• 0

maximale leeftijd lease-auto

Ik heb er (volgens mij) overal naar gezocht maar kan er niks over vinden.

Is er een maximale leeftijd aan het leasen van een auto van de zaak?

 

Ik heb namelijk een auto van ca. 2005/07 op het oog en wil deze dmv financial lease aanschaffen.

 

Mijn collega dacht dat een lease auto max 5 jaar oud mag zijn aan het eind van een leasetermijn. ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij mag indien de leaseauto meer dan 15 jaar oud is doorgaans de marktwaarde worden bijgeteld, wel met een iets hoger percentage (ik meen 35%).

 

Dat kan best interessant zijn, als de auto nog betrouwbaar genoeg is om zakelijk mee te rijden.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat kan best interessant zijn, als de auto nog betrouwbaar genoeg is om zakelijk mee te rijden.

 

Ik reed toen ik bij BSO werkte in een lease auto, en ik had toen een lease maatschappij gevonden die mij mijn eigen Volvo 121 wilde terugleasen, tegen lagere kosten dan de leaseauto die ik had en die aan het eind van zijn contract was. Dat was bijna rond, toen Eckart Wintzen zei "daar beginnen we niet aan, ik wil dat je in een auto rijdt waarmee je op weg naar de klant niet stil blijft staan".

Maar wat hij zich niet realiseerde is dat ik met al mijn leaseauto's wel 's langs de kant van de weg ben blijven staan, moest opgehaald worden, terwijl mijn Volvo van 20 jaar oud weliswaar vaak wat had, maar ik ben er in 15 jaar nooit mee blijven stilstaan, en ik reed er best veel mee (ik reed er prive mee, dat scheelde me de bijtelling op mijn leaseauto).

Link naar reactie
  • 0

Een goede bezuinigingstip: Koop voor een prikkie een oude roestbak. Dat spaart geld. :)

't is dat ik niet zo gauw kneuzen geef.

 

Als jij mijn Volvo Amazon een oude roestbak vindt, dan voel ik me wel beledigd. Ik heb 'm helaas niet meer, maar tot op de dag van vandaag rijdt hij glimmend rood rond op de wegen rond Amsterdam. Na al het geld en alle uren die we er in hadden gestoken was die auto vele malen beter dan de dure lease auto's waarmee ik met een ontplofte motor langs de kant van de weg bleef staan.

Link naar reactie
  • 0

Dat was bijna rond, toen Eckart Wintzen zei "daar beginnen we niet aan, ik wil dat je in een auto rijdt waarmee je op weg naar de klant niet stil blijft staan".

Misschien een rare vraag maar hoe is het om te werken voor iemand als de heer Wintzen?

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Dat was bijna rond, toen Eckart Wintzen zei "daar beginnen we niet aan, ik wil dat je in een auto rijdt waarmee je op weg naar de klant niet stil blijft staan".

Misschien een rare vraag maar hoe is het om te werken voor iemand als de heer Wintzen?

 

Is dat niet een beetje off topic hier? Ik zei het om duidelijk te maken dat niet alleen conservatieve bazen wel 's tegen nieuwe dingen zijn. Of in dit geval, nieuwe constructies met oude dingen.

Link naar reactie
  • 0

Is dat niet een beetje off topic hier? Ik zei het om duidelijk te maken dat niet alleen conservatieve bazen wel 's tegen nieuwe dingen zijn. Of in dit geval, nieuwe constructies met oude dingen.

Ja, dat zou inderdaad best kunnen, Sorry, ik wist niet dat het niet mocht. Maar misschien dat je dan bij een andere gelegenheid in een meer passend topic je ervaringen met een dergelijke leider met ons wil delen.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.