• 0

Verzoek feedback op website bloemenwinkel

Omschrijving van je concept:

Onlangs hebben wij voor onze bloemenwinkel een extra website gemaakt. Deze website richt zich specifiek op een apart onderdeel van ons werk, namelijk het bruidsbloemwerk. De website naam is www.bruidswerkspecialist.nl

 

Om ons te onderscheiden van andere bloemisten, meer informatie te bieden en professioneel over te komen is de website gebouwd. Inmiddels is de site nu 3 maanden online en hebben wij een stijging in het aantal orders gerealiseerd van circa 1000%. Een vertienvoudiging om het simpel te stellen.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site is gebouwd nadat wij een internet marketingonderzoek hebben gepleegd onder aanstaande trouwparen. Wij vroegen hen wat ze van een bloemist verwachten, hoe ze willen bestellen, welke info ze zoeken e.d.. Op basis daarvan is de site inhoudelijk vorm gegeven. De site is persoonlijk en naar ons gevoel vrij overzichtelijk. Op het gebied van bruidsbloemwerk is er veel mogelijk. Wij hopen de klant genoeg informatie te geven dat het vertrouwen groeit tijdens het bezoek aan onze site.

 

Uit het onderzoek is namelijk gebleken dat de prijs en het vertrouwen in de bloemist de grootste factoren zijn die de klant doet besluiten om een bezoek aan de winkel af te leggen. Om dit vertrouwen vanaf de 1e oogopslag op de website te geven hebben wij foto's van zowel een skyline van R'dam en het Capelse gemeentehuis.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met ons concept willen wij de grootste leverancier voor bruidsboeketten worden in de regio Zuid Holland.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn nagenoeg geen websites in Nederland die zich puur en alleen richten op deze tak van de bloembinderij. In veel voorkomende gevallen staat de informatie zeer beknopt in 1 pagina verwerkt op de website van de bloemist zelf.

 

Wij willen vertrouwen en professionaliteit uitstralen zonder daarbij duur over te komen. Wij geven inzicht in onze prijzen wat slechts een beperkt aantal bloemisten doen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag zou ik feedback ontvangen over mijn website. Eventuele fouten in de tekst en eventuele aanpassingen. Wat mis jij op de website en wat is handig om toe te voegen.

 

De website is gebouwd met een uitstraling dat wij voor iedereen toegankelijk / betaalbaar zijn. Geen luxe website met zwarte achtergronden e.d. Maar klopt mijn gevoel in deze met dat van jullie als je de website bekijkt.

 

Heb al e.e.a. gelezen over het afronden van hoekige afbeeldingen op de home pagina. Dit zal ik binnenkort vast aanpassen.

 

 

Logo_Bruidswerkspecialist_groot_met_ring_2.thumb.jpg.0bca8f87babc51b84c61558fe867358d.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo Jordy,

 

Ik heb alleen even je homepage bekeken en daar valt al voldoende over te vertellen, bijvoorbeeld:

 

- de "zoeken" functie rechtsboven valt mij op omdat ik voor deze gelegenheid bovenaan begin, maar normaliter zou die mij niet zijn opgevallen

- het lettertype onder je logo vind ik niet fraai, vooral "IJssel" ziet er een beetje vreemd uit

- je menu gaat niet helemaal goed in Internet Explorer (zie plaatje)

- de drie schuingedrukte teksten boven de lijn ("Corsages vanaf € 3,50" etc.) lijken aanklikbaar, maar zijn dat niet

- je pagina blijft laden en ik kan mijn reactie niet tikken zonder dat de pagina met jouw site me steeds onderbreekt, dat lijkt te komen door dat zwaaiende bruidspaar, heel irritant ...

