• 0

Post.nl huis-aan-huis mailing effectief?

Hallo,

 

Ik wil voor een nieuwe service die in maart begin, lokaal een test gaan doen om de service onder de aandacht te brengen. Ik was eraan het denken aan de huis aan huis mailing van post.nl. (reclame bij de dagelijkse post)

 

Heeft iemand hier ervaring mee, wat is de gemiddelde response ,1%?

 

Zijn er andere goede direct marketing services om een nieuwe service te promoten?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik wil voor een nieuwe service die in maart begin, lokaal een test gaan doen om de service onder de aandacht te brengen. Ik was eraan het denken aan de huis aan huis mailing van post.nl. (reclame bij de dagelijkse post)

 

Heeft iemand hier ervaring mee, wat is de gemiddelde response ,1%?

 

Zijn e r andere goede direct marketing services om een nieuwe service te promoten?

 

Gaat het om de badkamers?

 

Waarom wil je zelf voor deze variant kiezen ipv een online campagne?

 

Kan je niet beter veel doelgerichter te werk gaan? Proberen de mensen te bereiken die echt op zoek zijn naar je dienst. Via allerlei online advertentiemogelijkheden kan je ontzettend veel filteren op je doelgroep.

 

Danny

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hallo Danny,

 

Het gaat inderdaad om de badkamers.

 

Ik denk zelf dat het niet gemakkelijk is om hier een doelgroep voor te vinden. Het is namelijk een service waarvan 99,99% van de mensen niet weet dat het mogelijk is.

 

Ik zal het dus onder de aandacht moeten brengen bij de massa, en kijken wat daar voor een response uit komt. Ik wilde het eerste klein in de regio doen,om te kijken of het een goede manier is.

 

Als er andere manieren zijn, sta ik hier open voor

 

Grt

Roy

Link naar reactie
  • 0

Google adwords is denk ik een geschikte manier. Je kan dan heel selectief adverteren. Op woorden als ''badkamer verbouwen'' ed. Lijkt mij dat je dan heel gericht je doelgroep aanpakt.

 

Het huis aan huis kan je uiteraard proberen. Ga gewoon zelf is een dag folderen zonder er veel geld aan uit te geven. 2000 folder in topkwaliteit hoeft ook de wereld niet meer te kosten en je kan uitstekend de resultaten meten erna of het zinvol is om het groter te doen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand hier ervaring mee, wat is de gemiddelde response ,1%?

Dat is echt sterk afhankelijk van je doelgroep. Met een dienst waarbij iedereen je doelgroep is, bereik je natuurlijk een hogere conversie (resultaat) dan jouw service. Een gokje kan geen kwaad (mits je er het budget voor hebt) maar je zou een "dure" postbode ook kunnen vervangen door een paar buurjongens. Flyeren bij de voordeur van een badkamerspecialist kan ook werken maar daarmee maak je geen vrienden. Je zou natuurlijk wel kunnen kijken hoe de plaatselijke badkamerspecialist zijn doelgroep bereikt en hierop inspelen. Het gevaar is hierbij wel dat je vijanden kunt creëren.

 

Jouw doelgroep zijn mensen die hun badkamer willen renoveren maar geen hoog budget hebben, heb ik dat goed? Verspreiding via Postnl is een optie maar je zou ook zelf op de fiets kunnen stappen. Is nog gezond ook. Ik hoor zelf niet zoveel positieve verhalen over dergelijke folderacties maar met een overtuigende flyer kan je geluk hebben natuurlijk.

 

Wat je ook zou kunnen doen is contact opnemen met makelaars en woningstylisten. Die hebben direct belang bij een dergelijke dienst. Ik weet niet hoeveel je nieuwe service kost maar wellicht is dit ook voor hun aantrekkelijk.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ja het klopt dat mijn doelgroep zijn mensen die hun oude badkamer zat zijn,meer er niet het geld voor hebben of er voor over hebben om een dure badkamer verbouwing te doen

 

Ik heb reeds voor verschillende branches (makelaar,hotels) partners die daar mijn service aanbieden. Ik wil me nu zelf gaan toeleggen om te kijken of de particuliere markt interessant zou kunnen zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor zelf niet zoveel positieve verhalen over dergelijke folderacties..

 

Wat je ook zou kunnen doen is contact opnemen met makelaars en woningstylisten. Die hebben direct belang bij een dergelijke dienst. Ik weet niet hoeveel je nieuwe service kost maar wellicht is dit ook voor hun aantrekkelijk.

 

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Probeer je doelgroep via internet te benaderen, woningstylisten, of desnoods aannemersbedrijven die huizen opknappen. Folderacties hebben namelijk naast een verkopende werking, ook een branding functie. In mijn ogen is dit een veel te dure optie voor de hoeveelheid respons die je zult krijgen.

Preventief Medisch Onderzoek op locatie van de klant - CheckHealth.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja het klopt dat mijn doelgroep zijn mensen die hun oude badkamer zat zijn,meer er niet het geld voor hebben of er voor over hebben om een dure badkamer verbouwing te doen

 

Ik heb reeds voor verschillende branches (makelaar,hotels) partners die daar mijn service aanbieden. Ik wil me nu zelf gaan toeleggen om te kijken of de particuliere markt interessant zou kunnen zijn.

 

Internet is een optie om je doelgroep te bereiken, maar hierin ben ik niet helemaal objectief geloof ik. Klein ideetje voor erbij: een flyer of visitekaartje achterlaten bij mensen die net in een oud huis zijn komen wonen. Je kunt ze herkennen aan een container en/of dikke troep voor de deur. Gewoon even aanspreken werkt het beste denk ik maar ik weet niet of je hier het type voor bent.

 

Nu ik dit bedenk: de Rabobank bij mij in de buurt (en het gemeentehuis trouwens ook) heeft in de wachtruimte folders liggen. De meeste mensen sluiten een hypotheek af voor een huis. De starters die ik ken, knallen er vaak niet direct een splinternieuwe badkamer in..

 

Maar goed, dat zijn ideeën "voor erbij".

 

Bedenk goed waar jij je doelgroep kunt bereiken en probeer hierop in te spelen. Dan denk ik aan een bouwmarkt, makelaar, hypotheekbemiddelaars, bank, gemeentehuis, wachtkamer van de huisarts/tandarts (toevalstreffer), etcetera.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

een huis-aan-huis campagne wordt hier al snel afgeraden, maar ik heb er goede ervaringen mee,

groot verschil is dat wij kiezen voor een lokale/nationale verspreider ipv post.nl vanwege het budget; de verspreidcentrales zijn weliswaar iets minder betrouwbaar maar wel heel veel goedkoper, kijk daar ook eens naar.

 

Er is een hele grote groep consumenten die helemaal niet op internet zoekt (voornamelijk senioren) en ook een groep die heel beperkt op het net zoekt omdat ze gewoonweg niet weten hoe het werkt. Het is dus helemaal niet zo gek om HAH folders mee te nemen in de marketingmix.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik ben bezig om een reclame campagne te gaan voeren voor een nieuwe service. Heeft iemand ervaring met het verspreiden met huis aan huis folders en met het verspreiden met de dagelijkse post.

 

Zijn de hogere kosten voor het verspreiden met de post het waard omdat er een hogere response is?

 

Ik wil een a3 folder naar a4 vouwen. Is er een bepaalde partij die je kunt inschakelen die kan zorgen voor de maximale response van een folder campagne door het textueel en grafisch gebeuren bij 1 partij onder te brengen. Ik kan wel een tekstschrijver inhuren maar of deze ook zorgt voor de maximale response weet je niet.

 

Graag hoor ik ervaringen hoe jullie dit hebben aangepakt

Link naar reactie
  • 0

Er staan verschillende topics op dit forum over folders en HAH bezorging. Lees die eerst eens door en denk bovendien eens na, voordat je met vragen komt. Wat denk je dat het antwoord is op je vraag over maximale respons?

 

Topic gaat dicht. Topic wordt geplakt aan je eerdere topic met vrijwl dezelfde vraag. Dit is eerder behandeld. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@twabla

 

ik heb uiteraard gezocht maar geen topic gevonden waar ervaringen werden gedeeld.

 

Lijkt me toch niet zo vreemd dat je dit soort vragen op een forum stelt. Het zelfde betreft de ervaring hoe iemand een campagne heeft laten ontwerpen en schrijven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt natuurlijk met HAH of post.nl verspreding wel slim kijken naar welke wijken interessant zouden kunnen zijn. Ik neem aan dat je inmiddels een redelijk beeld hebt in wat voor soort huizen mensen wonen die voor jou interessante zijn?

 

Of doe het zelf en gooi bij elke klant die je hebt ook bij alle buren uit de straat een folder door de bus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.