• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Pech? Nee, maar wel zelf verantwoordelijk. Dat neemt niet weg dat wij altijd zullen kijken of wij iets voor de klant kunnen betekenen. Wij kunnen alleen niet garanderen dat een klant kosteloos de overeenkomst kan ontbinden als de klant na drie dagen heeft opgezegd. In overleg met de klant zal er besloten worden hoe de overeenkomst ontbonden wordt.

 

Wij zijn bekend met de situatie van deze klant. Er is een afspraak gemaakt met de klant en wij hopen samen tot een oplossing te komen.

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Ook hier weer een uiterst triest verhaal van een studente van 22 die helemaal uitgekleed wordt.

Yep, ze heeft (als bijverdienste?) een cafe gerund van eind 2005 tot eind 2006. Al binnen enkele maanden kwam de vertegenwoordiger van Proximedia langs. In februari 2006 tekende ze een overeenkomst, en die bleek voor 48 maanden a 201 euro te gelden. In november dat jaar vroeg ze om voortijdige beeindiging van het contract omdat ze haar onderneming staakte.

 

Wat er tussentijds aan incasso is gebeurd, wordt niet vermeld. Maar in de zomer van 2010 (ruim vier jaar later) is de eerste rechtszaak en wordt de ondernemer bij verstek veroordeeld. Die ging in beroep en de kantonrechter kwam tot de tegengestelde conclusie.

 

Tot dit oordeel kwam de kantonrechter, kort gezegd, door aan het bepaalde in de Colportagewet “een zekere reflexwerking” toe te kennen. De kantonrechter overwoog dat [geïntimeerde] moet worden beschouwd als een kleine zelfstandige die in de onderhavige omstandigheden een met een consument vergelijkbare positie heeft ingenomen. Omdat [geïntimeerde] een café heeft geëxploiteerd en de diensten van Proximedia gelegen zijn op het terrein van informaticaprestaties, lagen, aldus de kantonrechter, de door Proximedia aangeboden diensten gelegen buiten de ontplooide activiteiten en de deskundigheid van [geïntimeerde]. [geïntimeerde] heeft, zo oordeelde de kantonrechter, binnen een - gelet op de omstandigheden van het geval - redelijke termijn te kennen gegeven dat zij van de overeenkomst af wilde en - zo begrijpt het hof – daarmee de overeenkomst geldig beëindigd.

Dat was echter een wat lange bocht, oordeelde het Hof in de volgende beroepszaak, want het betreft geen ondernemer die in de bedenktijd/afkoelperiode van de overeenkomst af wil. Maar een ondernemer die tien maanden na het tekenen besluit om de onderneming te staken. Daarom slaagt ook het beroep op dwaling niet.

 

Ter ondersteuning van haar beroep op dwaling heeft [geïntimeerde] aangevoerd dat Proximedia haar heeft meegedeeld dat zij een heel goede aanbieding voor haar had, dat zij een bevoorrechte positie ten opzichte van andere klanten van Proximedia zou innemen, dat zij een flinke korting zou krijgen en dat andere klanten daarvoor niet in aanmerking zouden komen. Deze aanbieding zou slechts voor een zeer beperkte periode gelden en [geïntimeerde] moest dezelfde dag nog tekenen, anders zou de aanbieding vervallen. Achteraf is [geïntimeerde] gebleken dat zij ten opzichte van andere klanten van Proximedia in het geheel geen bevoorrechte positie heeft gehad en dat, anders dan Proximedia haar had voorgespiegeld, geen sprake was van een aanbieding die op korte termijn verviel. [geïntimeerde] stelt dat zij bij een juiste voorstelling van zaken de overeenkomst niet zou zijn aangegaan. Eveneens legt [geïntimeerde] aan haar beroep op dwaling ten grondslag dat Proximedia, in strijd met haar mededelingsplicht, haar niet erop heeft geattendeerd dat zij, bij ondertekening van de overeenkomst, vast zou zitten aan een langdurig contract.

Tja, domme pech. Had ze dat contract maar niet moeten tekenen. Tien jaar na dato (de uitspraak dateert van begin 2015 en is eind dat jaar geopenbaard) mag ze vijfduizend euro betalen voor een moment van onachtzaamheid en bijna hetzelfde bedrag aan kosten. En de ironie: haar website heeft nooit bestaan.

 

Toch is er alle aanleiding om voor een reflexwerking te pleiten. Die werking geeft (kleine) ondernemers namelijk recht op veertien dagen bedenktijd bij dit soort verkopers. En als de verkoper daar niet op wijst, wordt het een jaar. Dat is om dubieuze praktijken van zakkenvullers tegen te gaan.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Pech? Nee, maar wel zelf verantwoordelijk.

Precies, en daar maken jullie misbruik van. Een fatsoenlijk bedrijf dat een goede service levert kan best een weekje bedenktijd (ipv afkoelingsperiode) gunnen. Gewoon een kwestie van nog niks doen, en pas na een week die tablet opsturen en met de website beginnen.

 

Dat jullie dat na al die tijd nog steeds niet doen geeft overduidelijk aan dat die korte periode met opzet zo gekozen is, en dat vind ik heel beleefd gezegd absoluut abject en infaam.

 

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Pech? Nee, maar wel zelf verantwoordelijk.

Precies, en daar maken jullie misbruik van. Een fatsoenlijk bedrijf dat een goede service levert kan best een weekje bedenktijd (ipv afkoelingsperiode) gunnen. Gewoon een kwestie van nog niks doen, en pas na een week die tablet opsturen en met de website beginnen.

 

Dat jullie dat na al die tijd nog steeds niet doen geeft overduidelijk aan dat die korte periode met opzet zo gekozen is, en dat vind ik heel beleefd gezegd absoluut abject en infaam.

 

Sterker nog, als ze daadwerkelijk een serieuze zakelijke dienstverlener willen zijn, moeten subiet stoppen met het 'geven' van een laptop, iPad of andere snuisterijen. Een ondernemer die zijn klanten met spiegeltjes en kraantjes koopt weet dat de klanten op het verkeerde been worden gezet!

 

Link naar reactie
  • 0

Gewoon overduidelijk melden dat alles opgenomen wordt, heb ik ook gedaan.

Ik heb de dame laten zoeken naar de camera's, die zag ze niet.

Maar het had tot gevolg dat ik getracht heb haar huis een verbouwing aan te smeren.

Hetgeen ze overigens niet zo erg kon waarderen.

 

Daar ik verder haast had, bleef er weinig over.

Ik kreeg niks te tekenen. ;D

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Haha.. das wel een mooie, al vrees ik dat ze het binnen die tijd wel even onder de kopieermachine weten te leggen.

 

Maar zonder gekheid: Dat je opstartkosten maakt is op zich begrijpelijk. Mij maak je alleen niet wijs dat die duizenden euro's zijn in de eerste week. Als iemand er na een week vanaf wil kun je altijd nog overwegen om gewoon het gedane werk te factureren en de rest van de overeenkomst te ontbinden.

 

Vrijwel iedere leverancier zal zoiets accepteren als de klant er een goede reden voor heeft.

Link naar reactie
  • 0

Maar zonder gekheid: Dat je opstartkosten maakt is op zich begrijpelijk. Mij maak je alleen niet wijs dat die duizenden euro's zijn in de eerste week. Als iemand er na een week vanaf wil kun je altijd nog overwegen om gewoon het gedane werk te factureren en de rest van de overeenkomst te ontbinden.

 

Vrijwel iedere leverancier zal zoiets accepteren als de klant er een goede reden voor heeft.

Inderdaad de kosten in de beginfase zijn geen duizenden euro’s en dit vragen wij dus ook echt niet aan onze klanten. Zeker in de eerste maand zij wij coulant met de vergoeding die de klant moet betalen. Bij een opzegging in de eerste maand willen wij graag de klant uitnodigen voor een redelijk gesprek. Wij hopen altijd dat er een goede oplossing gevonden kan worden waar ook de klant zich goed bij voelt.

 

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Maar zonder gekheid: Dat je opstartkosten maakt is op zich begrijpelijk. Mij maak je alleen niet wijs dat die duizenden euro's zijn in de eerste week. Als iemand er na een week vanaf wil kun je altijd nog overwegen om gewoon het gedane werk te factureren en de rest van de overeenkomst te ontbinden.