- het plaatje van je afhaalpunt is onscherp en het plaatje met je trouwcheque is niet te lezen

- de bedoeling van foto 2 en 3 ontgaat mij

- je teksten spreken mij eerlijk gezegd niet aan, ik zie redelijk wat taalfouten en je gebruikt "u" en "jij" door elkaar

 

En als ik dan toch nog even op de eerste menu-keuze "Info & prijzen" klik, dan krijg ik een leeg scherm. Dat komt omdat je achter de hoofdkeuze geen pagina hebt gezet, alleen achter de subkeuzes.

bruidsbloemen.thumb.jpg.02f3c0ca17f6e3b94fbda0fcf29ae21b.jpg

Link naar reactie
  • 0
Om ons te onderscheiden van andere bloemisten, meer informatie te bieden en professioneel over te komen is de website gebouwd.

 

Als ik eerlijk mijn mening mag geven vind ik de site er zeker niet professioneel ogen. Informatief zal de site zeker voldoen, alleen het ontwerp van de site vind ik echt helemaal niets. Hij oogt meer als een hobby website. Het gaat over trouwbloemen, corsages en boeketten dus laat dit dan naar voren komen.

 

Wellicht kun je bovenin het witte vlak een mooi sfeerbeeld laten zien van bloemen. Daar gaat het tenslotte over. In de bijlage probeer ik te laten zien wat ik bedoel. Niet dat dit top is maar even als voorbeeld.

 

Groeten Stefan

site.thumb.jpg.7eda71cc55479c9552254b3352eeecb0.jpg

www.imagon.nl | Reclamewerk vanuit Almelo, Apeldoorn en Zwolle

Link naar reactie
  • 0

Dat de website niet werkt in Explorer was mij helemaal niet bekend? Ook nog nooit van iemand gehoord overigens. Werk zelf met Chrome. Mogelijk dat er iets in de home pagina niet lekker loopt. Hij doet het nu wel als het goed is. Heb de home aangepast, zwaaiend bruidspaar ontslagen en de flash afbeelding ook. Heb nu zelf in Explorer geen problemen meer met de menu's

 

Super tip voor de header. Die heb ik direct gepikt! ;D Voor u wellicht een makkie om dat zo even in elkaar te zetten, voor mij wat minder, maar met vallen en opstaan ben ik blij met het resultaat.. Ik heb nooit eerder een website gebouwd, dus dat er verbeteringen zijn lijkt mij vanzelfsprekend en daarom wendt ik mij ook tot jullie en jullie commentaren. Wel moet worden gezegd dat de website zo gemaakt moest worden dat hij niet duur overkomt.

 

Explorer: De feedback mbt de vage afbeelding heb ik nagelopen. Het is idd correct dan de afbeeldingen vaag of slecht leesbaar zijn bij weergave door Explorer. Met Google Chrome is hij op mijn beeldscherm echt scherp en leesbaar! Was voor mij destijds al een reden om Explorer weg te doen.

 

Fouten in de taal zal ik door iemand laten nalopen. Het U en jij, klopt. Gezien en ga ik ook aanpassen. Fouten, daar lees ik zelf overheen en ik had ook nooit een 10 op school voor dit vak. Dit gaat ik laten nalopen door een taalknobbel.

 

Om in te gaan op de layout. Hoe zou ik deze dan wel zo kunnen maken dat deze bevalt, mooi is en duidelijk. Eventueel met een voorbeeld zodat ik daaraan kan gaan werken. Ik ga er even van uit dat dit dan ook met name in de submenu's is waar de verschillende mogelijkheden worden weergegeven. Is het toch beter om dit netjes onder elkaar te zetten?

 

Alvast heel erg bedankt,

 

Jordy

Link naar reactie
  • 0

Jordy,

 

Ik kan me, om te beginnen, aansluiten bij de commentaren van John en Stefan over de header. Het zoeken valt amper op, de header oogt kaal en de vermelding van de prijzen voor bepaalde artikelen geeft het een goedkope uitstraling. Ik zag ook nog de nodige taalfoutjes, die doen ook afbreuk aan deze website. Maar daar ga je zelf al actie op ondernemen las ik.

 

Ik las ook dat dit de eerste website is die je hebt gebouwd. Voor een eersteling is dit een aardige poging maar het kan nog wel een stuk beter. Een kleine selectie:

 

Navigatie

De navigatie is rommelig en ondoordacht van opzet. Waarom vermeld je bijvoorbeeld 2x je prijslijst? Je hebt de neiging om er alles in te zetten terwijl niet alles even relevant is voor een zoeker / bezoeker van de website. Probeer scherp te krijgen waarvoor jouw klanten nu precies komen. Wat zijn de belangrijkste taken die zij op jouw site willen uitvoeren? Ik zou veel meer denken aan een structuur als:

 

- Home

 

- Bruidsboeketten met als subnavigatie:

--- hoe kies je het beste boeket?

--- welke bloemen (nieuw item)

--- model bruidsboeket

--- wijze van binden

 

- Decoraties op locaties

--- zie huidige site

 

- Autodecoraties

 

- Overig bruidswerk

--- bruidsmeisjes en jonkers

--- zijde bruidswerk

--- corsages

 

- Bijzondere bruiloften

--- Homohuwelijk

--- Hindoestaans huwelijk

 

- Waarom bruidswerkspecialist?

Geef hier aan wat jullie onderscheidt van de concurrenten. Bijvoorbeeld:

- prijs

- eigen atelier voor verstrekken advies

- bezorgen op locatie

- beste kwaliteit bloemen

 

- Over bruidswerkspecialist

--- waarom dit bedrijf

--- Yvonne

--- Brenda

 

- Portfolio

 

- Contact

--- Bezoekadres winkel, route + openingstijden

--- Informatieformulier

 

Het gastenboek zou ik laten vervallen en omzetten in zogeheten testimonials die je op je pagina's laat zien.

 

Prijzen

Je zegt als een van de weinigen open te zijn over de prijzen. Dat vind ik heel lovenswaardig maar ik vraag me direct af waarom jij die prijzen dan verstopt in een PDF? Je kunt die toch ook vermelden op de verschillende contentpagina's? Biedemeijer bruidsboeket vanaf € 35,00 of zoiets.

 

Muren met tekst

Jullie hebben de neiging om muren met tekst te produceren. Op iedere pagina willen jullie alles zeggen zo lijkt het. Stop er gerust mee want mensen lezen online niet maar scannen teksten op zijn best. Probeer je te beperken tot de essentie. Kijk bijvoorbeeld eens naar de pagina "Bruidswerk bestellen". Het mooie van deze pagina is dat je via deze website geen bruidsboeket kunt bestellen maar je walst wel over me heen met informatie over: hoe mensen bij jullie inspiratie op kunnen doen, wanneer je moet bestellen, waarom jullie prijzen zo laag zijn, dat een opdracht gewijzigd kan worden en dat jullie bezorgen... Heel veel tekst en het gaat eigenlijk amper over het bestellen van bruidsboeketten...

 

Vreemde items in de zijbalk

Ik vraag me werkelijk af wat je nou had bedacht bij die afbeelding van Afhaalpunt trouwboeket en Trouwcheque?! Het eerste item is leeg, de tweede brengt me naar een pagina met voorwaarden bij inlevering van een trouwcheque... Huh???

 

Conversie

Je zegt dat je heel content bent met de resultaten tot dusverre. Dat is mooi. Ik weet niet welke rol deze website in het geheel speelt maar als die de aanjager is van de winkel, dan zou ik 2 zaken fanatieker promoten:

1. Dat jullie een winkel hebben waar mensen altijd terecht kunnnen.

2. Dat ze een afspraak maken via een formulier. Een afspraak is een stok achter de deur om naar jullie winkel te moeten, daar is het aan de dames om van een prospect een klant te maken.

 

Zo... Als je alles zou gaan uitvoeren dan heb je de komende dagen tenminste wat te doen ;-)

 

Succes met de site en de winkel!

 

iOptimize

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Leuk logo!

 

Even zeiken:

 

- Ik vind het vervelend als de rechtermuisknop onbruikbaar is gemaakt. Ik wil tekst kunnen kopiëren om te kunnen Googlen als ik iets niet begrijp.

- Waarom een prijslijst in PDF en niet direct zichtbaar op de website?

- Op de "over ons" pagina kan de afbeelding van de trouwjurk kleiner zodat de pagina sneller zal laden. Je verkleint hem nu zelf in de html.

