• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat zou ik wel jammer vinden omdat de twee, de gehaaide verkoper en de klant die niet goed oplet naar mijn idee twee kanten van dezelfde medaille zijn. Het een heeft met het ander te maken.

 

Is op zich waar, maar aan de andere kant is dit nu wel al de derde of vierde keer dat er in dit topic opgemerkt wordt dat de 'gedupeerde' ondernemer zelf ook wel wat beter op had kunnen letten. Telkens werd er ook vastgesteld dat daar zeker een kern van waarheid in zit.

Daar tegenover staan diverse uitspraken van rechters, waaronder de Hoge Raad die stelt dat het product van Proximedia kostbaar en nutteloos is en het feit dat veel van de verkoopgesprekken plaats vinden zonder dat er vooraf een telefonische afspraak gemaakt is door MKB Clickservice. Ze komen het bedrijf van een ondernemer spontaan binnen en eisen dan een handtekening, zonder dat men gelegenheid heeft om het internet te raadplegen.

 

Dat gezegd hebbende, kan ik mij voorstellen dat steeds weer opnieuw diezelfde discussie voeren op gegeven moment in de irritatie kan schieten bij sommige mensen. Om nog maar te zwijgen van het effect van een dergelijke discussie op het eigenlijke onderwerp, namelijk het volledig ondersneeuwen daarvan. Op zich kan ik mij dus prima vinden in de suggestie om een apart topic te maken over het opvoeden van ondernemers en ze te leren dat ze niet moeten tekenen als ze niet snappen wat het contract inhoudt, en al helemaal niet als dat opgedrongen wordt door verkopers op de manier zoals Proximedia ze inzet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg ook niet dat ze nooit bellen. Ik zeg dat in veel gevallen waarin er getekend is, er niet vooraf gebeld is.

 

En de acquisitie zoals Proximedia ze voort is op dit moment nog niet strafbaar of verboden. Is ook al ter sprake geweest, sterker nog, in mijn column betoog ik dat Proximedia volledig legaal bezig is (en dat ze mij ook tweemaal gebeld hebben ;) ).

 

Echter, als dit wetsvoorstel aangenomen is/in werking getreden is, dan is mijns inziens wel strafbaar wat ze doen. Dan pas zou een rechter kunnen oordelen of de activiteiten dan wel de methode van acquisitie van Proximedia al dan niet gestaakt zouden moeten worden.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Fijn dat je weer terug bent Patrick. Je moet je niet laten wegjagen hier.

 

Het is onmiskenbaar waar dat zowel Wouter als Twabla erg veel hebben gedaan voor de gedupeerden van MKBclickservice. Maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor iedereen die een andere kijk op de zaak heeft mogen afserveren als onruststokers.

 

Ikzelf geloof net zoals jij in een stukje verantwoordelijkheid bij de ondernemers die hun handtekening gezet hebben onder het contract. Er is een berg wetenschappelijk onderzoek naar het subtiele samenspel tussen de leugenaar en degene die wil worden voorgelogen. Lees de boeken van Dan Ariely eens bijvoorbeeld. Erg mooi.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Er wordt niemand afgeserveerd. En een discussie over eigen verantwoordelijkheid doe ik graag aan mee, alleen liever niet in dit soort topics zelf. En zeker niet elk half jaar.

 

Ik zou dan zelf gaan twijfelen aan mijn zakelijk inzicht, maar dat is puur mijn persoonlijke mening.
Ik ook. Desondanks neem ik de klachten wel serieus. Dat zijn er namelijk relatief veel en daarin is een patroon herkenbaar. We hebben allemaal als starter leergeld betaald voor domme keuzes, maar een handtekening die over een periode van vier jaar tussen de 10.000 en 15.000 euro kost heb ik gelukkig nooit gezet.

 

Hans, wat doe jij als je een drenkeling ziet? Ga je aan de kant staan om op te merken dat het echt te winderig is om te zwemmen bij eb, of doe je misschien toch een poging om een handje te helpen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor iedereen die een andere kijk op de zaak heeft mogen afserveren als onruststokers.

 

Dat is ook niet mijn bedoeling. Sterker nog, ik ben het hartstikke met jullie eens. Ikzelf heb mensen die tekenen nota bene dom genoemd. Zeggen dat ik jullie zou afserveren als onruststokers omdat jullie een andere kijk op de zaak hebben, is simpelweg niet waar.

 

Dat gezegd hebbende blijft mijn punt dat steeds weer opnieuw de naïviteit cq. verantwoordelijkheid van de ondernemer die tekent oprakelen, de discussie slechts vervuilt in plaats van verder helpt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er spelen dus een paar zaken:

 

1. MKBclickervice voert (zeer) agressieve aquisitie, vaak op telefonische afspraak en blijkbaar vaak door onaangekondigd binnenvallen bij de ondernemer

 

2. de ondernemer zet direct na het verkoopgesprek zijn handtekening onder een contract (ook als ondernemer niet goed bevat waarvoor deze tekent)

 

In de recente discussie is duidelijk geworden dat:

 

a) men direct een contract ondertekent

b) er een bedenktijd is van drie dagen

c) als men op vrijdag tekent, men op maandag nog een aangetekende brief, waarin ondernemer aangeeft af te zien van het contract, kan posten; zodat ondernemer niet de komende jaren duizenden euro's moet betalen.

 

Juist in dit soort topics is het noodzakelijk om bij tijd en wijle te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van de ondernemer. Wijzen op de eigen verantwoordelijk houdt in mijn optiek niet in dat je om - in de terminologie van TwaBla te blijven - mensen moet laten verdrinken. Waar ik kan zal ik helpen, maar ik hou er niet van dat ik word weggezet als iemand die iedereen aan zijn lot overlaat omdat ik wijs op iemand zijn verantwoordelijkheid.

 

 

Link naar reactie
  • 1
Wat jij zegt is dat als in een mondeling gesprek iets anders is beweerd dan wat er op papier staat dat niet mag.

Als je dit doet met het doel te misleiden, dan mag dat inderdaad niet. Het is zelfs een misdrijf.

 

Volgens mij zet je een handtekening onder de afspraken in het contract en niet onder de beloften uit een verkoopgesprek.

Ook een mondelinge overeenkomst is een bindende overeenkomst. Het probleem met een mondelinge overeenkomst als er een schriftelijke overeenkomst op volgt, is dat het heel lastig is te bewijzen wat er mondeling is overeengekomen. Zeker als achteraf blijkt dat de verkopende partij niet te goeder trouw heeft gehandeld.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

Het enige dat je met overduidelijk opnemen bereik is dat ze als een hazewind wegrennen...

Ergo, melden dat je opneemt behoed je voor duizenden dure euro's...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Wat jij zegt is dat als in een mondeling gesprek iets anders is beweerd dan wat er op papier staat dat niet mag.

Als je dit doet met het doel te misleiden, dan mag dat inderdaad niet. Het is zelfs een misdrijf.

 

Dat bedoel ik, het is namelijk heel menselijk om er van uit te gaan dat de persoon tegenover je niet bezig is een misdrijf uit te voeren. Dat is iets voor criminelen, niet die goedlachse con-man tegenover je.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het enige dat je met overduidelijk opnemen bereik is dat ze als een hazewind wegrennen...

Ergo, melden dat je opneemt behoed je voor duizenden dure euro's...

 

Of ze verpakken de mooie verhaaltjes dan dusdanig goed, dat je daarna ook niks met je opname kunt als je er toch ingetuind bent.

Als je met het opnemen hoopt te bewerkstelligen dat ze er weer vandoor gaan, dan is het wellicht minder omslachtig om gewoon geen gesprek te voeren...

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft wordt het een taak van de KvK dat ze je als startend ondernemer waarschuwen voor deze praktijken.

 

Ik snap het, hoor, met een geweer en je eigen voet, maar als semi-overheid moet je toch niet willen dat je semi-criminele figuren in het zadel helpt. Vraag dan inderdaad een vaste bijdrage per jaar om kostendekkend te zijn per jaar.

Link naar reactie
  • 0

Als je met het opnemen hoopt te bewerkstelligen dat ze er weer vandoor gaan, dan is het wellicht minder omslachtig om gewoon geen gesprek te voeren...

 

Juist wel doen. Het hele business model van zo'n club is er op gebaseerd dat enkel de "sukkels" het gesprek aangaan en dat ze daarom deze dure verkoopmethode + dikke bonussen + advocatenkantoor permanent bezig + 10 euro per maand voor het eigenlijke werk vol kunnen houden en winst maken. Als ze dagelijks een paar keer een uur gaan praten met een ondernemer die ze de deur uit lacht na een uur of 2, dan duikelt het hele verhaal in elkaar.

Link naar reactie
  • 0

Als ze dagelijks een paar keer een uur gaan praten met een ondernemer die ze de deur uit lacht na een uur of 2, dan duikelt het hele verhaal in elkaar.

Dan moet je dus niet al te opzichtig gaan opnemen, want dan blijven ze geen 2 uur zitten ;)

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dat had ik dus wel gedaan, oa wegens een spontaan gebrek aan tijd, storingsmelding in de bakkerij van een nieuwe klant.

Het was jammer, had de tijd er graag voor over gehad, maar aan de andere kant, een stichting met een hoop objecten brengt meer geld in het laatje.

En die heb ik nu wel.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Het valt op dat er onduidelijkheid heerst over de opzegtermijn. Wij hanteren een afkoelperiode van 3 dagen. In het contract staat: “De Abonnee kan afzien van onderhavige overeenkomst, binnen de drie dagen na de ondertekening ervan. De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

 

Daar tegenover staan diverse uitspraken van rechters, waaronder de Hoge Raad die stelt dat het product van Proximedia kostbaar en nutteloos is en het feit dat veel van de verkoopgesprekken plaats vinden zonder dat er vooraf een telefonische afspraak gemaakt is door MKB Clickservice. Ze komen het bedrijf van een ondernemer spontaan binnen en eisen dan een handtekening, zonder dat men gelegenheid heeft om het internet te raadplegen.

Ik zeg ook niet dat ze nooit bellen. Ik zeg dat in veel gevallen waarin er getekend is, er niet vooraf gebeld is.

En de acquisitie zoals Proximedia ze voort is op dit moment nog niet strafbaar of verboden. Is ook al ter sprake geweest, sterker nog, in mijn column betoog ik dat Proximedia volledig legaal bezig is (en dat ze mij ook tweemaal gebeld hebben ;) ).

Wouter zegt dat hij vooraf telefonisch is benaderd en hij dus geen spontaan bezoek heeft gehad van een vertegenwoordiger. Hij leidt hieruit af dat MKB ClickService in veel gevallen onaangekondigd bij een ondernemer binnen stapt en een handtekening eist, wat natuurlijk een volledig onbegrijpelijke redenering is. Ieder gesprek met een vertegenwoordiger gaat vooraf aan een telefonische afspraak of in enkele gevallen wordt er ter plaatse een afspraak gemaakt, maar wij gaan geen gesprek aan zonder dat er een voorafgaande afspraak werd gemaakt. Dat is voor ons erg belangrijk omdat wij de volledige aandacht van de ondernemer vragen, zodat deze een goedgeïnformeerde keuze kan maken.

 

Daarnaast zegt Wouter dat de Hoge Raad het product van BeUp kostbaar en nutteloos heeft genoemd, wat feitelijk onjuist is. De Hoge Raad heeft zich nooit uitgesproken over ons bedrijf. Het is de Procureur-Generaal die een onjuiste samenvatting geeft van een uitspraak van het Hof. Het Hof en geen enkele Rechtbank heeft echter ooit geoordeeld dat ons product “kostbaar en nutteloos” zou zijn. Dat is dus niet meer dan een eigen en onjuiste samenvatting van een Procureur-Generaal die nooit werd weerhouden door de Hoge Raad.

 

MKB ClickService neemt het voortouw als het gaat over het leveren van een transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening tegen het scherpste tarief op de markt. En dankzij onze afkoelperiode hoeft niemand hier een slecht gevoel bij te hebben.

 

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Hij leidt hieruit af dat MKB ClickService in veel gevallen onaangekondigd bij een ondernemer binnen stapt en een handtekening eist, wat natuurlijk een volledig onbegrijpelijke redenering is.

 

Die redenering zou inderdaad onbegrijpelijk zijn. Maar goed dat dat de redenering niet is en dat jullie zelf een ongegronde suggestie de wereld in helpen.

Ik leid dat namelijk af uit de vele ervaringen van gedupeerden van jullie die op het internet gepubliceerd staan. Je weet wel, die ervaringen welke hardhandig door jullie weggepoetst worden.\

 

Daarnaast zegt Wouter dat de Hoge Raad het product van BeUp kostbaar en nutteloos heeft genoemd, wat feitelijk onjuist is. De Hoge Raad heeft zich nooit uitgesproken over ons bedrijf. Het is de Procureur-Generaal die een onjuiste samenvatting geeft van een uitspraak van het Hof. Het Hof en geen enkele Rechtbank heeft echter ooit geoordeeld dat ons product “kostbaar en nutteloos” zou zijn. Dat is dus niet meer dan een eigen en onjuiste samenvatting van een Procureur-Generaal die nooit werd weerhouden door de Hoge Raad.

 

Ja, want een procureur generaal fantaseert natuurlijk maar wat bij elkaar. ???

 

Jullie zinken steeds dieper om jullie ranzige praktijken voort te kunnen zetten.

 

Misschien dat jullie er dan eens 30 dagen van kunnen maken?

 

Dat suggereerde ik hun directeur ook al eens. Maar dan zou MKB clickservice opeens kwaliteit moeten gaan leveren. Dat willen ze blijkbaar niet.

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat jullie er dan eens 30 dagen van kunnen maken?

Of maak die dienst per maand - of desnoods per kwartaal - opzegbaar. Als het inderdaad om een "transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening" gaat, zal toch niemand van die opzegmogelijkheid gebruik willen maken ...

 

 

Link naar reactie
  • 1

Dat van die scherpste tarieven kan nog best waar zijn: er zijn ondernemers die zich daarmee in de vingers gesneden hebben, met soms flinke financiële aderlatingen tot gevolg ;-)

 

Btw, 'uiterst kwalitatieve dienstverlening' is een loze kreet die niets zegt over kwaliteit, omdat kwalitatief geen kwaliteit betekent, maar 'wat betreft de kwaliteit'. Je hebt "een uiterst goede/slecht/wisselvallige kwaliteit dienstverlening" of "dienstverlening die kwalitatief uiterst goed/slecht/wisselvallig is."

Wat er nu staat lijkt alleen maar kwaliteit te beloven als je niet scherp bent qua taal, terwijl je taaltechnisch zelfs zou kunnen betogen dat je geen enkele belofte doet over de kwaliteit. Dat lijkt mij niet de bedoeling, toch?

(Tenzij er een hele sneaky taalkundige funnel (met als laatste test of men het verschil tussen mits en tenzij begrijpen ;) ) is ontworpen die filtert op gullability, maar daar heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord...)

 

Ik zou trouwens nooit in zee gaan met een bedrijf dat boilerroomachtige verkoopstrategieën gebruikt, waarbij die dag nog getekend moet worden. Zelfs niet als er een afkoelperiode van 30 dagen is. (Het woord afkoelperiode impliceert ook dat er in the heat of the moment gehandeld is.)

Dan liever bedenktijd om de grote en kleinere letters door te nemen voordat er iets getekend wordt.

Dat lijkt misschien praktisch weinig verschil te maken, maar psychologisch is het anders, want als je ergens voor getekend hebt, ben je eerder geneigd om dat voor jezelf te rechtvaardigen.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.