• 0

Hoe krijg ik volgers in Social Media?

Hallo iedereen,

 

Ik ben sinds kort afgestudeerd en ben nu bezig met een eigen online bedrijfje. Events Travel. Nu wil ik graag gebruik maken van social media en heb ik daar ook al een account voor aangemaakt.

 

Nu heb ik het probleem dat ik niet weet hoe ik volgers kan krijgen. Zo heb ik er tot nu toe dertien. En wil er graag meer hebben.

Ik ben in april naar de e-commerce dagen geweest en heb daar diverse workshops gevolgd m.b.t. social media, erg interessant maar ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag hoe krijg ik volgers. Wel over dat je strategie goed moet zijn weten waar je doelgroep zich bevind etc Deze vragen heb ik ook allemaal beantwoord alleen kan ik nog steeds niet duidelijk krijgen hoe ik volgers krijg, ik heb niet de middelen en financieen om reclame te maken door het gebruik van banners. Wel gebruik ik Adwords en merk dat ik hier aardig wat traffic door krijg op mijn website.

 

Op internet wordt er veel gesproken over Blogs. Nu zijn mijn producten niet echt producten om lange verhalen over te schrijven. Ook heb ik hier helaas niet al teveel tijd voor.

 

Hopelijk heeft er iemand tips of kan er een goede discussie ontstaan.

 

Groet

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Soms denk ik weleens dat een vraag eigenlijk een grap is. Jij bent ergens in afgestudeerd, dus je hebt een studie met succes afgerond. Dan kun je nadenken. Als ondernemer is het sowieso handing om af en toe eens na te denken.

 

Wat zijn volgers?

 

Waarom wil je volgers?

 

Wat moeten die volgers gaan doen?

 

Hoe heeft jouw bedrijfje daar baat bij?

 

Wat zijn social media?

 

Ik kan wel een langer verhaal schrijven, maar daar heb ik helaas geen tijd voor. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom volg jij iemand op Twitter? Omdat die persoon voor jou relevant is.

Bij Twitter is het simpel. Volg mensen die voor jou interessant zijn en wees interessant voor hen.

 

Je doel moet niet zijn: meer volgers. Je doel moet naar mijn mening zijn: hoe overtuig ik potentiële klanten? Speel hierop in door interessant voor hen te zijn en je te positioneren als expert in jouw vakgebied.

 

Het is soms zo simpel dat het moeilijk wordt ;)

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inderdaad afgestudeerd. Helaas krijg je op school nog geen les in social media!

 

Wat zijn volgers?

Mensen die op de hoogte willen zijn van jou bedrijf, wat je doet en wat de laatste ontwikkelingen, nieuwtjes zijn.

 

Waarom wil je volgers?

Ik wil volgers zodat mijn bedrijf meer naamsbekendheid krijgt. En er een leuke en goede relatie ontstaat tussen mijn volgers (klanten) en het bedrijf.

 

Wat moeten die volgers gaan doen?

Graag zou ik willen dat volgers mijn producten aanschaffen. Dit is alleen niet het doel waarvoor ik social media inzet ik wil dat ze op de hoogte worden gehouden van de nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf, wat vinden ze ervan, hoe ervaren zij de evenementen waaraan ze deelnemen etc

 

Hoe heeft jouw bedrijfje daar baat bij?

Mijn bedrijf heeft er baat bij door algemene informatie te delen over het bedrijf, nieuwe producten te tonen, kortingsacties aan te bieden en in gesprek gaan met mijn volgers.

 

Wat zijn social media?

Deze vraag spreekt voor zich neem ik aan. Dit zijn kanalen waarmee je klanten, geïnteresseerde etc informatie kan verschaffen over je bedrijf en het ervoor zorgen dat je een persoonlijker band kan opbouwen dan alleen een email of een website.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat je het idee te ver misslaat;

 

Waarom moet ik geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf? Je denkt heel erg vanuit jezelf en gaat ervan uit dat mensen al geinterresseerd is in jouw product, terwijl vaak het tegendeel waar is. Je moet de interesse delen. Ik zou zeggen; begin met een blog en deel je kennis. Maak er een mooie feed van op Twitter en tweet tussen neus en lippen door wat jij wilt.

