelijk is dit in mijn voordeel, en ging het contract pas de dag erna in.

– Een halfuur nadat hij weg was wilde ik gelijk het contract beëindigen. Het nummer op het visitekaartje is na 18:00 uur natuurlijk niet meer te bereiken. Terwijl een halfuurtje eerder er wordt beloofd dat je altijd 24/7 kan bellen voor vragen.

– Na wat zoek werk heb ik de medewerker zelf op facebook gevonden en gevraagd of hij even wilde terugbellen. Maar natuurlijk niet.

 

Door de medewerker zijn “gezellige” praat ben ik op goed vertrouwen akkoord gegaan.

Ik heb de dag erna gelijk om 8:00 een aangetekende brief naar hun verzonden, deze zou dus binnen hun tijdslimiet van 3 dagen moeten vallen. Ik hoop dat ik er nu van uit kan gaan dat dit op deze manier afgehandeld is. Ik zal het vervolg ook posten op dit forum.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.