• 0

Tekst voor je website

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Richt jij je op formeel dan schrik je met informeel toch beetje af.

Richt jij je op informeel dan schrik je ze met formeel niet echt af.

 

Ik ben voor een mix. Het moet niet te stijf, niet formeel maar zeker niet te los.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Sommige mensen kiezen er voor teksten formeel te houden en als laatste paragraaf nog een soort speling te hebben met iets dat een bekende heeft gezegt wat de meeste mensen wel weten.

 

Als Cruijff bijvb...

 

'Volgens Cruijff heb je met vier middenvelders heb je er meer als met drie. Daarom bieden wij ook de optie om in vier fases te betalen en niet in drie, net wat meer flexibiliteit richting u als klant.'

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Beste Victor,

 

een tekst is niet of formeel, informeel, of iets daartussen. Een tekst is iets dat je corporate identity weerspiegelt, net zoals een logo dat is. Het gaaat dus om jouw persoon (of jullie bedrijf). Taalgebruik, korte of lange zinnen, woordkeuze, grappig of niet-grappig. Het zijn zaken waar een tekstschrijver mee worstelt. Daarom zijn goede teksten ook zo kostbaar. En daarom zijn goede teksten -zeker op internet- zo schaars. Ben benieuwd!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Daarom zijn goede teksten ook zo kostbaar. En daarom zijn goede teksten -zeker op internet- zo schaars. Ben benieuwd!

 

Precies. Ik wil dan ook een nieuwe losse stijl gaan doorvoeren, die ook in de nieuwsberichten terugkomt. Voor sites die wij realiseren werken we soms samen met een tekstschrijver, maar voor onze eigen site is dat vooralsnog te duur. Daarom ben ik er zelf mee begonnen. :)

 

Wellicht komt er ook een nieuwe website maar daar ben ik nog niet helemaal uit. De een vind het een mooi ontwerp de ander saai.

 

Iig reusje erbij voor jou. ;)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Hierbij dan de nieuwe tekst voor de site van YourCom. Ben benieuwd naar de reacties, tips, verbeteringen etc. :D

 

_______________________________________________

Website YourCom. Nieuwe tekst/indeling.

 

Home (dit is een klein blokje op de site)

YourCom is een bureau op het gebied van creatieve communicatie.

We maken voornamelijk websites, maar we worden ook veel gevraagd voor grafisch ontwerp.

YourCom werkt zelfstandig, of in samenwerking/opdracht van reclamebureaus.

 

 

Wie zijn we/Wat doen we

YourCom bedenkt voornamelijk ideeën voor het internet. Een website is tegenwoordig meer dan alleen bedrijfsgegevens. Het is een webwinkel, een presentatie, een klantenservice, en online agenda of bibliotheek.

Naast internet maken we ook huisstijlen, en ontwerpen voor drukwerk zoals flyers. Al dan niet in samenwerking met een reclamebureau.

 

Wat hebben we al gedaan

YourCom heeft al heel wat projecten uitgevoerd. Hierdoor hebben we een aardige klantenkring opgebouwd waar we erg trots op zijn. Hieronder staat een lijstje van onze klanten, plus een aantal zogeheten ‘cases’ van speciale of grote projecten.

 

 

Contact

Nieuwsgierig geworden naar meer informatie? Pak dan de telefoon of het toetsenbord.

Samen komen we dan altijd op leuke ideeën.

 

Adres

Telefoon

Fax

 

E-mail

 

WEBFORMULIER

 

Onderwerp: ( ) Algemeen ( ) Onzin

Bedrijf:

Naam:

Email:

Site:

Bericht

 

Verzenden / Laat maar

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

YourCom is een bureau op het gebied van creatieve communicatie.

We maken voornamelijk websites, maar we worden ook veel gevraagd voor grafisch ontwerp.

YourCom werkt zelfstandig, of in samenwerking/opdracht van reclamebureaus.

Even uit de losse pols na 1ste keer lezen:

Vind het klinken alsof je alles aanpakt. Constructies waarbij de twee mogelijkheden samen alles omvatten probeer ik zelf te vermijden; 'ik werk alleen' of 'ik werk samen'. Mijn poging:

 

We maken websites en verzorgen grafisch ontwerp.

Voor specifieke kennis/techniek/expertise die wij zelf niet in huis hebben maken we gebruik van ons netwerk van reclamebureaus/ontwerpers/freelancers.

 

De / zijn keuzes voor wat je het beste vindt passen bij je bedrijf.

 

YourCom bedenkt voornamelijk ideeën voor het internet. Een website is tegenwoordig meer dan alleen bedrijfsgegevens. Het is een webwinkel, een presentatie, een klantenservice, en online agenda of bibliotheek.

Naast internet maken we ook huisstijlen, en ontwerpen voor drukwerk zoals flyers. Al dan niet in samenwerking met een reclamebureau.

Niet te veel focussen op 'ideeen voor het internet' zou eerder iets roepen 'oplossingen voor uw bedrjif en maken daarbij intensief gebruik van het internet'. Internet is al lang meer dan bedrijfsgegevens (al weet je klant dat misschien niet :) Zet erbij bij waarom iemand een klantenservice/agenda oid wil hebben. Je schrijft dat je 'internet' maakt :)

 

Mijn poging:

Yourcom bedenkt een oplossing voor uw probleem/vraag. Binnen het MKB (vervang door jouw doelgroep) is gebleken dat communicatie zowel intern als extern een belangrijke factor is. Het Internet is hiervoor een ideaal middel. Naast de welbekende websites en webwinkels zijn er oneindig veel andere toepassingen te bedenken met dit medium. Denk hierbij aan een agenda zodat uw collegas kunnen zien waar u zit, een centraal meldsysteem voor computerstoringen etc. (hier je eigen voorbeelden liefst op basis van iets wat je al gemaakt hebt)

 

Hoop dat je hier wat mee kan.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij willemj, en zou het meer richting de oplossingskant zoeken. Daar zijn de cases mooi voor: klant A heeft probleem B, Yourcom lost dit op met oplossing C.

 

 

YourCom heeft al heel wat projecten uitgevoerd. Hierdoor hebben we een aardige klantenkring opgebouwd waar we erg trots op zijn. Hieronder staat een lijstje van onze klanten, plus een aantal zogeheten ‘cases’ van speciale of grote projecten.

 

Deze zou ik even aanpassen, aangezien de zin niet echt lekker loopt (vind ik tenminste).

 

YourCom heeft in de loop der tijd diverse projecten uitgevoerd, welke we graag aan u presenteren. Hieronder vindt u een selectie van de door ons uitgevoerde projecten.

 

Vervolgens vermeld je hier je écht interessante projecten, kleine dingen zou ik weglaten (ligt ook aan je klantenbestand natuurlijk).

 

 

En néé, onze eigen website is nou niet 1-2-3 een sprekend voorbeeld van mijn opmerkingen. 8)

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reakties (beide reusje erbij) maar het is niet echt de 'stijl' die ik wil. Als je kijkt naar sites als Skipintro voeren die een hele losse stijl. Dus wel beleefd maar wel informeel en met af en toe een glimlach. Zoiets breekt meteen het ijs. Precies dat wil ik bereiken met de nieuwe tekst. Al ben ik daar nog niet in geslaagd. Iig bedankt en fijn weekend! :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Probeer dit eens :

 

Vertel een vriend/vriendin/partner wat je als tekst wil en laat deze de tekst samengevat op schrijven. Er is dan een informele los gesprek gaande en die tekst zal wellicht overkomen met de tekst die jij op je site wil.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Die tekst van skipintro is inderdaad goed. Maar hun zinnen geven een veel duidelijk verband dan die jij gebruikt. De eerste bijvoorbeeld:

 

op het kruispunt van reclame en internet. Ze doen dus beide maar focussen zich op de combinatie en weten er een soort mooie mix van te maken (wat ik er in lees)

 

Die van jou: We maken voornamelijk websites, maar we worden ook veel gevraagd voor grafisch ontwerp. We doen het alle twee (zeker door die veel erbij) Bedenk me bij de tweede keer lezen dat 'wij worden gevraagd' misschien niet zo handig is. Ten eerste wordt je 'gevraagd', doe je het ook daadwerkelijk? En ten tweede verkoop ik mezelf met het argument dat IK goed ben. Dat veel mensen me vragen is daar een bewijs van :)

 

"Ons werk behelst voornamelijk webvertising en websites in alle soorten en maten, maar we maken ook graag uitstapjes in

andere media" Wat ik lees: hun 'core' business is websites maar als het erbij moet dan ontwerpen ze ook graag bijpassen stukje drukwerk.

 

Maar is knap lastig om een goede tekst met de juiste toon etc te vinden. Bij lastige dingen gebruik ik het KISS principe maar. Veel makkelijker om met moeilijke dingen de mist in te gaan dan met simpele dingen. Als je de basis eenmaal op papier hebt staan in je eigenwoorden/toon kun je altijd nog een beetje varieren.

 

Iets losseren variant van mijn eerste poging:

 

Yourcom bedenkt een oplossing voor uw probleem/vraag. Binnen het MKB (vervang door jouw doelgroep) is gebleken dat communicatie zowel intern als extern een belangrijke factor is. Het Internet is hiervoor een ideaal middel

 

Yourcom bedenkt een oplossing voor vragen binnen het MKB. Weten wat er aan de hand kan voor zowel uw klanten als collegas vele extra's bieden. Internet is hiervoor een ideaal medium. Internet is altijd beschikbaar en als uw WAP toestel het een keer niet doet kunt u altijd nog uw secretresse bellen.

 

Had tekstschrijver moeten worden! (svp geen kneusjes voor deze opmerking :)

 

Fijn weekend

Link naar reactie
  • 0

Jij stoot nu tegen een probleem aan dat veel van je klanten / propects ook hebben. Dit is een kans! Zoek een goede copywriter waarmee je een samenwerking aangaat. Eerste project is jouw huisstijl, waarmee je zijn kunde opneemt in je dienstverlening. Met een beetje ondernemende copywriter moet je een mooie deal kunnen maken

 

Succes,

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Het gaat nou allemaal over stijl van de tekst en daar vroeg je ook naar. Maar mag ik toch wat zeggen over de onderwerpen, de inhoud? Veel sites gaan alleen maar over de afzender. In de kroeg zijn de meeste mensen snel klaar met iemand die alleen over zichzelf praat.

 

Als ik naar jullie werk kijk hebben jullie veel meer te vertellen. Wat je gedaan hebt is natuurlijk al niet meer alleen iets over jezelf maar het is nog beperkt nu. Zit veel meer verhaal achter lijkt me. Hoe je de inhoud verwoordt is dan de volgende stap.

Ehio Media - digitale media voor marketing, voorlichting en opleiding

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.