• 0

MKB clickservice

Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zat nog even te dubben over de werkelijke kosten die een verbreekvergoeding zou moeten dekken. Recente cijfers heb ik niet kunnen vinden maar uitgaand dat het bedrijfsmodel nog vrijwel identiek is als een tijd geleden kwam ik hier op. De jaarcijfers Proximedia 2008.

 

Eerst de principiële vraag welke schade Proximedia leidt door opzegging van een contract? Dan zou mijn simpele antwoord zijn: de kosten die specifiek voor de klant zijn gemaakt met daarop een redelijke winstmarge.

Toevallig stuitte ik op een contract van Proximedia. Dat biedt mooie aanknopingspunten. De klant betaalt in dit geval voor een laptop, en een aantal internetdiensten. Laten we de laptop even buiten beschouwing laten omdat die bij recente gevallen niet speelt.

De internetdiensten laten zich verdelen in beginkosten zoals het maken van een website of het opzetten van een campagne en beheerskosten. Bij elkaar zou de € 500,- van Peter een heel eind in de goede richting zijn.

In het bedrijfsmodel worden dus in enkele maanden deze kosten goedgemaakt en zijn de rest van de inkomsten vooral voor het dekken van verkoop. Maar een klant kan je niet verantwoordelijk maken voor de kosten van je verkoop. Dat is namelijk een ondernemerskeuze. Tenminste dat vind ik. Nu de rechter nog. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Als je als online marketingbedrijf werkt voor klanten met naar eigen zeggen een maandomzet van 50 EURO vormen je opstartkosten en overhead natuurlijk nog al snel een waterhoofd.

 

Als (midden)manager of aandeelhouder zou ik me dan toch serieus afvragen waar interne mensen in uitvoering en iedereen daar direct boven mee bezig zijn op het gebied van werving, koude acquisitie en cold calling. Of de informatie van prospects klopt van geen meter, maar daar zou je als professionele adviseur of (verkoop)organisatie ook doorheen moeten kunnen prikken met de voorgehouden ervaring en expertise.

 

Een klantvriendelijke oplossing kan zijn opschorting van een betalingsverplichting, totdat een uitgebalanceerd geheel en betaalcapaciteit ontstaat uit de onderneming waarvoor de marketingkosten gemaakt zouden zijn. Je slacht nu 'en public' je eigen klanten en haalt dus eigen marketinginspanningen en geloofwaardigheid onderuit.

 

Ik zou me in ieder geval de ogen uit mijn hoofd schamen om voor dit (deel)resultaat (brakke landingspagina en/of SEA-campagne zonder enige commercieel valide basis) te facturen. De landingspagina is low budget, lijkt in ieder geval outsourced en slecht en een advertentiecampagne kan met een paar clicks gestopt worden, zodat beheerskosten ook direct vervallen. De prestatie of omzetbijdrage van leverancier en betaalverplichting van afnemer lopen hier niet gelijk op. Wat is dan de betekenis van een contract?

 

Is Jan Catrysse als langjarig directeur altijd nog eindverantwoordelijke in dit verhaal en wat vinden bestuurders en aandeelhouders van Publicis Groupe hier dan van? Is de manier van werven kostentechnisch/bedrijfseconomisch en moreel gezien nog altijd verantwoord? Ik waag het in ieder geval te betwijfelen gezien de ervaringen die nog altijd op internet verschijnen. Verborgen leed?

 

Responding to materiality issues

 

In 2015, the Groupe intensified its work with its stakeholders and refined its priorities, as follows:

 

...

 

• For clients: communicate with responsible marketing strategies, employing clear ethical rules and including suppliers in the rollout

 

Maurice Lévy, Chairman of the Board :

 

"Our employees are our motor. Our clients are our "raison d'être" and a constant source of motivation. In today's digital world we want to encourage attractive, astonishing and innovative communication that is useful and respectful for everyone. "

 

Side question: wat is het kantooradres in Groningen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop toch zo dat er eens mensen van die verkoopgesprekken opnemen...

 

 

Daar zullen we eens mee aan de slag gaan....het wordt tijd dat deze club met haar schijn-behulpzaamheid en schrijnende verkoopmethodes eens gruwelijk op haar toeter valt!!

 

 

Goed plan, wil er graag aan mee werken maar ben nog nooit benaderd door ze.

 

Schoonmaakbedrijven vallen waarschijnlijk niet in hun doelgroep. ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop toch zo dat er eens mensen van die verkoopgesprekken opnemen...