- De button "Afspraak maken" opent in een nieuw venster. Waarom?

- De mevrouw van het gastenboek heeft een gastenboek in haar gezicht.

- Op de pagina "kaart / route" vermeld je dat je 2 minuten van de snelweg zit. Welke snelweg? Een korte routebeschrijving van verschillende richtingen kan ook handig zijn.

- Zinnen als "Komen jullie ook vrijblijvend langs?" (bestelpagina) zijn wat onhandig. Stel geen vraag maar nodig mensen uit: "Kom vrijblijvend langs".

- Geef je een cursus of wil je wat verkopen? Wat veel tekst zeg!

- Ik wou op de pagina "Zijde bruidswerk" en "Corsages" naar boven scrollen vanwege het ontbreken van de header.

- Het homo huwelijk (tekst onderaan):

'Daar waar er in het Nederland helaas nog bloemisten zijn die weigeren om bloemen te verzorgen voor een homohuwelijk, doen wij daar niet moeilijk over. ''
Komt op mij vrij negatief over. Je stelt concurrentie in een negatief daglicht en je doet niet moeilijk (klinkt niet uitnodigend). Je creëert een drempel.

- Ik weet (nog?) niet wat een gratis trouwbox is en kan geen informatie vinden.

- Ik zie geen zoekbutton bij de zoekfunctie rechts bovenaan. Niet iedereen weet de enter te vinden ;)

- Als ik geen keuze maak in het uitschuifmenu maar gewoon naar de "Bruidsboeket" pagina wil dan krijg ik een witte pagina.

 

Bovenstaande is niet zo negatief bedoelt als het wellicht over komt :)

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Beste Jordy,

 

Op de website van de Consumentenautoriteit vindt je informatie over de informatieverplichting van webwinkeliers bij de verkoop op afstand aan consumenten. Onderaan de pagina staan de gevolgen voor de webwinkelier als er niet wordt voldaan aan deze informatieplicht.

 

Ik raad je aan, aan de hand van dit overzicht je website te controleren. Het viel me bijvoorbeeld op dat je op je site geen BTW- en KVK-nummer vermeldt.

 

Succes!

 

Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Krietiek is nooit leuk, maar soms wel nodig. Zeker aangezien dit mijn 1e website is, zal niet alles gaan volgens de regels. Dat is dus ook het mooie aan jullie input op mijn verzoek, ik kan en ga er iets mee doen om het beter te maken.

 

De indeling van het menu vind ik ook voor verbetering vatbaar en ga ik aanpassen. Maar door ze wel te benoemen in het menu zien bezoekers wel in een paar seconden wat wij aanbieden, anders moeten ze toch weer een submenu in. Houd dit dan niet tegen? Ook voor google zal het mogelijk minder gemakkelijk vindbaar zijn, of vergis ik mij dan.

 

De witte pagina zal ik bewerken of kijken of deze helemaal niet aanklikbaar is.

 

De rechter muis is idd geblokkeerd voor copieren. Dit is tijdelijk, totdat ik alle relevante afbeeldingen heb voorzien van een watermerk/ logo

 

De info mbt BTW nr en KVK is mij bekend. Maar dacht dat dit alleen nodig is bij een webshop? En die hebben wij niet. Op de website van de winkel staan de gegevens wel als het goed is. Maar ik kan ze er natuurlijk wel bij zetten, dus bedankt voor de tip

 

De teksten zullen meer beknopt worden. Zit idd een waarheid in dat het lezen niet geheel zal gebeuren.

 

Afspraak in nieuw venster ga ik aanpassen, dat is idd irritant zo'n balk voor met icootjes

 

De prijzen zijn in een PDF gedaan, omdat de editor van de website met de opmaak aan het stunten was. Op verschillende beeldschermen stond het helemaal scheef of niet onder elkaar e.d. Dus vandaar in een PDF. Ik zal wel de prijzen ook daar waar mogelijk en relavant is bij de verschillende pagina's zetten. Bijvoorbeeld bij de bruidsboeketten.

 

De feedback t.a.v. de afspraak snap ik niet. Geef je nu aan dat klanten juist een afspraak moeten maken, of begijp ik je uitleg dan niet dat de dames er een klant van moeten maken. Uit ons onderzoek is gebleken dat potentiele klanten helemaal niet graag een afspraak willen, maar gewoon vrijblijvend willen langskomen. Een afpraak willen ze alleen als ze bij een 2e bezoek definitief willen bestellen en zij dus graag zien dat er tijd voor hen is vrijgemaakt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
De rechter muis is idd geblokkeerd voor copieren. Dit is tijdelijk, totdat ik alle relevante afbeeldingen heb voorzien van een watermerk/ logo

 

Dit is onzin! Als iemand die afbeeldingen wil copieeren, hoeft deze enkel in de broncode te kijken waar jij ze hebt opgeslagen en kan zo via deze route al je plaatjes jatten. Als je het dan toch moeilijk wil maken moet je op z'n minst die map beveiligen. Bijv. dmv een .htaccess file

 

Groeten

Joost

copieeren.thumb.jpg.9b79e588ee339dd57c6d53d2d8bfef4a.jpg

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Thnx voor de link over de verplichte gegevens op de site.

 

Mbt het kopieren. Een meer ervaren gebruiker zal dit inderdaad kunnen. Maar wellicht vergeet jij dat de meeste deze kennis niet in pacht hebben en de bestanden voor het grootste deel van de gebruikers gewoon op dit moment niet te kopieren zijn. Of een klant dit irritant vind, vind ik niet zo belangrijk. Ik weet namelijk dat een klant de afbeelding niet zo nodig hoeft op te slaan, een ander niet klant wellicht wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0
De feedback t.a.v. de afspraak snap ik niet. Geef je nu aan dat klanten juist een afspraak moeten maken, of begijp ik je uitleg dan niet dat de dames er een klant van moeten maken. Uit ons onderzoek is gebleken dat potentiele klanten helemaal niet graag een afspraak willen, maar gewoon vrijblijvend willen langskomen. Een afpraak willen ze alleen als ze bij een 2e bezoek definitief willen bestellen en zij dus graag zien dat er tijd voor hen is vrijgemaakt.

 

Hiermee bedoel ik eigenlijk de conversie die jij met je website wilt bereiken. Stel, je zou een webshop aan deze site toevoegen, dan wil je dat mensen online bruidsboeketten en aanverwanten bij jou bestellen. In dit geval is de website de katalysator van de fysieke winkel. Online warm je de mensen op, in de winkel vindt de koop plaats. Op basis van deze workflow moet je dus je winkel opvallend onder de aandacht brengen. Ik denk bijvoorbeeld aan een extra contentblok in een opvallende kleurstelling waarin je iets zegt als: "Nieuwsgierig geworden naar het mooist bruidsboeket tegen de scherpste prijzen? Bezoek onze winkel aan de Kleine Inez Dreef 9 in Capelle aan den IJssel. Of plan zelf je snelste route.".

 

Het voordeel van het maken van een afspraak voor een eerste bezoek is tweeledig. Ten eerste kunnen jullie met afspraken beter je eigen agenda inplannen; organisatorisch voordeel. Maar het echte voordeel is psychologisch. Als mensen een afspraak bij jullie inplannen, dan verbinden ze zich aan iets. Jullie sturen immers een mailtje dat je het aanstaande bruidspaar op dag x om 11.00 uur verwacht. Wie A zegt, zegt ook B. Ze hebben de eerste stap gezet, de rest volgt vrijwel vanzelf. In plaats van mensen te hebben die zeggen "wel een keer te komen", heb je nu mensen die als eerste naar jou toe zullen komen en minder snel naar een concurrent zullen stappen. Dit is een groot voordeel voor jullie bedrijf, met een beetje geluk krijgen jullie als eerste de kans een deal te sluiten. Daarom zou ik ook het maken van een eerste afspraak actiever promoten.