 

Vrijwel iedere leverancier zal zoiets accepteren als de klant er een goede reden voor heeft.

Inderdaad de kosten in de beginfase zijn geen duizenden euro’s en dit vragen wij dus ook echt niet aan onze klanten. Zeker in de eerste maand zij wij coulant met de vergoeding die de klant moet betalen. Bij een opzegging in de eerste maand willen wij graag de klant uitnodigen voor een redelijk gesprek. Wij hopen altijd dat er een goede oplossing gevonden kan worden waar ook de klant zich goed bij voelt.

 

 

 

Kijk, dat is een verrassend perspectief.

 

"Uit de bij conclusie van repliek overgelegde financiële gegevens, waaronder een kostprijsberekening, valt op te maken dat door Proximedia voor € 3.642,- aan eenmalige investeringen wordt gedaan [...]", zie ECLI:NL:RBALM:2012:BY4498, r.o. 4.14.

 

De kosten in de beginfase zijn wel 3600 euro maar geen duizenden euro's.

Boefjes. Hebben jullie een beetje creatief zitten boekhouden tegenover de rechter?

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, dat is helemaal niet gebruikelijk. In de gevallen waar het niet per maand opzegbaar is spreken we hooguit over een contract van een jaar - niet 4 jaar.

Hier wil ik graag een kanttekening bij maken. Wij bieden overeenkomsten aan van 2 jaar en niet van 4 jaar. Het klopt dat in het verleden onder de naam van BeUp overeenkomsten zijn aangeboden van 4 jaar. Met Mkb Clickservice hebben wij het over een andere boeg gegooid en bieden sindsdien overeenkomsten aan van 2 jaar.

 

Wij hebben gekozen voor overeenkomsten van 2 jaar, aangezien wij geen instapkosten berekenen. Bij een kortere looptijd zouden wij hoge instapkosten moeten berekenen. Wij kiezen liever voor geen instapkosten, maar een langere samenwerking.

 

We hoeven het ook niet meteen over 30 dagen te hebben. Maar waarom - zeker als die overeenkomsten regelmatig op vrijdag worden getekend - niet iets meer dan 3 dagen?

“De kennisgeving door de Abonnee dient te gebeuren d.m.v. een aangetekende brief waarbij de postdatum van de brief bepalend is.” Hierin staat duidelijk vernoemd tot wanneer en hoe een abonnee kan opzeggen. Dit betekend dus ook dat als er vertegenwoordigers op vrijdag 18:00 langs komen er tot en met maandag een aangetekende brief verstuurd kan worden.

Zoals aangegeven is de postdatum geldend. Hierdoor is de dag van het bezoek van een vertegenwoordiger dus eigenlijk niet relevant.

 

Wij hebben een keuze gemaakt om een afkoelperiode van drie dagen te hanteren. Wij gaan ervan uit dat dit lang genoeg is om een weloverwogen beslissing te nemen. Een langere afkoelperiode zal ook een latere start van de dienstverlening betekenen. Daarnaast zal de periode nooit lang genoeg zijn voor een ondernemer die koopspijt heeft.

 

 

Ik heb iemand van Click+ over de vloer gehad. Dat is volgens mij hetzelfde.

Wat je zegt is niet helemaal waar, het originele contract is 48 maanden. Als je zegt dat dat te veel is, kan er door meerkost 24 maanden van gemaakt worden. Maar dan moet er even gebeld worden...

Een afkoelperiode van 3 dagen wordt niet vermeld bij de verkoop. Je krijgt duidelijk het nu of nooit gevoel. En nu betekent dan ook nu. Geen bedenktijd... Iedereen die iets te zeggen heeft zou ook aanwezig moeten zijn bij de afspraak.

Toen ik zag dat het contract van proximedia was begon ik mij ineens vragen te stellen, omdat ik die naam al gehoord had. Toen heb ik het gesprek stopgezet, ik had bijna getekend.

