• 0

VOF nog geen inkomen wel uitgaven.. nihilaangifte?

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand hier wat duidelijkheid voor mij in kan scheppen want ik twijfel op dit moment heel erg.

Ik ben sinds eind januari samen met een studiegenoot een VOF begonnen.

Nu ongeveer 3 maanden later hebben we helaas nog geen inkomen, dit omdat we nog bezig zijn om het bedrijf op te starten. Wel hebben we uitgaven gemaakt zo ongeveer 300 euro.

Ik heb een poos geleden samen met mijn compagnon een gesprek gehad met een adviseur van de belastingdienst en die zei dat we een nihilaangifte zouden moeten doen. Maar wanneer ik inlog op de site van de belastingdienst begrijp ik dat je na het aanvinken van deze optie meteen doorgestuurd zult worden naar het overzicht. Dus waar moet ik dan mijn gemaakte kosten opgeven? Of moet ik dan toch een normale aangifte doen?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 1

Bedankt voor de reactie,

Dat was toen ook mijn eerste gedachte. Echter heb ik het er een keer over gehad met een adviseur van de belastingdienst zelf. Die zei toen nihil aangifte, ook al is het toen ook al ten sprake gekomen dat er onkosten waren gemaakt.

Dus dat kan ik niet echt plaatsen maargoed...

• 0

als je als BTW-ondernemer meer omzetbelasting (door kosten) hebt betaald dan je uit omzet moet afdragen kan je de betaalde BTW bij rubriek 5b van het (elektronische) aangiftebiljet aangeven. Dit moet in het juiste BTW tijdvak gebeuren

Hierdoor zal er sprake zijn van een teruggaaf. Aangifte, dateren, ondertekenen en verzenden.

Bij startende ondernemers is dit een vaak voorkomende situatie, die ook bij de belastingdienst volop bekend is.

Alleen bij een aanzienlijke teruggaaf wil de belastingdienst soms nadere informatie (kopie fakturen, reden hoge teruggaaf), maar zodra die verwerkt is, zal de aangifte normaal verwerkt worden.

als er in een kwartaal in het geheel geen af te dragen en geen voorbelasting is dan moet er een NIHIL aangifte worden ingediend, want zodra een aangiftebiljet is uitgereikt moet het ook worden ingeleverd. Wellicht is hier de communicatie t.o.v. de belastingambtenaar niet helemaal duidelijk geweest.

Succes,

Administratiekantoor Frelo

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar