• 0

Welke politieke partij stemmen als ondernemer?

Het overleg in het Catshuis is mislukt. Kans is groot dat de ministers daarom hun ontslag gaan indienen en dat er dus nieuwe verkiezingen plaats zullen vinden. Dat bracht mij aan het denken. Welke partij kan ik nou eigenlijk het beste stemmen?

 

Wat vinden jullie? Welke partij is het meest vriendelijk tov. de ondernemer en waarom? Of moet er toch een nieuwe Ondernemerspartij komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Heel blij dat je zo tevreden bent en nergens last van hebt. "Ga maar rustig slapen" . Precies datzelfde zeiden ze (ministerpresident Colijn) voor WOII ook.

 

Zelfs in Griekenland is niet gebeurd wat er gisteren in ons land is gebeurd. De val van een (demagogisch) kabinet in een tijd van economische crisis.

 

Wie bedrijft hier nu demagogie? Natuurlijk zijn er dingen die niet (helemaal) goed gaan. Maar is dat een reden voor een ongebreideld pessimisme en karrenvrachten zwartgalligheid?

 

Als voorbeeld de verpleeghuizen (of beter verpleegfabrieken) Lees het Volkskrantartikel van zaterdag 14 april 2012. Daarn a ben je verbijsterd dat wij zo met onze ouderen omspringen. Die worden daar geregeld zo verwaarloosd. Dit komt door het enorme personeelsgebrek op de werkvloer. Dus patienten worden dagenlang niet gedouched enz. In de hele gezondheidszorg is daar sprake van en de bezuinigingen zouden het alleen maar erger maken, omdat weer voor de zoveelste keer het management en de bureaucratische overhead ontzien zou worden. Wel een eigen bijdrage van € 9,- per recept, maar geen reductie van het aantal managementlagen in de zorg.

 

Kortom Geert Wilders heeft groot gelijk dat hij opkomt voor de ouderen en zieken. Alle andere partijen verkwanselen de rechten van die groep nog meer helaas.

 

Het vleesgeworden cynisme heet Wilders en heeft ons ook niets anders gebracht dan polarisatie.

Alle politici hebben daar aan bijgedragen, niet alleen Wilders. Als ze wat minder dom waren geweest hadden ze Geert Wilders allang de wind uit de zeilen kunnen nemen, maar ze deden het stomste van het stomste in dit geval: Iemand op alles aanvallen en telkens het tegenovergestelde beweren en doen. Toen Wilders het over "tuigdorpen" had, beweren dat er helemaal geen tuig rondloopt in Nederland

Link naar reactie
  • 0

 

We hebben een nodeloos ingewikkeld belastingsysteem > gevolg er is een enorme begroepsgroep van accountants en fiscalisten en adviseurs die hierdoor een boterham kunnen verdienen.

 

Ons land heeft één van de ingewikkeldste belastingsystemen ter wereld. Je bent er als ondernemer zowat de helft van de tijd mee bezig. Het is bovendien erg fraude gevoelig ( BTW teruggave) en brengt hoge inningskosten met zich mee. In deze tijd van internet en computers zou het veel meer geautomatiseerd kunnen worden: Automatisch een bedrag aan BTW betalen of ontvangen bij een betalingsopdracht enz.

 

 

Onze gezondheidzorg > bijvoorbeeld hoeveel zouden we al jarenlang teveel betalen voor onze medicijnen. Een apotheker met 15 meisjes in een witte stofjas schiet al in de stress als de managementvergoeding vanuit de holding toch echt naar beneden bijgeschroefd moet worden naar 240.000 euro (life meegemaakt). De vage bonuscultuur rondom medicijnen in ziekenhuizen, toezicht, hoezo toezicht.

Helemaal pervers is het als je ziet hoeveel er tegelijk bezuinigd wordt op personeel op de werkvloer in ziekenhuizen verpleeghuizen enz. Daar is echt sprake van een noodsituatie. Er vallen al doden door. :(

 

Deze lijst met "meeëters" kun je zo lang maken als je wil.

In het kader van `democratische `besluitvorming heeft elk bedrijf een ondernemingsraad. Elke universiteit een universiteitraad. Elke school een leerlingenraad. Elke locatie van een ziekenhuis een patientenraad. Elke gevangenis een gedetineerdenraad. Elke kabelTV bedrijf een programmaraad.

 

Deze vergadercultuur kost vele miljarden per jaar, maar is alleen maar een schijnmiddel ter bevordering van democratische besluitvorming. Ik heb zelf in zo´n raad gezeten en er komt haast nooit wat zinnigs uit het urenlange geouwehoer. De meeste mensen uit de doelgroep worden niet geholpen of gehoord. Kortom kappen met die onzin. Ga liever in dit huidige internet tijdperk met online polls werken dat is veel goedkoper én effectiever. De achterban bereik je er beter mee dan met een duur glossy voorlichtingsblad van de raad.

 

Feit is dat iedereen die werkelijk waarde toevoegt 3 man op zijn rug meesleept, de hele dag: 1 persoon die niet kan werken, 1 persoon inhoudelijk niks/te weinig toevoegt in verhouding tot watr hij betaald krijgt, 1 persoon die te jong, te oud, te ziek is om te werken.

 

Dan krijg je als tegenargument: ja maar dat is smeerolie voor de economie.

 

De Nederlandse economie is ondertussen een heel groot carter motorolie waarin een heel klein motortje in draait ...

 

Dus voor iedereen die echts iets maakt, bedenkt, sjouwt, verhandelt: chapeau!

Helaas is de hele Nederlandse maakindustrie al verdwenen naar het buitenland. Er blijft hier niets meer over om te maken. Hoogstens nieuwe hightech bedrijven als ASML Dus van zulke innovatieve startups moeten wij het hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik maar ga emigreren. Daar ben ik al mee bezig :)

 

 

Komende 10 á 20 maximaal 30 jaar kun je misschien nog wel centjes verdienen in NL. Maar daarna houd het gewoon op.

 

Op een termijn van een jaar of 20 lijkt me dat een verstandig plan eigenlijk. Met de huidige politieke toestand heeft het niet zoveel te maken, de schade is feitelijk de afgelopen decennia al gedaan. Het beleid heeft ervoor gezorgd dat landbouw en industrie goeddeels verdwenen zijn (en wat nog rest zal verdwijnen), en op diensten en handel alleen is het lastig een toekomst te bouwen.

 

Uiteraard hebben we nog wel het nodige kapitaal hier en kunnen we daar behoorlijk van profiteren (investeren in gebieden waar nog wel winstgevende industrie mogelijk is), maar hoe lang we daarvan kunnen bestaan durf ik niet te zeggen. Eigenlijk zijn we hier met zn alleen al een beetje met pre-pensioen, ook al heeft niet iedereen dat door :D

 

Ag jo , dat maakt niks uit , alle Hollanders en alle Duitsers etc zijn welkom in Turkije. Je hoeft daarnaast ook niet te integreren. :)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik zou liever helemaal niet op een politieke partij stemmen.

Al dat politieke geneuzel is nu juist de oorzaak van de problemen in dit land.

Al die politici die voornamelijk maar bezig zijn met hun eigen partij politieke punten is niet goed.

Als die mooie beloftes die gedaan worden tijdens verkiezingstijd zijn toch uiteindelijk helemaal niks waard.

En dat is op zich niet verwonderlijk omdat je nu eenmaal met meerdere partijen zit maar wel zeer storend dat je politici al heel lang niet meer kan vertrouwen.

 

Volgens mij heeft dit land op dit moment voornamelijk behoefte aan een regering zonder partij afhankelijke politici.

 

Laten we eens 1 post als voorbeeld nemen:

 

Verkeer en waterstaat! Deze post wordt altijd geleid door iemand die dat baantje heeft gekregen omdat ze lid is van een politieke partij en er nu eenmaal net zo onderhandeld is dat zij die functie krijgt.

Maar in de praktijk zit er altijd iemand op die post die geen enkel benul heeft waar zij/hij mee bezig is (en dan niet enkel deze regeerperiode).

Hierdoor worden er daar altijd domme besluiten genomen en kost elk project dat ze starten uiteindelijk minimaal 2 keer zoveel als vooraf begroot was.

Als die post geleid zou zijn door een partij onafhankelijk persoon die verstand van zaken heeft en die ook direct (net als bij een groot bedrijf met een raad van commissarissen) op zijn resultaten en functioneren afgerekend zou kunnen worden had er enkel op deze post al genoeg bespaard kunnen worden om 3 keer de volledige huidige crisis te kunnen betalen.

 

Laten we dus eens een regering nemen/krijgen waarbij geen politici op de belangrijke posten zitten maar mensen die aangetrokken worden die verstand van zaken hebben.

 

Volgens mij is Italië daarmee momenteel aardig bezig.

 

Huidige politici zijn echt teveel bezig met hun eigen partij politiek en hun eigen kiezers, en veel belangrijke dingen kan je gewoon niet laten afhangen van partij politieke zaken en van het tevreden willen houden van de kiezers van die partijen.

 

Dat is wat ik nu graag zou zien gebeuren in plaats van weer al die poppetjes op plekken waar ze geen verstand van hebben.

Link naar reactie
  • 0

Zo vind ik het wel opvallend dat er geen enkel Tweede Kamerlid is met een juridische achtergrond. Het lijkt me juist een pre als je met wetgeving bezig bent. #maardatkanaanmijliggen

 

 

???

 

- Nebahat Albayrak

- Malik Azmani

- Ino van den Besselaar

- Hanke Bruins Slot

 

En dan ben ik nog maar tot en met de B in het alfabet. En heb ik Hero Brinkman niet meegerekend omdat hij niet afgestudeerd is in de Rechtswetenschap (maar wel een propedeuse heeft gehaald).

 

Of bedoel je dat ze daadwerkelijke in de juristerij gewerkt hebben?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik zou liever helemaal niet op een politieke partij stemmen.

Al dat politieke geneuzel is nu juist de oorzaak van de problemen in dit land.

Al die politici die voornamelijk maar bezig zijn met hun eigen partij politieke punten is niet goed.

Als die mooie beloftes die gedaan worden tijdens verkiezingstijd zijn toch uiteindelijk helemaal niks waard.

En dat is op zich niet verwonderlijk omdat je nu eenmaal met meerdere partijen zit maar wel zeer storend dat je politici al heel lang niet meer kan vertrouwen

 

Dit klinkt mij als muziek in de oren als oprichter van de partij Stem Niet :)

 

www.stemniet.nu

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat dus om een praktische en technische benadering van de problemen en niet om een politieke. Misschien wordt men nu eindelijk eens wakker..... Die miljarden en miljarden verspilde centjes kunnen we niet meer terug halen maar we moeten wel alles op alles zetten om een volgend debacle te voorkomen. Wordt dat niet gedaan kan dit schip bij voorbaat worden afgeschreven en spreken we niet over 20 - 30 jaar, maar over hooguit een lustrum.

Link naar reactie
  • 0

Laten we dus eens een regering nemen/krijgen waarbij geen politici op de belangrijke posten zitten maar mensen die aangetrokken worden die verstand van zaken hebben.

 

Daar is wel iets voor te zeggen denk ik. Uiteraard is iedereen in de kamer nu lid van een politieke partij, maar ook ongeveer 30% van de ambtenaren. Van de gehele bevolking is nog geen 2 procent (!) lid van een een partij. Nu zou het nog kunnen dat mensen acuut lid worden van een partij om zo een bepaalde positie te mogen bekleden, maar dat gebeurd in de praktijk ook niet echt.

 

Dat je niet de beste mensen voor een functie kunt krijgen als je moet putten uit slechts 2% van de bevolking lijkt me duidelijk. In die zin is het best een idee als partijen externe talenten neerzetten als ministers, staatssecretarissen en zelfs kamerleden met de opdracht hun beleid op brede lijnen uit te voeren.

Link naar reactie
  • 0

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat 98% van de bevolking het blijkbaar geen bal interesseert, of in ieder geval geen moeite willen doen.

 

Wil je het anders? Richt een partij op en zorg dat je stemmen krijgt. Zo werkt dat in een democratie?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Laten we dus eens een regering nemen/krijgen waarbij geen politici op de belangrijke posten zitten maar mensen die aangetrokken worden die verstand van zaken hebben.

 

Daar is wel iets voor te zeggen denk ik. Uiteraard is iedereen in de kamer nu lid van een politieke partij, maar ook ongeveer 30% van de ambtenaren. Van de gehele bevolking is nog geen 2 procent (!) lid van een een partij. Nu zou het nog kunnen dat mensen acuut lid worden van een partij om zo een bepaalde positie te mogen bekleden, maar dat gebeurd in de praktijk ook niet echt.

 

Dat je niet de beste mensen voor een functie kunt krijgen als je moet putten uit slechts 2% van de bevolking lijkt me duidelijk. In die zin is het best een idee als partijen externe talenten neerzetten als ministers, staatssecretarissen en zelfs kamerleden met de opdracht hun beleid op brede lijnen uit te voeren.

dat is inderdaad wat ik ongeveer bedoel.

Er wordt heel vaak gesproken over De BV Nederland, maar waarom wordt dit land dan niet meer als een BV geleid maar meer als een kleuterschool?

 

Er moet veel meer naar kennis en ervaring gekeken worden voor invullen van posities en dus niet meer naar politieke kleur.

En dan mag van mij ook best dat salaris voor topmensen omhoog, die Balkenende norm kan vervallen.

Heb liever dat een minister van verkeer en waterstaat 1 miljoen per jaar verdient en dat hij weet waarover hij praat en waar hij mee bezig is dan dat er iemand zit die slechts 100.000 euro verdient maar door onkunde 3 miljard verspilt.

 

De huidige manier waarop de politiek werkt (en dat is niet enkel de regering maar ook met burgemeester benoemingen enz.) is gewoon niet meer van deze tijd en is niet de manier om de BV Nederland uit de crisis te halen.

 

Laat de gekozen politieke figuren maar een soort van Raad van bestuur vormen die een meer controlerende taak hebben (wel weer op zo een manier dat hun politieke kleur niet de boel gaat leiden).

Link naar reactie
  • 0

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat 98% van de bevolking het blijkbaar geen bal interesseert, of in ieder geval geen moeite willen doen.

 

Wil je het anders? Richt een partij op en zorg dat je stemmen krijgt. Zo werkt dat in een democratie?

 

 

 

Dat is wel erg kort door de bocht. Als ik een andere auto wil moet ik ook maar zelf een autofabriek starten?

Als ik een andere smaak brood wil moet ik maar bakker worden?

 

Wordt als je een bepaald idee hebt over iets of je commentaar hebt op de uitvoering door iemand vaak gelijk geroepen: als je het beter kan moet jij dat maar gaan doen!

 

Nee ik zeg niet dat ik het beter kan, sterker nog: ik zou het absoluut niet kunnen. Maar daarom neem ik die baan ook niet.

 

Daarentegen zitten er ook heel veel in de kamer/regering die het net zoals mij ook niet kunnen maar die ondanks dat ze dat (zouden moeten) weten toch op die stoel gaan zitten.

 

En daar gaat het dus fout!

 

En om dan maar te roepen: als je iets anders wil moet je maar een politieke partij oprichten is onzin, dan zou 80% van de Nederlanders straks een eigen politieke partij moeten hebben.

 

Maar jou mening is dus dat als je zelf geen politieke partij hebt je geen ideeën en/of voorstellen voor vernieuwingen/verbeteringen mag aandragen?

Link naar reactie
  • 0

Het gaat dus om een praktische en technische benadering van de problemen en niet om een politieke. Misschien wordt men nu eindelijk eens wakker..... Die miljarden en miljarden verspilde centjes kunnen we niet meer terug halen maar we moeten wel alles op alles zetten om een volgend debacle te voorkomen. Wordt dat niet gedaan kan dit schip bij voorbaat worden afgeschreven en spreken we niet over 20 - 30 jaar, maar over hooguit een lustrum.

 

De economie zal eerst zeer hard dalen. Ik denk dat de economie komende 20 jaar zal dalen. En daarna zal de lijn recht blijven. Het zal nooit meer daadwerkelijke groeien. De reden waarom dat zo zal zijn is dat China/India/Turkije/Arabische landen etc , alles al overgenomen zullen hebben tot die tijd, want terwijl Europa richting de hiernamaals gaat met zijn economie , groeit de economie van de oosten. Ik denk dat je de komende 20 jaar nog wel wat centjes kunt verdienen. Maar daarna kun je beter hier wegwezen. Tenminste , als je geld wilt verdienen moet je na die tijd niet in Europa investeren.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat 98% van de bevolking het blijkbaar geen bal interesseert, of in ieder geval geen moeite willen doen.

 

Ik denk niet dat je het zo simpel kunt stellen. Feitelijk is de positie van een minister te vergelijken met die van een bestuurder van een of ander grootbedrijf, in ieder geval als je naar de benodigde vaardigheden kijkt.

 

Mocht je echter minister willen worden, dan telt helemaal niet mee of je bestuurstalenten hebt... de weg daar naartoe is intern omhoogwerken binnen een politieke partij, en vervolgens het geluk hebben dat die partij in de coalitie terecht komt. Voor die hele weg omhoog binnen de partij is nauwelijks bestuurstalent noodzakelijk, maar het is wel een jarenlang proces. Daarnaast is het ook nog deelnemen aan de hele verkiezingspoppenkast, terwijl kiezers paaien toch een heel andere bezigheid is dan iets besturen.

 

Hogere salaria voor ministers vind ik geen bezwaar - ik zie liever dat ze voor een marktconform salaris een ervaren bestuurder uit het bedrijfsleven plukken voor zo'n positie. Men kan dan klagen dat de bestuurders zoveel verdienen, maar als je daar talent voor krijgt dat miljardenbluders voorkomt verdien je het als land snel terug.

Link naar reactie
  • 0

Misschien kort door de bocht, maar Nederland is geen BV, de politiek heeft geen klanten. Burgers in Nederland zien zich veel te veel als consument. De democratie werkt door actief burgerschap waarbij mensen samenwerken om tot een breed gedragen beleid voor het land te komen.

 

Dat systeem werkt aardig, maar inderdaad niet als 98% van de mensen enkel passief deelneemt door zo af en toe eens op een knop te drukken. Enkel je mening zo af en toe verkondigen is niet genoeg. Je inleven in standpunten van de ander, discussie en mensen proberen te overtuigen en openstaan om overtuigd te worden. Dat kan vervelend, vermoeiend en tijdrovend zijn, maar is wel nodig.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien kort door de bocht, maar Nederland is geen BV, de politiek heeft geen klanten. Burgers in Nederland zien zich veel te veel als consument. De democratie werkt door actief burgerschap waarbij mensen samenwerken om tot een breed gedragen beleid voor het land te komen.

 

Dat systeem werkt aardig, maar inderdaad niet als 98% van de mensen enkel passief deelneemt door zo af en toe eens op een knop te drukken. Enkel je mening zo af en toe verkondigen is niet genoeg. Je inleven in standpunten van de ander, discussie en mensen proberen te overtuigen en openstaan om overtuigd te worden. Dat kan vervelend, vermoeiend en tijdrovend zijn, maar is wel nodig.

 

 

Tja.. de enige manier om nu bij die 2 % te komen is dus liegen en bedriegen en je binnen een partij omhoog werken.

Maar daarvoor heb je dus zoals eerder vermeld geen enkele bestuurservaring nodig.

Sterker nog: je kan nog zo verschikkelijk goed zijn maar als je op het moment van verkiezingen net in de verkeerde partij zit krijg je als deskundige op het gebied van verkeer en waterstaat toch echt nog steeds maar een baantje bij imigratie.

Niet omdat je daar zo goed in bent of niet goed genoeg voor verkeer en waterstaat maar gewoon omdat vanwege politieke kleur en politieke onderhandelingen een ander totaal onervaren persoon die post krijgt.

 

En Nederland mag dan misschien geen echte BV zijn maar wordt daar wel vaak mee vergeleken en zou ook niet slecht zijn om het veel meer op die manier te runnen.

Minder geneuzel en meer zakelijke aanpak.

 

en als de andere 98% zich ook allemaal met de politiek zou gaan bezighouden blijft er niemand meer over om de rest van het werk te doen.

 

En denk ook dat heel veel zeer goede mensen nu terugschrikken vanwege al dat politieke geneuzel waarop ze helemaal niet zitten te wachten, die willen gewoon hun werk op een zo goed mogelijke manier uitvoeren zonder al dat onzinnige geneuzel tussendoor.

Link naar reactie
  • -1

De Europese economie al is ingestort, maar ze willen het publiek niet in paniek brengen. Ze willen niet dat mensen massaal hun geld terug gaan pakken van de bank. Daarnaast willen ze niet dat de mensen niets meer gaat inkopen.

 

Je kunt beter als Europeaan zijnde een plan B hebben. Verhuizen richting China Turkije of wat dan ook is zeker weten een optie. Gewoon daar zaken doen. De leugens die ze tegen ons vertellen kunnen ze 10 á 20 jaar volhouden. Maar daarna zullen ze aankakken en zeggen van: Ja de pensioenfonds is leeg. Of dat er gewoon weg geen geld meer is om mensen uitkering te geven etc.

 

Ik vertrouw die hele gedoe absoluut niet.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

20 jaar is een onmogelijke termijn om vooruit te kijken Altan. En zeker in de economie is dat onhaalbaar en vandaar dat men als maximale termijn 5 jaar aan houdt. Ik zal er eens over nadenken wat ik denk dat er de komende 5 jaar zal gebeuren. Maar het voorspelt idd niet veel goeds. De dienstverleners verdringen zich al in dit land en juist die tak heeft nauwelijks exportkansen en zijn hier gevangen als vissen in de kom. Het kan gewoon niet doorgaan met het inzetten van die sector door de overheden en daarmee geld over de balk smijten.

Er moet voor 100% ingezet worden op nieuwe industrie/export en versterking producerend MKB. Daarnaast moet er aan kostenbesparing 80% worden ingezet op vereenvoudiging van belastingen en regelgeving en voor 20% op versobering. Verder moeten alle private substituten aan banden worden gelegd en hun management tot een minimum worden teruggebracht. (Was eerder al terecht opgemerkt)

Maar de belangrijkste is die 100% inzet op nieuwe industrie/export en versterking van het MKB en wij als NLers moeten eenduidig vaststellen dat de politiek daar zelf niet toe in staat is. Ook theoretici/economen en hoogleraren zijn daar niet toe in staat. Er zullen volmachten aan deze sectoren overgeheveld moeten worden om versneld progressieve activiteiten te kunnen ontplooien. Er zal moeten worden gecoördineerd, om te voorkomen dat ook hier weer zakkenvullerij en corruptie gaan plaatsvinden. Op zich begint dit met het opstellen van een plan op 1 A4, waarop de speerpunten zijn vastgelegd met de bijbehorende geraamde kosten. Die kosten kunnen deels door de schatkist/belastinggelden en deels door industrie en MKB worden opgebracht. Dit plan zal export en banen moeten creëren en de balans van onze nationale begroting weer op orde moeten brengen.

