• 0

Investeerders bij een eenmanszaak

Beste ondernemers,

 

Ik wil zelf een eenmanszaak oprichten, hier heb ik echter een investering voor nodig. Ik heb op een ander topic in dit forum al uitgebreid uitleg gegeven over de onderneming zelf, maar ik loop nu tegen een ander probleem aan.

 

Ik ben 16 en ik kan zelf geen eigen vermogen inbrengen. Ik kan met business angels in zee gaan, maar die zullen altijd een BV vereisen om een aandeel te kunnen krijgen (althans; dat heb ik ervan begrepen). Nu is mijn probleem: als ik een BV opricht en aandelen uit handen ga geven, dan komt dat waarschijnlijk uit op zo'n 90% aandelen van anderen. Dan is het dus feitelijk mijn bedrijf niet meer. Voor zover ik heb begrepen is het niet mogelijk met private investors te gaan overleggen als je een eenmanszaak wilt opzetten. Klopt dat? Hetzelfde probleem zorgt ervoor dat ik niet naar crowdfunding websites stap.

 

De begroting staat enigszins op losse schroeven (onder andere door toedoen van adviezen op een ander topic hier), maar ik kan uitgaan van zo'n 40 k om het eerste jaar door te komen. (Ik heb wel hele genuanceerde begrotingen, maar die zijn dus niet meer zeker).

 

Weten jullie iets af van dergelijke constructies en hoe je zoiets het best aan kunt pakken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe zou iemand hier misbruik van kunnen maken?

 

Geachte heer Korthals Altes,

 

Ik heb uw bericht gelezen op het forum van Higherlevel en de manier waarop u het verwoordt spreek mij zeer aan.

Ik vertegenwoordig een aantal reisorganisaties en ben mij onder andere online aan het orienteren waarbij ik mij zeer aangesproken voel door uw berichten. Etc...

 

Zou u verduidelijking kunnen geven over de link tussen het voorstel en uw quote? En zou u indien het voorstel nog staat mij via een persoonlijk bericht kunnen contacteren?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het was een simpel voorbeeld van wat kan gebeuren. Als je denkt een gouden idee in handen te hebben, let dan op dat je het niet te makkelijk weggeeft en zelf met lege handen achterblijft.

 

Je naam i.c.m. je berichtgeving hier maakt je eenvoudig vindbaar en benaderbaar. Dat geeft allemaal niets, maar houdt er altijd rekening mee dat iemand je kan benaderen met een mooi verhaal en ge-/misbruik maakt van je wens om het concept daadwerkelijk tot leven te brengen.

 

Lees deze eens van Ties

 

Ik had niet op je pm gereageerd omdat ik in de veronderstelling was dat je wel doorhad dat het een voorbeeld was en het op een ludieke manier meespeelde. Was je reactie serieus, lees dan bovenstaande nog eens door. De tekst in dat groene vlakje bij mijn vorige reactie kun je als mogelijk gevolg zien.

Link naar reactie
  • 1

Maurits,

 

Naar aanleiding van deze ‘instinker’ ga ik je nu iets meegeven. Het is goed bedoeld, maar klinkt misschien hard in jouw oren (“welkom in de zakenwereld van de volwassenen”):

 

Toevallig ken ik heel lang en heel goed de oprichter en eigenaar van een van de grote touroperators. Wij zijn samen ‘opgegroeid’ (volwassen geworden, zeg maar).

 

Ik acht de kans nihil dat een van zijn bedrijven (of een van zijn concurrenten) jou op deze wijze zal benaderen, alleen maar omdat je meent dat je een goed idee hebt.

Zij hebben zelf een visie op de vakantiemarkt en waar wel/niet behoefte aan is.

 

Bijna iedereen heeft ideeën. Dat op zich is weinig waard. Als je het vermogen en contacten hebt om het uit te voeren, dan pas heeft het waarde.

 

Maar de vakantie business gaat op zich heel goed samen met internet, dus er is genoeg voor je om te doen. Stap voor stap.

Begin maar met een niche. Kijk of het aanslaat. Houd het betaalbaar. Laat zien wat je kan. Probeer gebruikers en aanbieders te interesseren voor jouw dienst (niet alleen voor je geheimzinnige idee).

 

Veel succes,

Peter

 

Link naar reactie
  • 0
Ik had niet op je pm gereageerd omdat ik in de veronderstelling was dat je wel doorhad dat het een voorbeeld was en het op een ludieke manier meespeelde.

 

Ik had inderdaad zeer mijn twijfels, alleen het klonk zo mooi dat ik het graag wilde geloven. Ik nam het zekere toch maar voor het onzekere. ;)

Mijn vader heeft me voor exact dat gewaarschuwd. Kijk uit dat je niet wordt uitgenodigd om vervolgens je hele plan uit te leggen aan een 'dief'.

 

Ik acht de kans nihil dat een van zijn bedrijven (of een van zijn concurrenten) jou op deze wijze zal benaderen, alleen maar omdat je meent dat je een goed idee hebt.

Zij hebben zelf een visie op de vakantiemarkt en waar wel/niet behoefte aan is.

 

Dat ik verwachtte ik ook niet, maar als het gebeurd (wat dus even zo leek) sla ik dat natuurlijk niet af.

 

Ik heb met verschillende mensen gepraat en ik ga eerst wat meer adviesgesprekken houden. Ik ga even een afspraak maken bij de KvK en bij de bank.

 

Ook ben ik bezig met het contact leggen met een van de grote bedrijven onder de vliegvergelijkers (zoals skyscanner). Ik ga kijken of ik mij in eerste instantie onder hun kan scharen. Dat vergroot mijn kansen aanzienlijk!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je eigenlijk nog niet gehoord over de koppeling van je website met de websites van de bedrijven waarmee je wil samenwerken. Als jouw idee gaat werken, zal er toch een naadloze integratie moeten gerealiseerd moeten worden, lijkt me.

 

Dat is niet alleen technisch complex, en dus duur, maar vereist ook dat die bedrijven - enigszins - open kaart moeten spelen over de opbouw van hun eigen systemen.

 

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit gebeurd via bestaande systemen. Eigenlijk alle touroperators en vliegmaatschappijen krijgen constant aanvragen voor affiliate-samenwerking. Zij hebben dan ook allemaal een up-to-date database die voor dit soort dingen gebruikt kan worden. Sommige grote spelers hebben misschien hun eigen systeem, waar andere bij speciale bedrijven aangemeld zijn (zoals Daisycon). Dit kan op deze manier juist vrij simpel gekoppeld worden.

 

Dus dat is het probleem niet.

 

Het grootste probleem hierbij is als ik een overzichtelijk resultaat wil weergeven, alle reizen in principe dezelfde informatie moeten leveren. Het komt natuurlijk van verschillende bedrijven, dus het zou een klus kunnen worden om dat netjes weg te werken. (Op zo'n manier dat het niet op valt, want data bijschrijven kan natuurlijk niet in dit geval)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.