• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee. Dat bedrijf is in problemen gebracht doordat de eigenaar een verplichting aanging om elke maand 285 euro te betalen...

 

Mee eens.

 

voor een dienst waar hij niks aan had.

 

Dat wist hij natuurlijk van tevoren niet, anders had hij nooit getekend. Maar ja, het is natuurlijk niet bepaald verstandig om een overeenkomst te tekenen waardoor je zo zwaar in de problemen komt.

 

Maar ja, ik ben er vroeger ook weleens ingestonken toen ik net begon... een overeenkomst van 2 x 500 euro aangegaan met zo'n soort bedrijf, leverde wel aardig wat bezoekers op maar 0,0 omzet. De tweede termijn geweigerd te betalen, nooit meer iets van gehoord... maar ja dat werkt bij Proximedia niet, dat is inmiddels wel bekend. En dat ging dus om 1000 euro totaal, ook erg zuur maar dat is natuurlijk wel te overleven.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, bij de KvK ben ik nooit gewaarschuwd voor dit soort constructies, en twee, ik ging inderdaad zelf even op onderzoek uit.

Kwam ik hier, en wist meer dan voldoende.

Een forse portie wantrouwen op telefonische colportaties heb ik altijd al gehad...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

Link naar reactie
  • 0

Elke starter wordt gewaarschuwd door de KvK.

 

Dochter van vrienden van ons gaat zich morgen inschrijven, zal vragen waarvoor zij door de kvk gewaarschuwd is. ;)

 

Gesprek en waarschuwingen hadden niet veel om het lijf. Ze stond zo weer buiten met een uittreksel, waarschijnlijk omdat ze zichzelf goed voorbereid had en door overname van een klantenbestand zich kon presenteren als een serieuze starter.

 

De waarschuwing was in de trant van " Nu je ingeschreven staat kan je benaderd worden door bedrijven die gegevens van de KVK gebruiken (lees kopen ;)) en dat ze goed op moest letten en controleren met wie ze zaken deed. Maar je kan je altijd aanmelden bij het bel me niet register. En als je niet benaderd wil worden moet je hier een kruisje zetten ;D

 

Geen woord over malafide praktijken of opdringerige verkopers voor betere vindbaarheid.

 

Tja ik kan de terughoudendheid van de KVK wel begrijpen, ze "leven" tenslotte van de verkoop van gegevens.

 

Link naar reactie
  • 0

Tja ik kan de terughoudendheid van de KVK wel begrijpen, ze "leven" tenslotte van de verkoop van gegevens.

Niet natrappen Henk. De KvK is tegenwoordig gratis.

 

De waarschuwing zit standaard in het eerste gesprek, waar een heleboel zaken doorgenomen worden. Als het bel-me-niet register genoemd wordt, is dat een fout, want dat register geldt niet voor ondernemers. En inderdaad: de KvK openbaart jouw telefoonnummer en daarna word je platgebeld door oplichters en andere snelle zakkenvullers. Die hebben een abonnement op diensten die elke week contactgevens van starters doorgeven. Dat jachtseizoen is altijd open.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Jamali, gelukkig zijn wij tot een oplossing gekomen. Wij kijken uit naar een goede en prettige samenwerking!

 

Zie eerdere reactie Peter: we zijn nu uiteraard wel razend benieuwd naar die oplossing. Ik neem toch aan dat dat geen staatsgeheim is? Het zou huidige of toekomstige klagers en klachten enorm kunnen helpen

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Vraag, mijn zaak dient in hoger beroep.

Wie kan mij helpen in het verweer?

Ik moet reageren op de financiele onderbouwing van de geleden schade van Proximedia?!

 

4 jaar lang strijd!

Dwaling en misleiding niet kunnen aantonen.

De effecten zijn niet van belang volgens de rechter?.!,!

Link naar reactie
  • 0

Beste grietjem,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Een advocaat kan je helpen in het verweer. Heb je die niet eerder ingeschakeld? Of zoek je nu een financieel specialist?

 

Hoeveel tijd heb je nog voor het indienen van een onderbouwde reactie?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Sluit je advocaat maar aan met de wetenschap dat de MKB CS Webcare in ieder geval meeleest.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Vraag, mijn zaak dient in hoger beroep.

Wie kan mij helpen in het verweer?

Ik moet reageren op de financiele onderbouwing van de geleden schade van Proximedia?!

 

4 jaar lang strijd!

Dwaling en misleiding niet kunnen aantonen.

De effecten zijn niet van belang volgens de rechter?.!,!

Tijd tot 2 augustus, ik heb een advocaat, het is specialisme ?!

Zou zo graag iemand die de hele materie beter kent willen horen!

Je geeft eigenlijk te weinig informatie om een goed antwoord te kunnen geven, en mijn advies is om ook geen informatie te geven zonder dat je advocaat er vanaf weet.

 

Wat ik begrijp uit je verhaal is dat Proximedia/MKBC een overzicht heeft geproduceerd met daarop de door hen geleden 'schade', omdat het contract tussen hen en jou is beëindigd.

Dan is het zaak dat je advocaat die lijst nauwkeurig doorkijkt en nagaat of de bedragen die men opvoert, redelijkerwijs verklaarbaar zijn.

Daarbij kan hij gebruik maken van posts in dit topic of elders op HL, door diverse mensen die sites bouwen is aangegeven wat een redelijke ongeveer-prijs is voor een website zoals MKBC die opzet, en wat redelijke kosten zijn voor een Adwords campagne.

 

Ik kan me voorstellen dat het voor een advocaat lastig lijkt om bij de werkzaamheden en de 'schade' een beeld te krijgen (hij is tenslotte geen websitebouwer), maar dan moet hij onderzoek doen of in gesprek gaan met deskundigen die hem daarover informeren. Het zou mij niet verbazen wanneer er op dit forum een aantal van die deskundigen rondloopt die daar iets over kunnen zeggen. Ik zou je advocaat dan ook zeker hierop wijzen, of zelf dit topic doorlezen en een paar relevante posts aan je advocaat doorspelen.

Ook zou hij offertes kunnen opvragen bij een aantal site-bouwers. Als dat de bedoeling is, is hier op HL wellicht iemand die jullie kan helpen met het opstellen van de vraag / specificatie. Omdat Proximedia/MKBC meeleest is het misschien verstandig om dat via pm te doen.

 

Maar het lijkt me niet handig als je zelf een verweer in elkaar gaat knutselen, ondanks alle goede bedoelingen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet zo van het 'bashen' op een bedrijf vanwege hun handelswijze, maar toen ik deze reactie tegenkwam onderaan dit artikel:

http://www.emerce.nl/nieuws/geen-beroep-mogelijk-colportagewet-contracten-proximedia

 

Een man van 77 waar ze beslag hebben gelegd op z'n woning .. Hoewel je daar natuurlijk maar een kant leest, lijkt me dit wel erg ver gaan.

 

 

Ik zat nog even te dubben over de werkelijke kosten die een verbreekvergoeding zou moeten dekken. Recente cijfers heb ik niet kunnen vinden maar uitgaand dat het bedrijfsmodel nog vrijwel identiek is als een tijd geleden kwam ik hier op. De jaarcijfers Proximedia 2008.

 

Is dit daadwerkelijk hetzelfde bedrijf? Ik ging er altijd vanuit dat het gewoon een midden/klein bedrijf was maar uit dit jaarverslag blijken ze behoorlijk groot te zijn?

Link naar reactie
  • 0

Een man van 77 waar ze beslag hebben gelegd op z'n woning .. Hoewel je daar natuurlijk maar een kant leest, lijkt me dit wel erg ver gaan.

Dat vinden we allemaal, maar we weten ook het standpunt van MKB Clickservice, voorheen Proximedia:

 

De klant heeft zelf ook een onderzoeksplicht. De diensten en de maandelijkse kosten worden duidelijk gecommuniceerd. Toch heeft de klant besloten om de overeenkomst te ondertekenen. De klant maakt uiteindelijk zelf de keuze om gebruik te maken van onze diensten of niet.

Oftewel: "eigen schuld, had 'ie maar niet moeten tekenen."

 

Is dit daadwerkelijk hetzelfde bedrijf?

Yep. Proximedia, BeUP, MKB Clickservice - een pot nat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik schreef al eerder dat de kosten die Proximedia maakt vooral zitten in het verkooptraject. Voor zover ik destijds heb kunnen vinden gaan rechters nogal snel mee in de redenering dat ook zogenaamde aanwervingskosten door de klanten moeten worden betaald. Aan de andere kant zijn er de klantspecifieke kosten die in het geval van MKB Clickservice of Proximedia op enkele honderden euro's worden begroot.

 

Persoonlijk, maar ik ben geen jurist, zou ik de wanverhouding tussen wervings- en klantspecifieke kosten inbrengen waar het redelijkheid betreft.

Echter het allersterkste argument voor onredelijkheid volgens mij wordt door Proximedia zelf aangegeven. Ze stellen namelijk dat de verbreekvergoeding misgelopen inkomsten vergoed voor de rest van de looptijd terwijl ze zelf aangeven dat de grootste kosten al gemaakt zijn voor er sprake kon zijn van een overeenkomst.

 

Maar een goede advocaat zal kansen en de nodige motivatie beter in kunnen bepalen.

 

Link naar reactie
  • 0

En vlak ook hun juridische kosten niet uit. Een groot gedeelte van alle kosten die Proximedia maakt, zijn kosten om te procederen tegen hun eigen klanten.

 

Bijvoorbeeld om beslag te leggen op de woning van een 77 jarige klant, zodat de site, die hij verder totaal niet nodig heeft, betaald kan worden.

Of om een patisserie tot aan de Hoge Raad aan toe te vervolgen.

Of voor de andere tientallen rechtszaken die ze jaarlijks tegen hun eigen klanten voeren, welke nog maar het topje van de ijsberg van alle incassoprocedures en blafbrieven van hun advocaten zijn.

 

Als ze die kosten ook verdelen over de klanten dan kom je samen met de kosten voor het werven van nieuwe slachtoffers "klanten" al snel aan 40% van elk contract dat getekend wordt.

Link naar reactie
  • 0

Als ze die kosten ook verdelen over de klanten dan kom je samen met de kosten voor het werven van nieuwe slachtoffers "klanten" al snel aan 40% van elk contract dat getekend wordt.

Heh...je zou bijna denken dat ze gewoon dezelfde inkomsten zouden hebben als ze geen hoge bedragen zouden claimen en tegelijkertijd niet zouden procederen.

 

Maar dat is vast te simpel gedacht! :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.