• 0

websites op het gebied van radiografisch speelgoed

Omschrijving van je concept:

Beste lezer,

 

Wij als bedrijf Jansen en Stok zijn nieuw op dit forum dus nog niet helemaal bekend met de werking ervan de resultaten die het oplevert.

 

Een aantal maanden geleden hebben wij een aantal webshops overgekocht op het gebied van RC Speelgoed zijnde:

 

http://www.radiografisch-speelgoed.net cars, tanks, vliegtuigen en helicopters

http://www.rc-helicopter.nl helicopters

http://www.rc-car-store.co.uk cars, en tanks

http://www.rc-helicopter-store.co.uk helicopters

http://www.rc-plane-store.co.uk vleigtuigen

 

 

Dit zijn 5 webshops waarbij we radiografisch speelgoed verkopen aan Nederland, Belgie en Engeland.

 

Het gaat redelijk goed maar ons doel is om deze website naar een hoger plan te tillen qua bezoekers en verkopen.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij zijn zelf veel bezig met de volgende zaken:

 

- YouTube video's verzamelen en links erbij plaatsen

- Linkbuilding en blogs schrijven. Wordt vooral uitbesteed aan het buitenland.

- Nieuwe leveranciers zoeken en producten toevoegen.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De punten die ik via dit forum wil aankaarten zijn de volgende:

 

1. Algemene indruk website

Wat is jullie algehele indruk van website en wat zou jullie advies zijn om dit te verbeteren?

Kijk dan bijvoorbeeld naar de homepage, hoe de producten zijn weergegeven en hoe de verschillende catergorieen zijn ingedeeld.

 

2.De conversie is heel laag.

Hoe kunnen wij de conversie verhogen/algemene tips?

Hoe zouden jullie proberen de conversie verhogen?

 

3. SEO

Er zijn en aantal zoekwoorden waarop wij veel goed werden gevonden.

Sinds de nieuwe panda update van woensdag 25 april 2012 zijn wij omlaag geschoten met de resultaten.

Hiervoor stonden we steevast bij de top 3 maar nu zijn we vaker terug te vinden op pagina 2 dan 1.

 

Wat te doen na de nieuwe panda update om de SEO resultaten van te verbeteren?

Ik heb wel een lijst met woorden maar die is een beetje lang om hier te vermelden.

 

Wij zijn ook veel bezig met YouTube filmpjes.

Weet iemand of de links die onder de YouTube filmpjes staan ook gelden als links of worden deze geblokt?

Wat is de waarde van YouTube filmpjes op jou website mbt de SEO?

 

4. Leveranciers

Zijn er misschien nog mensen die goede leveranciers weten, eventueel op dropship basis, die RC speelgoed leveren aan zakelijke klanten?

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ons idee over deze websites is om een zo groot mogelijk aanbod te krijgen binnen Nederland en Engeland.

 

Tevens willen wij middels filmpjes de mensen zo goed mogelijk beeld geven over wat een model kan en hoe je deze moet besturen.

 

Daarbij willen wij aan de onderkant van de markt zitten qua prijs.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik snap dat dit erg veel vragen zijn om in een keer af te vuren maar hoop zoveel mogelijk informatie te kunnen krijgen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik schat zo een 40% kind, 40% man en 20% vrouw.

Veel vrouwen kopen voor iemand anders.

Mannen kopen 50/50 voor zichzelf of voor hun kind.

 

 

Postbus is vooral bedoelt zodat de mensen niet langskomen.

Ten eerste hebben wij daar het kantoor niet voor en ten tweede ligt hier niet alles in de opslag.

Denk je dat hier veel mensen door afhaken?

 

Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
  • 0

Zonder fysiek adres zullen er zeer veel mensen afhaken. Ikzelf zal nooit ergens kopen als ik niet weet waar het kantoor of des noods het woonhuis staat.

 

Je kan gewoon vermelden dat het alleen een postadres is en dat er geen winkel en/of voorraad aanwezig is. Heb ik ook een paar jaar gedaan toen ik nog in het huis van mijn ouders zat.

Link naar reactie
  • 0

Als iemand achter het adres wil komen is dat toch zo te doen via de KvK.

Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet een consument niet. Je moet een beetje denken vanuit je klant ;)

 

EDIT en tegen te de tijd dat er dagelijks mensen spontaan langs komen kan je je afvragen of je vanwege je grote succes niet eens gaat uitbreiden met een afhaalpunt en/of winkel ;) Ik zou me er niet al te druk om maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even een blik geworpen op de eerste site uit je rijtje. Volgens mij heb ik die trouwens al eens eerder ergens voorbij zien komen ...

 

Het gevoel dat bij mij op de homepage overheerst is dat deze voornamelijk geschreven is voor de zoekmachines en pas in de tweede plaats voor de bezoeker. Sommige teksten zijn bijvoorbeeld erg licht van kleur. Een aantal daarvan is ook niet belangrijk voor de bezoeker, maar dat weet die bezoeker pas nadat hij geprobeerd heeft ze te lezen. En al die zichzelf herhalende "RC" rijtjes gaan op den duur behoorlijk irriteren.

 

Ik klik een van de Nitro producten aan. Dan zie ik rechts dat ik een Gloeistarter set nodig heb om de motor te kunnen starten. Dus als ik die niet meebestel dan heb ik een auto die niet start? Verwarrend ...

 

Hier en daar zie ik buttons en links in het Engels. Sommige meldingen zijn ook in het Engels.

 

Als ik bij sommige artikelen de productinformatie bekijk en dan op "Extra informatie" klik gebeurt er niets. Ik wil op "Winkelwagen" klikken om naar de winkelwagen te gaan, maar dat is geen link. Op de klantenservice pagina staan plaatjes die niet laden (rode kruisjes) en valt een deel van de tekst weg achter de blokjes aan de rechterkant.

 

In het bestelproces staat aan de linkerkant op een gegeven moment ideal.gif iDeal.

 

Als ik het contactformulier invul en daarbij een veld vergeet, flitst er even een foutmelding voorbij (te snel om die te kunnen lezen) en wis je vervolgens de reeds ingevulde gegevens. Kan ik dat hele verhaal opnieuw in gaan tikken ...

 

Misschien zijn dit helemaal niet de punten waar je bezoekers op afhaken. Op basis van specifiekere informatie (gebruikte zoekwoorden, bestemmingspagina's, uitstappagina's, etc.) valt er wellicht meer te vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Wat me opviel bij radiografisch-speelgoed.net:

 

Bestel direct al jouw RC speelgoed met laagste garantie!

Waarom zou ik mijn eigen speelgoed bestellen?

Ik koop liever speelgoed met wat meer garantie. In werkelijkheid staat er “laagste prijs garantie”, maar taalkundig slaat laagste op garantie.

 

Daarnaast kan ik allerlei auto’s gratis bestellen, zoals de Mercedes SLS.

Heel leuk voor mij, maar wat worden jullie er beter van?

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ John Bouwmans

 

Bedankt voor de tips!

 

Het andere topic dat ik hierover kon vinden ging ook over een RC speelgoed website maar dan over een een andere. Zo ben ik eerlijk gezegd ook op het idee gekomen om over mijn website ook een topic te maken.

 

Nitro: ga ik verbeteren zodat het duidelijk is dat er nog wat bij besteld moet worden. Dat is inderdaad het geval. Ik hoop dat ik een manier kan verzinnen zodat er uit die artikelen zelf als blijkt dat de klant die moet hebben om de machine te starten.

 

Engelse buttons: ga ik verbeteren.

 

Buttons: Ik zat er zelf aan te denken om extra informatie te veranderen in iets van: aan winkelwagen toevoegen. Daarbij zou ik dan de aan verlanglijst knop weghalen omdat ik denk dat dit nogal verwarrend kan zijn of dat mensen misschien denken dat het de aan winkelwagen toevoegen knop is. Wat denk jij?

 

Rode kuizen en knoppen waar helemaal niets mee gebeurd moeten zeker weg.

 

Contactformulier: vind het zelf altijd bijzonder irritant als dit gebeurd dus het mag niet.

 

 

 

Denk dat dit zeker wel punten zijn waarop mensen kunnen afhaken. Ik merk zelf namelijk ook weleens dat ik er snel klaar mee ben als dit soort dingen fout gaan.

 

Nogmaals bedankt voor de tips.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook even naar de afhandeling van je betaalproces. Ik heb gisteren een proefbestelling geplaatst en bij de betaalpagina (giropay) geannuleerd. Je site toonde me daarna de melding dat mijn mandje leeg was in plaats van een pagina over mijn betaling met optie om het opnieuw te proberen. Ook heb ik geen mail ontvangen.

