• 0

Welk email programma gebruiken jullie en hoe gebruiken jullie hem?

Hallo,

 

Ik heb misschien voor jullie een simpele vraag maar ik kom er echt niet uit. Ik heb altijd outlook als emailprogramma gebruikt en ik had maar 1 email adres, ( info@ adres ) Dit beviel destijds best goed maar toen had ik het nog niet zo druk als nu en ik had nog niet zoveel emails per dag/week en kon ik het dus nog goed onthouden/bijhouden.

 

Nu is enkele weken geleden mijn computer gecrashed en heb ik sindsdien alleen nog maar Windows live mail (ik kreeg outlook niet werkend geinstalleerd), ik vindt dit programma (nog) niet echt fijn om mee te werken en ik merk dat ik steeds meer zit te zoeken naar ontvangen en verstuurde mails.

 

Gebruiken jullie verschillende mail adressen om bijvoorbeeld prijsopvragen naar leveranciers te sturen, offerte's naar klanten te sturen, opdrachten naar leveranciers te sturen, opdrachtbevestigingen naar klanten te sturen, adres voor de administratie, enzovoort? (ik ben maar een klein bedrijf trouwens) Of ordenen jullie dit op een heel andere manier? (exel bestand bijvoorbeeld)

 

Verder wil ik graag al mijn mails (dus ook de oudere in de in en uitbox) kunnen lezen en beantwoorden op verschillende plaatsen (thuis, laptop, vakantie) maar dan moet het wel zo zijn dat als ik thuis een offerte maakt en verstuurt ik deze mail ook op de zaak terug kan zien...

 

 

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen hoe ik beter/ makkelijker/ efficienter kan gaan werken.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gebruiken jullie verschillende mail adressen om bijvoorbeeld prijsopvragen naar leveranciers te sturen, offerte's naar klanten te sturen, opdrachten naar leveranciers te sturen, opdrachtbevestigingen naar klanten te sturen, adres voor de administratie, enzovoort? (ik ben maar een klein bedrijf trouwens) Of ordenen jullie dit op een heel andere manier? (exel bestand bijvoorbeeld)

Ik heb 2 postbussen ingesteld. 1 voor mijn prive mail en 1 voor mijn zakelijke mail. Dat kan gewoon met elke e-mailclient, dus ook live mail. Ik gebruik zelf Outlook 2010. Ik gebruik al jaren Outlook en ben daar content mee. Het doet wat het moet doen. Ik e-mail alleen onder mijn eigen naam en gebruik dus geen aparte e-mailadressen voor info, administratie, support, sales, enz. (die overigens wel werken).

 

Verder wil ik graag al mijn mails (dus ook de oudere in de in en uitbox) kunnen lezen en beantwoorden op verschillende plaatsen (thuis, laptop, vakantie) maar dan moet het wel zo zijn dat als ik thuis een offerte maakt en verstuurt ik deze mail ook op de zaak terug kan zien...

Keyword is imap. Daarvoor hoef je (in principe) niets voor te regelen op de server. Bij het aanmaken van je account geef je aan dat je imap in plaats van pop3 wilt gebruiken. Dan blijft de mail op de server staan en je client synchroniseert daar dan mee. Je kunt dus overal en altijd bij je e-mail.

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties,

 

Nu ik weet dat ik op het woord imap zoeken moet is me inderdaad een hoop duidelijk geworden. Het programma thunderbird lijkt mij zo op het oog en de reacties die ik erover leest wel wat. Zijn er mensen hier die thunderbird gebruiken?

 

Als er mensen zijn die een ander programma gebruiken of een slimme aanpak hebben om alles geordend in hun mailprogramma te zetten hoor ik dat graag.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er mensen hier die thunderbird gebruiken?

 

Jep ik, en het werkt op zich prima. Het programma heeft wat eigenaardigheden zoals vrijwel elk mailprogramma, maar in principe werkt het vergelijkbaar met Outlook. En het kan wat jij wilt: meerdere mailadressen via IMAP, meerdere mappen e.d. voor overzicht, en gemakkelijk qua werking.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik Hosted Exchange, Ik betaal 2 x 6,50 per maand voor 2 x 2 Gb mailboxen waarmee ik naast mail ook direct mijn agenda, contactpersonen, taaklijsten GTD (Remember The milk) kan synchroniseren tussen 3 PC's, een Ipad en een Iphone. Werkt ideaal, bovendien kun je ook overal ter wereld bij je beveiligde webmail.

 

Heb eerst thunderbird geprobeerd, maar dat werkte niet naar behoren: agenda's en taken etc zijn plugins die niet lekker samenwerken en slecht synchroniseerden met de Iphone en Ipad.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid Google Apps. Mijn email is altijd en overal toegankelijk, ik hoef me geen zorgen te maken over backups en ik vind de manier van archiveren geweldig. Ik heb wel een paar keer een poging gedaan om terug te keren naar een locale email client (Apple Mail, Thunderbird) maar ik kon er niet meer aan wennen.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik Thunderbird, met imap, voor een serie mail adressen, zowel prive als diverse bedrijven. Ik heb een eigen mail server waarop ik een aantal domeinen heb, zodat ik onbeperkt email adressen kan aanmaken en forwarden. Forwarden is handig, want info@ en support@ en sales@ en hr@ komen allemaal bij mij op hetzelfde adres binnen.

Daarnaast heb ik in Thunderbird ook nog een extern account, ook imap.

 

Het voordeel van imap is dat ik dezelfde mail kan lezen op mijn desktop pc, op mijn laptops en op diverse tablets en telefoons. Thunderbird kan ook goed mail sorteren, met filters, zodat allerlei mail in diverse folders terechtkomt en in de inbox alleen de overblijvende mail.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Christine, dit mailprogramma gebruik ik nu al en werkt inderdaad prima. Enige nadeel was dat als ik via de tablet een mail opende ik deze niet op de pc op de zaak kon zien. Maar dit is natuurlijk opgelost als ik imap gaat gebruiken.

 

Bedankt voor de Tip!

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik ben nieuw hier. Mag ik even meepraten?

 

Ik heb dezelfde vraag als TS, maar wel een extra probleem. Mijn internet provider ondersteunt IMAP niet. Ik heb een aantal @ziggo adressen en die wil ik ook synchroom houden op mijn pc en laptop. Ik gebruik nu outlook2007 voor e-mail, agenda en contacten. Het is eigenlijk te veel werk om handmatig pc en laptop gelijk te houden.

 

Het lijkt mij dat het anders moet kunnen. Ik dacht er aan, mijn accounts in gmail te zetten, maar dan heb ik zonder internet geen mails en agenda.

 

Nog ter info, mijn desktop gebruik ik het meest. Laptop neem ik mee alleen als ik weg moet of met vakantie ga.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik ben nieuw hier. Mag ik even meepraten?

 

Ik heb dezelfde vraag als TS, maar wel een extra probleem. Mijn internet provider ondersteunt IMAP niet. Ik heb een aantal @ziggo adressen en die wil ik ook synchroom houden op mijn pc en laptop. Ik gebruik nu outlook2007 voor e-mail, agenda en contacten. Het is eigenlijk te veel werk om handmatig pc en laptop gelijk te houden.

 

Het lijkt mij dat het anders moet kunnen. Ik dacht er aan, mijn accounts in gmail te zetten, maar dan heb ik zonder internet geen mails en agenda.

 

Nog ter info, mijn desktop gebruik ik het meest. Laptop neem ik mee alleen als ik weg moet of met vakantie ga.

 

Dus je gebruikt een POP3 account. In je accountinstellingen, kan je aangeven dat je de mail een x-aantal dagen op de server wil laten staan. Stel dat je daar 30 invult, dan heb je 30 dagen de tijd om die mail ook op je laptop te ontvangen. Let er wel op dat je genoeg ruimte hebt bij Ziggo, anders loopt het vol.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat het anders moet kunnen. Ik dacht er aan, mijn accounts in gmail te zetten, maar dan heb ik zonder internet geen mails en agenda.

Gmail is prima te gebruiken zonder het web interface, zowel via een POP3 als via IMAP client, dus dat probleem los je daarmee op. Je email en agenda synchroniseren dus, en je hebt je email en agenda op alle devices tot je beschikking.

 

Het voordeel van Gmail vind ik juist het feit dat het een prima IMAP en een prima web interface biedt.

 

Aanrader dus, tenzij je bang bent voor Google.

 

Groeten,

 

Leon.

Leon Woestenberg

Sidebranch Embedded Systems & Software

http://www.sidebranch.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.