 

Denk dat je in het beginsel moet gaan nadenken hoe wil je jezelf profileren, in plaats van: ik wil klanten bereiken en ga maar gewoon social media gebruiken want dat is nu hot. Nee; even terug naar de basics; waar zit je doelgroep, hoe kun je ze benaderen en zitten ze te wachten op een kanaal als social media.

Link naar reactie
  • 0

We zijn inderdaad bezig met kortingsacties. En diverse win acties. Het probleem blijft echter dat we beginnend zijn en dat we wel wat klanten hebben maar nog niet voldoende de klanten die bij ons gekocht hebben zijn ook volgers geworden.

Met Twitter zijn we bezig en zijn we ook aan het bepalen wie voor ons interessant is we willen namelijk niet zomaar mensen gaan volgen en dan willekeurig tweets gaan posten dan begint het namelijk meer op spam te lijken.

Link naar reactie
  • 0

@ Romano

Met dat idee spelen we ook heel erg is facebook wel echt iets voor ons hebben klanten wel behoefte aan ons op social media en is Google Adwords alleen niet al genoeg.

 

Bloggen is vrij lastig omdat we daar niet de tijd voor hebben om elke week een mooi verhaal neer te zetten en dit ergens te plaatsten.

 

@ Frans Sijtsma

Dit zijn vragen die waar we nog steeds mee bezig zijn we weten dat volgers/klanten geintreseerd zijn in kortingen en leuke acties maar het bedrijf van ons opzich is dat wel leuk genoeg voor ze om daar informatie over te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Romano

Met dat idee spelen we ook heel erg is facebook wel echt iets voor ons hebben klanten wel behoefte aan ons op social media en is Google Adwords alleen niet al genoeg.

 

Bloggen is vrij lastig omdat we daar niet de tijd voor hebben om elke week een mooi verhaal neer te zetten en dit ergens te plaatsten.

 

 

 

Google Adwords is ook geen social media, maar niet meer dan adverteren. En als klanten wel behoefte hebben aan jullie social media, waarom lukt het dan niet om genoeg volgers te krijgen. Het is dus tegenstrijdig.

 

Bloggen is niet lastig. Het kost je een beetje tijd. Elke week een half uurtje tot een uurtje ervoor zitten? Het is een start. Ben daar vrij makkelijk: je wil het of je wil het niet, maar nu lijkt het alsof je in een eendagsvlieg wil zijn en ineens veel volgers hebben. Ja, dan kun je ook volgers gaan kopen natuurlijk, niet dat het zinvol is, maar het kan. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je mensen krijgen die sympathie voor je hebben en vanuit die beweegreden een koopargument hebben om bij jouw te kopen. En sympathie kun je creeëren door kennis te delen.

 

Je denkt nog steeds te veel dat klanten op jouw zitten te wachten, terwijl je jezelf moet profileren en bedenken wat je wil uitstralen en als je uitstraling klopt en prospects voelen zich daar goed bij, komen ze vanzelf bij jouw en kopen ze een product of dienst.

Link naar reactie
  • 0

Okay, ik begin een winkel in luciferdoosjes. De schappen liggen vol, de aanvoer is verzekerd, nu de klanten nog.

 

DOEL is klanten krijgen.

MIDDEL kan zijn social media en talloze andere dingen.

 

Moet ik dus eerst afvragen waarom, wanneer, waar en hoe klanten luciferdoosjes kopen. En waarom, waneer, waar en hoe klanten luciferdoosjes gebruiken. Ergens tussen die motivatie en dat gedrag zitten aanknopingspunten waarop ik met mijn marketing kan inspelen. Als ik die die keuzes gemaakt heb, kan ik ze toetsen.

 

Op de markt, huis-aan-huis, met televisiereclame of in social media.

 

Dus jouw eerste vraag is: waarom zouden mensen jouw luciferdoosjes kopen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Even wat opmerkingen on the side:

 

Geen tijd vind ik een zeer slecht argument. Je kan gerust een middag vrij maken om een flink aantal verhalen te schrijven. Met zo'n beetje elke blog software kan je de datum instellen waarop de blogs gepubliceerd worden. Zo kan je best een week of zelfs een maand vooruit werken en lijkt het alsof je dagelijks/wekelijks blogt.

 

Een feed van je blog op twitter zetten zou ik niet doen. Plaats dan af en toe zelf een bericht op twitter dat je een blog hebt of daar iets geschreven hebt. Twitter accounts die gebruikt worden als automatisch verlengstuk van een website worden vaak slecht gevolgd.

 

Het mooie van twitter is dat het heel direct en persoonlijk is. Gebruik het dus ook zo. Verwar "persoonlijk" trouwens niet met "prive".

Link naar reactie
  • 0

Om je vraag te beantwoorden:

 

Volg mensen/instanties/bedrijven die jij interessant vindt of die gerelateerd zijn aan wat je doet of aanbiedt. Deze gaan vanzelf terug volgen als je relevante informatie gaat verspreiden.

 

Bv: Volgers op twitter van een tilhulpmiddel, daarbij kan je denken aan de doelgroep die je wilt bedienen (glaszetters, garagebedrijven, bezorgdiensten) of bedrijven/instellingen die adviseren (arbo, re-integratie, verzuimreductie, duurzame inzetbaarheid werknemers). Deze doelgroep ga je volgen en daarna ga je informatie verspreiden die zij graag willen weten (hoe kan ik het apparaat inzetten, wat levert het me op, specifiek voor mijn branche). Hiermee wordt je interessant voor hen en zullen ze je terug gaan volgen. Vervolgens krijg je meer traffic naar je website en zouden daar ook klanten uit moeten ontstaan.

Link naar reactie
  • 0

En nog een stapje verder terug: Waarom zouden mensen überhaupt luciferdoosjes willen kopen?

En waarom zouden ze er een blog over willen lezen? ;)

 

Een supercreatief* blog of een compleet pyromanisch** blog zou nog best wel lezers kunnen aantrekken denk ik. :p

 

*) Volgens mij kun je best wel grappige dingen maken met lucifers(doosjes) of spectaculaire filmpjes

**) Ja, dat woord bestaat niet. Het is een samenvoeging van pyromaan en manisch :-p (Misschien zijn er mensen leip van vuur zonder de behoefte te hebben om het zelf te stichten? ;) )

 

Als iemand hier de gouden tip had hoe je in een middagje tienduizend volgers krijgt, dan zou iedereen blij zijn. Maar zo iemand zou die tip niet posten, want dan werkt 't niet meer. Als je een bedrijf begint moet je je product verkopen. Als je daar geen tijd voor hebt, dan moet je geen bedrijf beginnen.

 

Dat lukt alleen als je Charlie Sheen bent.

De gouden tips is dus: werk eerst jarenlang aan je naam en faam door veel te acteren, dat geld moet je vervolgens besteden aan drank, drugs en vrouwen. Zorg dat de media het oppikt. Speel vervolgens een paar jaar jezelf in een succesvolle comedy en zorg dat je eruit geknikkerd wordt. Vervolgens geef je een krankzinnig interview met termen als bi-winning en tigerblood.

Nu is de tijd aangebroken om je op Twitter te begeven.

 

Kortom: het kost eigenlijk altijd (al dan niet indirect) tijd en moeite om aan veel volgers te komen.

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Het is vrij eenvoudig om in een week tijd 50.000 of nog veel meer volgers te krijgen, maar dan . . . . .

Precies, een stadion voldouwen met mensen (of meestal: computers) die daar al dan niet tegen hun wil staan is niet zo moeilijk. Maar zie dan het publiek maar eens te vermaken zodat je er ook nog wat aan hebt!