 

Het formulier voor de schatting van de verzendkosten lijkt me ook overbodig en/of verwarrend als je alleen verzenden via tnt post aanbiedt.

Link naar reactie
  • 0

@ Ralph Geissen

 

Bedankt voor de tip!

 

Ik ben hiermee bezig.

Ik verwacht dit binnen een week rond te hebben zodat ik daar ook te zien ben.

Google had namelijk een live feed nodig en die was er nog niet van onze website.

 

We waren bezig met een update van een feeds en er was iets niet helemaal goed gegdaan.

daarom stonden sommige producten op 0,-

Dit is nu aangepast.

 

@ SimonV

 

Ik zie het niet staan wat jij zegt.

De keren dat het er staat zie ik namelijk ook het woord "prijs" erbij staan.

Als het goed is staat het 2x op de homepage.

1x in een afbeelding en 1x onderaan de tekst.

Kan je aub aangeven waar het zonder "prijs" staat?

 

Bedankt

Link naar reactie
  • 0

@ Willem Joosten

 

Bedankt voor de tips!

 

Ik zal binnenkort even naar het bestelproces kijken

Er gingen al wat dingen mis mbt tot de de mail die klanten ontvangen na een bestelling en nadat het product daadwerkelijk is verzonden. Ik heb daar nu een script voor geschreven en die wordt nu geïmplementeerd.

 

Schatting van de verzendkosten stond inderdaad al op de planning om eruit gehaald te worden.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een lage conversie voor diverse shops binnen dezelfde markt kan bijvoorbeeld ook op prijsconcurrentie of relatief exclusieve producten binnen de categorie aanbieden duiden. Maar wat is een lage conversie in deze markt?

 

Behalve adresgegevens vermelden, kun je natuurlijk ook de detailpagina van het prominent vermelde webshopkeurmerk en het kvk-nummer linken voor meer vertrouwen onder potentiële klanten. Vertalingen zijn incompleet. Bied een live chat mogelijkheid en vermeld het telefoonnummer veel duidelijker.

 

Ik vind de opmaak van de .nl druk en op sommige punten rommelig. Allicht is het ook verstandig om wat lijn in het beeldmateriaal te krijgen. Product, product met remote control, product in verhouding tot gebruiker, product in verpakking etc.

 

De slider zonder prijzen is weinig informatief. Er staan niet direct artikelen op je voorpagina getoond.

 

Productomschrijvingen en belangrijkste kenmerken zoals afmetingen per product ontbreken.

 

Title van pagina's op de .nl is nog van de .net.

 

Conclusie: niet 5 webshops tegelijk willen ontwikkelen. Persoonlijk vind ik de vraag voorbarig. Tip: plan de taken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik schat zo een 40% kind, 40% man en 20% vrouw.

Veel vrouwen kopen voor iemand anders.

Mannen kopen 50/50 voor zichzelf of voor hun kind.

 

En hoe schat je dit in? Natte vinger of écht onderzocht?

 

Postbus is vooral bedoelt zodat de mensen niet langskomen.

Ten eerste hebben wij daar het kantoor niet voor en ten tweede ligt hier niet alles in de opslag.

Denk je dat hier veel mensen door afhaken?

 

Daar heb jezelf al een antwoord op gegeven...

 

2.De conversie is heel laag.

 

Btw, waarom zouden de mensen niet mogen langskomen? Geloof me, ze gaan dat zeer weinig doen en als het toch eens zou gebeuren, schenk een kopje koffie in en verkoop!

 

Nu ja, het ontbreken van een adres is niet het enige natuurlijk.

 

Goed aan je website http://www.radiografisch-speelgoed.net/ is:

 

Je menu.

 

Alleen mag je die 'RC' er telkens afhalen. Je hebt voor die labels gekozen, omdat deze misschien iets beter zijn voor de zoekmachines. Maar deze kopen niets. Mensen wel. Maak je website eerst geschikt voor mensen. En weet je wat? Meestal lusten zoekmachines je daarna ook.

 

De grijze top menu bovenaan kan je beter weghalen. Zet daar in de plaats, aan de rechterkant je zoekfunctie.

Ook die tags onderaan mogen weg.

 

In je zwart menu zet je rechts naast Boten: "Contact". Op die pagina zet je dan wél je adres!

