• 0

MKB brandstof facturen, eerder inboeken

Goedendag,

 

Wij krjigen van MKB brandstof altijd rond de 8e van de maand de totaalfactuur van alle tankpastransacties van de vorige maand.

Omdat ik graag in ons boekhoudpakket de kosten van de benzine in de juiste maand wilt boeken, zou dat betekenen dat ik de factuur moet boeken in de maand daarvoor. Is dit toegestaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou ik niet doen. Wat je kunt doen is de kosten op de laatste dag van de maand nemen en tegenboeken op de grootboekrekening nog te ontvangen facturen. Dus, als het over april gaat:

 

- op 30-4 boeken op grootboekrekening brandstofkosten (debet): factuurbedrag excl. BTW;

- op 30-4 boeken op grootboekrekening nog te ontvangen facturen: fctuurbedrag excl. BTW.

 

- op 08-5 factuur MKB boeken, niet tegen grootboekrekening brandstof maar tegen grootboekrekening nog te ontvangen facturen;

- voor BTW- en crediturenboeking verandert er niets.

 

Nu heb je de kosten genomen in de maand waarin je ze gemaakt hebt en vaag je de BztW terug in de masnd waarin ze gefactureerd is. Sluitend systeem ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.