• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat contract mocht ik niet houden om er een nachtje over te slapen kopiëren mocht ook niet en aan zijn zure gezicht te zien toen ik om het contract vroeg om hem door te lezen had hij dat ook liever niet het contract was richting hun goed dichtgetimmerd de artikelen die er toe deden zoals een artikel 10 waarin hun werkzaamheden zouden staan beschreven was niet te vinden in het contract dat ging niet verder als 8.8 dus ik was er vrij gauw klaar mee het komt er gewoon op neer dat als je je handtekening zet en hun een adwordscampagne voor je opzetten van 45 euro per maand iets wat Google trouwens gratis voor je doet als je daar hulp bij wenst en een paar webpaginaatjes aanmaken en er dan verder niet meer naar omkijken dan is het helaas pindakaas weg 4560 euro

Maar misschien dat iemand die er wel ingetuind is het contract kan uploaden met zijn gegevens weggekrast o.i.d en dit dan verspreiden via facebook twitter enz

Link naar reactie
  • 0

de artikelen die er toe deden - zoals een artikel 10 waarin hun werkzaamheden zouden staan beschreven - was niet te vinden in het contract.

Wat gaf je het idee dat er een artikel 10 in het contract zou staan? Werd dat door de verkoper genoemd? Zogenaamd voorgelezen?

 

En werd je geacht een contract te tekenen in enkelvoud, dat dan vervolgens meegenomen zou worden? Mocht je geen kopie houden? Wilden ze zelfs liever niet dat je het contract nog eens rustig las voor je tekende? Kwalijke zaak!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik kwam ergens in artikel 3 of 4 de opmerking dat e.e.a zoals beschreven in artikel 10 tegen maar ik kon dus geen artikel 10 vinden en de salesman wist uiteraard ook niets van artikel 10 dus dat is niet voor het gepeupel bestemd denk ik dus het contract wat je zou moeten tekenen is niet eens compleet en nergens is iets terug te vinden over wat ze voor je gaan presteren alleen dat ze niets garanderen

en ik ben verder niet aan verdere besprekingen over het contract toegekomen na het lezen ervan heb ik meteen gezegd dat ik er niet in mee ging en heb de meeting beëindigd

en het feit dat ze geen contract wilden achterlaten of dat je hem niet mocht kopiëren leek mij al geen zuivere koffie als je een legitiem bedrijf bent wat eerlijk zaken doet dan kun je je contract zelfs op het net zetten toch(bij wijze van spreken)waarom zou je daar nou zo geheimzinnig over moeten doen? en dan bel je je toekomstige klant na een paar dagen op of alles duidelijk is en hij verder zaken wil doen

Ik zag dat MKB TRICKSERVICE hier ook mee leest dus wees eens flink en zet dat contract eens op dit forum :'( :'(

 

Link naar reactie
  • 0

Dus er was maar 1 exemplaar van de overeenkomst en als je dat contract had getekend zouden ze dat direct meegenomen hebben? Was dat de bedoeling?

 

En dat contract leek niet compleet. Er werd in een artikel 2 of artikel 3 verwezen naar een artikel 10 dat geen onderdeel uitmaakte van de te tekenen paperassen?

 

Ik vraag nu even door nu de herinneringen nog vers zijn, want dat kan van pas komen voor andere ondernemers die in de rechtbank een verhaal vertellen dat wordt tegengesproken door de leverancier die betaling eist.

 

Op welke dag kwam(en) de vertegenwoordiger(s) langs en op welk tijdstip?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Na binnenkomst begon hij zijn ingestudeerde verhaal te doen waarna ik zei prachtig maar heb je ook een contractje hiervan en zou je die willen achterlaten zodat ik e.e.a op mijn gemak kon doorlezen en uitzoeken dit mocht niet dus ik vroeg mag ik er dan een kopie van maken ook dat mocht niet dus ik zei laat me hem dan eens even lezen waarna ik dus zei dat ik er niet in meeging waarna de meeting werd beindigd over hoe het contract moest worden getekend hebben we het niet meer gehad toen hij weg was heb ik ze even opgezocht op google en kwam dit forum tegen achter het contract zat wel een blauwe duplicaat dus ik neem aan dat die voor de klant zou moeten zijn of dat werkelijk zo is weet ik natuurlijk niet want ik ben gelukkig niet zo ver gekomen

hij kwam dinsdag om 3 uur

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik kreeg enkele dagen terug een telefoontje van mkb clickservice ze hadden een nieuw concept opgezet en ik was een van de gelukkige die dat gratis en vrijblijvend mocht testen ik heb ze laten langskomen maar dat gratis bestond eruit dat ze enkele duizenden opstartkosten wegstreepten en ik slechts 235 euro per maand zou moeten gaan betalen dus even uitgebreid het contract doorgelezen waarin eigenlijk staat dat ze niets garanderen zelfs niet dat er meer op je geklikt gaat worden ze starten een adwordscampagne voor je op en pompen daar naar eigen zeggen wel 45 euro per maand in blijft over 190 euro per maand 24 maanden lang is 4560 waarbij ze 4 webpaginaatjes voor je aanmaken op je eigen hostingruimte met een kant en klaar thema die ze iets aanpassen naar je eigen wensen