 

'Kids' schept verwarring. Verkoop je daar radiogestuurde kinderen? Snap je? Het past niet bij de rest.

 

Ik zou voor die kids een aparte website beginnen. Waarschijnlijk heb je weinig concurrentie in dat segment. En segmenteren en specialiseren: people and search engines love it.

 

Waar is je call to action op die (en de andere) pagina's?

 

'Klik hier' labels moet je vervangen. "Klik hier en bestel", daar maak je bijvoorbeeld van "Bestel nu!"

 

Dit is ook een goed product waar je video bij kunt gebruiken. Zien is kopen.

 

Verder verkoop je te veel objecten, je zou eens wat meer een belevenis een 'experience' moeten verkopen. Dus foto's laten zien van vader und zoon die lol hebben tijdens het 'spelen'.

 

Kunnen er nog dingen beter? Oh ja, natuurlijk, veel zelfs.

 

Succes!

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Buttons: Ik zat er zelf aan te denken om extra informatie te veranderen in iets van: aan winkelwagen toevoegen. Daarbij zou ik dan de aan verlanglijst knop weghalen omdat ik denk dat dit nogal verwarrend kan zijn of dat mensen misschien denken dat het de aan winkelwagen toevoegen knop is. Wat denk jij?

Bedoel je dat je van de 2e tab een button wilt maken? Want "Extra informatie" zit nu ingeklemd tussen de tabs "Productbeschrijving" en "Eigen tags", dus die 2e tab vervangen door "Aan winkelwagen toevoegen" zou ik erg onlogisch vinden. Bovendien heb je al 2 bestelknoppen op die pagina.

 

De "Aan verlanglijst toevoegen" knop heb ik niet gezien, dat komt wellicht omdat ik niet ingelogd ben?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit het eigenlijk met levertijden? Je vraagt om dropship-leveranciers in Nederland, in UK of van elders?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

3. SEO

Er zijn en aantal zoekwoorden waarop wij veel goed werden gevonden.

Sinds de nieuwe panda update van woensdag 25 april 2012 zijn wij omlaag geschoten met de resultaten.

Hiervoor stonden we steevast bij de top 3 maar nu zijn we vaker terug te vinden op pagina 2 dan 1.

 

Wat te doen na de nieuwe panda update om de SEO resultaten van te verbeteren?

 

Het zou ermee te maken kunnen hebben dat jullie teksten hergebruiken. Zo zocht ik met een paar zinnetjes uit productbeschrijvingen van radiografisch-speelgoed.net en Google gaf zoekresultaten van rc-helicopter.nl en hobbytrade.nl. Het beste is op elk domein unieke teksten te gebruiken, geen teksten van derden te kopiëren en op te treden als derden jullie teksten kopiëren.

 

Verder gebruiken jullie te doorzichtige SEO, zoals het herhalen van zoektermen in de footerlinks, header, tags en een enorme keywords-metatag (die Google overigens negeert). Weinig unieke content en veel seo-signalen kan je een lagere ranking opleveren.

 

En als bezoeker, los van zoekmachines, als ik op een productpagina kom dan zou ik midden boven onder de producttitel een spannende beschrijving van het product willen lezen. In plaats daarvan staat er nu "E-mail naar een vriend" en "Schrijf de eerste review van dit product". Dat zijn secundaire dingen die te prominent op de verkeerde plaats staan. Voor de productbeschrijving moet ik naar beneden scrollen. Toch ook nog even over zoekmachines, die proberen de laatste jaren steeds beter de layout van de pagina mee te wegen. De tekstinhoud onder de vouw (liever gezegd: geen tekstinhoud boven de vouw) zou ook weleens bij kunnen dragen aan een lagere ranking.

Link naar reactie
  • 0

Echt beter opletten! Ik heb zojuist een rc vliegtuig besteld voor 7 euro, en dat zijn de verzendkosten, dus het vliegtuigje gratis. Als ik voor Ideal oid had gekozen, en de 7 euro overgemaakt had, moest je het ook daadwerkelijk verzenden. Ik heb nu voor overboeking gekozen dus laat maar zitten. De prijs zsm updaten!

Link naar reactie
  • 0
Als ik voor Ideal oid had gekozen, en de 7 euro overgemaakt had, moest je het ook daadwerkelijk verzenden.

Is niet waar!!

 

Zie hier:

Je sluit alleen een koop bij een webwinkel wanneer de prijs reëel is. Wanneer dat precies het geval is, hangt heel erg af van hoe de prijs wordt gepresenteerd, wat voor soort winkel het is (design/exclusief of juist prijsvechter) en wat het product elders kost. En in twijfelgevallen ben je als koper verplicht om navraag te doen (OTTO-arrest). Doe je dat niet, en was de prijs niet reëel dan mag de winkel de ‘koop’ annuleren. Koop tussen aanhalingstekens ja, want juridisch is er geen koopcontract gesloten als de genoemde prijs niet reëel was.

 

 

Mooi voorbeeld zijn ook de HEMA taarten.

Door een fout stonden die ook voor 0,-- euro op de site, heel veel mensen hebben toen een gratis taart gekregen.

Dat is een heel mooi gebaar van HEMA geweest en heeft ze een hele hoop gratis publiciteit opgeleverd.

 

Echter als ze het hard hadden willen spelen hadden ze geen enekel taart hoeven uitleveren, speel je als het koper hard dan zal de rechter echter verwijzen naar bovengenoemde OTTO-arrest en oordelen dat een koper kan weten dat de producten niet gratis van waarde zijn en dat het dus een fout zal zijn en kan verwachten dat er niet afgestuurd wordt.

 

 

Wij melden een absurd hoge prijs om problemen hiermee te voorkomen.

 

Grt,

Berto.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een lage conversie voor diverse shops binnen dezelfde markt kan bijvoorbeeld ook op prijsconcurrentie of relatief exclusieve producten binnen de categorie aanbieden duiden. Maar wat is een lage conversie in deze markt?

 

Behalve adresgegevens vermelden, kun je natuurlijk ook de detailpagina van het prominent vermelde webshopkeurmerk en het kvk-nummer linken voor meer vertrouwen onder potentiële klanten. Vertalingen zijn incompleet. Bied een live chat mogelijkheid en vermeld het telefoonnummer veel duidelijker.

 

Ik vind de opmaak van de .nl druk en op sommige punten rommelig. Allicht is het ook verstandig om wat lijn in het beeldmateriaal te krijgen. Product, product met remote control, product in verhouding tot gebruiker, product in verpakking etc.

 

De slider zonder prijzen is weinig informatief. Er staan niet direct artikelen op je voorpagina getoond.

 

Productomschrijvingen en belangrijkste kenmerken zoals afmetingen per product ontbreken.

 

Title van pagina's op de .nl is nog van de .net.

 

Conclusie: niet 5 webshops tegelijk willen ontwikkelen. Persoonlijk vind ik de vraag voorbarig. Tip: plan de taken.

 

Groet,

 

Highio

 

 

Onze conversie ligt op dit moment onder de 0,5%. Ik kan niet goed inschatten wat het bij andere websites is maar volgens mij moet hij omhoog kunnen. Ook gezien het aantal gerichte zoekwoorden en de oprijzen van de producten zou je zeggen dat hier meer is uit te halen.

 

Linken van KVk en keurmnerk ga ik naar kijken.

 

Chat wordt nu gereed gemaakt.

 

Er gaat binnenkort een nieuwe lay out ronde aankomen waarin ik alle benoemde punten in dit topic ga meenemen, bekijken en eventueel testen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Edwin W

 

Er is ooit een poll geweest waar dit uit is gebleken.

Of deze geheel representatief was aangezien er ongeveer 200 mensen aan mee hebben gedaan.

 

 

Wij vinden het raar om wij een deel van onze producten niet op voorraad hebben om de mensen langs te laten komen terwijl we dan moeten zeggen dat we sommige producten wel kunnen leveren maar dat we die niet kunnen laten zien.

 

 

Alle lay out tips worden meegenomen in de volgende lay out ronde. Zodra deze is gedaan plaats ik zeker nog een topic zodat de vernieuwde website meegenomen kan worden.

 

Bedankt voor al je tips!!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ John Bouwmans

 

Excuus ik heb een verkeerd beeld geschetst.

 

Ik bedoelde:

 

Onder de weergave van een product staan 3 links: Klik hier en bestel, zet op verlanglijst en toon in vergelijking.

Ik dacht eraan om "zet op verlanglijst" weg te halen zodat de klanten niet in verwarring kunnen raken en misschien denken dat hun verlanglijst misschien ook hun winkelmandje is.

 

Deze is altijd zichtbaar ingelogd of niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.