• 0

Boeken van facturen met inkomsten van payment provider

Deze periode voor het eerst de administratie maken, spannend en leerzaam.

 

Maar nu werk ik met een payment provider (voor ideal). Ik krijg dus eens per week mijn betalingen binnen en de website maakt zelf facturen. De payment provider rekent een bepaal bedrag per betaling en daar betaal ik btw over. Kan ik dit boekhoudkundig als volgt oplossen:

 

Ik boek de kosten van de betalingen per week dus bijv 4 betalingen kosten €2 euro en €0,32 btw.

Daarnaast boek ik de facturen gewoon met de daarvan af te dragen btw. In deze opstelling vergeet ik dus de (inkomsten bijvoorbeeld 4x €50,- = €200 -€2,- (kosten)=€198,- totaal uitgekeerd)-betalingen van de payment provider en neem ik aan dat ik alles krijg per factuur waarna ik gewoon kosten boek.

 

Kan ik dit doen of moet ik dit anders doen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.