Alle organisaties in publieke sectoren, zorg, lagere overheden en geprivatiseerde bedrijven, zullen heel goed onder de loep genomen moeten worden om overbodigheid en oneigenlijke uitwassen eruit te werken.

Door vereenvoudiging van elke vorm van belastingen zullen overbodig geworden dienstverleners verplicht moeten omscholen om aan productieve c.q. onderhoudende arbeid deel te kunnen nemen. Huizen en gebouwen e.d. zullen nog steeds onderhoud nodig hebben in zo'n periode.

Om uitwassen in de voedings-sectoren te voorkomen, zullen er prijsrestricties op voedsel en andere eerste levensbehoeften moeten worden ingevoerd. Op elk gebied dient misbruik van de situatie te worden voorkomen.

Handel in aandelen, geld en andere valuta, moeten strikt afgebakend worden om misbruik te voorkomen.

Handel in onroerend goed en grond, waarmee constructies worden opgezet om belasting te ontduiken en om juist prijsstijgingen in de private sectoren te kweken, moeten worden beboet en afgeschaft.

De huizenmarkt zal moeten worden gereguleerd, om te voorkomen dat ook daar misbruik van de situatie wordt gemaakt en mensen een vermogen moeten betalen om in een krot te mogen wonen.

De banken zullen a.h.v. streng opgelegde regels het inhaalplan van industrie/export en MKB moeten ondersteunen en zelfs enigszins moeten stuwen. Dat betekent helemaal niet dat die meer risico lopen, maar dat ze meewerken aan hun eigen overleven.

Als laatste zal er constitutioneel moeten worden opgenomen, dat in de landelijke begroting, de uitgaven nooit meer de inkomsten mogen overschrijden. Dus in een begroting van 2014, zullen de uitgaven geen cent meer mogen zijn dan de inkomsten van 2013. En uiteraard dienen lagere overheden dit wettelijk te volgen.

 

De mensen hebben deze situatie zelf veroorzaakt. Hebzucht en zelfverrijking, maar ook onkunde en corruptie, hebben deze situatie veroorzaakt. Een bewijs dat de mens de huidige vrijheid niet aan kan en eigen belang onevenredig hoger stelt dan algemeen belang. Zoals blijkt is het echter ook maar een beperkte-termijn visie, want in de praktijk ben je ook in jouw eigen welzijn afhankelijk van het welzijn van allen gezamenlijk.

Ik schat dat we op deze manier onze landelijke begroting, de ontstane tekorten en het gemiddelde welzijn van alle burgers, binnen 3 a 5 jaar weer op orde hebben. Daarna zullen we de strenge begrotingsmoraal niet mogen loslaten, maar kunnen we wel gaan bekijken of we op andere gebieden weer wat touwtjes kunnen laten vieren. Misschien hebben we het dan allemaal wel zo goed, dat we daar helemaal geen zin meer in hebben......

 

Link naar reactie
  • 0

Liegen en bedriegen om bij een partij binnen te komen? Dat valt wel erg mee. Je betaald een paar tientjes om lid te worden en kunt dan actief worden binnen zo'n club. Zorg dat mensen vertrouwen krijgen in je en je groeit bijna vanzelf door. Kost je wel een paar middagen en avonden ja en je zal niet altijd je zin krijgen.

 

Denk je nu echt dat partijleiders iemand op een departement zetten als ze zouden denken dat die persoon daar niet capabel voor is of totaal niet zou kunnen? Worden er in het bedrijfsleven nooit complete misfits aangesteld?

 

Och, dat "geneuzel" hoort er gewoon een beetje bij. Als puntje bij paaltje komt is Nederland nog een succesvol land, met een redelijk goede zorg voor zieken, gehandicapten, ouderen, etc Redelijk goed onderwijs, lage corruptie, redelijk wat vrijheden, solide economie en forse spaarpotten. Misschien iets minder dan voorheen, maar als geheel op wereldschaal...

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast moet er aan kostenbesparing 80% worden ingezet op vereenvoudiging van belastingen en regelgeving en voor 20% op versobering.

Ik hoop dat je zelf ook ziet dat het hele verhaal eronder een bak met nieuwe regelgeving is die alles niet echt simpeler zal maken en veel controle (meer ambtenaren?) nodig zal hebben?

Link naar reactie
  • 0

Je kunt beter als Europeaan zijnde een plan B hebben. Verhuizen richting China Turkije of wat dan ook is zeker weten een optie. Gewoon daar zaken doen.

Als er een land is wat absoluut niet nog 10 jaar door kan zonder grote veranderingen (die niet/nauwelijks doorgevoerd kunnen worden) is het China wel. Corruptie en milieuvervuiling lopen gierend uit de hand.

 

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast moet er aan kostenbesparing 80% worden ingezet op vereenvoudiging van belastingen en regelgeving en voor 20% op versobering.

Ik hoop dat je zelf ook ziet dat het hele verhaal eronder een bak met nieuwe regelgeving is die alles niet echt simpeler zal maken en veel controle (meer ambtenaren?) nodig zal hebben?

 

Waarom meer ambtenaren? We moeten juist af van dat papier-matige controleren. Je kunt toch ook precies vaststellen wat er nodig is en dat ter beschikking stellen middels de banken en evt. overschrijdingen voorlopig door de bedrijven zelf laten oplossen? Maar speerpunten in een plan betekenen concrete dingen en geen blabla-zaken. Geen luchtfietserij e.d. maar tastbare producten. Zonder tastbare producten geen plan. Dat dwingt de industrie/MKB concrete producten aan te voeren en voor te stellen en reële kostprijsberekeningen te maken.

 

Als we doorgaan op de huidige weg en niets ondernemen en b.v. alleen maar bezuinigen en nauwelijks herstructureren, komen we nog veel verder van huis terecht.

Link naar reactie
  • 0

20 jaar is een onmogelijke termijn om vooruit te kijken Altan. En zeker in de economie is dat onhaalbaar en vandaar dat men als maximale termijn 5 jaar aan houdt. Ik zal er eens over nadenken wat ik denk dat er de komende 5 jaar zal gebeuren. Maar het voorspelt idd niet veel goeds. De dienstverleners verdringen zich al in dit land en juist die tak heeft nauwelijks exportkansen en zijn hier gevangen als vissen in de kom. Het kan gewoon niet doorgaan met het inzetten van die sector door de overheden en daarmee geld over de balk smijten.

Er moet voor 100% ingezet worden op nieuwe industrie/export en versterking producerend MKB. Daarnaast moet er aan kostenbesparing 80% worden ingezet op vereenvoudiging van belastingen en regelgeving en voor 20% op versobering. Verder moeten alle private substituten aan banden worden gelegd en hun management tot een minimum worden teruggebracht. (Was eerder al terecht opgemerkt)

Maar de belangrijkste is die 100% inzet op nieuwe industrie/export en versterking van het MKB en wij als NLers moeten eenduidig vaststellen dat de politiek daar zelf niet toe in staat is. Ook theoretici/economen en hoogleraren zijn daar niet toe in staat. Er zullen volmachten aan deze sectoren overgeheveld moeten worden om versneld progressieve activiteiten te kunnen ontplooien. Er zal moeten worden gecoördineerd, om te voorkomen dat ook hier weer zakkenvullerij en corruptie gaan plaatsvinden. Op zich begint dit met het opstellen van een plan op 1 A4, waarop de speerpunten zijn vastgelegd met de bijbehorende geraamde kosten. Die kosten kunnen deels door de schatkist/belastinggelden en deels door industrie en MKB worden opgebracht. Dit plan zal export en banen moeten creëren en de balans van onze nationale begroting weer op orde moeten brengen.

Alle organisaties in publieke sectoren, zorg, lagere overheden en geprivatiseerde bedrijven, zullen heel goed onder de loep genomen moeten worden om overbodigheid en oneigenlijke uitwassen eruit te werken.

Door vereenvoudiging van elke vorm van belastingen zullen overbodig geworden dienstverleners verplicht moeten omscholen om aan productieve c.q. onderhoudende arbeid deel te kunnen nemen. Huizen en gebouwen e.d. zullen nog steeds onderhoud nodig hebben in zo'n periode.

Om uitwassen in de voedings-sectoren te voorkomen, zullen er prijsrestricties op voedsel en andere eerste levensbehoeften moeten worden ingevoerd. Op elk gebied dient misbruik van de situatie te worden voorkomen.

Handel in aandelen, geld en andere valuta, moeten strikt afgebakend worden om misbruik te voorkomen.

Handel in onroerend goed en grond, waarmee constructies worden opgezet om belasting te ontduiken en om juist prijsstijgingen in de private sectoren te kweken, moeten worden beboet en afgeschaft.

De huizenmarkt zal moeten worden gereguleerd, om te voorkomen dat ook daar misbruik van de situatie wordt gemaakt en mensen een vermogen moeten betalen om in een krot te mogen wonen.

De banken zullen a.h.v. streng opgelegde regels het inhaalplan van industrie/export en MKB moeten ondersteunen en zelfs enigszins moeten stuwen. Dat betekent helemaal niet dat die meer risico lopen, maar dat ze meewerken aan hun eigen overleven.

Als laatste zal er constitutioneel moeten worden opgenomen, dat in de landelijke begroting, de uitgaven nooit meer de inkomsten mogen overschrijden. Dus in een begroting van 2014, zullen de uitgaven geen cent meer mogen zijn dan de inkomsten van 2013. En uiteraard dienen lagere overheden dit wettelijk te volgen.

 

De mensen hebben deze situatie zelf veroorzaakt. Hebzucht en zelfverrijking, maar ook onkunde en corruptie, hebben deze situatie veroorzaakt. Een bewijs dat de mens de huidige vrijheid niet aan kan en eigen belang onevenredig hoger stelt dan algemeen belang. Zoals blijkt is het echter ook maar een beperkte-termijn visie, want in de praktijk ben je ook in jouw eigen welzijn afhankelijk van het welzijn van allen gezamenlijk.

Ik schat dat we op deze manier onze landelijke begroting, de ontstane tekorten en het gemiddelde welzijn van alle burgers, binnen 3 a 5 jaar weer op orde hebben. Daarna zullen we de strenge begrotingsmoraal niet mogen loslaten, maar kunnen we wel gaan bekijken of we op andere gebieden weer wat touwtjes kunnen laten vieren. Misschien hebben we het dan allemaal wel zo goed, dat we daar helemaal geen zin meer in hebben......

 

 

 

Je hebt niet gelijk dat je ''maar'' 5 jaar verder kan kijken. ''Volgens Goldman Sachs zal Turkije in 2050 de 9e economie van de wereld zijn. ''

 

Daarnaast is het zo dat professoren tijdens colleges letterlijk zeggen dat dit geen eens een crisis is , dit is een machtsverschuiving richting het oosten. Europa raakt zijn macht kwijt. Volgens de professoren is het allang al bekend wat er zal gebeuren. Europa zal letterlijk richting de hell gaan met zijn economie. Heel erg veel verliezen komende 20-30 jaar. Daarna zal er een rechte lijn inkomen. Europa zal NOOIT meer kunnen groeien. In die 20-30 jaar zullen alle landen die ''wel'' groeien alles overnemen waarna er geen groei mogelijkheid meer is voor Europa. Dus het staat nu al vast dat je na een bepaalde moment beter hier kunt vertrekken. Want je kunt dan geen centjes meer verdienen hier.

 

Daarnaast is de kabinet gisteren of eergisteren gevallen. Dat betekend automatisch een verlies van 70 miljoen euro. Zolang er geen beslissing is genomen zal Nederland heel veel verlies draaien. De volgende verkiezingen is pas over ongeveer 100 dagen. Dat is dus 70 miljoen x 100 = 7 miljard euro verlies. Daarnaast is Nederland zijn TRIPLE-A status kwijt geraakt. Dat betekend een automatische verlies van 4 miljard euro per % die omhoog zal gaan.(Leningen van Nederland.)

 

Daarnaast staat Spanje en Italie + Griekenland aan de deur. Die hebben binnenkort weer extreem veel geld nodig. Eu is nu al meer dan 300 miljard euro kwijt geraakt aan Griekenland zonder resultaat. Binnenkort zal Griekenland weer komen huilen bij vader EU.

 

Als jij er nog in gelooft mag je zelf weten. Maar ik geloof er absoluut niet meer in. Ik zal ook zo te werk gaan dat wanneer het echt niet meer gaat dat ik per direct kan vertrekken. Ik geef de EU ongeveer 20 jaar de tijd. En daarna ben ik weg.

 

Ze houden ons allemaal voor de gek alsof er niet zo heel veel aan de hand is. Puur omdat ze niet willen dat wij onze geld niet van de banken af gaan halen en niets meer gaan inkopen. Terwijl de einde van de weg al bekend is. Ga maar is naar colleges waar hoog leraren aan de woord zijn over de economie van Europa. Je zult je echt rot schrikken. Het ziet er heel erg hopeloos in. Ik heb er echt 0% vertrouwen in.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.