• 0

klant zegt te gaan betalen......

Hallo allen,

ik zit met een klant die het normaal vind om pas na (hoop ik) een maand of drie te betalen.

Het is een groot bedrijf en dat gebruiken ze als excuus om het recht te hebben zo laat te betalen.

Het gaat om een factuur van 10 februari. Ik heb al een herinnering gestuurd en daarna gebeld. De medewerkster gaf tijdens dit gesprek aan dat het normaal was dat het bij zo'n groot bedrijf langer duurt en dat ik dat toch wel moest begrijpen. Ze begreep ook niet dat ik het nodig vond om voor een factuur van "slechts" € 1100,00 zoveel moeite te doen.

Ik heb nog een opdracht van dit bedrijf gekregen en mag nu de gehele bovenverdieping ook schilderen, maar ik heb er eigenlijk geen zijn meer in als het zo moet.

Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen.

Een incassoburo inschakelen kan, maar ik denk dat ze wel gaan betalen (maar wanneer), en over de volgende opdracht, zou ik die niet met een behoorlijke aanbetaling kunnen gaan doen ? (stond niet in mijn offerte, kan ik dat alsnog vragen/eisen?)

 

Als jullie een idee hebben lees ik het graag!

 

ALvast bedankt.

 

Chris.

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Een incassoburo inschakelen kan, maar ik denk dat ze wel gaan betalen (maar wanneer), en over de volgende opdracht, zou ik die niet met een behoorlijke aanbetaling kunnen gaan doen ? (stond niet in mijn offerte, kan ik dat alsnog vragen/eisen?)

 

Als jullie een idee hebben lees ik het graag!

 

ALvast bedankt.

 

Chris.

Dat is mooi voor je dat ze betaald hebben, maar eigenlijk sluit je het nu af zoals je begonnen bent.

 

Het heeft even geduurd, maar .... ze hebben betaald!

 

ik heb afgelopen maandag weer eens een mail gestuurd met wederom het verzoek eens te gaan betalen en ik zag net toen ik de boekhouding van afgelopen week bijwerkte dat ze betaald hebben. :) :)

 

Iedereen bedankt voor de tips en ik hoop dat het in de toekomst niet weer zover komt.

 

Chris.

 

Is er nu iets veranderd?, is er een gesprek geweest?, wordt je volgende offerte anders?, lijkt me voor iedereen waardevol te weten hoe je sneller betaald krijgt bij opdrachten voor grote ondernemingen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

De filiaalmanager hier heeft me onlangs gevraagd wanneer ik begin met de vervolgopdracht, ik heb toen aangegeven te wachten totdat in ieder geval de vorige factuur voldaan zou zijn.

 

Ik zal de vervolg opdracht binnenkort uitvoeren en dan duidelijk aangeven dat ik hoop dat het beter gaat met het betalen, hier kan ik volgens mij nu niet veel meer aan veranderen omdat we al een overeenkomst hebben en ik op dat moment niet heb verwezen naar algemene voorwaarden(die had ik niet). Dat is mijn fout geweest en dat zal me ook niet weer gebeuren.

 

Sinds dit geval laat ik mijn offertes samen met de algemene voorwaarden ondertekenen, ik weet dat dit in sommige gevallen nog geen zekerheid geeft maar dan kan ik wel verwijzen naar de getekende voorwaarden.

 

 

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
  • 0

Even een klein dingetje, maar voor een betalingstermijn hab je niet per se AV nodig. Die kun je ook gewoon op je offerte zetten, zo lang ze maar onderdeel zijn van de overeenkomst die klant met je sluit.

 

Zelf onderneem ik nog maar een paar maanden en was vorige week erg verrast doordat een klant binnen de betalingstermijn betaalde. De rest betaalt ook wel, maar dan gewoon later dan overeengekomen. Zelf doe ik het precies andersom, ik betaal zo snel mogelijk na ontvangst van een factuur. Die paar euro die het mij oplevert om pas rond het einde van de betalingstermijn te betalen is het mij niet waard, ik hoop nu dat mijn leveranciers net zo aangenaam verrast zijn als ik zelf was toen een klant op tijd betaalde.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.