Ben een bouw B.V. aan het oprichten samen met 3 compagnons alle vier zullen we 25% van de aandelen bezitten.
door dat we alle 4 25% bezitten zullen we nevengeschikte DGA's zijn
(Volgens de ‘Regeling’ zijn nevengeschikte DGA’s niet verplicht verzekerd voor de werknemersverzekeringen. DGA’s zijn ‘nevengeschikt’ als ze allen een nagenoeg gelijk aandelenbelang in de BV hebben.)
daardoor is er 1 statutair directeur en 3 DGA's (ook alleen maar om dat moet zoals ik dat begrepen heb).
vraag 1 : klopt het dat in mijn situatie dat we nevengeschikte DGA's zijn
vraag 2 : klopt het dat alle 4 de DGA's wettelijk 39000 a 42000 euro bruto loon moeten verdienen of mag dat ook lager
vraag3 : zo ja wat moet je daar voor doen om het te verlagen
vraag 4 : omdat we geen personeel zullen hebben en het werk dus zelf zullen doen zijn we werknemer en werkgever
maar als DGA sta je niet te boek als personeel en dus ook niet als ingehuurde directeur
moet je dan wel het wettelijke sociale werkgeverslasten afdragen.
want kom in mijn bedrijfsplan waar ik visionplanner voor gebruik kom ik steed die kosten post tegen en als ik eerlijk ben die is best hoog
want je betaald iets waar je uiteindelijk geen recht op heb lijkt mij
met vriendelijke groet g.gorter
want ben namenlijk met mijn financiele prognose bezig
De nevengeschikte DGA
Volgens de ‘Regeling’ zijn nevengeschikte DGA’s niet verplicht verzekerd voor de werknemersverzekeringen. DGA’s zijn ‘nevengeschikt’ als ze allen een nagenoeg gelijk aandelenbelang in de BV hebben.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
GoranGorter
GoranGorter
Hallo allemaal
Zal eerst ff vertellen hoe de situatie is
Ben een bouw B.V. aan het oprichten samen met 3 compagnons alle vier zullen we 25% van de aandelen bezitten.
door dat we alle 4 25% bezitten zullen we nevengeschikte DGA's zijn
(Volgens de ‘Regeling’ zijn nevengeschikte DGA’s niet verplicht verzekerd voor de werknemersverzekeringen. DGA’s zijn ‘nevengeschikt’ als ze allen een nagenoeg gelijk aandelenbelang in de BV hebben.)
daardoor is er 1 statutair directeur en 3 DGA's (ook alleen maar om dat moet zoals ik dat begrepen heb).
vraag 1 : klopt het dat in mijn situatie dat we nevengeschikte DGA's zijn
vraag 2 : klopt het dat alle 4 de DGA's wettelijk 39000 a 42000 euro bruto loon moeten verdienen of mag dat ook lager
vraag3 : zo ja wat moet je daar voor doen om het te verlagen
vraag 4 : omdat we geen personeel zullen hebben en het werk dus zelf zullen doen zijn we werknemer en werkgever
maar als DGA sta je niet te boek als personeel en dus ook niet als ingehuurde directeur
moet je dan wel het wettelijke sociale werkgeverslasten afdragen.
want kom in mijn bedrijfsplan waar ik visionplanner voor gebruik kom ik steed die kosten post tegen en als ik eerlijk ben die is best hoog
want je betaald iets waar je uiteindelijk geen recht op heb lijkt mij
met vriendelijke groet g.gorter
want ben namenlijk met mijn financiele prognose bezig
De nevengeschikte DGA
Volgens de ‘Regeling’ zijn nevengeschikte DGA’s niet verplicht verzekerd voor de werknemersverzekeringen. DGA’s zijn ‘nevengeschikt’ als ze allen een nagenoeg gelijk aandelenbelang in de BV hebben.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36466-moet-je-als-dgas-wettelijke-sociale-werkgeverslasten-afdragen-zonder-personeel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag