• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
MKB ClickService neemt het voortouw als het gaat over het leveren van een transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening tegen het scherpste tarief op de markt. En dankzij onze afkoelperiode hoeft niemand hier een slecht gevoel bij te hebben.

Tja, dan trek ik toch een parallel met mijn eigen diensten. Die, naar eigen zeggen uiteraard, ook uiterst kwalitatief zijn en tegen de scherpste prijs.

 

Ik, en mijn klanten, zijn hier echter zo van overtuigd, dat wij een dagelijkse opzegbaarheid hebben, helemaal geen contracten hoeven te tekenen, en een betaling achteraf.

Mocht u niet tevreden zijn, om wat voor reden dan ook, dan bent u nergens aan gebonden.

 

Dat is toch bij de schoenmaker, de kapper en de cateraar ook zo? Maar ook bij de websitebouwer, de SEO-specialist, de jurist en de fiscalist.

 

Bij dit soort lange contracten, het niet hebben van een bedenktijd en de verkoopgesprekken op locatie hoef ik eigenlijk al niet meer verder te kijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat jullie er dan eens 30 dagen van kunnen maken?

Of maak die dienst per maand - of desnoods per kwartaal - opzegbaar. Als het inderdaad om een "transparante en uiterst kwalitatieve dienstverlening" gaat, zal toch niemand van die opzegmogelijkheid gebruik willen maken ...

Ik begrijp het punt dat gemaakt wordt om de opzegtermijn te verlengen tot 30 dagen of om de dienst per kwartaal opzegbaar te maken. Het is gebruikelijk dat bij het afnemen van diensten een ondernemer een langer durende overeenkomst aangaat met de dienstverlener. Dit is niet alleen bij ons het geval, maar bij meerdere dienstverleners. Aangezien wij geen instapkosten rekenen, investeren wij in de beginperiode veel in onze klanten. Het is simpelweg dan niet haalbaar om bijvoorbeeld een overeenkomst maandelijks opzegbaar te maken. In de beginperiode krijgt de klant een aantal diensten en producten geleverd, bijvoorbeeld een tabletcomputer, landingspagina’s, een professionele copywriting en een AdWords campagne. Aangezien deze producten en diensten vele malen kostbaarder zijn dan wat de klant de eerste periode betaalt, kunnen wij pas na verloop van tijd uit de kosten raken.

 

Daarnaast worden ondernemers vooraf goed geïnformeerd over de duur van de overeenkomst en het beleid over tussentijdse opzeggen van de overeenkomst. De klant heeft de mogelijkheid om ieder moment op te zeggen, waarbij zij een relatief kleine opzegvergoeding dienen te betalen die enkel bestaat uit het nog niet afgeschreven deel van de investering.

 

Ik hoop dat duidelijk is geworden waarom onze overeenkomsten niet per direct opzegbaar zijn of wij geen opzegtermijn van 30 dagen kunnen hanteren.

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Het Hof[/b] en geen enkele Rechtbank heeft echter ooit geoordeeld dat ons product “kostbaar en nutteloos” zou zijn.

Ownee?:

 

De overeenkomst had een duur van 48 maanden, was niet tussentijds opzegbaar en legde op [geïntimeerde] betalingsverplichtingen tot in totaal ruim € 13.000,=. Het betreft hier dus een overeenkomst die voor een eigenaar van een kleine patisserie allerminst doorsnee is en, naar aannemelijk is, voor hem een substantiële financiële belasting zou (kunnen) vormen.
= kostbaar

 

BeUp heeft voorts onvoldoende betwist dat de patisserie een kleine, vooral lokale klantenkring heeft.
= nutteloos

 

De samenvatting van Spier is volgens mij behoorlijk accuraat...

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

De klant heeft de mogelijkheid om ieder moment op te zeggen, waarbij zij een relatief kleine opzegvergoeding dienen te betalen die enkel bestaat uit het nog niet afgeschreven deel van de investering.

Ah top, en hoe hoog is die 'investering' die jullie doen?

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
In de beginperiode krijgt de klant een aantal diensten en producten geleverd, bijvoorbeeld een tabletcomputer, landingspagina’s, een professionele copywriting en een AdWords campagne.

