• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Margriet,

 

Bijgaand zend ik je het arrest zoals gewezen naar het Gerechtshof Arnhem van 24 mei 2016 (bijlage). Naar de inhoud verwijs ik kortheidshalve.

Een aantal van onze grieven, gericht tegen het vonnis van de rechtbank, is afgewezen. Wat overeind is gebleven is onze twijfel aangaande de schade die Proximedia stelt geleden te hebben. In wezen zijn we in hetzelfde stadium als in het eindstadium van de procedure bij de rechtbank. Immers, Proximedia moet thans financiële gegevens in het geding brengen waaruit blijkt dat zij ten gevolge van de voortijdige beëindiging van de overeenkomst, schade heeft geleden. Ik schat in dat Proximedia daartoe hetzij niet in staat is, hetzij niet bereid is om dat het om gevoelige bedrijfsinformatie zou gaan. We hebben één en ander af te wachten.

 

Wat er gebeurt in het scenario, wanneer Proximedia wederom in gebreke blijft met het versturen van de financiële onderbouwing, blijft uiteraard ongewis, doch er bestaat een mogelijkheid dat het Hof in dat geval de schadevergoedingsvordering afwijst, ofwel, gelijk de rechtbank heeft gedaan, na billijkheid een schadebedrag vaststelt. Mocht het Hof de laatste lijn willen volgen, dan zal ik daartegen uiteraard met klem protesteren.

 

Laten we even afwachten of Proximedia van zich laat horen en zo ja, op welke wijze. Ik bericht je nader. Inmiddels verblijf ik,

 

Uitspraak gerechtshof:

 

 

mod edit: graag de titel zo laten, anders raken we de weg kwijt. En je bijlage is niet helemaal goed gegaan, denk ik...

mod edit2 nietszeggende "image.png" bijlage verwijderd.

Link naar reactie
  • 0

Wat? Ik dacht dat Proximedia in dit forum had aangegeven dat ze hun leven gebeterd hadden? Dit klinkt niet als 'gebeterd'.

 

Maar zie al wat ze verkeerd doen. Ze vergeten hun slachtoffers (muppets, flunkies, chumps, suckers, marks, targets) uit te leggen hoe geweldig het is om door MKB Clickservice genaaid te worden. Je zou denken dat daar in een lang vrijdagmiddaggesprek toch wel tijd voor is?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben telefonisch benaderd door . Hij mocht een paar kleinere bedrijven een speciale aanbieding. Gratis en voor niets. 3000 euro kreeg ik gratis van hem, maar ik moest per maand 235 euro betalen om in top 5 van google te staan, want mensen zouden mijn niet kunnen bereiken via google. met mkb zou ik heel veel klanten bereiken. Ik heb hem uitgelegd; ben een nieuwe ondernemer ik wil via webshop telefoon accessoires verkopen, dit is mijn bijbaan, want ik heb een vaste baan en verdien 1400 euro per maand heb een vrouw met twee kleine kinderen, ik zou u kunnen betalen als ik via jullie advertentie kan verkopen anders hebben we een probleem. Hij zei dat is geen probleem we gaan u daarmee helpen. ik vond het hele mooie en krachtige verhaal, maar helaas ik heb het getekend.

Na twee weken heb ik contact opgenomen met de aangewezen persoon. Hij zei landingspagina is klaar en hij zou deze week online gaan, aan het eind van de week heb ik gebeld of het zoveer was. toen was de aangewezen persoon op vakantie. week daarop heb ik weer gebeld, de landingspagina was nog niet klaar, zou week daarop online gaan. week daarop heb ik weer gebeld en het was nog steeds niet klaar, toen zei hij eind van de week. aan het eind van de week heb ik weer gebeld en het was nog steeds niet klaar. toen heb ik klacht ingediend en ineens kon dat binnen 10 minuten online.

aan het begin van de maand was 285 euro afgeschreven. voor dat de landingspagina online kon moest ik voor de volgende maand al betalen. uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat mijn advertentie per dag voor 10 kliks ergens bovenaan zou staan, maar ik kon mijn advertentie nergens vinden. ik heb weer klacht ingediend, toen ben ik uitgenodigd. ik ben op afspraak gewest en ze hebben mij duidelijk gemaakt, dat het mijn eigen schuld was had vooronderzoek moest doen. ik moest nu kiezen tussen i.p.v. landingspagina mijn eigen webshop op google adverteren of contact afzeggen met 40% van de maandelijkse kosten betalen. Ik heb nu een probleem ik kan ze namelijk niet betalen wegens mijn financiële situatie. en ik wil ook niet verder na verschrikkelijke ervaring met MKB!

Kan iemand mij helpen adviseren hoe ik hier van af kom, want kinderbijslag is het enige wat ons in leven houd!!!!!!!!!!!!

 

Link naar reactie
  • 0

Sinds wanneer? Het klinkt namelijk alsof je wel in de startblokken staat, maar nog niks verkoopt laat staan verdient als ondernemer. En als je eigenlijk nog geen ondernemer bent, kun je aanspraak maken op consumentenrechten.

