• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hei is wel duidelijk dat iemand die zijn gezond verstand gebruikt niet opgelicht wordt.

Dat er desondanks toch ondernemers door deze fijne firma behoorlijke bedragen afhandig gemaakt worden, heeft niet altijd met het niet gebruiken van het gezonde verstand te maken, maar zeker met onbekendheid van de materie.

Zeer triest dat sommige reageerders zich niet kunnen verplaatsen in de huid en omstandigheden van iemand anders, zeer arrogant ook om te denken dat als het jullie niet kan overkomen het iemand anders ook niet kan overkomen.

Link naar reactie
  • 0

Zelfs met onbekendheid met de materie, ook.

Ik ben totaal niet bekend met google en clicks....

Zegt me niets.

 

Nooit opjagen laten.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Momenteel is het wat rustiger maar ik heb ook zo'n periode gehad waarbij ik regelmatig telefoon kreeg. Op een of andere manier kan je de ene veel gemakkelijker afschepen dan de andere, ik weet niet goed van waar dit verschil komt. De ene beller heeft 'het' en de andere niet.

 

Eind vorig jaar ben ik ook voor 150€ de boot in gegaan. Op zich heeft die firma niets verkeerd gedaan; ze hebben een kleine advertentie geplaatst maar de manier waarop was knullig en ik moest het voorhand eigenlijk wel gezien hebben; 150€ in de vuilbak. Zo'n bedrag betaal je dan om geen gezever te hebben en daar hopen ze waarschijnlijk op. Ik was in ieder geval niet de enige; het blaadje stond helemaal vol met lokale firma's...

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Dat er desondanks toch ondernemers door deze fijne firma behoorlijke bedragen afhandig gemaakt worden, heeft niet altijd met het niet gebruiken van het gezonde verstand te maken, maar zeker met onbekendheid van de materie.

Als iets onbekend terrein voor je is moet je juist extra voorzicht zijn denk ik.

 

Ik heb overigens zeker geen leedvermaak over dit alles. En ik voel me ook absoluut niet beter dan anderen. Ik herken het probleem juist ook bij mezelf. We willen allemaal wel makkelijk en goedkoop aan een mooie stroom klanten komen. Wie niet? Maar door schade en schande heb ik mijn lesje ook geleerd.

 

Wat veel startende ondernemers ook door schade en schande ontdekken is dat een zakelijk handtekening iets anders is dan iets tekenen als privé persoon. Wat mij betreft mag dat bij een intake van de KvK ook wel wat duidelijker gemaakt worden. In plaats van een glossy met reclamemeuk bijvoorbeeld een A4tje met valkuilen waar je op moet letten. Iets van "Een bedrijf is serious business"...

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Het verschil is misschien dat ik op mijn 50ste mijn eigen bedrijf begin....

Ik loop al een poosje mee.

En, ook belangrijk, heb eerder een jonge ondernemer de boot in zien gaan op een dergelijke manier...

Dat kostte die jongen 2500 Euro in de maand.....

 

Mijn leeftijd heeft mij ervaring meegegeven in deze...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Ja. Je hebt 3 dagen "bedenktijd". Op zaterdag aangetekend versturen is pas vaak dinsdag afleveren en dus te laat

Zondag aangetekend versturen is ook te laat.

 

Die 3 dagen bestaat bij een vrijdagbezoek dus niet.

Immers. Niet verzenddatum maar aanbieddatum is geldend.

Frans

Frans, hier hebben we een jaar geleden al een discussie in deze draad over gehad. Toen stond in de voorwaarden de (Belgische) term "postdatum"vermeld. Als de postdatum van de opzegging binnen 3 dagen lag, was de opzegging tijdig verstuurd

 

De postdatum is niet de aanbieddatum, maar de datum van poststempel, m.a.w. ontvangst op het postkantoor. Geef je de brief zaterdag af op het postkantoor, dan is de postdatum zaterdag. In dat geval is dus niet de aanbieddatum maar de verzenddatum geldend. Uiterste verzenddatum bij overeenkomst sluiten op vrijdag is dus maandag (mits je je brief dan afgeeft op het postkantoor, maar dat spreekt voor zich: je wilt dit immers aangetekend versturen!)

 

Edit, bevestiging van de partij in kwestie:

Als er bijvoorbeeld op vrijdag een overeenkomst wordt gesloten dan volstaat het om uiterlijk maandag een brief te sturen.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt drie dagen bedenktijd, je krijgt op vrijdag bezoek. Ik ga het nog eens vragen: is het verplicht (of wie verplicht je) om op die vrijdag die ondertekende brief op de post te doen? Je kunt die brief toch laten rusten en op een latere dag versturen?

Zie boven, je kunt die brief uiterlijk maandag aangetekend versturen.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt drie dagen bedenktijd, je krijgt op vrijdag bezoek. Ik ga het nog eens vragen: is het verplicht (of wie verplicht je) om op die vrijdag die ondertekende brief op de post te doen? Je kunt die brief toch laten rusten en op een latere dag versturen?

Volgens mij is er verwarring over "die brief". Je tekent het contract tijdens het bezoek. "Die brief" is de opzeggingsbrief als je je bedenkt en niet het getekende contract.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Uit de quote van Norbert blijkt dat je op maandag die brief op kunt sturen, of van het contract af kunt zien. Toch?

Ja, zoals ook bevestigd door MKB Clickservice zelf.

 

EDIT

 

Als we de 3-dagen opzegtermijn allemaal weer scherp hebben stel ik voor om de discussie verder weer te voeren over ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice).

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Voor een paar mensen is het blijkbaar een leuk tijdverdrijf om in dit topic even te roepen: "Eigen schuld, dikke bult!" Okay, staat genoteerd. Doen we eens per twee jaar. Even een rondje maken op de olifant.

 

Voor andere mensen is leergeld van tienduizend tot vijftienduizend euro een dure les. Een deel komt op dit forum terecht en vraagt om hulp. HL geeft daar ruimte voor omdat het een serieus probleem is voor startende ondernemers. De KvK waarschuwt inmiddels ook elke nieuwe starter expliciet om voorzichtig te zijn met speciale aanbiedingen.

 

Elders op het forum kun je belastingvragen bespreken en ketchup-cases behandelen. Dat laatste doe ik ook liever. Maar ik wil wel vragen om hier niet eindeloos over details te gaan discussiëren of slimmigheidjes te etaleren. Nou hebben we het twee pagina's lang over de uitleg van drie dagen opzegtermijn*. Is er iemand die dat een redelijke behandeling vindt voor een verplichting van genoemde omvang? Is er iemand hier die zo met zijn klanten omgaat? Nog niet zo lang geleden kwam het bijna tot een rechtszaak omdat oa op dit forum gemeld werd dat de directie van destijds BeUP een bedenktijd opzegtermijn van acht dagen hanteerde, BeUP veranderde het beleid en eiste dat die acht dagen uit de openbaarheid gehaald werd.

 

Dus ga rustig nog twee pagina's door over postdata of andere onbenullige details. Maar bedenk wel dat topics zoals dit bijdragen aan zorgvuldiger afweging bij ondernemers die wel even onderzoek doen. En bedenk ook dat degenen die afhaken of tevreden hun handtekening zetten zich hier niet melden. Maar daar is dit forum ook voor. Voor ondernemers die zich informeren.

 

 

 

* John B heeft gelijk. Alle klagers melden dat ze het contract ter plekke moeten tekenenen. Die bedenktijd is dus eigenlijk opzegtermijn. Het zijn geen drie dagen om te beslissen of het contract wel of niet opgestuurd wordt. Dat contract is al getekend en in bezit van de tegenpartij. De opzegging moet binnen drie dagen verstuurd worden.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dus ga rustig nog twee pagina's door over postdata of andere onbenullige details.

Je begon goed, maar jammer van de laatste alinea: spijtig en onnodig dat je de postdatum ook als onbenullig detail bestempelt.

 

Zeker omdat je zelf stelt dat we eerder bijna voor de rechter gesleept zijn voor het vermelden van een 8 dagen opzegtermijn, lijkt me enige correctie op een verkeerde - te precieze - uitleg van die 3 dagen termijn -door o.a. jou- in dit topic meer dan op zijn plaats en zeker in het belang van gedupeerde lezers. Vooral ook om dat dit weer een item is dat MKB Clickservice zelf heeft bevestigd op HL.

In april 2015 heeft dit al 1 ondernemer aantoonbaar behoedt voor tien- tot vijftienduizend euro leergeld

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Kunnen we nu weer verder?

Verder waar naar toe? Naar het standpunt dat jij hebt, en wat we volgens jou allemaal moeten hebben? Dat lijkt me niet de bedoeling van een discussieforum.

 

Er zijn twee partijen betrokken bij de zaak: MKBclickservice en de ondernemer. Jij wil het maar niet over die tweede partij hebben. Ik heb uitgelegd dat het gisteren Proximedia is, vandaag MKBclickservice en morgen weer een ander. Er zullen altijd nieuwe verkopers van snake oil opstaan. Daarom moet je het volgens mij juist zoeken aan de andere kant van de tafel.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 1

TwaBla, de ridder van het morele gelijk die zich anoniem over dit forum beweegt. Ik geef niemand de schuld, ik wijs alleen op de rol van de ondernemer in deze. Je laatste aanval is voor mij de druppel. Gezien de verdedigingslinie die door andere oude rotten uit de incrowd wordt opgetrokken als je ook maar even iets anders ten berde brengt, ik vind het prima. Maar ik trek me terug van dit dorpsplein.

Link naar reactie
  • 0

Heb je net een nieuw bedrijf ingeschreven of denk je dat ze willekeurig bellen, bijvoorbeeld per rayon.

 

Nee, ik heb niet net een nieuw bedrijf ingeschreven. Vorig jaar wel een nieuwe inschrijving bij de KvK en het jaar daarvoor twee. Maar die zijn nu niet meer nieuw te noemen. Het lijkt er dus op dat ze willekeurig bellen.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Een verhaaltje vertellen en iemand een contract met iets compleet anders onder de neus duwen om het verhaaltje zogenaamd werkelijkheid te laten worden, mag niet. Simpel.

Was het maar zo simpel. Het probleem is dat de omschreven werkzaamheden in het contract behoorlijk vaag zijn. En daardoor is het bij een juridische zaak moeilijk te bewijzen dat MKBclickservice niet heeft geleverd wat beloofd was.

 

Wat jij zegt is dat als in een mondeling gesprek iets anders is beweerd dan wat er op papier staat dat niet mag. Volgens mij zet je een handtekening onder de afspraken in het contract en niet onder de beloften uit een verkoopgesprek.

 

Als je het verkoopgesprek zou opnemen en de verschillen met het schriftelijke contract zou kunnen aantonen heb je al een sterkere zaak. Maar ik ben geen jurist en weet niet zeker of met dat bewijs de handtekening onder het schriftelijke contract komt te vervallen.

 

Bekijk het eens van de andere kant. Er worden in reclame en verkoopgesprekken zoveel mooie dingen gezegd. Beweer je nu dat al die mooie beloften uit reclame ook moeten worden waargemaakt? Ik heb zojuist een doosje eieren gekocht waar een vrolijke kip loopt te scharrelen in de wei voor een kerkje. Ik denk als ik ga kijken dat het er in het echt toch heel anders uit ziet bij die boer...

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

yep, en de hamburgers van fastfoodketens zien er op de foto ook mooier uit.

 

Blijft het gegeven dat klanten van dit bedrijf voor langere tijd vastzitten aan dure contracten waarbij de prestaties (en voorwaarden) die mondeling toegezegd zijn nogal verschillen van wat er in de contracten staat, en dus is het goed dat hier een topic is waar mensen dat kunnen lezen.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Altijd melden dat je het opneemt.

Leg je smartfone opvallend op tafel....

Bij een gewoon bedrijf zal dat geen invloed hebben, hier wel.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Is het een idee om de verhitte discussie af te knippen en apart te zetten in de categorie Over Dit Forum, onder de kopregel Misleidende Acquisitie & Ondernemersverantwoordelijkheid? Alleen het einde vergt wat bewerking dan. De observatie mbt verantwoordelijkheid geldt immers ook voor andere gevallen van misleidende acquisitie.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
voor langere tijd vastzitten aan dure contracten waarbij de prestaties (en voorwaarden) die mondeling toegezegd zijn nogal verschillen van wat er in de contracten staat
Je weet alleen maar of er verschillen zijn tussen de mondelinge toezegging en het contract als je het mondelinge gesprek hebt opgenomen en woord voor woord naast het schriftelijke contract kunt leggen.

 

Ik kan me voorstellen dat als mensen contracten slecht lezen ze ook slechte luisteraars zijn.

En als je slecht luistert, of alleen maar hoort wat je wil horen ontstaan er problemen.

 

Iedereen die wel eens een verkooptraining heeft gedaan weet dat het er vaak om gaat om gedachten/verlangens bij mensen in hun hoofd te planten zonder ze letterlijk uit te spreken.

 

Als de verkoper dan spreekt over "het vergroten van het bereik van uw onderneming en het gericht gevonden worden op uw specifieke producten en diensten" (dit stukje heb ik van de MKBclickservice site) zou een ondernemer die niet helemaal scherp is kunnen denken dat hem gegarandeerde klanten of leads worden beloofd.

 

Nogmaals, ik zeg niet dat MKBclickservice geen leugens vertelt bij het gesprek maar we kunnen ook niet uitsluiten dat een deel van de problemen ontstaan doordat de ondernemer dingen wilde horen die niet letterlijk gezegd zijn.

 

Dus zoals Jinny aangeeft: Neem het gesprek op. Zowel voor de ander als voor jezelf.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Is het een idee om de verhitte discussie af te knippen en apart te zetten in de categorie Over Dit Forum, onder de kopregel Misleidende Acquisitie & Ondernemersverantwoordelijkheid? Alleen het einde vergt wat bewerking dan. De observatie met verantwoordelijkheid geldt immers ook voor andere gevallen van misleidende acquisitie.

Dat zou ik wel jammer vinden omdat de twee, de gehaaide verkoper en de klant die niet goed oplet naar mijn idee twee kanten van dezelfde medaille zijn. Het een heeft met het ander te maken.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 286 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.