• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Komt bij in dit geval dat er van te voren een telefonische afspraak word gemaakt. Dus van Colpartage is heel strikt genomen geen sprake.

Wanneer het initiatief bij de verkoper ligt, partijen geen bestaande relatie van elkaar zijn en het gaat niet om een bepaald soort artikelen (o.a. groente en fruit), dan valt een dergelijke handeling wél binnen het bereik van de colportagewet. Het telefoontje (o.a. onder etenstijd) maakt deel uit van de "overvaltechniek".

 

Wanneer je zelf iemand uitnodigt ligt het anders. Maar wanneer je iemand uitnodigt om een kraan te repareren en hij weet jou een badkamer van 10.000 euro te verkopen waar je spijt van krijgt, dan heb je ook weer kansen via de colportagewet om de koop te ontbinden.

Link naar reactie
  • 0

klopt, maar.... ze beloven je dat je door hun dienst veel meer zal gaan verdienen

Volgens mij bestaat de kunst van deze categorie verkopers er juist uit dat ze wel suggereren dat je meer gaat verdienen, maar dat ze dat nergens zeggen of beloven, laat staan garanderen. Ook in de vraag van TS zie ik dat niet terug.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik heb gisteren met hun afspraak gehad.

Ik heb alle verhaal van die mooie vrouw( uit Azie) gehoort. voordat ik aan het bedrag van 155,00 kwam, vroeg ik haar hoe verdienen jullie? Haar antwoord was: Wij investeren in bedrijven. Dat was voor mij een vage antwoord .

 

Na heel veel korting moest ik een contract van 155,00 per maand voor 48 maanden lang handtekening zetten.

Ik zei direcet tegen haar dat ik het niet doe, omdat de 48 maanden te lang is.

Zij probeerde mij overtuigen in de toekomst dat ik het niet geloof( de toekomst bestaat niet).

Ik ga niet mijn heden verpesten voor de toekomst.

Toen heb ik het gelijk op rekenmachine gerekend, zei tegen haar dat het niet 155,00 is, maar wel Euro 7440,00. "doe normaal man"

Ik doe het niet.

Zij stond met haar boze gezicht op en weg ging naar andere kandidaat( slachtoffer).

Ik heb daarna op Google opgezocht: hoe kom je boven op staan op Google?

Dat was makelijk, je kan een account aanmaken bij google en je gegevens met categorien op zoekmachine zetten.

Google heeft geen zo'n partner.

 

Groetjes

Hashem

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas kan mijn vriend zich ook tot 1 van de vele ontevreden klanten van Be up voegen.

Het ergste vind ik nog dat zij met mij telefonisch contact zochten met een (volgens die medewerker) fantastisch aanbod wat ik niet kon weigeren voor het maken en beheren van een website of webwinkel . Toen ik zei dat niet ik maar mijn vriend belangstelling voor een webwinkel had, zijn ze bij ons geweest. In het verkoopgesprek werd ons van alles wordt beloofd maar daarvan is helaas in het contract niks meer terug te vinden. Mijn vriend heeft dus getekend en wij dachten echt dat hij daar goed aangedaan had en dat zijn webwinkel tot een goed lopend bedrijf zou gaan uitgroeien met de hulp van Be up. Helaas is de werkelijkheid anders en was dit het begin van de inmiddels grote (geld)problemen en slapeloze nachten! Nu zit hij (dankzij mij) aan een contract vast van 4 jaar (48 maanden) terwijl ze in het verkoopgesprek over 2 jaar (24 maanden) spreken. Op dat punt zijn wij dus ernstig misleid!

Ook over de verrichtingen van Be up zijn we zeer ontevreden en hebben we dit meerdere malen duidelijk gemaakt aan Be up. Helaas wordt daar niets tot weinig aan gedaan. Als je dan bedenkt welk bedrag je daar maandelijks voor moet betalen had je zelfs al meerdere webwinkels kunnen maken bij andere bedrijven die wel hun werk goed doen!

De resultaten van de webwinkel zijn zo goed als nihil! Terwijl wij er zelf alles aan doen om die te promoten.

Dit zijn slecht enkele punten waar wij zeer ontevreden over zijn bij Be up, het is teveel om hier allemaal neer te zetten.

We hebben nogmaals onze ontevredenheid bij Be up kenbaar gemaakt en een aangetekende brief naar de directeur gestuurd waarin staat dat we ontbinding van ons contract willen. Mocht dit niet gaan lukken dan gaan wij verder met ons overleg met mede- gedupeerde van Be up met het oprichten van een stichting zodat we dan via een proces ons gelijk te gaan halen.

Vriendelijke groeten van Harry van Middendorp en Jeanette Hooijer.

Hier dus onze vraag; Bent u ook ontevreden over de verrichtingen van Be up en heeft u misschien ook belangstelling om u aan te melden voor de op te richten stichting over ervaringen met Be up? Mail dan naar jeanettehooijer@hotmail.com samen staan we sterk!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vreemd? Nee hoor, dat gedrag is van dezelfde kwaliteit als hun dienstverlening. :)

;)

 

Ze belden net toevallig ook naar ons. Ze hebben dus geen flauw idee wie ze bellen. Heb mijn collega toch maar laten zeggen dat we geen interesse hebben, al ben ik op zich wel benieuwd naar hun werkwijze.

Link naar reactie
  • 0

Vreemd? Nee hoor, dat gedrag is van dezelfde kwaliteit als hun dienstverlening. :)

;)

 

Ze belden net toevallig ook naar ons. Ze hebben dus geen flauw idee wie ze bellen. Heb mijn collega toch maar laten zeggen dat we geen interesse hebben, al ben ik op zich wel benieuwd naar hun werkwijze.

 

Nou zeg, ik had net de popcorn klaar voor een heuse Hol vs. Proximedia, gaat het niet door >;(

Link naar reactie
  • 0

Hoi Allen,

 

Zijn er mensen die mij een standaard contract van proximedia of bezoom kunnen bezorgen?

 

Ik betaal me namelijk ook blauw aan hun contracten, echter ik ben mijn contract echter kwijt (er is enkele maanden geleden ingebroken) en heb een afspraak met mijn advocaat omtrent de ontbinding

 

ze willen me ook geen kopie of blanco contract bezorgen.

 

Is er iemand die mij dit kan bezorgen?

 

graag mailen op jimmy@wezooz.be

 

Hartelijk dank !!

Jimmy

Link naar reactie
  • 1

WAAR BEN IK AAN BEGONNEN.

 

Ik ben sinds gisteren de dupe geworden ....van he ozo geweldige bedrijf beUP!...

Ik heb een eenmanszaak in de kappersbranche en deze meneer kwam met een heel mooi en veelbelovend verhaal en Geheel kosteloos!!! Dus niet!!! ik zit nu aan een contract van 48mnd dus ff omgerekend 4 jr en aan kosten van 208,- pm en per 4 jr 10.000,-!!!!!!!!!!

ik had klanten in de zaak en meneer begon ze zaakje op een hele nare vossen (maar heel spontane manier )snel af te handelen

ik had een kapsalon gekocht ook met het mom dat het een top salon was en super liep! ik stond de 1ste maand en had geen KLANT!!!!! tot mensen langzaam mijn winkeltje binnen liepen en vroegen of de vorige eigenaresse weg was ..... deze vrouw van 94 jr sprong een gat in de lucht !!!! Heel raar dacht ik !!! maar had al me vermoeden dacht dat me droom was uitgekomen maar ben in 1 bak ellende gevallen afgelopen februari dit jaar ! Dus dat eenmaal gehad te hebben dacht ik hierbij een top deal te hebben bij beUP ....

 

kortom de volgde bak ellende !

 

iedere verkoper die hier nog aan de deur komt krijgt van mij een ontzegging !

 

Ben vandaag wel net bij de advocaat geweest en hoop op gods gratie dat ze me kunnen helpen gelukkig val ik nog onder de kleine onderneming en bestaat er zo iets als de colportagewet ....

 

Hier een klein stukje :

 

 

Kleine zelfstandigen

Op 11 januari 2006 bepaalde de kantonrechter in Rotterdam dat kleine zelfstandige ondernemers ook beschermd worden door de Colportagewet. Een schilder die als zelfstandig ondernemer zonder personeel werkt, had zich laten overhalen een overeenkomst te tekenen met Intermart BV, tot aansluiting op een info-on-demand service, dat voor de schilder overigens van geen enkel nut kon zijn.

 

Wat is de Colportagewet?

De Colportagewet beschermt particulieren tegen onbehoorlijke praktijken van gewiekste verkopers ('colporteurs') die huis-aan-huis goederen of diensten aanbieden ('colportage'). Zo is de verkoper verplicht direct duidelijk te maken dat zijn komst een verkoopdoel heeft. De Colportagewet is ook van toepassing op groepsverkoop tijdens koopparty's, bustochtjes en demonstraties.

 

Koopakte

De wet verplicht de verkoper om een koopakte op te stellen als de prijs meer dan 34 euro bedraagt. Ontbreekt de koopakte, dan is de koop nietig. In de akte moeten tenminste staan:

 

de naam en adres van de colporteur

het inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel

het totaalbedrag

handtekeningen van de koper en colporteur

de datum van de overeenkomst

Bedenktijd

In de koopakte moet ook staan dat de koper het recht heeft om de overeenkomst binnen acht dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. De termijn van acht dagen gaat in nadat de colporteur de koop heeft ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, hetgeen de verkoper al dezelfde dag kan doen. De ontbinding moet per aangetekende brief gestuurd worden naar het adres dat in de overeenkomst staat.

 

Agressieve verkoop

De schilder werd op 24 januari 2005 telefonisch benaderd door een vertegenwoordiger van Intermart, waarbij de schilder aangaf geen behoefte te hebben aan de aangeboden diensten. De vertegenwoordiger vroeg vervolgens of er iemand thuis was die tekeningsbevoegd was waarop de schilder zei naar huis te zullen gaan. Thuis aangekomen trof de man de vertegenwoordiger reeds in de woning aan waarbij ook zijn kinderen zaten. De schilder had die dag 15 uur gewerkt en was hierdoor erg moe. Hij had weinig tijd omdat hij diezelfde avond nog een afspraak had.

 

Omdat de verkoper bleef aandringen heeft de schilder het contract voor de info-on-demand service getekend. De volgende dag ging de schilder twijfelen en heeft met een aangetekende brief de overeenkomst ontbonden. Intermart accepteerde de ontbinding echter niet.

 

Meer gedupeerden

De schilder had inmiddels op internet kunnen vaststellen dat er op televisie en internet volop melding wordt gemaakt van dubieuze verkooptechnieken van de firma Intermart. Het consumentenprogramma Radar besteedde tijdens een uitzending in 2004 aandacht aan Intermart.

 

Stelling van Intermart

Volgens Intermart is de Colportagewet alleen op particulieren van toepassing en dus niet op de schilder die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Verder zou de wet niet van toepassing zijn omdat Intermart van tevoren een telefonische afspraak had gemaakt, de schilder een ervaren ondernemer zou zijn en omdat de schilder nog heeft onderhandeld over afwijkende contractsvoorwaarden.

 

De rechter

De rechter vond dat kleine zelfstandigen ook gebruik moeten kunnen maken van de Colportagewet, hoewel deze wet - strikt genomen - alleen voor particulieren geldt. Dit wordt de "reflexwerking" van de wet genoemd.

 

De rechter vindt van belang dat het bezoek van de vertegenwoordiger voornamelijk op initiatief van Intermart tot stand is gekomen, hetgeen gelijk is te stellen met het ongevraagd afleggen van een verkoopbezoek. Hoewel de schilder is benaderd in verband met zijn onderneming en daarmee een andere positie als een consument heeft, is de schilder als kleine zelfstandige ondernemer zonder personeel, nauwelijks van een particulier te onderscheiden. Omdat die particulier wel beschermd wordt door de Colportagewet, vindt de rechter dat de schilder zich op de reflexwerking van de Colportagewet mag beroepen.

 

Het slotoordeel van de rechter is dat de schilder het contract in overeenstemming met de Colportagewet rechtsgeldig heeft ontbonden.

 

 

Dus ONDERNEMERS KIJK UIT MET DEZE FIRMA BEUP!!!!!!!!!

TRAP ER NIET IN WANT HET KOST JE HEEEEEEL €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€!!!!!!!!!!

 

Mocht u hiervoor een goede advocaat zoeken en gedupeerd zijn in de omgeving van amsterdam

Ga dan z.s.m naar www.joostenadvocaten.nl en vraag naar mevrouw J. van de Klashorst.

Zij is gespecialiseerd in contract beëindiging oftewel ontbinding.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Of de colportagewet ook op jouw van toepassing is, hangt van de rechter af. Maar als jij een goeie advocaat hebt die terugblaft, sta je een stuk sterker. Je zou eigenlijk de kosten moeten kunnen verhalen.

 

Sterkte met de kapsalon. We geven hier ook marketingtips.... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Omdat de verkoper bleef aandringen heeft de schilder het contract voor de info-on-demand service getekend. De volgende dag ging de schilder twijfelen...

Dit soort dingen zal ik wel nooit begrijpen. Ik heb mijn dochter toevallig net uitgelegd wat hypnose is, en met een paar kleine experimentjes gedemonstreerd hoe mensen open kunnen staan voor suggesties, maar dat je als volwassene terwijl je behoorlijk wakker bent een vreemde die ongevraagd in je huis zit een handtekening geeft gaat mijn pet te boven.

Link naar reactie
  • 1

 

Of de colportagewet ook op jouw van toepassing is, hangt van de rechter af. Maar als jij een goeie advocaat hebt die terugblaft, sta je een stuk sterker. Je zou eigenlijk de kosten moeten kunnen verhalen.

 

Sterkte met de kapsalon. We geven hier ook marketingtips.... ;)

 

maar er moet toch ten alle tijden een bedenktijd aan een contract zitten ? ik heb het gisteren getekend brrrr krijg het er spaans benauwd van want als ik het contract ontbind vragen ze van die 10,000,- 40% vergoeding dat kan toch niet !! dat is bijna 6000,-

voor een stomme handtekening grrrrrr....

 

en het is een goede advocaat ze gaat deze smeerlapperij aanpakken want ze was gehaait om deze zaak hahahah

 

ps bedankt zal het onthouden ...

 

gr kelly

Link naar reactie
  • 0

 

en het is een goede advocaat ze gaat deze smeerlapperij aanpakken want ze was gehaait om deze zaak hahahah

 

 

Er staan op dit forum diverse topics van ondernemers die vragen hebben over advertentiewervers. Zeker over het type dat nog al snel is met contracten en vervolgens incasso. Een advocaat die daar een goeie aanpak voor uitstippelt, vindt hier vast interesse. Wijs je advocaat anders op dit forum...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

en het is een goede advocaat ze gaat deze smeerlapperij aanpakken want ze was gehaait om deze zaak hahahah

 

 

Er staan op dit forum diverse topics van ondernemers die vragen hebben over advertentiewervers. Zeker over het type dat nog al snel is met contracten en vervolgens incasso. Een advocaat die daar een goeie aanpak voor uitstippelt, vindt hier vast interesse. Wijs je advocaat anders op dit forum...

 

Oke ga ik doen !!!!! gr kelly

Link naar reactie
  • 0

Het zoveelste slachtoffer van agressieve colportage, Is er in Nederland dan geen enkele organisatie die een vuist tegen dit soort praktijken kan maken?

 

Wordt het niet eens tijd dat de KVK startende ondernemers die zich in komen schrijven op dit soort zaken gaat wijzen? De KVK klopt zichzelf toch altijd zo graag op de borst wat betreft hun voorlichtende functie.

 

Inschrijvers een folder meegeven over dit soort praktijken zal toch niet zo'n probleem kunnen zijn.

 

Ben me er van bewust dat je niet alles daarmee tegenhoud maar ik heb toch het idee dat onder startende ondernemers de meeste slachtoffers van deze praktijken vallen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.