Link naar reactie
  • 0

Staar je niet blind op het aantal volgers op een medium als Twitter. Je moet bezig zijn met het aantal volgers van hoge kwaliteit. Je kan beter 100 volgers hebben met interesse in jouw product of diensten dan 40.000 daily-deal-websites die je willen volgen.

 

Wat ik je zou aanraden is om je doelgroep te lokaliseren, ga hun volgen. Maar ook conculega's uit de markt en hun volgers. Retweet eens iets van één van die mensen als jij denkt dat het ook relevant is voor jouw volgers. Op termijn zal dit er voor zorgen dat (ookal zijn het geen grote hoeveelheden) er mensen jou zullen volgen. Ga daarnaast goed om met iedere mention (reageer, maar zorg dat je geen gesprekken over de mention gaat voeren, spoor dan aan op een follow plus DM).

 

Voor je het weet heb je een paar honderd volgers. Probeer je volgers te voorzien van leuke en interessante tweets over jouw business. Ga niet proberen door zoveel mogelijk tweets op je volgers af te vuren maar streef naar het maximale bereik per tweet (door middel van retweets en gebruik van de juiste hashtags).

 

Als laatste moet je Twitter als medium niet onderschatten. Je moet interessante, grappige en leuke berichten kunnen verwoorden in 160 karakters en daar wil je vaak ook nog een link in kwijt. Op het moment dat iemand 1/3 achter zijn bericht moet zetten omdat het niet past, mis je het doel van het medium. Tegelijkertijd is die extra ruimte vaak nodig om iets goed over te kunnen brengen.

 

Voor een website die ik beheer heb ik zowel een Twitter-account als een Facebook-page. Op Twitter loop ik tegen de 2.000 volgers en op Facebook heb ik circa 450 likes. Die 450 Facebook likes genereren ongeveer twee maal zoveel traffic dan die 2.000 Twitter-volgers, en daarbij post ik meer berichten op Twitter dan ik op Facebook plaats. Meet dus ook goed de conversie en loyaliteit binnen het platform waar je zit. Soms is het beter om al je inspanning te focussen op het één en het ander te laten varen. Uiteindelijk draait het om de conversie.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Staar je niet blind op het aantal volgers op een medium als Twitter. Je moet bezig zijn met het aantal volgers van hoge kwaliteit. Je kan beter 100 volgers hebben met interesse in jouw product of diensten dan 40.000 daily-deal-websites die je willen volgen.

 

Beste Joost, ik ben het met je eens maar, het is wel zo dat followers & likers weer nieuwe followers & likers trekken.

Een groep mensen trekt sneller een andere groep mensen aan.

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
  • 0

 

Verzin eens een leuke actie zoals vele bedrijven al doen op Twitter of op Facebook.

 

 

 

Let op met acties op Facebook. Lees de regels eens door en maak hiervoor een aparte app aan. Veel van die leuke acties zoals hierboven genoemd mogen namelijk helemaal niet. Het zou zonde zijn wannneer je na alle moeite voor de likes helemaal opnieuw moet beginnen.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Hi allen!

 

Leuke discussie.

Ik denk dat de nr. 1 reden dat mensen jou zouden willen volgen op Sociale Media,

de waarde/ervaring is die jij biedt.

 

Waarom zouden ze nou net jouw profiel gaan volgen als ze ook 100 anderen zouden volgen?

De belangrijkste reden is: ze halen er iets uit.

Dit hoeft niet alleen voordeel te zijn (d.m.v. korting/acties etc.), maar ze halen er ook plezier uit!

 

Zie bijvoorbeeld de Facebookpagina van Heineken, een geweldig voorbeeld.

Ik zou ook Amstel, of Hertog Jan kunnen volgen, maar Heineken posts elke week 3 a 4 posts die

slim/gevat/grappig zijn en allemaal een knipoog geven naar Heineken.

Leuk om te lezen!

 

Denk in die richting, hoe kan ik mensen zó vermaken,

zó een band met ze op bouwen om ze enthousiast te maken dat ze willen blijven?

 

PS: Volgers kan iedereen tegenwoordig kopen, maar worden ook spoedig verboden door Facebook.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.