• 0

Financiering via Zwitserland / Luxemburg

Sedert vorig jaar problemen met de banken en hebben de hypotheek opgezegd echter via een bekende de panden tijdelijk veilig kunnen stellen. Echter geen Bank in Nederland wil een offerte uitbrengen. Via een relatie in contact gekomen met een tussenpersoon, afm goedgekeurd, welke een voorstel heeft om de gehele financiering via Zwitserland te laten verlopen.

 

Echter ik dien wel vooraf een vergoeding te betalen van 170.000 euro waardoor er waardepapieren te beschikking worden gesteld van 5.000.000 euro. De ing bank Luxemburg zal dan een krediet verstrekken van 3.000.000. De panden zullen dan vrij zijn van hypotheek.

 

Heeft iemand ervaring met zulke constructies. Is dit een broodje aap of dit werkelijk haalbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Echter ik dien wel vooraf een vergoeding te betalen van 170.000 euro waardoor er waardepapieren te beschikking worden gesteld van 5.000.000 euro. De ing bank Luxemburg zal dan een krediet verstrekken van 3.000.000.

 

 

??? Waarvoor zouden die waardepapieren beschikbaar worden gesteld? Ter dekking van het krediet van € 3.000.000,00? Een krediet dat aan jou ter beschikking wordt gesteld ter aflossing van je hypotheek, dat kan ik mij nog voorstellen.

Overigens, het causaaltje dat gelegd wordt (ik moet € 170.000,00 betalen waardoor er waardepapieren ter beschikking worden gesteld) is dat van jou of van de tussenpersoon?

 

 

De panden zullen dan vrij zijn van hypotheek.

 

 

En wat is de zekerheid voor de eigenaar van de waardepapieren? Ik neem aan dat deze op zijn minst het recht van hypotheek zou willen hebben. Dan geldt dat niemand iets ter beschikking gaat stellen ter waarde van € 5.000.000,00 als het onderpand niet meer dan € 1.600.000,00 kan bedragen.

En wat is het verdienmodel van de eigenaar van de waardepapieren? Hij zal immers ook een ROI willen hebben en dat gaat hem niet worden voor € 170.000,00,

 

Ik sluit mij helemaal bij de anderen aan. In de VS hebben ze een mooi gezegde:

 

 

 

 

En nog een welgemeend advies. Mocht je toch overwegen om dit verder te onderzoeken dan altijd via de constructie van Tonino: betaling via de notaris. Maar vooral:

 

[*]Laat je bijstaan door een jurist die jij vertrouwt en ga niet zelf dokteren. Voordat je het weet zit je in een parket dat de notaris moet betalen omdat aan de voorwaarden is voldaan - en wat als dat in de praktijk hele andere voorwaarden zijn dan jij in je hoofd had?

[*]Vertrouw nooit op de notaris of de jurist die door de kredietverstrekkende partij aangedragen wordt maar doe altijd je eigen onderzoek. Een mooie titel of een prachtig kantoorpand met een koperen naambordje zijn vele malen goedkoper dan een eerlijk mens.

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Klinkt allemaal nogal vaag en inderdaad typisch Nigeriaans...

 

TIP: betaal nooit vooraf een vergoeding met hoop om later een groot bedrag te ontvangen.

(ongeacht het verhaal eromheen...)

 

De term hier voor is Advanced Fee Fraude, ook wel bekend als 419-fraude naar het betreffende wetsartikel.

Als je daar even op googled, dan kom je stapels verhalen tegen, met name over Nigerianen die in deze activiteit nogal oververtegenwoordigd lijken te zijn.

Link naar reactie
  • 0

, afm goedgekeurd, .

 

AFM keurd niemand. Iemand of een bedrijf kan een vergunning aanvragen om te bemiddelen/adviseren/verkopen van financiele producten. Komen er signalen binnen bij de AFM dat er iets niet in de haak is, kan de vergunning worden ingetrokken. Dus geen keuring vooraf.

 

Link naar reactie
  • 0

, afm goedgekeurd, .

 

AFM keurd niemand. Iemand of een bedrijf kan een vergunning aanvragen om te bemiddelen/adviseren/verkopen van financiele producten. Komen er signalen binnen bij de AFM dat er iets niet in de haak is, kan de vergunning worden ingetrokken. Dus geen keuring vooraf.

 

 

 

Inderdaad, net zo veelzeggend als toentertijd stellen dat Icesave ook een Nederlandse bankvergunning heeft.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.