Wettelijk gezien kun je het geen oplichterij noemen maar netjes is het ZEER ZEKER niet weggegooid geld is het zeker en ik snap niet dat iemand zich daarvoor laat lenen om met dergelijke troep iemand proberen te tillen

Ik hem hem dan ook vriendelijk doch dringend de deur gewezen Bah wat een volk

Ik hoop dan ook van harte dat iedereen goed nadenkt alvorens ze een wurgcontract als dit ondertekenen

Dat contract mocht ik niet houden om er een nachtje over te slapen kopiëren mocht ook niet en aan zijn zure gezicht te zien toen ik om het contract vroeg om hem door te lezen had hij dat ook liever niet het contract was richting hun goed dichtgetimmerd de artikelen die er toe deden zoals een artikel 10 waarin hun werkzaamheden zouden staan beschreven was niet te vinden in het contract dat ging niet verder als 8.8 dus ik was er vrij gauw klaar mee het komt er gewoon op neer dat als je je handtekening zet en hun een adwordscampagne voor je opzetten van 45 euro per maand iets wat Google trouwens gratis voor je doet als je daar hulp bij wenst en een paar webpaginaatjes aanmaken en er dan verder niet meer naar omkijken dan is het helaas pindakaas weg 4560 euro

 

4560 euro voor 4 webpaginaatjes? Ja dat zou erg veel zijn en als u er zo over denkt dan heeft u wellicht niet het hele verhaal meegekregen. Er wordt inderdaad €190 per maand gerekend voor onze diensten. Dat is te verklaren omdat wij geen torenhoge instapkosten vragen, het is een pakket op maat van de kleine ondernemer, scherpe tarieven en geen verrassingen. Daarnaast krijgt de klant een aantal producten en diensten aangeboden, zoals een AdWords campagne, optimalisatie van AdWords, een tabletcomputer, on-site support, Bizbook, call tracking, landingspagina’s die compatibel zijn met smartphones, persoonlijke accountmanager, gecertificeerde AdWordsspecialisten, een professionele copywriting en meer. Zo kunnen we nog even door gaan… Naast het aanmaken van de campagne wordt de campagne door MKB ClickService beheerd en geoptimaliseerd. MKB ClickService houdt de resultaten en conversies in de gaten en zal ingrijpen als dat nodig is. Wij leveren een doorlopende dienstverlening en dat is wel echt meer dan "4 paginaatjes".

 

Dat u de diensten niet helemaal begrepen heeft blijkt wel uit uw suggestie dat AdWords gratis zou zijn. De dienst AdWords van Google is inderdaad gratis, echter is er wel budget nodig om te kunnen adverteren, dan nog maar te zwijgen over de vele manuren die ermee gemoeid gaan. Dus je mag gratis gebruik maken van de dienst, maar elke klik kost wel geld en ja… ook tijd… en expertise... De €45 euro die voorgesteld wordt is dan ook het advertentiebudget, bovendien maandelijks flexibel te verhogen of te verlagen. Het volledige advertentiebudget wordt geïnvesteerd in de AdWords campagne, dat zien we weleens anders in de markt (40/60 regel).

 

In artikel 4 van de overeenkomst staan de producten van MKB ClickService beschreven. Deze zijn dus wel duidelijk terug te vinden. Welke producten u kiest wordt ingevuld in het vak net boven de handtekening, maar zover was u naar ons begrip niet gekomen. De overeenkomst loopt tot en met artikel 10 waar de kosten van de prestaties gekozen door de abonnee wordt besproken. Daarnaast wordt de overeenkomst in drievoud ondertekend, waarvan 1 kopie voor de klant is. Uiteraard mag de klant een kopie houden van de overeenkomst.

 

U wilt graag dat wij onze klanten gaan garanderen dat iemand gaat klikken? Wij hebben jammer genoeg geen glazen bol (hadden we die maar) en weten natuurlijk niet van tevoren of er iemand op de advertentie gaat klikken. Dat is overigens niet zo vreemd, geen enkele adverteerder kan resultaten garanderen. Daarom hebben wij wel een inspanningsverplichting en zullen er dan ook alles aan doen om een zo goed mogelijke AdWords campagne op te zetten.

 

Het staat iedereen vrij om wat van onze dienstverlening te vinden, alleen jammer dat u een ongenuanceerd beeld brengt. U heeft nota bene niet eens van de diensten gebruik gemaakt. Met stemmingmakerij is niemand geholpen, het internet staat er vol van.

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0

De duplicaat-vraag was verduidelijkt.

 

achter het contract zat wel een blauwe duplicaat dus ik neem aan dat die voor de klant zou moeten zijn.