Ik hoop werkelijk dat jullie het goed bedoelen, maar na een half dagje nagedacht te hebben vind ik het allemaal schandalig veel geld voor wat je effectief krijgt, en vooral dat je geen garanties hebt. Of die toch niet tegoei benoemd worden bij de verkoop. Daarom zou een proefperiode van een half jaar perfect zijn, als het dan rendeert zou ik zonder probleem bijtekenen.

Net iets te agressief naar mijn mening, alhoewel ik een leuke verkoopster had die het goed wist te brengen. Maar sales trainingen heb ik ook al gehad, dus....

Link naar reactie
  • 0

Ik heb iemand van Click+ over de vloer gehad. Dat is volgens mij hetzelfde. <...> Toen ik zag dat het contract van proximedia was begon ik mij ineens vragen te stellen, omdat ik die naam al gehoord had. Toen heb ik het gesprek stopgezet, ik had bijna getekend.

Click+ is inderdaad een label dat in België gebruikt wordt. ClickPlus, KlikPlus! Het lijkt erop dat de naam elke keer aangepast wordt om met schone zoekresultaten te beginnen, een schone lei zogezei.

 

Wordt Click+ nu ook in Nederland gehanteerd als label?

 

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek al een tijdje iemand om het seo gebeuren op zich te pakken. Ik wil groeien en meer leads halen uit mijn/een website.

Vooral het call tracking en de opvolging had me overtuigd. Maar het voelde vooral vreemd voor een zogezegd geweldig en marktleidend bedrijf te tekenen(dat click+ noemde) en dan ineens een contract van proximedia voorgeschoteld te krijgen. Het kan kloppen wat gezegd wordt, veel klanten.

Maar je moet niet ver zoeken voor negatieve reviews te vinden en ook te zien dat ze mensen die iets slechts zeggen direct een proces proberen aan te smeren.

Toen ik vroeg en eerlijk gezegd had dat ik mijn twijfels had bij proximedia mocht ik altijd eens op hun site kijken. Ken jij iemand die op hun site slecht nieuw vermeldt? Ook wist ze met heel veel moeite met maar 2 ondernemers te vinden die ik mocht contacteren, ze werkte al 4 jaar voor hun....

Deze ervaring heeft me ook geleerd dat ik nooit meer iets teken dat onmiddellijk beslist moet worden. Zeker niet als je zelf niet voor een afspraak gevraagd hebt. Als het iets is wat je echt wil, en je hebt het al opgezocht kun je pas zeker zijn van je stuk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb iemand van Click+ over de vloer gehad. Dat is volgens mij hetzelfde. <...> Toen ik zag dat het contract van proximedia was begon ik mij ineens vragen te stellen, omdat ik die naam al gehoord had. Toen heb ik het gesprek stopgezet, ik had bijna getekend.

Click+ is inderdaad een label dat in België gebruikt wordt. ClickPlus, KlikPlus! Het lijkt erop dat de naam elke keer aangepast wordt om met schone zoekresultaten te beginnen, een schone lei zogezei.

 

Wordt Click+ nu ook in Nederland gehanteerd als label?

 

 

 

Ik ben belg, dus geen idee. Ik zocht ervaringen en ben oa op deze site uitgekomen.

Link naar reactie
  • -1

Ik heb iemand van Click+ over de vloer gehad. Dat is volgens mij hetzelfde.

Wat je zegt is niet helemaal waar, het originele contract is 48 maanden. Als je zegt dat dat te veel is, kan er door meerkost 24 maanden van gemaakt worden. Maar dan moet er even gebeld worden...

Het klopt dat Click+ en MKB ClickService beide onderdeel zijn van Publicis Groupe. Dit neemt niet weg dat wij volledig zelfstandig opereren en dus ook ander soort contracten aanbieden. Bij ons is het “originele contract” dan ook echt 24 maanden en geen 48 maanden.

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

Het klopt dat Click+ en MKB ClickService beide onderdeel zijn van Publicis Groupe.

 

Voor het gemak laat je even weg dat beide een merk zijn van Proximedia, hoofdonderwerp in deze discussie.

 

Dat MKB ClickService zelfstandig van de andere merken opereert dat zal gerust wel, maar het is en blijft een onderdeel van Proximedia. En dat is een bedrijf dat maar 1 ding kan; het onder uiterst dubieuze omstandigheden verkrijgen van een juridisch bindende handtekening voor een veel te dure en bovendien voor de 'klant' nutteloze dienst.

Link naar reactie
  • 0

Click+ is een label dat in België gehanteerd wordt, niet in Nederland - voor zover bekend. Hier is dat dus MKB Clickservice. Beide labels zijn navolgers van BeUP. En voordien werd de naam Proximedia gehanteerd. Proximedia is al een tijdje onderdeel van Publicis, toegevoegd aan hun Webformance divisie.

 

De eerdere bijdrage van dit topic bleek uit België te komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Kapster0183,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Met welk doel wil je in contact komen met gedupeerden?

 

Kun je jouw ervaring hier feitelijk delen?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd omdat be Up beweerd hun beloftes na te zijn gekomen wat dus niet zo is, na aantal berichten voor verbetering lieten ze afweten en deden niks om te verbeteren! Nu ben ik bezig met mijn rechtsbijstand om dit op te lossen alleen beweren ze continu dat ik dus ongelijk heb wat totaal niet zo is nu zie ik vaak klachten voorbij komen en ben ik op zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten! En dat we elkaar hierbij kunnen helpen!

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat je hier in beginsel alleen voor staat en dat ondersteuning vanuit een rechtsbijstandverzekering lang niet altijd volstaat, al zijn hulptroepen mogelijk te activeren als je jouw ervaring uitgebreider weet te beschrijven.

 

Wat is concreet afgesproken en beloofd en wat wordt of is dan niet nagekomen door beup? Kun je hierbij een tijdspad en financiële impact vermelden?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kapster,

 

Begrijp Highio vooral niet verkeerd; het is slechts goedbedoeld advies op basis van de informatie die hier op het forum al sinds 2012 gedeeld wordt.

 

Het goede nieuws is dat er hulptroepen te vinden zijn, maar daar is dus inderdaad concrete informatie voor nodig.

 

Neem vooral ook even(..) de tijd om dit topic goed door te nemen, je kunt al aardig wat vinden van (en over) andere zaken, die mogelijk vergelijkbaar zijn.

 

Wat je niet moet onderschatten is dat de juridische afdeling van dit bedrijf (waarschijnlijk) veelvuldig actief is met zaken zoals de jouwe, en zij er dus veel ervaring in hebben. Een goede voorbereiding zal dus noodzakelijk zijn.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel met een gerechtsdeurwaarder geconfronteerd omdat be Up beweerd hun beloftes na te zijn gekomen wat dus niet zo is, na aantal berichten voor verbetering lieten ze afweten en deden niks om te verbeteren!

BeUP? Dan is de overeenkomst niet van recente datum. Vertel nou eens kalm wat er gebeurd is.

 

Wanneer kwamen ze langs? Hadden ze vantevoren gebeld om een afspraak te maken? Was het hun idee om langs te komen of had jij ze uitgenodigd? Hoeveel mensen kwamen er op bezoek? Was er iemand bij die het verkoopgesprek gehoord heeft? Wat werd er beloofd?

 

Wat heb je gekregen? Wanneer? Wat klopte en wat niet? Heb je daarop gereageerd? Per telefoon of per mail? Kun je aantonen dat je niet blij was met de geleverde kwaliteit? Hoe heeft zich dat ontwikkeld?

 

Je krijgt een deurwaarder op bezoek, dus blijkbaar ben je gestopt met betalen. Is dat op advies van iemand? Heb je dat gemotiveerd? Wat was daarop de reactie?

 

Wat wij waarnemen is dat Proximedia (BeUP) soms afziet van incasso als je heel veel kabaal maakt. Ze gaan hier straks aanbieden om het 'in der minne' op te lossen, maar dat betekent meestal een betalingsregeling. En mensen die stommetje spelen, belanden niet zelden voor de rechter. Daar komt het heel erg aan op de argumentatie. Misschien dat iemand aan de hand van jouw beschrijving kan zien of er sprake is van aantoonbare misleiding of dwaling, of dat je misschien aanspraak kan maken op consumentenrecht. En wellicht is er duidelijk wanprestatie!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 67 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.