 

Goed plan, wil er graag aan mee werken maar ben nog nooit benaderd door ze.

 

Schoonmaakbedrijven vallen waarschijnlijk niet in hun doelgroep. ;D

Toch wel Henk. Aantal maanden geleden door hun gebeld. Toen ik aangaf dat ze niet zo positief hier op de website stonden was het gesprek snel afgelopen.

 

modedit:quoteregel aangepast.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie
  • 0

935 berichten in dit topic en nog steeds melden zich slachtoffers en zie ik ook geen oplossingen.

 

Als je op Beup of proximedia zoekt in google komt dit topic prominent in beeld maar dan is het leed al geleden en zijn de handtekeningen al gezet.

 

Er zal dus meer en breder aandacht moeten komen voor dit probleem. Via andere sociale media en of plekken waar starters en zzpers info zoeken voor hun bedrijf.

 

Het bericht van Peter op FB is een eerste stap. maar niet voldoende waarschijnlijk. Misschien eens kijken hoe we de doelgroep van Proximedia kunnen bereiken voordat er getekend wordt?

 

Link naar reactie
  • 0

Als je op Beup of proximedia zoekt in google komt dit topic prominent in beeld maar dan is het leed al geleden en zijn de handtekeningen al gezet.

Er zijn mensen die eerst even zoeken voor ze tekenen (of op een telefonische uitnodiging ingaan) en er zijn ondernemers die pas gaan zoeken nadat ze spijt hebben gekregen. De eerste groep zie je hier zelden reageren. Die lezen en komen zelf tot de juiste conclusie.

 

Er zal dus meer en breder aandacht moeten komen voor dit probleem. Via andere sociale media en of plekken waar starters en zzpers info zoeken voor hun bedrijf.
Elke starter wordt gewaarschuwd door de KvK.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Een klantvriendelijke oplossing kan zijn opschorting van een betalingsverplichting, totdat een uitgebalanceerd geheel en betaalcapaciteit ontstaat uit de onderneming waarvoor de marketingkosten gemaakt zouden zijn. Je slacht nu 'en public' je eigen klanten en haalt dus eigen marketinginspanningen en geloofwaardigheid onderuit.

 

Is Jan Catrysse als langjarig directeur altijd nog eindverantwoordelijke in dit verhaal en wat vinden bestuurders en aandeelhouders van Publicis Groupe hier dan van? Is de manier van werven kostentechnisch/bedrijfseconomisch en moreel gezien nog altijd verantwoord? Ik waag het in ieder geval te betwijfelen gezien de ervaringen die nog altijd op internet verschijnen. Verborgen leed?

 

 

Bij het bestuderen van de jaarcijfers is vrij snel duidelijk dat iedereen precies weet hoe er geld wordt verdiend. Er lijkt een dienst te worden aangeboden, internetdiensten en SEA/SEO, maar als je naar de kostenstructuur kijkt is meer dan 50% van de kosten verkoopgerelateerd en als je de administrate, debiteurenbeheer en juridische kosten die allemaal in dienst staan van de directe verkoop van contracten er bij optelt kom je nog veel hoger uit . Dat is waarschijnlijk de investering waar met het over heeft in zowel het jaarverslag als de jurisprudentie (€4000,-).

 

Het hele bedrijfsmodel leunt dus op de directe verkoop van een heel duur contract door "slimme" verkooptechnieken. Dat er daardoor heel veel leed wordt berokkend lijkt men als collatoral damage te aanvaarden. Het schuurt waarschijnlijk ook behoorlijk bij de verkopers (en andere medewerkers) omdat er heel veel slechts heel kort bij het bedrijf werken.

 

Wat mij heel erg verbaasd is dat rechters zich niet achter de gedupeerden scharen maar achter Proximedia, ten minste tot nog toe. In de post op 26 mei in deze draad zie je dat een van de advocaten nu (eindelijk) een vinger achter de kosten opbouw en werkelijk geleden schade heeft gekregen.

Wat overeind is gebleven is onze twijfel aangaande de schade die Proximedia stelt geleden te hebben. In wezen zijn we in hetzelfde stadium als in het eindstadium van de procedure bij de rechtbank. Immers, Proximedia moet thans financiële gegevens in het geding brengen waaruit blijkt dat zij ten gevolge van de voortijdige beëindiging van de overeenkomst, schade heeft geleden. Ik schat in dat Proximedia daartoe hetzij niet in staat is, hetzij niet bereid is om dat het om gevoelige bedrijfsinformatie zou gaan. We hebben één en ander af te wachten.

