• 0

Aanvullende voowaarden apart?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1
Maar sommige klanten vragen om extra voorwaarden. Mag ik dit gewoon apart in de offerte vermelden, zonder weer aan de "algemene voorwaarden" te hoeven knoeien?

 

Lijkt me dat algemene voorwaarden vooral algemene voorwaarden zijn. Daar moet je niet in/mee gaan rommelen. Spreek je met een klant afwijkende voorwaarden af, dan zet je die inderdaad in de offerte/overeenkomst. (" in afwijking van --- art -- van de algemene voorwaarden wordt overeengekomen dat... ) of "("art x en y van de algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op deze overeenkomst)"

 

Overigens is het lang niet altijd verstandig om af te (moeten) wijken van je algemene voorwaarden. Bekijk het eens met een jurist: wellicht moet je je algemene voorwaarden aanpassen op de wensen, of doe je er verstandig aan om niet akkoord te gaan met bepaalde afwijkende voorwaarden.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat voor product/dienst lever je?

 

Wie zijn je klanten, particulieren of bedrijven?

 

Als jij bijvoorbeeld in je algemene voorwaarden zet dat de klanten altijd hun spullen moeten afhalen, dan kun je gerust in een "maatwerkofferte" zetten dat de bestelling op locatie afgeleverd wordt. Eventueel zet je dan tussen haakjes erbij (op dit punt en dit geval geval is artikel 1.1 van de algemene voorwaarden niet van toepassing)

 

Daarnaast kun je dwingend recht in de gaten houden. In geval de klant echter extra wensen gehonoreerd wil zien lijkt het mij sterk dat een klant daarmee iets wil wat het dwingend recht zou schenden.

Link naar reactie
  • 0

@Starterscoach

Het gaat om bedrijven. En mijn diensten bestaan uit reclame voeren en dergelijke.

Nu zijn er klanten waarvan de website aangepast moet worden, en voor sommige aanpassingen is toegang tot ftp nodig. Dit wil ik het liefst APART in een offerte/overeenkomst vermelden. Dus enkel als dit nodig is, zoniet hoef ik klanten niet onnodig af te schrikken (niemand geeft graag inloggegevens door!).

 

 

Link naar reactie
  • 1

Dat zijn eigenlijk gewoon "operationele gegevens". Net zoals je aan een klant zijn adres vraagt als je er iets thuis moet gaan bezorgen.

 

Over dit soort gegevens zeg je in je algemene voorwaarden dat je daar zorgvuldig en vertrouwelijk mee omgaat, dat je ze niet verkoopt etc. Het voegt inderdaad weinig toe om dat allemaal specifiek te maken.

 

Maar als jij een bannertje moet vervangen in de site van een klant en die klant kan dat zelf niet, tsja dan zal hij jou de sleutels van de kluis (ftp-inlog) moeten geven, anders krijg je het niet voor elkaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.