• 0

Rioolservice in Duits grensgebied

Hallo,

 

Sinds 2010 heb ik een rioolservice en heb inmiddels een hele reeks vaste bedrijven die mij inschakelen met verstoppingen en/of camera-inspecties.

Met grote regelmaat ben ik nog steeds bezig om mijn klantenbestand te vergrootten omdat ik nog vaak geen volle dagen werk heb, maar inmiddels raak ik door de mogelijkheden heen voor wat het aanbod betreft.

Nu woon ik in het grensgebied met Duitsland en heb ik al vaker het plan gehad om net over de grens mijn hengel uit te gooien. Juist ook omdat er in het duitse grensgebied erg veel Nederlanders wonen.

 

Nu weet ik alleen niet hoe ik dat moet aan gaan pakken.

Inmiddels ben ik op de hoogte van het btw verhaal, als je je diensten in het buitenland aanbied maar waar moet je beginnen en hoe pak je dat aan.

 

Op internet heb ik al eens gezocht op forums voor nederlanders die in Duitsland wonen maar daar kom ik ook niet verder mee op dit moment.

Misschien dat iemand hiermee ervaring heeft of weet hoe ik dat aan kan pakken. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er markt voor is in het grensgebied.

Alle ideeën zijn welkom.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Bert,

 

uit jouw verhaal blijkt dat jij jouw dienstverlening wilt uitbreiden naar Duitsland en voornamelijk in Duitsland.

Dit betekent dat vlg. het nieuwe fiscale regime, dat de dienstverlening wordt belast daar waar de dienst plaatsvindt,

in dit geval Duitsland.

 

Zul jij voornamelijk voor particulieren werkzaam zijn, zul jij met 19% BTW moeten factureren en de btw in Duitsland afdragen.

 

In jouw geval zou ik ook eerst met het Finanzamt in de regio contact opnemen om niet voor verrassingen komen te staan.

In ieder geval blijf je een nederlandse zzp-er, die z`n dienstverlening in Duitsland uitoefent. Hierbij is het ook van belang

of je een BTW en/of BTW Ident nummer hebt.

 

Ronald Leijzer.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bert,

 

Ik denk dat je een interessante kans ziet, hier.

 

Voor het vinden van meer klanten in het grensgebied heb ik de volgende tips:

- vraag al je huidige klanten of zij iemand kennen in het grensgebied met wie zij jou in contact kunnen brengen

- neem contact op met concullega's in het grensgebied en vraag of zij wel eens omhoog zitten en jouw diensten zouden kunnen gebruiken

- neem contact op met aannemers, makelaars, woningcorporaties in het grensgebied en vraag of jij hen van dienst kunt zijn

- vraag aan elke nieuwe klant die jij in het grensgebied krijgt om 3 doorverwijzingen naar anderen en beloon hen daar voor (korting, flesje wijn...)

- bezoek eens een BNI-chapter in het grensgebied. Je kunt dan heel gericht netwerken met jouw unieke idee en introducties vragen bij prospects. Chapters kun je geografisch zoeken via http://www.bni.eu/nederland/ of via http://www.bni.de/

- start een twittercampagne met het doel nieuwe klanten in het grensgebied te vinden.

 

Neem gerust contact met me op als je meer informatie wilt hebben.

Groeten,

Saskia Steur

 

Link naar reactie
  • 0

Beerruimen is geen lifestyle produkt.

 

Je belt een dergelijke service als je een probleem hebt.

 

twitteracties lijken me echt zinloos.

 

aanwezig zijn in telefoonboek, vindbaar zijn in google, radioreclame, ads in lokale advertentiebladeren, enz.....

 

Geef je klanten een kortingskaart voor een volgend klusje. Zeg hun dat ze deze ook mogen weggeven.

 

Maak een uniek/herkenbaar logo.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.