 

Afwachten wat er van komt. Als niet jurist kan ik weinig vinden over werkelijke schade die vooral bestaat uit goed te maken verkoopkosten. Als je naar het contract kijkt en dat is de juridische overeenkomst gaat het om de levering van bepaalde diensten. De schade zou dus gerelateerd moeten zijn aan die afspraken, ten miste het afzien daarvan. In eerdere posts lijkt die werkelijke schade met het betalen van enkele termijnen goed te zijn gemaakt.

 

Het is allemaal legaal en als het om bedrijven gaat met een behoorlijke omzet en winst is er niet echt een heel groot probleem. Ze kopen duur in en daar blijft het bij. Maar bij de kleine ondernemer die moet blijven betalen en achterna gezeten wordt tot en met de Hoge Raad zou men heel coulant moeten zijn. Deze manier van zaken doen, en dan met name de agressie richting kleine ondernemers, gaat uiteindelijk tegen MKB clickservice werken. Er zijn heel veel bedrijven die dezelfde werkwijze hanteren maar je ziet daar nauwelijks klachten over.

 

Link naar reactie
  • 0

Wauw... O.o

Je weet dat hij niet zal kunnen betalen, maar je laat hem toch tekenen want "Eigen schuld, dikke bult"?

Wel heel erg bedankt dat je eindelijk eens eerlijk bent over hoe weinig respect jullie voor je klanten hebben. Deze reactie verdient het om ingelijst te worden!

 

Het was bij ons niet bekend dat deze klant de maandelijkse bijdrage niet kon betalen. Dit is ons dan ook niet kwalijk te nemen. Wij lichten onze diensten toe en bespreken de bijbehorende kosten. Het is dan de keuze van de ondernemer om de overeenkomst te ondertekenen. En het is dan zeker niet “Eigen schuld, dikke bult”. Wij zijn hier ook niet bij gebaat en dit is het laatste wat wij willen.

 

MKB ClickService Webcare

Link naar reactie
  • 0
Het was bij ons niet bekend dat deze klant de maandelijkse bijdrage niet kon betalen.

Volgens jullie klant heeft hij dit tegen de vertegenwoordiger gezegd: "ik zou u kunnen betalen als ik via jullie advertentie kan verkopen anders hebben we een probleem."

 

Wij zijn hier ook niet bij gebaat en dit is het laatste wat wij willen.

Maar als het gebeurt reken je zonder enig medelijden wel de hoofdprijs - heel klantvriendelijk, hoor!

 

 

Link naar reactie
  • 0

De laatste keer toen ik contact naam. Wilde ik graag de vergenwoordiger spreken, masr dat mocht niet, want hij had hier niks meer mee te maken! Now ik heb nog steeds niks gemerkt van de advertentie! Ik krijg zoals altijd 10-12 bezoekers naar mijn website! Waar miet ik dan 285 euro voor betalen! Het bedrijf dat ik in mijn gedachte had om bij te verdienen is nu in problemen grbracht door mkb, wat als ik mijn bedrijf uitschrijf bij de kvk en failliet verklaar. Wat zou mkb kunnen eisen van mijn bedrijf met negatieve resultaten? Heeft iemand advies of wil kennis delena.u.b.?

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf dat ik in mijn gedachte had om bij te verdienen is nu in problemen grbracht door mkb...

Nee. Dat bedrijf is in problemen gebracht doordat de eigenaar een verplichting aanging om elke maand 285 euro te betalen voor een dienst waar hij niks aan had. Het is een eenmanszaak (neem ik aan) dus dan zijn bedrijf en man één. Bedrijfsschulden zijn persoonsschulden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het was bij ons niet bekend dat deze klant de maandelijkse bijdrage niet kon betalen. Dit is ons dan ook niet kwalijk te nemen. Wij lichten onze diensten toe en bespreken de bijbehorende kosten.

Dan blijft bij mij nog steeds de - tot nu toe nog niet beantwoorde - vraag:

 

De klant heeft zelf ook een onderzoeksplicht.

Dat "ook" vind ik wel heel bijzonder. Ik ben dan benieuwd op welke manier jullie adviseur in dit geval zijn kant van de onderzoeksplicht heeft ingevuld.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.