• 0

Fiscale eenheid VPB - vrijval voorziening die voor FE al bestond. Verrekenbaar?

Hallo,

 

Heb het in het onderwerp al een beetje omschreven, maar een vraag over de volgende situatie:

 

Ik heb een voorziening die in 2008 al opgenomen is in de BV 1. Die BV 1 is per 1-1-11 in een fiscale eenheid met een BV 2 gekomen. Voorziening is niet meer nodig, en valt vrij in 2012. Is de winst die daarbij ontstaat in BV1 te verrekenen met verlies wat ik heb in BV2?

 

Alvast bedankt voor een antwoord!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan je even toelichten hoe dit nou zit:

 

- In 2009 had je een vraag over 2 BV’s die geen FE waren.

- In 2010 had je een vraag over een VOF.

- In 2011 had je een vraag over belasting op schenkingen en een vraag over 6 appartementen m.b.t. BTW en verhuur aan particulieren.

- In 2012 heb je een vraag over een FE.

 

Wat doen jullie nou eigenlijk? Wat is de geschiedenis?

 

Link naar reactie
  • 0

Kan je even toelichten hoe dit nou zit:

 

- In 2009 had je een vraag over 2 BV’s die geen FE waren.

- In 2010 had je een vraag over een VOF.

- In 2011 had je een vraag over belasting op schenkingen en een vraag over 6 appartementen m.b.t. BTW en verhuur aan particulieren.

- In 2012 heb je een vraag over een FE.

 

Wat doen jullie nou eigenlijk? Wat is de geschiedenis?

 

 

Ik begrijp je vraag niet Peter, wat zou ik waarom moeten toelichten? Ik stel volgens mij gewoon een vrij simpele vraag. Ik kan iets missen, maar ben er niet van op de hoogte dat deze site is bedoeld voor historisch onderzoek..:-)

Maar we doen onroerend goed. En de geschiedenis daarvan was beter als de toekomst waarschijnlijk. Maar dat heb je soms.

 

@Robbert12 "Mijn gok: Een studie fiscaal recht". Ik hoop dat je studie beter gaat dan het gokken:-)

Link naar reactie
  • 1

Men vangt meer vliegen met een lepel stroop dan met een vat azijn. De diversiteit aan vragen maakt nu eenmaal nieuwsgierig.

 

Maar op zich is de vraag vrij eenvoudig. Vooropgesteld dat de voorziening terecht op de balans stond, vindt de vrijval plaats in de fiscale-eenheidsperiode. De winst is dus winst van de fiscale eenheid en kan met verliezen van die fiscale eenheid worden verrekend. Let wel: je dient dus tweemaal na te gaan of het resultaat tot de fiscale eenheid behoort: zowel voor de winst als voor het daarmee te verrekenen verlies.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord @ronaldinho!

 

En Peter, over dat stroop en azijn. Ik zat op dat moment even met een voor mij prangende vraag. De volgende ochtend krijg ik een melding, twee nieuwe reacties. Mooi dus. Als ik dan op het forum kom en niemand heeft gereageerd op de vraag, maar er is wel de vraag wat ik doe en wat de geschiedenis daarvan is, en een grappige student die denkt dat ik een studie fiscaal recht doe wordt ik daar niet direct vrolijker van.

 

Vervolgens geef ik gewoon antwoord op de vraag, en valt het met azijn nog wel mee denk ik...?

 

Overigens:

- In 2009 had je een vraag over 2 BV’s die geen FE waren. - Klopt. Project onroerend goed. Staat in topic

- In 2010 had je een vraag over een VOF. - Was voor iemand anders, gemeldt in topic.

- In 2011 had je een vraag over belasting op schenkingen Dat was voor een particulier, dat mocht niet zo en daar kwam ik in het topic achter en een vraag over 6 appartementen m.b.t. BTW en verhuur aan particulieren. - Klopt, project van ons, ook duidelijk onroerend goed

- In 2012 heb je een vraag over een FE - Klopt, een FE van ons

 

Dus vandaar dat ik naast de noodzaak van deze vraag, de vraag zelf ook niet begreep, want volgens mij heb ik als je de topics leest niet echt veel onduidelijkheid geschapen...

 

Anyway, thanks voor de beantwoording!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.