 

En nu weten we ook waar artikel 10 staat.

 

De beoordeling van al die werkzaamheden laat ik aan anderen over. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Er wordt inderdaad €190 per maand gerekend voor onze diensten. Dat is te verklaren omdat wij geen torenhoge instapkosten vragen, het is een pakket op maat van de kleine ondernemer, scherpe tarieven en geen verrassingen. Daarnaast krijgt de klant een aantal producten en diensten aangeboden, zoals...

Het is me nog steeds onduidelijk of die producten en diensten in die 190 euro inbegrepen zijn, of met andere woorden: wat je precies voor die 190 euro krijgt.

 

Een voorbeeld van een contract, met prijzen, zou inderdaad een bijzonder overtuigend bewijs kunnen zijn van hoe transparant en waardevol jullie dienst is! :)

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dat u de diensten niet helemaal begrepen heeft blijkt wel uit uw suggestie dat AdWords gratis zou zijn. De dienst AdWords van Google is inderdaad gratis, echter is er wel budget nodig om te kunnen adverteren, dan nog maar te zwijgen over de vele manuren die ermee gemoeid gaan. Dus je mag gratis gebruik maken van de dienst, maar elke klik kost wel geld en ja… ook tijd… en expertise... De €45 euro die voorgesteld wordt is dan ook het advertentiebudget, bovendien maandelijks flexibel te verhogen of te verlagen. Het volledige advertentiebudget wordt geïnvesteerd in de AdWords campagne, dat zien we weleens anders in de markt (40/60 regel).

 

Volgens mij hebben jullie vooral zijn bericht niet begrepen. Hij doelt er op, dat de support om een adwords campagne op te zetten door Google gratis geboden wordt. Hij geeft aan dat voor die 190,- per maand ogenschijnlijk niet veel meer dan dat en een 4 pagina tellende eenvoudige website geboden wordt. Hij heeft het niet over dat die 45,- per maand bij Google niet betaald zou moeten worden.

Link naar reactie
  • 0

Even op een rijtje gezet.

 

Daarnaast krijgt de klant een aantal producten en diensten aangeboden, zoals:

 

- een AdWords campagne,

- optimalisatie van AdWords,

- een tabletcomputer,

- on-site support,

- Bizbook,

- call tracking,

- landingspagina’s die compatibel zijn met smartphones,

- persoonlijke accountmanager,

- gecertificeerde AdWordsspecialisten,

- een professionele copywriting

- en meer.

 

Zo kunnen we nog even door gaan…

Naast het aanmaken van de campagne wordt:

- de campagne door MKB ClickService beheerd en geoptimaliseerd.

- MKB ClickService houdt de resultaten en conversies in de gaten

- en zal ingrijpen als dat nodig is.

 

<...>

 

elke klik kost wel geld en ja… ook tijd… en expertise...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er wordt inderdaad €190 per maand gerekend voor onze diensten. Dat is te verklaren omdat wij geen torenhoge instapkosten vragen, het is een pakket op maat van de kleine ondernemer, scherpe tarieven en geen verrassingen. Daarnaast krijgt de klant een aantal producten en diensten aangeboden, zoals...

Het is me nog steeds onduidelijk of die producten en diensten in die 190 euro inbegrepen zijn, of met andere woorden: wat je precies voor die 190 euro krijgt.

 

Een voorbeeld van een contract, met prijzen, zou inderdaad een bijzonder overtuigend bewijs kunnen zijn van hoe transparant en waardevol jullie dienst is! :)

 

 

Wat denk je zelf? Die krijgen we natuurlijk nooit te zien!:)

 

En maar roepen dat ze transparant zijn. Het verhaal begint nu zielig te worden.

 

 

 

 

___

reactie verplaatst naar onder de qoute

Link naar reactie
  • 0

Ha, kan ik ook nog eens iets toevoegen aan een draadje dat ik tot nu toe enkel las.

 

Vanmorgen, nou ja gistermogen op BNR nieuwsradio -juridisch een volgens mij nieuwe loot aan deze boom.

Het ging over een ondernemer die nu gebeld werd, en meteen telefonisch al werd overgehaald. Hij zei 'ja', het gesprek was opgenomen en hij zat er toen aan vast.

Inhoud van de diensten, overrompelingstactiek en het zich voordoen als 'google' (later werd dat google-gelieerd bedrijf) was hetzelfde. Evenals de duur van de overeenkomsten - het deed allemaal sterk hieraan denken.

 

De oplossing van de juridisch medewerker van BNR was overigens hetzelfde als hier al genoemd: 14 dagen bedenktijd is alleen voor consumenten. Maar zei ze, wellicht heb je wel een kans als je nog hard kunt maken dat ze zich inderdaad als google hebben voorgesteld.

 

Maar goed: wees dus op uw hoede, ze doen dit ook al telefonisch

Link naar reactie
  • 0

Maar goed: wees dus op uw hoede, ze doen dit ook al telefonisch

Ze?

