Het idee van Lowerlevel wordt hoe langer hoe dringender om in te voeren.

Aanbevolen berichten

De sfeer hier op Higherlevel is niet altijd optimaal. Ik kan mij voorstellen dat mensen zich hier aan ergeren. Nu weer een sensatieartikel "Juwelier in Den Haag doodgeschoten." Dan kan je er wel een slotje opzetten maar dan kan ik dus niet meer mijn reactie geven [ Mod edit: reactie zelf verwijderd. Gesloten is gesloten. Nieuwe topics blijven openen om je reactie op een gesloten topic toch nog te kunnen geven is erg irritant, en de reactie zelf wordt toch consequent weggemodereerd, ook om aanzuigende werking te voorkomen. ]

 

Ook staan er nu soms gore teksten in posts of in kneuzen. Dan komt er dus een slotje op en kan je niet meer reageren, maar het blijft wel leesbaar en storend voor de lezer.

Daarom mijn (oude ) voorstel om alle "rommel" naar het lowerlevel gedeelte te verhuizen. Krenkende, idiote of onheuse posts kunnen wat mij betreft meteen naar Lowerlevel verhuizen. Iedereen, die geen zin heeft in zulke verhalen en uitspraken kan het dan simpel negeren. Maar het blijft leesbaar behalve in ernstige gevallen van belediging, criminele praat of racisme enz.

 

Eergisteren had een Higherlevellid het over het onzichtbaar maken van ALLE posts van sommige ( zelf uit te kiezen) mensen. Ook krijgen onwelgevallige HL-leden soms een eeuwige ban. Daar ben ik een tegenstander van. Iedereen moet het recht krijgen om zijn leven te verbeteren. Dus als de posts van iemand weer aanvaardbaar zijn, dan moet iedereen dit weer kunnen lezen hier. Daar is ons rechtsysteem helemaal op gebaseerd, iedereen krijgt een tweede kans, en ik verbaas mij er geregeld over dat deze mooie woorden wel altijd in de theorie, maar vaak niet in de praktijk worden gebracht.

Als een HL lid echter constant anderen schoffeert, dan gaat hij of zij maar lekker een tijdje afkoelen op het lowerlevel. Dat zou ik wel willen modereren. Niets weggummen maar een kleiner haast onleesbaar 1pts lettertype kan altijd.... :)

Link naar reactie

Ik ben ook geen voorstander van een ban. Excommunicatie is iets wat je niet doet, tenzij het gaat om onpersoonlijke bijdragen van bots of campagnes. Maar we kunnen toch bepaalde deelnemers van dit forum in de wacht zetten. Bijdrage typen, laten screenen door de mods en indien niet opruiend, ontwrichtend of ziekmakend gewoon plaatsen. Zelfde gedt voor wijzigingen.

 

Is misschien iets meer werk, maar op dt moment hebben denk ik maar één of twee leden dit nodig. Gezien dat 99% van de berichten serieus is zou je in eerste instantie iedereen kunnen laten posten (zoals nu). Ga je over de schreef: voortaan via de moderatie. Ik denk dat we onze mods niet van onnodig werk hoeven te voorzien ;)

 

Misschien is het ook een optie om in een topic berichten te verwijderen - in ieder gevl de inhoud ervan - met de mededeling dat dat soort bijdragen niet gewenst zijn. Dan kunnen goedwillenden het draadje op een nuttige en aangename wijze voortzetten. Dan tackled meteen het probleem van Paul en zijn geweldige innovaties die hij nu niet direct met ons in het juiste topic kan delen.

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

Ach Paul. Bij elk forum komt zo af en toe wel even de trollenkar voorbij. De mods hebben dat heel goed in de gaten en ik vind dat ze daar heel netjes mee omgaan.

 

Je opmerkingen over die beveiligingen zijn op z'n minst interessant op het speciale forum voor beveiligers e.d. (waarschijnlijk bij jou wel bekend) en in een nieuw topic over excentrieke beveiligingsmiddelen. Wat let je? Je kunt dan zijdelings refereren aan gewelddadige overvallen e.d.

 

 

Link naar reactie

Wanneer is iemand niet waardig voor dit forum? Welke posts zijn aanvaardbaar? De één stoort zich aan ruwe opmerkingen of aan sex, de ander aan gemopper. Maar mensen kunnen veranderen. Zelfs de grootste zeikerds hebben soms een goed idee of opmerking. Zelf lees ik alles, ook als ik er mij aan erger. Het allerergste vindt ik censuur, het weggummen van bepaalde zaken, feiten of meningen, als dat de waarheid geweld aan doet. Als iets hier verwijderd wordt, wil ik het liefst het elders nog kunnen lezen. Achteraf blijkt zoiets nog informatie te bevatten, die je nodig kan hebben.

Het enige wat van belang is of een idee eventueel een meerwaarde kan hebben voor ondernemers. Of dat vervolgposts op een bericht later wel nog nuttig kunnen zijn voor onze doelgroep.

Wel wil ik hierbij wel opmerken dat ik hoe langer hoe meer waardering voor de moderators op Higherlevel krijg. Na een PM van één van hen , weet ik dat ze er een dagtaak aan hebben om alles een beetje in de hand te houden.

Link naar reactie

Overigens heeft niemand ooit een eeuwigdurende ban gehad. Juist recent toevallig zijn er op weer wat tweede kansen gegeven die zich nu prima gedragen.

 

Mijn persoonlijke mening is dat het hier allemaal wel weer wat meer over ondernemerschap, starten, groeien en ambitie mag gaan. En idd geen lowerlevel (daar zijn andere fora voor), maar gewoon weer wat meer focus. Net als in een bedrijf is focus ook op een forum belangrijk om weer mooie dingen te laten ontstaan.

Link naar reactie
Ook staan er nu soms gore teksten in posts of in kneuzen. Dan komt er dus een slotje op en kan je niet meer reageren, maar het blijft wel leesbaar en storend voor de lezer.

Kleine nuancering: 'sommige lezers'.

 

Krenkende, idiote of onheuse posts...

Strak plan. Als je even een duidelijke definitie kunt geven van deze kwalificaties kunnen de mods aan de slag!

 

Iedereen, die geen zin heeft in zulke verhalen en uitspraken kan het dan simpel negeren.

Okay, onthoud deze even voor de volgende quote...

 

Eergisteren had een Higherlevellid het over het onzichtbaar maken van ALLE posts van sommige ( zelf uit te kiezen) mensen.

Dat was ik dus. En jij vond dat belachelijk en ging me even vertellen waarom dat verkeerd was. En dan, oh enorme ironie, stel je in de quote hierboven voor om berichten die jou om welke onquantificeerbare reden dan ook onwelgevallig zijn ergens weg te stoppen zodat je ze niet meer hoeft te zien.

 

Heb je nou echt zelf niet door hoe hypocriet dat is? Gezien je schijnbaar ongbedwingbare drang om jouw visie op hoe mensen met elkaar om zoudsen moeten gaan boven die van anderen te stellen vermoed ik van niet, maar toch...seriously?

 

Ook krijgen onwelgevallige HL-leden soms een eeuwige ban. Daar ben ik een tegenstander van.

Dat mag. Ik ben het met je oneens. Diegenen die een ban hebben gekregen hebben al ruim de tijd gehad zich te beteren, en hebben zelfs uitgebreide motivaties gekregen die ze kan helpen inzien waarom dat een goed plan was, maar dat toch naast zich neer hebben gelegd. Dan houdt het op een gegeven moment op. En aangezien Higherlevel een eigen initiatief is mag Higherlevel haar eigen regels instellen en naleven.

 

Iedereen moet het recht krijgen om zijn leven te verbeteren. Dus als de posts van iemand weer aanvaardbaar zijn, dan moet iedereen dit weer kunnen lezen hier.

Wederom een puur persoonlijke mening, en daarmee irrelevant als argument in een discussie. En ook hier - definieer 'aanvaarbaar' even, alstjeblieft.

 

Daar is ons rechtsysteem helemaal op gebaseerd, iedereen krijgt een tweede kans, en ik verbaas mij er geregeld over dat deze mooie woorden wel altijd in de theorie, maar vaak niet in de praktijk worden gebracht.

Wat heeft dat in wiens naam dan ook met Higherlevel te maken?

 

Als een HL lid echter constant anderen schoffeert, dan gaat hij of zij maar lekker een tijdje afkoelen op het lowerlevel.

Definieer 'schofferen' even, alstjeblieft.

 

Even serieus, Paul - het lijkt er heel erg veel op dat je moeite hebt het onderscheid te maken tussen jouw mening enerzijds, en een soort absolute waarheid anderzijds. Ik snap heel goed dat het kan irriteren als je zelf sterk voelt dat iest op een bepaalde manier werkt, en anderen daar volledig tegenin gaan, maar dat betekent niet dat jij gelijk hebt en zij niet. Het betekent alleen maar dat ze dingen anders zien dan jij.

 

Zoals het bovenstaande...

Link naar reactie

 

 

 

Eergisteren had een Higherlevellid het over het onzichtbaar maken van ALLE posts van sommige ( zelf uit te kiezen) mensen.

Dat was ik dus. En jij vond dat belachelijk en ging me even vertellen waarom dat verkeerd was. En dan, oh enorme ironie, stel je in de quote hierboven voor om berichten die jou om welke onquantificeerbare reden dan ook onwelgevallig zijn ergens weg te stoppen zodat je ze niet meer hoeft te zien.

 

Heb je nou echt zelf niet door hoe hypocriet dat is? Gezien je schijnbaar ongbedwingbare drang om jouw visie op hoe mensen met elkaar om zoudsen moeten gaan boven die van anderen te stellen vermoed ik van niet, maar toch...seriously?

 

Dan begrijp jij mij totaal niet. Als de MOD's een bijdrage onder de maat vindt zie ik liever dat die naar Lowerlevel verhuist dan dat er een slotje op komt of de bijdrage verdwijnt helemaal van HL. Dit is iets helemaal anders dan je verschuilen voor alle bijdrages van iemand die je kennelijk niet mag. Als jij dat wil, respecteer ik die mening maar ik hoop dat jij mijn volgende gedachte daarbij ook respecteert: Het doet mij namelijk denken aan pesters op school die een ander kind doodzwijgen.

Ik zie hier op HL soms veel te veel vriendjes politiek. Datzelfde heb je in zulke schoolklassen ook.

 

Ook krijgen onwelgevallige HL-leden soms een eeuwige ban. Daar ben ik een tegenstander van.

Dat mag. Ik ben het met je oneens. Diegenen die een ban hebben gekregen hebben al ruim de tijd gehad zich te beteren, en hebben zelfs uitgebreide motivaties gekregen die ze kan helpen inzien waarom dat een goed plan was, maar dat toch naast zich neer hebben gelegd. Dan houdt het op een gegeven moment op. En aangezien Higherlevel een eigen initiatief is mag Higherlevel haar eigen regels instellen en naleven.

Die mening respecteer ik ook daar heb ik geen enkel probleem mee als iemand het echt herhaaldelijk te bont heeft gemaakt.

Maar je ziet vaak dat een afkoelingsperiode beter werkt. Zelfs de meest brutale asociale personen blijken met het ouder worden rustiger te worden.

Als een HL lid echter constant anderen schoffeert, dan gaat hij of zij maar lekker een tijdje afkoelen op het lowerlevel.

Definieer 'schofferen' even, alstjeblieft.

Dat is alleen aan de mod's over te laten.

 

Even serieus, Paul - het lijkt er heel erg veel op dat je moeite hebt het onderscheid te maken tussen jouw mening enerzijds, en een soort absolute waarheid anderzijds. Ik snap heel goed dat het kan irriteren als je zelf sterk voelt dat iest op een bepaalde manier werkt, en anderen daar volledig tegenin gaan, maar dat betekent niet dat jij gelijk hebt en zij niet. Het betekent alleen maar dat ze dingen anders zien dan jij.

 

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening. Meningsverschillen moeten wij allemaal van elkaar respecteren. Niemand heeft de absolute waarheid in pacht ( dat heb ik ook nooit beweerd) ikzelf niet, jij niet en anderen evenmin.

Het leuke aan Higherlevel is dat iedereen zijn eigen mening en visie op bepaalde zaken kan verkondigen en er daardoor een goede discussie ontstaat. Veel erger vind ik het als bepaalde zinvolle ideeen hier wel geuit worden maar dat geen hond er op reageert.

In de thread van PJ: "Positieve ondernemers-anticipatie op de 2012 ontwikkelingen." had ik een leuk idee over een maatjesproject voor startende ondernemers. Maar daar heel weinig reacties op gehad.

Dat vind ik gewoon zonde als nieuwe ideeen zelfs op een Innovatie?forum als Higherlevel doodbloeden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.