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Zeg ik iets geks als je je in je communicatie ook nog eens specifiek tot autoverhuurbedrijven, wedding planners en ceremoniemeesters zou kunnen richten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ioptimize;

 

Ik snap nu jouw uitleg. De info mbt de fysieke winkel en route zal ik ook op de lijst van to do zetten. Jouw visie over het maken van een afspraak snap ik, dit gevoel had ik ook tijdens de opbouw van de site. Maar uit mijn onderzoek onder zeker 100 toekomstige bruidsparen en getrouwde stellen is gebleken dat zij zich liever niet willen verbinden aan een afspraak, maar liever gewoon bij de bloemist langs kunnen komen. Bevalt de winkel, het personeel en de informatie dan bestellen zij direct of komen een 2e maal terug. Deze keer veelal met afspraak. Dit is dus puur de ervaring die wij zelf hebben, maar ook uit ons onderzoek is gekomen. Ruim 70% gaf aan geen afspraak te willen maken, maar eest eens vrijblijvend langs te komen.

 

Highio

Communicatie naar deze doelgroep is iets waar ik ook aan heb gedacht. Op dit moment weet ik niet hoe ik dit het beste kan aanpakken.

 

Belangrijkste is in ieder geval dat de website werkt en dat het aantal orders vertienvoudigd is. Nu de website nog beter maken en eventueel een samenwerking vinden met collega's in de trouw sector zoals jij stelt.

 

Link naar reactie
  • 1

Bruid.JPG

 

DIe header is echt wel te groot. Kleiner maken, zo is er meer plek voor je veel belangrijkere goederen.

 

Ook kan je beter 'Bruidswerkspecialist' verwisselen van plaats met die tuilen bloemen.

 

Je tagline "De specialist van Capelle a/d IJssel en Rotterdam" vind ik ook niet zo wow.

 

1) Dat is een redelijk holle slogan

2) We weten al door de URL en door je naam dat je dé specialist bent. Communiceer eens iets nieuws, dat we nog niet wisten

3) Klanten niet uit Capelle a/d IJssel en Rotterdam, kunnen beter op zoek naar een andere lokale specialist?

4) En eigenlijk is het gewoon niet waar. Bekijk je eigen woorden nog maar eens "Onlangs hebben wij voor onze bloemenwinkel een extra website gemaakt. Deze website richt zich specifiek op een apart onderdeel van ons werk, namelijk het bruidsbloemwerk"

 

Dat laatste wil ik je nog vergeven, de rest niet. ;)

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Edwin,

 

het is voor ons belangrijk dat de klanten direct zien in welke omgeving wij gevestigd zijn. Bij heel veel bedrijven zie je dit niet in 1e oogopslag en wij vinden dit wel belangrijk. Sterker nog, de klanten ook. De geven ons als feedback dat zij daarom juist verder zijn gaan kijken op de website. En klanten uit andere plaatsen komen ook wel langs hoor. Ik snap je wel, maar voor nu laat ik het even zo. De wisseling van posities in de header lijkt mij ook niet nodig. Wetenschappelijk onderzoek laat immers ook uitwijzen dat de mens genegen is meer rechts te kijken/lezen dan links. Of doe jij dit niet bij de krant en is een advertentie op de RE pagina daarom niet ook net wat duurder. Ik zal wel even kijken of ik hem wat minder hoog kan maken. Dan is er idd meer ruimte voor belangrijker zaken. Goede tip

 

Mbt de tekst die geen WOW effect heeft zeg ik ok, maar het is dekkend voor de regio. Wat is volgens jou wel een leuke tekst? Ik kan het dekkend maken door het de regio Zuid Holland te noemen, maar daarmee doe ik wellicht andere bloemisten tekort. Het woordje specialist kan ik vervangen, maar zie nog niet snel in tegen welke leuke slogan, kreet.

Ik zou de tekst die daaronder staat kunnen plaatsen ''De allerlaagste prijs voor jullie bruidswerk krijg je bij ons''

Maar goed, ik wil nog steeds graag deze twee plaatsen benoemen voor de herkenbaarheid.

 

Jij geeft aan dat onze communicatie kennelijk gewoon niet waar is. Die stelling wil ik graag weerleggen. Een specialist ben je niet door een website te maken, maar een specialist te zijn in wat je doet. In de service, de wijze van afleveren, het bloemwerk en de kwaliteit en specialisme wat je aan de klant aan bied. En in dit segment zijn er slechts een zeer beperkt aantal bloemisten in Nederland. Iedereen kan een bruidsboeket maken, maar je hebt bruidsboeketten en bruidsboeketten. De meeste specialisten richten zich op het hogere segment, wat ook zichtbaar is aan de zeer hoge prijzen. Wij richten ons op beide segmenten en hebben liever meer klanten. Deze zijn een goede reclame van mond op mond en wij denken dat dit ons op de lange termijn en zoals nu blijkt korte termijn meer zal opleveren. Tevens stijgt de winkelverkoop doordat zij ook direct nieuw klant voor onze winkel blijven.

 

John,

 

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb dit nu voor de header aangepast. De rest komt, maar daar zullen de klanten niet zo nauw naar kijken. Wist niet dat een website zo erg belangrijk kon zijn zeg. De bruidsparen lopen echt de deur plat door de website. En John, ik ben al bezig geweest met wat teksten te verwijderen. De rest van de info geven wij wel in de winkel, er moet namelijk nog wel wat te vertellen zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Edwin,

 

het is voor ons belangrijk dat de klanten direct zien in welke omgeving wij gevestigd zijn. Bij heel veel bedrijven zie je dit niet in 1e oogopslag en wij vinden dit wel belangrijk. Sterker nog, de klanten ook. De geven ons als feedback dat zij daarom juist verder zijn gaan kijken op de website. En klanten uit andere plaatsen komen ook wel langs hoor. Ik snap je wel, maar voor nu laat ik het even zo. De wisseling van posities in de header lijkt mij ook niet nodig. Wetenschappelijk onderzoek laat immers ook uitwijzen dat de mens genegen is meer rechts te kijken/lezen dan links. Of doe jij dit niet bij de krant en is een advertentie op de RE pagina daarom niet ook net wat duurder. Ik zal wel even kijken of ik hem wat minder hoog kan maken. Dan is er idd meer ruimte voor belangrijker zaken. Goede tip

 

Mbt de tekst die geen WOW effect heeft zeg ik ok, maar het is dekkend voor de regio. Wat is volgens jou wel een leuke tekst? Ik kan het dekkend maken door het de regio Zuid Holland te noemen, maar daarmee doe ik wellicht andere bloemisten tekort. Het woordje specialist kan ik vervangen, maar zie nog niet snel in tegen welke leuke slogan, kreet.

Ik zou de tekst die daaronder staat kunnen plaatsen ''De allerlaagste prijs voor jullie bruidswerk krijg je bij ons''

Maar goed, ik wil nog steeds graag deze twee plaatsen benoemen voor de herkenbaarheid.

 

Jij geeft aan dat onze communicatie kennelijk gewoon niet waar is. Die stelling wil ik graag weerleggen. Een specialist ben je niet door een website te maken, maar een specialist te zijn in wat je doet. In de service, de wijze van afleveren, het bloemwerk en de kwaliteit en specialisme wat je aan de klant aan bied. En in dit segment zijn er slechts een zeer beperkt aantal bloemisten in Nederland. Iedereen kan een bruidsboeket maken, maar je hebt bruidsboeketten en bruidsboeketten. De meeste specialisten richten zich op het hogere segment, wat ook zichtbaar is aan de zeer hoge prijzen. Wij richten ons op beide segmenten en hebben liever meer klanten. Deze zijn een goede reclame van mond op mond en wij denken dat dit ons op de lange termijn en zoals nu blijkt korte termijn meer zal opleveren. Tevens stijgt de winkelverkoop doordat zij ook direct nieuw klant voor onze winkel blijven.

 

Gooi dat 'wetenschappelijk' onderzoek dan maar in de vuilbak, want het is niet waar.

 

Zo kijken mensen naar een gemiddelde website:

 

f_reading_pattern_eyetracking.jpg

 

En nu je dit weet, dan weet je dat linksboven je logo moet staan en dat daaronder je USP's moeten staan, een beetje zoals ik op mijn website heb gedaan. Daarnaast zet je gerust je bloemekes.