 

Er zijn zo ongeveer tien andere topics op dit forum over dubieuze verkopers die via de telefoon vermelding in een vage gids verkopen. Daar wordt al meer dan twintig jaar voor gewaarschuwd. 8)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Er zijn afgelopen dagen maar liefst vijf nieuwe klachten op klacht.nl geplaatst. Het lijkt steeds erger te worden.

 

Op mijn blog meldde er zich iemand die tot driemaal toe wou schikken met Proximedia in de afgelopen 4 jaar. Steeds werd dat afgewezen door Proximedia. Nu het hoger beroep voor de deur staat, komt Proximedia plots met een schikkingsvoorstel cq "afkoopregeling".

Het lijkt er op dat Proximedia de (verdere) rechtsgang wilt ontwijken. Niet heel vreemd naar mijn idee. Want ja, tientallen rechtszaken per jaar tegen je eigen klanten strookt natuurlijk niet met een webcare die steeds mooi weer aan het spelen is. ;)

Link naar reactie
  • 0

Er zitten weer fraaie verhalen bij die een samenweefsel van verdichtsels beschrijven en tal van listige kunstgrepen. Waar sprake is van 'een oplossing' bestaat die doorgaans uit een afkoopsom.

 

Ik werd gebeld door Michael van MKB, hij vertelde mij dat hij gratis een klein aantal bedrijven wilde helpen door middel van het beter vindbaar maken van de websites. Dit vond ik erg vriendelijk en ik voelde mij vereerd dat MKB mij wilde helpen, hierop volgde een gesprek. In eerste instantie wilde hij dat bij mij thuis doen en daar heb ik gelukkig nee op gezegd. Gisteren 26 april hadden we afgesproken. Nogmaals in het telefoongesprek gaf hij herhaaldelijke aan dat de hulp volledig gratis is.

 

Vervolgens tijdens onze afspraak legde hij MKB clickservice uit. Had mooie praatjes en gaf mij het gevoel dat MKB in MIJ zou investeren. Ik moest hem zelfs overtuigen WAAROM MKB in mij moet investeren. Uiteindelijk liet hij een prijzenlijst zien. Hij streepte alle misleidende bedragen door en zei dat voor mij een speciale aanbieding had: 7,95 euro per dag. In totaal 235 euro per maand.

 

De methode van het opdringerig verkopen zette mij volledig op het verkeerde been. Ik had mij na het gesprek snel bedacht en ik wilde gelijk aangeven dat ik de dienst niet wil afnemen. Gelukkig had hij aangegeven dat hij 24/7 bereikbaar is, dit is ook een leugen want het telefoonnummer is niet bereikbaar. Kortom: een slechte gang van zaken!

 

Gewenste Oplossing: Een welgemeende excuses, het contract ontbinden en stoppen met het misleiden van andere ondernemers zou de enige oplossing zijn.

Gratis blijkt duurkoop. Maar klacht heeft MKB Clickservice binnen drie dagen bereikt. Overeenkomst zou geheel kostenloos ongedaan gemaakt moeten worden.

 

Bedrijf verteld mooie woorden u komt boven aan in google. Wij hebben hier zelf weinig ervaring mee. Verkoop praatje was goed kwamen niks na bouwde een site om onze website heen wat wij aangegeven hadden dat we dat niet wilde dat het onze bestaande site niet in de weg mag zitten ze hadden complete andere site gemaakt met ander telefoon nummer wat niet werkte mail die niet aan kwam gelukkig zagen wij op tijd dat onze klanten niet binnen kwamen en hebben glijk gebeld dat we wilde stoppen. Toen we er van af wouden hebben wij paar duizend moeten betalen

 

Gewenste Oplossing: Ons geld terug willen wat wij hebben moeten betalen om er van af te komen

Een extra site met een niet-werkend mail-adres en een niet-werkend telefoonnummer. Oplossing: klant betaalt een verbrekingsvergoeding...

 

Ik ben telefonisch benaderd door ene Mohammed van MKB Click. Hij mocht een paar kleinere bedrijven een speciale aanbieding doen om zo zelf marktbekendheid op.te bouwen. Gratis en voor niets. Vandaag is hij bij mij in de winkel geweest en heeft hij zijn verkoopverhaal gedaan. Na het hele verhaal blijkt dat het contract dat ondertekend moet worden voor 24 maanden geldt, ik 235 euro per maand kwijt zou zijn met een garantie dat mijn winkel met 5 zoektermen gegarandeerd op de eerste google pagina staat. Natuurlijk ben ik hier niet ingestonken en vroeg ik de verkoper hoe lang deze aanbieding geldig is. Ik moest vandaag beslissen en bij uitzondering zou ik morgen mogen bellen. Ik ben absoluut niet gediend van dit soort verkooptechnieken en heb de verkoper vriendelijk verzocht mijn winkel te verlaten. Hij was nog niet klaar….?!. Gelukkig ging hij vrij snel weg. Wat een vreselijke manier om winkeliers erin proberen te luizen. Ik hoop dat niemand in dit soort instinkers stapt!!!
Weer een gratis-praatje. Deze ondernemer rook gelukkig tijdig onraad.

 

Vorige week donderdag een leuk gesprek gehad. Ze belden mij ivm met te openen kantoor en als marketingstunt mochten ze kleine bedrijven die moeilijk te vinden op internet een aanbieding doen. Gratis. Een mooi verhaal en heb me stom genoeg mee laten slepen. Ben kleine ondernemer en vorig jaar begonnen en moet wat doen om klanten te trekken maar wist niet goed dit aan te pakken.. maar je raad het al er zaten toch wat kosten aan… zat me toch niet helemaal lekker en vandaag opgebeld om het toch stop te zetten.. dacht dat wel kon omdat ze nog niks hadden gedaan ik had tenslotte nog geen intervieuw gehad en nog geen info aan hun gegeven voor de teksten op internet.. dat was niet mogelijk omdat de 3 dagen verstreken waren moest een mail sturen dat ik op wou zeggen dat heb ik gedaan.. en zei zou proberen binnen een week er op terug te komen??? Huh??? Ik heb maar 3 dagen bedenktijd en hun niet?? En nu lees ik dit op internet…. zo ontzettend stom van me dat ik er ingetuind ben..
Alweer eentje die eerst zijn handtekening zet en pas daarna gaat nadenken. Overeenkomst getekend op 14 april, opzegging tevergeefs geprobeerd op 21 april. Dat was binnen acht dagen!

 

Veel mondelinge belofte die de verkoper heeft gedaan. Goeie vindbaarheid op google, omzetverhoging, professionele tekstschrijvers, landingssites die wervend werken die door een goeie site bouwer in elkaar worden gezet. Goeie wervende teksten die google vriendelijk zijn. Meedenken met het betreffende bedrijf. Dat zijn de belofte van MKB click service.

Het jammere is dat geen van de beloftes wordt nagekomen en resultaten bedroevend zijn. Teksten die ze bedenken die geen verband houden met ons bedrijf. Een site als een ansichtkaart waarin geen plaats bepaald wordt, geen prijzen kenbaar worden gemaakt en zinnen staan die nergens op slaan. Kortom, naar ons gevoel is het door een stagiaire in elkaar gefrummeld. Na twee maanden in de lucht te zijn met hun site die ze voor ons hebben ontwikkeld is er niet een mailtje of belletje via hun binnengekomen. Kortom, we hebben een samenwerkingsverband die wat ons aangaat tot beneden het vriespunt is gedaald.

 

Gewenste Oplossing: Als ons contract met MKB click service wordt ontbonden op het punt wat ze zelf aangeven in hun contract, namelijk toerekenbare tekort schietingen vanaf hun kant.

Klinkt wederom als een wanprestatie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
...als marketingstunt mochten ze kleine bedrijven die moeilijk te vinden op internet een aanbieding doen. Gratis. ...

 

Dat is volgens mij de truuk: ze doen telefonisch een gratis aanbieding om binnen te komen. De gebelde hoort gratis en aanbieding en denkt dat de aangeboden dienst gratis is. Het enige dat gratis is, is echter de aanbieding en daar miszegt MKBclickservice niets mee...

 

Link naar reactie
  • 0
Ik werd gebeld door Michael van MKB, hij vertelde mij dat hij gratis een klein aantal bedrijven wilde helpen door middel van het beter vindbaar maken van de websites. Dit vond ik erg vriendelijk en ik voelde mij vereerd dat MKB mij wilde helpen, hierop volgde een gesprek. In eerste instantie wilde hij dat bij mij thuis doen en daar heb ik gelukkig nee op gezegd. Gisteren 26 april hadden we afgesproken. Nogmaals in het telefoongesprek gaf hij herhaaldelijke aan dat de hulp volledig gratis is.

 

Vervolgens tijdens onze afspraak legde hij MKB clickservice uit. Had mooie praatjes en gaf mij het gevoel dat MKB in MIJ zou investeren. Ik moest hem zelfs overtuigen WAAROM MKB in mij moet investeren. Uiteindelijk liet hij een prijzenlijst zien. Hij streepte alle misleidende bedragen door en zei dat voor mij een speciale aanbieding had: 7,95 euro per dag. In totaal 235 euro per maand.

 

De methode van het opdringerig verkopen zette mij volledig op het verkeerde been. Ik had mij na het gesprek snel bedacht en ik wilde gelijk aangeven dat ik de dienst niet wil afnemen. Gelukkig had hij aangegeven dat hij 24/7 bereikbaar is, dit is ook een leugen want het telefoonnummer is niet bereikbaar. Kortom: een slechte gang van zaken!

 

Gewenste Oplossing: Een welgemeende excuses, het contract ontbinden en stoppen met het misleiden van andere ondernemers zou de enige oplossing zijn.

Gratis blijkt duurkoop. Maar klacht heeft MKB Clickservice binnen drie dagen bereikt. Overeenkomst zou geheel kostenloos ongedaan gemaakt moeten worden.

 

De annulering is op tijd binnen gekomen en de overeenkomst is dus inderdaad zonder kosten ontbonden. Wij zeggen nooit dat wij een gratis dienst aanbieden. Wij hebben het gesprek teruggeluisterd en onze vertegenwoordiger geeft aan dat er geen opstartkosten zijn en er geen investering gedaan hoeft te worden. Dat is iets heel anders dan gratis. Hopelijk bent u het met mij eens dat een ondernemer ook moet weten dat voor niets de zon op gaat en een zakelijke dienstverlener nooit gratis de diensten kan aanbieden.

 

Bedrijf verteld mooie woorden u komt boven aan in google. Wij hebben hier zelf weinig ervaring mee. Verkoop praatje was goed kwamen niks na bouwde een site om onze website heen wat wij aangegeven hadden dat we dat niet wilde dat het onze bestaande site niet in de weg mag zitten ze hadden complete andere site gemaakt met ander telefoon nummer wat niet werkte mail die niet aan kwam gelukkig zagen wij op tijd dat onze klanten niet binnen kwamen en hebben glijk gebeld dat we wilde stoppen. Toen we er van af wouden hebben wij paar duizend moeten betalen

 

Gewenste Oplossing: Ons geld terug willen wat wij hebben moeten betalen om er van af te komen

Een extra site met een niet-werkend mail-adres en een niet-werkend telefoonnummer. Oplossing: klant betaalt een verbrekingsvergoeding...

 

Er is geen extra site ontwikkeld, maar landingspagina’s met een call tracking nummer. Aan de hand van dit nummer kunnen de conversies bijgehouden worden. De klant wilde hier geen gebruik van maken, maar dit betekend niet dat het niet werkte. Wij hebben meerdere malen oplossingen aangedragen. Wij wilden nieuwe landingspagina’s ontwikkelen, de eigen website optimaliseren en/of adverteren voor de eigen website. Wij hebben voorgesteld om de maandelijkse bijdrage te verlagen en om de openstaande saldo te crediteren. De klant wilde dit allemaal niet en wilde zelf de verbrekingsvergoeding betalen. Dus voor de duidelijkheid dit is voor ons niet de wenselijke oplossing.

 

Ik ben telefonisch benaderd door ene Mohammed van MKB Click. Hij mocht een paar kleinere bedrijven een speciale aanbieding doen om zo zelf marktbekendheid op.te bouwen. Gratis en voor niets. Vandaag is hij bij mij in de winkel geweest en heeft hij zijn verkoopverhaal gedaan. Na het hele verhaal blijkt dat het contract dat ondertekend moet worden voor 24 maanden geldt, ik 235 euro per maand kwijt zou zijn met een garantie dat mijn winkel met 5 zoektermen gegarandeerd op de eerste google pagina staat. Natuurlijk ben ik hier niet ingestonken en vroeg ik de verkoper hoe lang deze aanbieding geldig is. Ik moest vandaag beslissen en bij uitzondering zou ik morgen mogen bellen. Ik ben absoluut niet gediend van dit soort verkooptechnieken en heb de verkoper vriendelijk verzocht mijn winkel te verlaten. Hij was nog niet klaar….?!. Gelukkig ging hij vrij snel weg. Wat een vreselijke manier om winkeliers erin proberen te luizen. Ik hoop dat niemand in dit soort instinkers stapt!!!
Weer een gratis-praatje. Deze ondernemer rook gelukkig tijdig onraad.

 

Deze ondernemer roept nogal hard van alles en nog wat maar dat is vooral gebaseerd op het gevoel. Onze commercieel directeur heeft deze ondernemer gebeld om het één en ander te verduidelijken. Deze klant heeft een bepaald beeld van MKB ClickService, terwijl zij nooit gebruik gemaakt heeft van onze diensten. De commercieel directeur heeft aangeboden om langs te komen. Helaas staat mevrouw hier niet voor open (dit heeft zij op een onbeleefde manier duidelijk gemaakt). Wij vinden het erg jammer dat iemand een duidelijke mening heeft over MKB ClickService, maar ons niet de kans geeft om dit te weerleggen. Mevrouw heeft in het telefoongesprek aangegeven dat haar klacht op klacht.nl toch iets te hard is geweest.

Ook hier geld weer dat gratis niet bestaat en dat wij alleen aangeven dat er geen instapkosten zijn. Het kan dat de onderneemster onze diensten te duur vindt, maar dat is nog reden tot stemmingmakerij.

