• 0

Incassobureau eist geld !!

Hallo,

 

Ik zal het even kort houden. Zal ook geen bedrijfs gegevens noemen etc.

 

Een tussenpartij waar ik gebruik van maak, heeft mijn inlog gegevens geblokkeerd ( site ) Zonder enige reden. ( Reden wist ik zelf wel beter ) Nou goed dacht ik, genoeg andere tussenpartijen. Altijd netjes mijn facturen betaald etc. Via de site kon ik inzien wat ik betaald had en niet. Ik had in totaal 1200 euro volgens hun openstaand facturen. Dit vond ik erg veel en vroeg of ik inlog gegevens kon verkrijgen om in te kunnen zien wat ik wel en niet heb betaald. Dit hebben ze telkens geweigerd... Waarna ik hun herinneringen heb geweigerd. Vervolgens hebben ze een incasso bureau ingeschakeld. Alles netjes uitgelegd!! En ja hoor, ik krijg mijn inlog gegevens om in te zien of het wel juist is ???? Ik heb aangegeven dat 1200 euro niet klopt.

 

1 Factuur was blijkbaar door hun dubbel geslagen. En de rest moet ik gewoon betalen. Eindtotaal 900 euro + 300 euro incasso kosten.

 

Ik ben hier dus absoluut niet mee eens. Waarom moet ik 300 euro extra betalen om mijn inlog gegevens te kunnen verkrijgen en buiten dat heb ik 300 euro die ik moet betalen maar incassso wilt helemaal niets weten en dreigt telkens met rechtzaak enz.

 

Wat is nu het beste te doen. Alles staat zwart op wit ( mail )

 

Alvast bedankt.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begrijp ik het goed, dat je dus inderdaad 900 euro achterliep met betalen?

Dan is het niet onlogisch dat de leverancier hier na herinnering een incassobedrijf op zet. Dat incassobedrijf mag kosten in rekening brengen, maar ik vind 300 euro wel aan de hoge kant. Maar als de vordering inmiddels is overgedragen aan een deurwaarder zou het zo kunnen zijn dat deze 300,- keurig volgens de geldende tarieven berekend is. Dat weet ik niet zeker, maar dat kun je vast op internet opzoeken, is dus vooral afhankelijk van of je al bij de deurwaarder ligt of dat het incassobedrijf alleen nog maar een of twee brieven heeft verstuurd.

 

Vanuit mijn boerenverstand geredeneerd: als jij achterliep met betalen en niet reageert op herinneringen, vind ik het niet onlogisch dat je incassokosten gepresenteerd krijgt. Je kunt proberen een regeling te treffen waarin je zegt '25% van de vordering was onterecht, dus zullen we ook 25% van de incassokosten wegstrepen?' Maar ik geef je weinig kans.

 

Was het bedrijf volgens jullie overeenkomst overigens gerechtigd om de inloggegevens te blokkeren?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik liep eigenlijk helemaal niets achter. Mijn account is geblokkeerd. Hierna heb ik een mail gekregen dat ik 1200 euro moest betalen. Kan kloppen, betaal inmiddels elke 15e van de maand alle facturen in 1x. Ik ga toch niet een factuur betalen waar ik geen overzicht van heb ? Dit heb ik ook duidelijk vermeld dat ik via de site een overzicht zou hebben als de account weer geactiveerd zou worden. Dit hebben ze dus niet gedaan. Uiteindelijk heeft de incassobureau ervoor gezorgd dat ik weer kon inloggen. Na controle met mijn eigen boekhouding, heb ik vermeld dat ik maar 300 moet betalen en geen 1200. Dit hebben ze ook even gekeken. Eind saldo volgens hun 900 + 300 incasso kosten.

 

Dus uit mijn eigen boekhouding moet ik nog 300 betalen en geen 900 + 300 incasso.

Link naar reactie
  • 0

Als de hoofdsom 900 euro blijkt te zijn ipv 1200 euro door een fout van de tussenpartij in het overzicht dan zijn de incassokosten inderdaad te hoog..

 

volgens de staffel voor incassokosten zoals die gehanteerd word door de kantonrechters. De maximale kosten voor incasso zijn dan 150 euro ipv 300 euro.

 

Wie er verder gelijk heeft in deze zaak kan ik niet beoordelen omdat de post van Cinto te weinig info bevat om daar iets zinnigs over te zeggen valt. Er klinkt voor mij vooral wederzijdse koppigheid in door en dat dus nu de vraag is wie de kosten daarvan gaat betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd hoe en welke communicatie heeft plaatsgevonden tussen ontvangst eerste factuur en brief incassobureau.

 

Alleen mail verkeer..

Incasso bureau dreigt mij al 4/5 weken met kostenverhogende rechtsmaatregelen. Elke keer krijg ik een week extra tijd ????

En dan flop weer een mat op de deur met : Uiterlijk woensdag 11 april voor 12 uur etc...

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik liep eigenlijk helemaal niets achter. Mijn account is geblokkeerd. Hierna heb ik een mail gekregen dat ik 1200 euro moest betalen. Kan kloppen, betaal inmiddels elke 15e van de maand alle facturen in 1x. Ik ga toch niet een factuur betalen waar ik geen overzicht van heb ? Dit heb ik ook duidelijk vermeld dat ik via de site een overzicht zou hebben als de account weer geactiveerd zou worden. Dit hebben ze dus niet gedaan. Uiteindelijk heeft de incassobureau ervoor gezorgd dat ik weer kon inloggen. Na controle met mijn eigen boekhouding, heb ik vermeld dat ik maar 300 moet betalen en geen 1200. Dit hebben ze ook even gekeken. Eind saldo volgens hun 900 + 300 incasso kosten.

 

Dus uit mijn eigen boekhouding moet ik nog 300 betalen en geen 900 + 300 incasso.

 

Deze reactie had ik nog niet gezien toen ik mijn reactie plaatste.. dat was puur op je openingspost, zo begreep ik uit de openingspost dat je 900 euro moet betalen. nu het wel duidelijk.. en om je "gerust" te stellen je hoeft niet zomaar te betalen wat het incassobureau eist, maar je zult wel moeten kunnen bewijzen dat je de facturen al betaald hebt en dat zij dus ongelijk hebben. Dat kan meestal gewoon met een kopie van je bankafschrift (of screenshot van je telebankierpakket)

 

En als blijkt dat jij echt maar 300 euro hoeft te betalen en deze was niet vervallen toen de incassozaak begon dan hoef je ook geen incassokosten te betalen. Dan heeft de tussenpartij jou gewoon onterecht overgedragen aan het incassobureau.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Okay, jij hebt de bouw en het beheer van je website uitbesteed en je betaalt daarvoor een maandelijk bedrag. Nou stelt je sitebeheerder dat je een betalingsachterstand hebt en ontneemt hij jou toegang. Bovendien schakelt die een incassobureau in.

 

Eerst zal je moeten vaststellen wat overeengekomen was en of je die verplichting bent nagekomen. Dat had je eerder kunnen doen, dan had je de vordering kunnen betwisten. je kan het nog steeds doen, door de overeenkomst op tafel te krijgen en duidelijk te maken in hoeverre jij je aan jouw deel gehouden hebt. Kun je dat aantonen, dan wordt het tijd om een redelijke oplossing aan te dragen.

 

Als jou niet veel te verwijten valt (geen herinneringen gehad?) kun je op jouw beurt een schadevergoeding eisen voor eventueel nadeel dat je hebt gehad in de periode dat je geen toegang hebt. Volgens mij geef je echter al aan dat jij zelf ook niet helemaal vrijuit gaat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.