 

Je moet je niets aantrekken van de andere bloemisten. Dat is de 'vijand', elke bloem die zij zouden kunnen verkopen moet jij verkopen. Door te stellen 'ik ben de specialist van x en y', impliceer je ook 'ik ben niet de specialist van z'.

 

Neen je bent niet dé specialist, want je bent er niet exclusief mee bezig. Nu, zoals ik al zei, dat kan en wil ik je nog vergeven. Een beetje 'show' moet kunnen, vind ik. :)

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Om toch in te gaan om Edwin mbt zijn feedback op de plaatsen Capelle / Rotterdam.

 

Ik heb dit nu na even nadenken aangepast naar Regio Rotterdam. Dit dekt ons klanten gebied zeer goed. Natuurlijk komen er ook klanten uit Noord Holland en zelfs Brabant, maar goed. Wij vinden dit wel kunnen zonder af te doen aan andere bloemisten. En of de klant nu woont in Berkel of Spijkenisse, dit is nog steeds regio Rotterdam. In de regio Rotterdam is er eigenlijk maar een concurrent en dat is bloemwerk.com Volgens mij richt deze zich meer op het hogere segment, maar helemaal zeker weten doe ik dat ook niet. De foto's stralen dit wel uit, de website is wat saai.

 

Verder heldere uitleg mbt hoe een klant kijkt. Heb die header niet zelf gemaakt zoals je in deze topic kunt lezen, dus daarin ben ik niet kundig genoeg dit te wijzigen denk ik. Iemand op het forum heeft deze in elkaar gezet.

 

Een specialist voor bruidswerk kun je dan eigenlijk nooit zijn volgens jou, tenzij je alleen klanten voor bruidswerk ontvangt. Ik kan je vertellen dat als wij ons puur en alleen op bruidswerk zouden concentreren de stroom voor het pand binnen enkele weken niet meer betaald kan worden. ;D Het alleen richten op dit werk is niet mogelijk. Mensen trouwen niet meer zo veel en zo duur als vroeger namelijk. Dit is voor ons echt leuk werk om te doen, het levert klanten op en wij kunnen ons specialisme uitdragen die wij opdoen tijdens cursussen en workshops door topbloemisten in het land. Kortom, je moet jezelf toch een naam geven wil je de klant overhalen. Show it is!

 

Zoals jij zegt dat zij de vijand zijn....ja zo is dat wellicht wel, maar ja. Je komt elkaar ook iedere dag tegen op de veilig he...

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Edwin,

 

je hebt denk ik wel gelijk hoor, natuurlijk pakken zij die af. Kijk, op dit moment komen er veel klanten waaraan wij horen dat zij al 2 andere bloemisten hebben bezocht. Bij ons gaan ze de deur uit nadat ze besteld hebben. Wij stellen ons wellicht op dit gebied nog te bescheiden op? Wat wij nooit zullen doen is andere bloemisten in een negatief daglicht brengen, wat andersom wel al is gedaan, maar goed. Dat houden wij op afgunst. ;) Het blijft toch weer een paar zakken met boterhammen als een tevreden betalende klant de deur uit loopt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Edwin,

 

je hebt denk ik wel gelijk hoor, natuurlijk pakken zij die af. Kijk, op dit moment komen er veel klanten waaraan wij horen dat zij al 2 andere bloemisten hebben bezocht. Bij ons gaan ze de deur uit nadat ze besteld hebben. Wij stellen ons wellicht op dit gebied nog te bescheiden op? Wat wij nooit zullen doen is andere bloemisten in een negatief daglicht brengen, wat andersom wel al is gedaan, maar goed. Dat houden wij op afgunst. ;) Het blijft toch weer een paar zakken met boterhammen als een tevreden betalende klant de deur uit loopt.

 

 

Je praat nooit over de concurrentie t.o.v. klanten, tenzij op een positieve manier (wel niet te veel doen, beter doodzwijgen :p).

 

Maar er is niks verkeerd mee om JEZELF goed uit de verf laten komen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.