 

Vorige week donderdag een leuk gesprek gehad. Ze belden mij ivm met te openen kantoor en als marketingstunt mochten ze kleine bedrijven die moeilijk te vinden op internet een aanbieding doen. Gratis. Een mooi verhaal en heb me stom genoeg mee laten slepen. Ben kleine ondernemer en vorig jaar begonnen en moet wat doen om klanten te trekken maar wist niet goed dit aan te pakken.. maar je raad het al er zaten toch wat kosten aan… zat me toch niet helemaal lekker en vandaag opgebeld om het toch stop te zetten.. dacht dat wel kon omdat ze nog niks hadden gedaan ik had tenslotte nog geen intervieuw gehad en nog geen info aan hun gegeven voor de teksten op internet.. dat was niet mogelijk omdat de 3 dagen verstreken waren moest een mail sturen dat ik op wou zeggen dat heb ik gedaan.. en zei zou proberen binnen een week er op terug te komen??? Huh??? Ik heb maar 3 dagen bedenktijd en hun niet?? En nu lees ik dit op internet…. zo ontzettend stom van me dat ik er ingetuind ben..
Alweer eentje die eerst zijn handtekening zet en pas daarna gaat nadenken. Overeenkomst getekend op 14 april, opzegging tevergeefs geprobeerd op 21 april. Dat was binnen acht dagen!

 

Ook hier wil ik weer benadrukken dat wij de klant nooit vertellen dat wij een gratis dienst leveren. Tijdens het gesprek komt de maandelijkse bijdrage duidelijk naar voren en hier zet de ondernemer ook een handtekening voor. Wij vragen geen instapkosten, maar dat is iets anders dan gratis. Jij geeft aan dat dit weer een ondernemer is die pas achteraf gaat nadenken. Ik denk dat dit een geval is die achteraf het internet gelezen heeft. Hier staan veel klachten van mensen die uiteindelijk niet eens gebruik gemaakt hebben van onze diensten. Of er wordt maar één kant van het verhaal vertelt en geloofd. Wij hopen dat duidelijk wordt dat wij echt altijd proberen om een oplossing te zoeken. Wij zijn ook niet gebaat bij het verlies van een klant of een ontevreden klant.

 

Wij bieden een transparante service aan en hebben in de overeenkomst opgenomen dat de klant binnen drie dagen af kan zien van de overeenkomst. Deze onderneemster heeft spijt van haar aankoop. Dat is ons niet kwalijk te nemen. De verantwoordelijkheid ligt in dit geval bij de ondernemer.

 

Veel mondelinge belofte die de verkoper heeft gedaan. Goeie vindbaarheid op google, omzetverhoging, professionele tekstschrijvers, landingssites die wervend werken die door een goeie site bouwer in elkaar worden gezet. Goeie wervende teksten die google vriendelijk zijn. Meedenken met het betreffende bedrijf. Dat zijn de belofte van MKB click service.

Het jammere is dat geen van de beloftes wordt nagekomen en resultaten bedroevend zijn. Teksten die ze bedenken die geen verband houden met ons bedrijf. Een site als een ansichtkaart waarin geen plaats bepaald wordt, geen prijzen kenbaar worden gemaakt en zinnen staan die nergens op slaan. Kortom, naar ons gevoel is het door een stagiaire in elkaar gefrummeld. Na twee maanden in de lucht te zijn met hun site die ze voor ons hebben ontwikkeld is er niet een mailtje of belletje via hun binnengekomen. Kortom, we hebben een samenwerkingsverband die wat ons aangaat tot beneden het vriespunt is gedaald.

 

Gewenste Oplossing: Als ons contract met MKB click service wordt ontbonden op het punt wat ze zelf aangeven in hun contract, namelijk toerekenbare tekort schietingen vanaf hun kant.

Klinkt wederom als een wanprestatie.

 

Wij zijn nog in overleg met deze klant. Het klopt dat de klant niet tevreden was over de geschreven teksten. Dit betekend niet dat de teksten niet goed zijn, maar dat zij niet aansluiten bij de behoefte van de klant. Wij hebben de teksten aangepast en zijn bereid om de teksten weer aan te passen, zodat deze beter aansluiten bij de behoefte van de klant. Het schrijven van teksten is een creatief proces.

 

Mod edit: leesbaarder gemaakt door buitenste quote weg te halen

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0
Wij zeggen nooit dat wij een gratis dienst aanbieden.

Als er meerdere klachten online worden geplaatst door mensen die dat wel zo begrepen hebben, dan zou het natuurlijk een idee kunnen zijn om de manier waarop je je propositie brengt eens tegen het licht te houden.

 

Er is geen extra site ontwikkeld, maar landingspagina’s...

De klant had aangegeven dat het zijn bestaande website niet in de weg mocht zitten. Dan is het vreemd dat jullie met je ongeëvenaarde SEO-skills toch van alles opzetten dat juist zijn eigen website dwars gaat zitten.

 

De klant wilde hier geen gebruik van maken, maar dit betekend niet dat het niet werkte.

Maar zijn die telefoonnummers er ook afgehaald? Want zo te lezen zijn ze blijven staan, wat natuurlijk foute boel is.

 

Deze ondernemer roept nogal hard van alles en nog wat maar dat is vooral gebaseerd op het gevoel.

Pardon? Ze geeft een verslag van hoe het bezoek van de MKB Clickservice vertegenwoordiger is verlopen! Wat nou gevoel?

 

Jij geeft aan dat dit weer een ondernemer is die pas achteraf gaat nadenken. Ik denk dat dit een geval is die achteraf het internet gelezen heeft.

Voor de duidelijkheid nog maar een keertje extra: als jullie netjes handelden stonden al die klachten niet op het internet. Niet de kip en het ei door elkaar gaan husselen, he?

 

Dit betekend (sic) niet dat de teksten niet goed zijn, maar dat zij niet aansluiten bij de behoefte van de klant.

Da's nogal een understatement bij "Teksten die (...) geen verband houden met ons bedrijf." Dat ze verband houden met je bedrijf lijkt me behoefte nummer 1 van de klant.

 

Ik dacht trouwens dat jullie klanten een fantastisch CMS tot hun beschikking kregen - waarom zijn ze dan afhankelijk van jullie voor de teksten?

Link naar reactie
  • 0
2.6. De rechtbank leest in het verweer van [gedaagde] tegen de hoogte van de verbrekingsvergoeding (volgens [gedaagde] is deze vergoeding “onredelijk”) een beroep op matiging van de verbrekingsvergoeding op grond van artikel 6:94 lid 1 BW. De rechtbank heeft de bevoegdheid de verbrekingsvergoeding (boete) te matigen indien de billijkheid dat klaarblijkelijk eist. Dit kan onder meer het geval zijn als de boete (verbrekingsvergoeding) in geen enkele verhouding staat tot de door Proximedia daadwerkelijk geleden schade.
bron

 

MKB clickservice weet dat het onredelijk is om duizenden euro's verbreeksvergoeding te eisen / innen als er nog amper of geen kosten zijn gemaakt. En als de kosten (tijd) die wel gemaakt zijn een zodanig ondeugdelijk resultaat gehad hebben dat een klant niets meer je van doen wil hebben, reken je daar als fatsoenlijk bedrijf natuurlijk ook geen kosten voor.

 

Bij deze klacht past dan ook maar één oplossing en dat is geld terug geven en excuses aanbieden. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

 

Link naar reactie
  • 0
Hopelijk bent u het met mij eens dat een ondernemer ook moet weten dat voor niets de zon op gaat en een zakelijke dienstverlener nooit gratis de diensten kan aanbieden.

Hopelijk bent u het met mij eens dat in het land van de gladde verkopers er toch écht wel legio zijn die de zaken wel degelijk gratis voorstellen.

Van bovenstaande diensten ben ik tot nu toe verschoond gebleven, maar mij bereiken toch echt wel verzoeken voor gratis beveiligingschecks, gratis oogmetingen, gratis meedoen met een loterij (bedoeld wordt dan 2 lot "gratis"), gratis check energierekening etc.

 

Als een klant dan hoort

Hij mocht een paar kleinere bedrijven een speciale aanbieding doen om zo zelf marktbekendheid op.te bouwen. Gratis en voor niets.
kan ik mij wel voorstellen dat er mensen zijn die niet zo achterdochtig zijn als ik, en die deze man geloven.

 

ik krijg ook immers wel eens dingen gratis hoor. Gratis twee weken de krant lezen, gratis monsters van nieuwe producten, of gratis kennismakingsgesprekken. Sterker nog, deze laatste bied ik zelf ook aan.

Echt gratis hoor.

Link naar reactie
  • 0

Je verwijst naar een uitspraak uit 2012. Er zijn latere uitspraken waarin het Hof in hoger beroep stelt dat de kantonrechter onterecht de boete gematigd heeft. Zoals hier en hier.

 

Daar hebben we het al eerder over gehad. De boete (of verbreekvergoeding) is volgens mij in hoger beroep niet gematigd omdat de advocaat van de klager niet de werkelijk geleden schade heeft beargumenteerd. Proximedia daarentegen heeft dat wel gedaan en uiteraard betoogt dat er giga kosten zijn gemaakt. Bijvoorbeeld door het leveren van een laptop en andere liflafjes.

 

Omdat partijen zijn overeengekomen dat Proximedia 60% van de resterende maandtermijnen zou ontvangen, kan alleen gematigd worden als de besparingen van Proximedia groter zijn dan 40%.

 

Wouter heeft al een keer een opzetje gemaakt over de kosten die gemaakt worden voor het opzetten van een site (met een CMS uit het publiek domein) en een simpele ad words campagne. Als er na tekenen amper iets is gedaan of geleverd of dat is niet naar behoren gedaan is het toch duidelijk dat een verbreekvergoeding van 60% van de nog te betalen termijnen volstrekt onredelijk is.

 

Een gemiddeld contract, afgaand op wat klagers melden, kost 24 x 200 euro = 4800 Euro (of meer). 60% daarvan is €2880.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.