In mijn ervaring kunnen deze werkzaamheden en leveringen à la minute gestaakt of beëindigd (geretourneerd) worden zonder dat er sprake is van investeringen of kosten die in verhouding staan tot afkoopbedragen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
In de beginperiode krijgt de klant een aantal diensten en producten geleverd, bijvoorbeeld een tabletcomputer, landingspagina’s, een professionele copywriting en een AdWords campagne. Aangezien deze producten en diensten vele malen kostbaarder zijn dan wat de klant de eerste periode betaalt, kunnen wij pas na verloop van tijd uit de kosten raken.
Het moet toch mogelijk zijn daar een paar bundels van te maken, met of zonder tablet, uitgesmeerde betaling over twee of vier jaar, waardoor de klant een keuze krijgt. Het moet mogelijk zijn om met een content management system te werken en een aanpasbaar Adword Vocabulary waardoor de klant onderweg kan bijstellen.

 

Misschien dat de conversie afneemt als de verhulling verdwijnt, maar wat meer keuze in een reële context komt die conversie waarschijnlijk weer ten goede. Zou zelfs in een self-service model opgezet kunnen worden, wat weer kosten scheelt. Of deels subscription- en deels performance-based! Past ook beter in de Publicis-visie.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat duidelijk is geworden waarom onze overeenkomsten niet per direct opzegbaar zijn of wij geen opzegtermijn van 30 dagen kunnen hanteren.

We hoeven het ook niet meteen over 30 dagen te hebben. Maar waarom - zeker als die overeenkomsten regelmatig op vrijdag worden getekend - niet iets meer dan 3 dagen?

Link naar reactie
  • 0

Voor jullie werk, namelijk het installeren van het gratis CMS Frog en het voorzien van een dertien in een dozijn uiterlijk kan een MBO stagiair nooit meer dan 2 uur kwijt zijn, laat staan als jullie daar opgeleide mensen voor zouden hebben zitten.

 

De adwords campagnes kosten met een gemiddeld maandbudget van een schamele paar tientjes aan clicks slechts een minuut of 5 om op te zetten; veel meer dan twee advertenties a 60 letters per advertentie kunnen er voor dat budget eenvoudigweg niet aangemaakt worden.

 

Jullie noemen jezelf transparant. Waarom dan niet transparant op jullie site vermelden dat jullie uurtarief blijkbaar rond de 500 tot 1000 euro ligt ..?

Link naar reactie
  • 0
Het is gebruikelijk dat bij het afnemen van diensten een ondernemer een langer durende overeenkomst aangaat met de dienstverlener.

Nee hoor, dat is helemaal niet gebruikelijk. In de gevallen waar het niet per maand opzegbaar is spreken we hooguit over een contract van een jaar - niet 4 jaar.

 

Aangezien deze producten en diensten vele malen kostbaarder zijn dan wat de klant de eerste periode betaalt, kunnen wij pas na verloop van tijd uit de kosten raken.

Duurder, okay. Maar geen duizenden euro's, en dat is wel wat mensen mogen betalen om hun contract af te kopen. En dat het een relatief kleine opzegvergoeding is komt alleen maar omdat de totaalprijs zo absurd hoog is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

In een van de uitspraken las ik dat MBK clikservice of een van haar voorgangers een accountantsverklaring had dat de kostprijs iets minder dan 60% was van de totale som en er ongeveer 10% winst gemaakt werd. Op zich is dat ook nog best te begrijpen.

Als je torenhoge vaste kosten hebt en ook nog winst wil maken moet je hoge prijzen rekenen en de variabele kosten (de dienstverlening zelf) zo gering mogelijk.

 

Op zich vind ik het nogal knap dat ze mensen blijven vinden die senang zijn met een bedrijf dat kleine ondernemers of zelfs de kinderen van overleden klanten tot en met de hoge raad achtervolgen. Die dan niet heel zwaar moeten betalen voor geleverde diensten maar voor het verkoopapparaat, de overhead en huisvesting en de juridische kosten. Kennelijk moeten de rechtszaken een afschrikkende werking hebben op ontevreden klanten. Dat het ook negatieve publiciteit oplevert neemt men dan maar voor lief.

 

EDIT: Heb het stuk over de medewerkers er weer uitgehaald omdat Internet een nogal lang geheugen heeft. Iedereen kan even op de site van MKB clickservice zelf kijken onder "wie zijn wij". Verzoek aan TwaBla of een van de moderators om de quote over de betreffende medewerker/zelfstandige weg te halen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Het maken van de websites lijkt uitbesteed (via Google kun je snel resultaten vinden).
Op het forum van Testaankoop (België).
Ik ben een Freelance webdesigner en developer uit Suriname En ben voornamelijk bezig met Wordpress gerelateerde websites Ik had ook in het verleden een heleboel websites voor Proximedia gemaakt En dat was voor ze naar Tunesië opstapte! omdat het "veeeeel goedkoper" en sneller websites maakte die niet volgens w3c standaard zijn. en ook nog met verouwerde technologie van 10 jaar geleden. ;D Laatste wijziging op 12/04/2011 0:28 Aangepast op: 12/04/2011 0:28:00 [Dit bericht kan niet meer worden aangepast.] Aangemaakt op: 11/04/2011 17:11:00 door: r3dknight
Poster r3dknight is bekend.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat er niets met mijn verzoek is gebeurd. Ik onderschrijf het nut van aandacht op diverse fora voor de werkwijze van MKB clickservice maar wil zeker niet verantwoordelijk worden voor het aan de schandpaal nagelen van een medewerker die wellicht met de beste bedoelingen aan het werk is en op zich niets met die werkwijze van doen heeft. Daar wordt ik zelfs na het aanpassen van een post nu wel toe gedwongen.

 

Tijd voor een al da niet tijdelijke forumstop en welgemeende excuses naar de betreffende medewerker. Dat is het nadeel van deelnemen aan een forum waar je een post kan aanpassen maar anderen die aanpassing kunnen blokkeren met een quote en niets doen met een verzoek tot aanpassing. Voel me niet echt serieus genomen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat er niets met mijn verzoek is gebeurd.

Dat lees ik nu pas. Jij illustreert je observatie dat het werk wordt uitbesteed met een link naar een freelancer. Ik herinner een iets ouder bericht waarin iemand die vroeger websites maakt voor Proximedia iets vergelijkbaars vertelde.

 

Tijd voor een al dan niet tijdelijke forumstop en welgemeende excuses naar de betreffende medewerker. Dat is het nadeel van deelnemen aan een forum waar je een post kan aanpassen maar anderen die aanpassing kunnen blokkeren met een quote en niets doen met een verzoek tot aanpassing. Voel me niet echt serieus genomen.
Niemand blokkeert iets. Jij krijgt spijt van een link die je geplaatst hebt en nou wil je dat quotes worden aangepast. Dat mag van mij best, maar dat zal een mod moeten doen.

 

Het is overigens geen nadeel van het forum, maar een nadeel van al te snel posten. De observatie dat het ontwerp van websites wordt uitbesteed blijft interessant. De link naar iemand die zulk werk uitvoert is minder relevant. Is het een schandpaal? Hangt ervan af hoe je het werk waardeert.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ook interessant: het model van Proximedia lijkt gekopieerd van het Franse bedrijf Cortix dat ondernemers een gratis site aanbood, maar in feite een overeenkomst aanging voor 48 maanden. Cortix is in 1999 opgericht door een Hassane Hamza die de verkochte websites sinds 2004 liet ontwikkelen in Tunesië. Het bedrijf was toen internationaal aan het exanderen, ook naar Nederland.

 

Er zijn in Frankrijk twee groepen gevormd die Cortix bestreden. Een daarvan was Adcapi (webarchief) die zich ook teweer stelde tegen Proximedia. Dat leidde tot negatieve publiciteit. Cortix beschuldigde hen en Google van een lastercampagne, ging in 2009 naar de rechter en verloor die zaak. Het bedrijf werd bovendien veroordeeld tot het betalen van een boete van 15.000 euro aan Google. Cortix ging in 2010 onderuit en werd in 2012 failliet verklaard.

 

Publicis kocht de boedel op en plaatste het onder de paraplu van Webperformance, net als Proximedia. Op zijn hoogtepunt had Cortix 1100 man in dienst, na het bankroet nam Webperformance er circa veertien over. Ga naar Cortix in Frankrijk en je treft daar Proximedia aan.

 

Na het omvallen van Cortix verhuisde Proximedia (een deel van) zijn site development naar Tunesië, naar Alpha Studios. Het maken van zo'n site vergt gemiddeld vier uur en kostte Cortix 200 euro (cijfers uit 2009).

 

Polémique sur la méthode de vente

 

La société Cortix fait l'objet de nombreuses plaintes pour tromperie. S'estimant victimes de Cortix, des clients ont constitué deux associations et porté leur différend devant le Tribunal de grande instance de Bobigny début 2008, se joignant à la plainte pour abus de confiance précédemment déposée au Tribunal de grande instance de Bordeaux dès 2006 par des clients mécontents.

 

Sa méthode de vente one shot est critiquée, ainsi qu'une démarche commerciale consistant à proposer un site Web avec une simple participation aux frais d'hébergement, qui est en fait un contrat d'hébergement Web de 48 mois coûtant plus de 1 000 euros par année, et qui laisse toute la propriété intellectuelle à Cortix en fin de contrat.

 

Le fondateur de l'entreprise, Hassane Hamza, évoque en retour une « véritable campagne de dénigrement. Le différend portant en particulier sur la durée du contrat de prestation de services, la société explique que « les sociétés de location financière partenaires de Cortix sont nommément désignées dans le contrat signé par le client, de même que la nature ferme de la durée du contrat qui est indiquée sur le formulaire constituant la première page du contrat de licence. Citant le rapport d'un cabinet d'intelligence économique, Kroll, auquel la société a fait appel, Cortix dénonce « l’action sous-jacente d’un concurrent », sans toutefois le nommer.

 

En avril 2009, par ordonnance de référé au Tribunal de commerce de Paris, la société Cortix est déboutée de toutes ses demandes, notamment celle visant à ne pas référencer plusieurs sites Web critiquant ses méthodes de ventes, et condamnée à payer à titre provisionnel à Google une somme de 15 000 € à titre de dommages et intérêts pour procédure abusive.

 

Cortix_tranges_mthodes_pour_un_marchand_de_sites_-_Rue89_-_LObs.pdf

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, dat is helemaal niet gebruikelijk. In de gevallen waar het niet per maand opzegbaar is spreken we hooguit over een contract van een jaar - niet 4 jaar.

Hier wil ik graag een kanttekening bij maken. Wij bieden overeenkomsten aan van 2 jaar en niet van 4 jaar. Het klopt dat in het verleden onder de naam van BeUp overeenkomsten zijn aangeboden van 4 jaar. Met Mkb Clickservice hebben wij het over een andere boeg gegooid en bieden sindsdien overeenkomsten aan van 2 jaar.

 

Wij hebben gekozen voor overeenkomsten van 2 jaar, aangezien wij geen instapkosten berekenen. Bij een kortere looptijd zouden wij hoge instapkosten moeten berekenen. Wij kiezen liever voor geen instapkosten, maar een langere samenwerking.

 

We hoeven het ook niet meteen over 30 dagen te hebben. Maar waarom - zeker als die overeenkomsten regelmatig op vrijdag worden getekend - niet iets meer dan 3 dagen?

“De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

Zoals aangegeven is de postdatum geldend. Hierdoor is de dag van het bezoek van een vertegenwoordiger dus eigenlijk niet relevant.

 

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

Als ik zo vrij mag zijn om dit te vertalen: hier staat dus eigenlijk dat jullie een agressieve verkoopmethode hanteren. Anders gebruik je geen termen als afkoelperiode en koopspijt. Is het geen idee dat jullie overstappen op een minder agressief aquisitiemodel? Dan kun je de bedenktijd oprekken naar een langere periode. En zeg nou zelf, bedenktijd klinkt toch een stuk vriendelijker?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, dat is helemaal niet gebruikelijk. In de gevallen waar het niet per maand opzegbaar is spreken we hooguit over een contract van een jaar - niet 4 jaar.

Hier wil ik graag een kanttekening bij maken. Wij bieden overeenkomsten aan van 2 jaar en niet van 4 jaar. Het klopt dat in het verleden onder de naam van BeUp overeenkomsten zijn aangeboden van 4 jaar. Met Mkb Clickservice hebben wij het over een andere boeg gegooid en bieden sindsdien overeenkomsten aan van 2 jaar.

 

Wij hebben gekozen voor overeenkomsten van 2 jaar, aangezien wij geen instapkosten berekenen. Bij een kortere looptijd zouden wij hoge instapkosten moeten berekenen. Wij kiezen liever voor geen instapkosten, maar een langere samenwerking.

 

We hoeven het ook niet meteen over 30 dagen te hebben. Maar waarom - zeker als die overeenkomsten regelmatig op vrijdag worden getekend - niet iets meer dan 3 dagen?

“De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

Zoals aangegeven is de postdatum geldend. Hierdoor is de dag van het bezoek van een vertegenwoordiger dus eigenlijk niet relevant.

 

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

 

 

De reden waarom jullie bedrijf als oplichters wordt bestempeld zijn niet de contracten of de afkoelperiode.

 

Waar het om gaat is dat die hele toko van jullie zware wanprestaties levert!

Zeg maar totale onzin, websites uit jaar 2000 en SEO wat niet eens benaderd wat een kleuter in 10min ook voor elkaar krijgt.

 

Daarom voelen de mensen zich opgelicht en doordat jullie met deze methode doorgaan zijn jullie ook gewoon oplichters. Willens en wetens een wanprestatie leveren die inhoudelijk geen enkele toegevoegde waarde levert of op zijn minste aan welke verwachting dan ook voldoet die bij de acquisitie wordt gewerkt.

 

De huigelaarachtige selectieve reacties hier op het forum daar kijkt 90% doorheen.

 

Jammer dat nog steeds jullie business model niet ZWAAR strafbaar gemaakt is want jullie laten een spoor van ellende en tranen achter waarvan de online reacties die je hier of elders leest nog maar het topje van de ijsberg vertegenwoordigen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

Hier heeft een ondernemer na 5 dagen "koopspijt". Pech dus?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

In het consumentenrecht is de bedenktijd voor aankopen buiten een winkelruimte behoorlijk opgerekt, juist om dit soort overvaltactieken in te perken.

 

Heeft de ondernemer u niks verteld over de bedenktijd? Vertelde de ondernemer niet duidelijk hoe u van de overeenkomst af kunt? Of gaf hij u geen formulier? Dan hebt u een langere bedenktijd. De bedenktijd wordt dan verlengd met maximaal twaalf maanden. Let op: krijgt u alsnog later alle informatie? Dan hebt u weer opnieuw een bedenktijd van veertien dagen.

Zijn de mogelijkheden van kleine zelfstandigen om zich te beroepen op het consumentenrecht in dit soort zaken geheel uitgeput?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals aangegeven is de postdatum geldend. Hierdoor is de dag van het bezoek van een vertegenwoordiger dus eigenlijk niet relevant.

 

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen.

 

Mwah, op papier lijkt het misschien lang genoeg, maar stel: het was op vrijdagmiddag.

Contract getekend. Nu nog even wat doen voor het weekend is.

Zaterdag: boodschappen doen, kinderen naar de voetbal/hockey/zwemles, 's avonds visite.

Zondag: even onderuit zitten, wandelen met vrouw/manlief, naar een verjaardag, dineren met oma.

Maandag: Die had al een to do lijst klaar liggen. Oh ja, shit, contract nog een doorlezen. Eigenlijk heb je daar maandagavond pas tijd voor...

 

Maw, het weekend kan psychologisch heel anders werken, omdat er hele andere verwachtingen zijn van de omgeving, die 'afleiden' van het bedrijf.

 

2 Dagen later beginnen met leveren is alleen een probleem voor jullie, nooit voor de opdrachtgever.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 1

Juist door Proximedia is overduidelijke jurisprudentie ontstaan rond reflexwerking voor kleine ondernemers die een beroep wilde doen op de (oude) colportage wet.

 

Gelet op de wetsgeschiedenis van de Colportagewet bestaat geen ruimte om het begrip "particulier" zo ruim uit te leggen dat daaronder ook een natuurlijk persoon die - zoals [geïntimeerde] - handelt in het kader van zijn beroep of bedrijf, wordt begrepen.

 

Ook hier weer een uiterst triest verhaal van een studente van 22 die helemaal uitgekleed wordt:

 

Zij was destijds een studente van 22 jaar en wilde proberen aldus haar studietijd te financieren.

 

veroordeelt [geïntimeerde] om aan Proximedia te voldoen een bedrag van € 5.000,- te vermeerderen met de wettelijke rente over dit bedrag vanaf 2 juni 2010 tot de dag der voldoening, alsmede tot betaling van een bedrag van € 630,- ter zake van buitengerechtelijke kosten;

 

veroordeelt [geïntimeerde] in de kosten van het geding in beide instanties, in eerste aanleg aan de zijde van Proximedia begroot op € 225,89 aan verschotten en € 600,- voor salaris en in hoger beroep tot op heden begroot op € 725,31 aan verschotten en € 2.682,- voor salaris;

In totaal € 9863,20.

 

Tegenprestatie van Proximedia was het beschikbaar stellen van een laptop met daarop windows XP en webhosting.

 

Proximedia heeft aangevoerd dat zij, voor zover mogelijk, aan al haar verplichtingen heeft voldaan, ... dat op die datum aan haar een laptop, een internetabonnement en mailbox alsmede een licentie Windows XP zijn geleverd en geïnstalleerd. Ten aanzien van de website heeft Proximedia erop gewezen dat [geïntimeerde], omdat zij geen informatie aanleverde, haar in februari 2006 niet in de gelegenheid heeft gesteld om een website te maken.

 

Tot het maken van een (echte) website, de kern van de overeenkomst, is het niet gekomen.

 

Uiteindelijk heeft Proximedia op 1 september 2006 ten behoeve van [geïntimeerde] een fictieve website gemaakt die zij op 7 september 2006 online heeft gezet.

 

Ongelofelijk voor mij dat een bedrijf zo iets voor haar rekening neemt en dat de politiek en daardoor ook rechtelijke macht op zijn handen blijft zitten. Je zou toch denken dat hier alle regels betreffende redelijkheid en billijkheid worden overschreden. Niet dus.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.