 

Was het alleen telefonisch contact of is er iemand bij je langs gekomen? Was er iemand anders aanwezig bij het verkoopgesprek? Op wat voor weekdag en welk tijdstip vond dat plaats?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Het komt er op neer dat je willens en wetens een overeenkomst bent aangegaan (voor 24 maanden) die weliswaar met de gebruikelijke misleidende verkooppraatjes is voorgelegd, maar de essentie was wel duidelijk. Daar staan voor beide partijen verplichtingen in. Jij moet elke maand betalen. Zij moeten het beloofde product leveren.

 

Mijn suggestie is: plaats een link naar je site (en of landingspagina's) op dit forum zonder de naam van je bedrijf te noemen, zodat een paar mensen eens kunnen kijken of de geleverde prestatie vlekkeloos is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het komt er op neer dat je willens en wetens een overeenkomst bent aangegaan (voor 24 maanden) die weliswaar met de gebruikelijke misleidende verkooppraatjes is voorgelegd, maar de essentie was wel duidelijk.

 

Vraag me overigens af of die 24 maanden nog wel mag.

Overeenkomsten >1 jaar staan tegenwoordig op de grijze lijst.

 

Was een overeenkomst van 24 maanden de enige aangeboden optie, of heb je er bewust voor gekozen in ruil voor bijv. lagere tarieven?

Link naar reactie
  • 0

De klachten blijven maar komen, hier kan er vast nog wel 1 bij ;D

Een leuk stukje tekst op hun site:

MKB ClickService is vanaf heden deelnemer van ICT Waarborg

Voor u als klant betekent dat dat u de garantie heeft dat wij kwaliteit, kennis en goede service bieden en dat er altijd duidelijke afspraken gemaakt worden. Zo wordt de deskundigheid en kwaliteit van MKB ClickService nogmaals bevestigd.

Op ictwaarborg.nl kan je een beoordeling plaatsen.

 

Hopelijk gaat er snel een oplossing komen, sterkte.

Link naar reactie
  • 0

www.telefoonhoesjes-nederland.nl

Hij is bij mij donderdag langs gewest in de ochtend. Ik heb tot nu toe 10 producten verkocht en het meest via marktplaats! Het ergste vind ik dat ze een dienst beloven maar niet kunnen leveren! Ik heb eens geen tijd gehad voor de contract om te lezen. Het ging heel snel!

 

Link naar reactie
  • 0

Vraag me overigens af of die 24 maanden nog wel mag.

Overeenkomsten >1 jaar staan tegenwoordig op de grijze lijst.

Als iets op de grijze lijst staat betekent het nog niet dat het niet mag; er wordt alleen vermoed dat het onredelijk bezwarend is.

 

Los daarvan, Art 6:237 heeft alleen betrekking op overeenkomsten met consumenten die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

 

Uit de diverse uitspraken van de rechter in zaken met/tegen MKBclickservice blijkt dat rechters tot nu toe niet geneigd zijn om de z.g.n. reflexwerking van toepassing te verklaren. Zowel de grijze als zwarte lijst bepalingen zijn volgens de rechter dus niet van toepassing op de overeenkomsten met MKBclickservice.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb tot nu toe 10 producten verkocht en het meest via marktplaats!

Je hebt ook nog een andere website, die staat pontificaal vermeld op de voorpagina van je landingspagina's. Met de slogan Empathie voor Uw Keuze. Komt op mij niet over als de site van een verse beginner (ik zie augustus 2015). Waarom laat je je nou door zo'n voet-tussen-de-deur verkoper een tweede site (landingspagina's) aansmeren voor zoveel geld?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Uit de diverse uitspraken van de rechter in zaken met/tegen MKBclickservice blijkt dat rechters tot nu toe niet geneigd zijn om de z.g.n. reflexwerking op kleine ondernemers toe te passen. Zowel de grijze als zwarte lijst bepalingen zijn volgens de rechter dus niet van toepassing op de overeenkomsten met MKBclickservice.

 

Dacht dat de rechter alleen geoordeeld had dat reflexwerking niet op zijn plaats was bij een beroep op de toenmalige colportagewet.

 

In het verleden hebben rechters bij zaken tegen andere bedrijven met discutabele handelswijzen reflexwerking wel toegestaan bij bedingen die op de zwarte lijst staan.

Bijvoorbeeld bij automatische verlengingen met een periode van twee jaar:

 

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMID:2009:BL4051

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBSHE:2008:BC9287

 

Dat normale meerjarige contracten (in tegenstelling tot te lange verlengingen) op de grijze lijst staan en niet op de zwarte lijst staan klopt, maar betekend dat dat een beroep daarop bij voorbaat kansloos is?!

Denk alleen dat het niet eerder geprobeert is, omdat de eerdere zaken ouder zijn, en nog uit een tijd stammen dat meerjarige contracten nog niet op de lijst stonden.

 

Link naar reactie
  • 0

Vanwege de vaste baan, vrouw en twee kinderen is de empathiewerking vast van toepassing, maar gezien zijn inschrijving als groothandel en eerdere ervaring met een webshop is een beroep op de reflexwerking waarschijnlijk kansloos. Er is ook geen houvast voor misleiding of wanprestatie. Als ondernemer neem je risico en dat is wat hier ook gebeurd is. Dan is er geen vangnet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.