Bij aanvraag van een NL octrooi worden grofweg de volgende stappen doorlopen:
- indienen aanvraag (prioriteitsdatum)
- nieuwheidsonderzoek (~9mnd)
- einde prioriteitsjaar (12mnd)
- publicatie octrooi (18mnd)
Met de resultaten van het nieuwheisdonderzoek kunnen eventueel nog aanpassingen in de orginele aanvrage gedaan worden vóór de publicatie. Echter zijn de toegestande aanpassigen zeer beperkt.
Nu is mijn vraag; betekend octrooipublicatie ook automatisch octrooitoekenning?
Wat is het verschil tussen de termen: octrooipublicatie, octrooiverlening, octrooi toekening. Wanneer is het idee rechtsgeldig beschermd volgens het NL rechtssysteem?
Ik heb namelijk begrepen dat een NL octrooiaanvraag zowiezo gepubliceerd wordt na 18mnd.
Quote uit de FAQ uitvinden en intelectueel eigendom:
Hoe lang duurt het voordat je een octrooi hebt ? In principe gaat hier anderhalf jaar overheen van indiening tot toekenning, pas bij toekenning vangt de werkelijke bescherming aan, het kan voorkomen dat iemand anders een week eerder een soortgelijke aanvraag ingedient heeft, dan heb je grote pech. Een Europese aanvraag duurt bijna 4 jaar.
Uit deze FAQ maak ik op dat het octrooi toegekend wordt na anderhalf jaar (de 18mnd), maar is dit daadwerkelijk toekenning of enkel publicatie van de octrooiaanvraag?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
-Andre-
-Andre-
Geacht forum,
Bij aanvraag van een NL octrooi worden grofweg de volgende stappen doorlopen:
- indienen aanvraag (prioriteitsdatum)
- nieuwheidsonderzoek (~9mnd)
- einde prioriteitsjaar (12mnd)
- publicatie octrooi (18mnd)
Met de resultaten van het nieuwheisdonderzoek kunnen eventueel nog aanpassingen in de orginele aanvrage gedaan worden vóór de publicatie. Echter zijn de toegestande aanpassigen zeer beperkt.
Nu is mijn vraag; betekend octrooipublicatie ook automatisch octrooitoekenning?
Wat is het verschil tussen de termen: octrooipublicatie, octrooiverlening, octrooi toekening. Wanneer is het idee rechtsgeldig beschermd volgens het NL rechtssysteem?
Ik heb namelijk begrepen dat een NL octrooiaanvraag zowiezo gepubliceerd wordt na 18mnd.
Quote uit de FAQ uitvinden en intelectueel eigendom:
Hoe lang duurt het voordat je een octrooi hebt ? In principe gaat hier anderhalf jaar overheen van indiening tot toekenning, pas bij toekenning vangt de werkelijke bescherming aan, het kan voorkomen dat iemand anders een week eerder een soortgelijke aanvraag ingedient heeft, dan heb je grote pech. Een Europese aanvraag duurt bijna 4 jaar.
Uit deze FAQ maak ik op dat het octrooi toegekend wordt na anderhalf jaar (de 18mnd), maar is dit daadwerkelijk toekenning of enkel publicatie van de octrooiaanvraag?
Bij voorbaad dank,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36515-octrooi-publicatie-octrooi-toekenning-beschermd-idee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag