Ik ben al een poosje op zoek naar antwoord op mijn vragen en kan er op internet niet echt wijs uit worden. Hopelijk heeft iemand hier een antwoord danwel een idee welk recht er van toepassing is.
Het volgende is er gebeurd:
Begin dit jaar hebben we een nieuwe showroom vloer in onze winkel (in zonwering en interieur) laten leggen. Hierbij is de vloer geleverd door een groothandel en de egaline, lijm en de arbeid door freelance stoffeerders. De 1e stoffeerder is ons door de leverende groothandel aanbevolen.
Helaas kwamen we de dag na het leggen binnen en stonden alle kopse kanten van de pvc lamellen omhoog. Duidelijk niet de bedoeling. De afwerking aan de randen was ook niet netjes (scheef afgesneden e.d.) maar dat was niet het ergste probleem leek ons. Daar we zelf geen ervaring met pvc hebben de leverende groothandel erbij gehaald. Die heeft de vloer gezien, heeft gezegd dat het niet aan het product ligt maar aan de legger. De stoffeerder in kwestie heeft nooit meer iets van zich laten horen. Dus een advocaat aan een brief gezet om hem aansprakelijk te stellen voor de kosten.
Daar we een nieuw te openen winkel zijn is tijd geld en is de vloer er in sneltempo door 2 nieuwe freelance stoffeerders uitgehaald (a 35,- per uur per man), opnieuw geegaliseerd en daarna opnieuw gelegd. Vervolgens treed halverwege het leggen hetzelfde probleem op. Walsen, andere lijm, niets hielp dus de stoffeerders hebben uiteindelijk het product tijdens het leggen afgekeurd. Weer de leverancier (3 man sterk) erbij en deze gaf waar de stoffeerders bij waren toe dat het product niet goed was. Dus weer alles eruit, weer egaliseren (2 mm) en weer leggen. Op onze vraag wie dat gaat betalen was het antwoord van de verkoopleider, dat komt wel goed.
Al met al 2 weken vertraging. En nu dus gesteggel over de kosten. Wij zitten met een extra kostenpost van ruim 3200 euro en een minimaal omzet verlies van 2.000,- euro. En nu beroept de groothandel zich op de algemene voorwaarden, daar staat in dat legkosten en gevolgschades niet vergoed worden. In afwachting van een oplossing hebben we alle facturen open laten staan. Niet alleen om de kosten te dekken maar ook omdat ze een kast geleverd hebben die gebreken en schade vertoond,
Mijn vraag is nu is dat juridisch aan te vechten. Ik weet dat je in het consumentenrechten juridisch onderuit gehaald wordt met zulke voorwaarden en de leverancier alsnog vervolgschade moet vergoeden. Maar hoe zit dat dan met zakelijk recht of geld daar simpelweg hetzelfde recht. En wat nu, ze alsnog in gebreke stellen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sandra23
sandra23
Ik ben al een poosje op zoek naar antwoord op mijn vragen en kan er op internet niet echt wijs uit worden. Hopelijk heeft iemand hier een antwoord danwel een idee welk recht er van toepassing is.
Het volgende is er gebeurd:
Begin dit jaar hebben we een nieuwe showroom vloer in onze winkel (in zonwering en interieur) laten leggen. Hierbij is de vloer geleverd door een groothandel en de egaline, lijm en de arbeid door freelance stoffeerders. De 1e stoffeerder is ons door de leverende groothandel aanbevolen.
Helaas kwamen we de dag na het leggen binnen en stonden alle kopse kanten van de pvc lamellen omhoog. Duidelijk niet de bedoeling. De afwerking aan de randen was ook niet netjes (scheef afgesneden e.d.) maar dat was niet het ergste probleem leek ons. Daar we zelf geen ervaring met pvc hebben de leverende groothandel erbij gehaald. Die heeft de vloer gezien, heeft gezegd dat het niet aan het product ligt maar aan de legger. De stoffeerder in kwestie heeft nooit meer iets van zich laten horen. Dus een advocaat aan een brief gezet om hem aansprakelijk te stellen voor de kosten.
Daar we een nieuw te openen winkel zijn is tijd geld en is de vloer er in sneltempo door 2 nieuwe freelance stoffeerders uitgehaald (a 35,- per uur per man), opnieuw geegaliseerd en daarna opnieuw gelegd. Vervolgens treed halverwege het leggen hetzelfde probleem op. Walsen, andere lijm, niets hielp dus de stoffeerders hebben uiteindelijk het product tijdens het leggen afgekeurd. Weer de leverancier (3 man sterk) erbij en deze gaf waar de stoffeerders bij waren toe dat het product niet goed was. Dus weer alles eruit, weer egaliseren (2 mm) en weer leggen. Op onze vraag wie dat gaat betalen was het antwoord van de verkoopleider, dat komt wel goed.
Al met al 2 weken vertraging. En nu dus gesteggel over de kosten. Wij zitten met een extra kostenpost van ruim 3200 euro en een minimaal omzet verlies van 2.000,- euro. En nu beroept de groothandel zich op de algemene voorwaarden, daar staat in dat legkosten en gevolgschades niet vergoed worden. In afwachting van een oplossing hebben we alle facturen open laten staan. Niet alleen om de kosten te dekken maar ook omdat ze een kast geleverd hebben die gebreken en schade vertoond,
Mijn vraag is nu is dat juridisch aan te vechten. Ik weet dat je in het consumentenrechten juridisch onderuit gehaald wordt met zulke voorwaarden en de leverancier alsnog vervolgschade moet vergoeden. Maar hoe zit dat dan met zakelijk recht of geld daar simpelweg hetzelfde recht. En wat nu, ze alsnog in gebreke stellen.
alvast bedankt
Sandra
Al met al heel vervelend en nu heetft
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36630-recht-op-vergoeding-vervolgschade/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag