• 0

Onze informatieve software website

Omschrijving van je concept:

Een informatieve website waarop klanten meer informatie over onze software kunnen lezen en getriggerd worden om de demo aan te vragen. We hebben de afgelopen tijd gewerkt aan de vormgeving en de tekst.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij werken met een website designer die alles in orde maakt en die door ons gestuurd word qua vormgeving.

Teksten zelf geschreven en foto’s/iconen gemaakt.

Video laten inspreken door een bekende stemacteur.(Hoog tell sell gehalte)

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het feit dat we wel veel bezoekers kregen maar weinig demo of contact aanvragen en dus minder leads.

Dus de uitdaging was meer demo aanvragen krijgen.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het ziet er wat meer flashy uit dan onze concurrenten?

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Over het design en vooral het gevoel dat het brengt bij de topic readers. Vinden jullie dat er genoeg informatie op staat en is deze concreet genoeg om het gevoel op te brengen om de demo aan te vragen?

 

Deze website is vooral informatief bedoeld want de meeste van onze klanten komen via via bij ons binnen of ontmoeten wij op feesten en borrels. Toch zou ik graag wat feedback over de website willen krijgen want ik verschil nogal eens van mening met mijn collega zoals bijvoorbeeld het niet vertonen van exacte prijzen(Mijn inziens wel belangrijk, zijn inziens niet.)

 

De website link staat in de handtekening. BookYou informatieve website.

 

 

Consultant voor Riflex

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mooie strakke site!

 

Als je wil dat mensen meer demo's aanvragen.

 

Knoptekst veranderen: ontvang de demo ipv vraag de demo aan.

 

Vervolgens het aantal invulvelden verminderen. 3 is genoeg.

Naam

keuze tussen artiest of agency

e-mailadres

 

Nog beter:

 

maak een knop: "bekijk de demo"

 

vervolgens een scherm met de 3 invulvelden waarbij je aangeeft direct een offerte te sturen. en dan afsluiten met "start demo".

Link naar reactie
  • 0

site ziet er op eerste gezicht netjes uit.

Maar aanvraag van demo moet veel prominenter in beeld en inderdaad andere tekst:

 

Start nu de GRATIS demo -> en dan zo min mogelijk invul velden

 

Bekijk de Demo -> en dan zo min mogelijk invul velden

 

Zet het in elkgeval duidelijker op de site en niet enkel bovenaan maar ook nog eens onderaan de pagina.

 

Onderaan de pagina hebben hebben ze de info namelijk net gelezen en zijn ze (als het goed is) klaar voor de demo, dan moet je niet nog eens laten zoeken maar moet de knop voor de demo een soort van logisch vervolg zijn die direct na het lezen van de info komt (plaats dus gerust zowel bovenaan als onderaan de pagina).

 

Onderaan de pagina kan ook zoiets zijn als: ga verder naar de demo...

 

Edit... ik zie dat een aantal zaken door mij niet goed bekeken waren en dat onderaan al een link naar demo staat.

 

Wel zou ik nog even oppassen met de links onderaan de pagina die vrijwel wegvallen tegen de achtergrond. voor bezoekers erg onduidelijk en voor google ook een risico, die is niet dol op links die bijna wegvallen tegen de achtergrondkleur.

Link naar reactie
  • 0

Het eerste wat mij opvalt is het onderschrift onder je logo, dat niet te lezen is. Ik weet niet hoe je doelgroep dat ervaart, maar mij stoort het.

 

Je eerste belofte klinkt te mooi om waar te zijn. Je belooft minimaal een verdubbeling van mijn omzet, maar de onderbouwing daarvan kom ik vervolgens nergens tegen. Wel een gebruiker die aangeeft dat zijn omzet 20% is gestegen, maar dat is dus bij lange na nog geen verdubbeling. Dan zet ik eerlijk gezegd ook mijn vraagtekens bij al die andere beloftes.

 

Na wat verder rondgekeken te hebben vraag ik me af waarom ik een demo zou aanvragen. Onder "gebruikservaringen" kan ik immers al een aantal werkende sites zien. Wat voegt de demo daaraan toe? Kun je in Google Analytics zien of je bezoekers een aantal van die voorbeeldsites bezoeken?

 

Je hebt het over "online boeken", dus dan verwacht ik op de voorbeeldsites dat ik in elk geval de beschikbaarheid van een artiest kan zien. Maar ik kan alleen een formulier invullen en verzenden. Mijn interpretatie van "online boeken" is duidelijk anders.

 

Zou het dus kunnen zijn dat je bezoekers niet vinden wat ze zoeken en daarom afhaken?

Link naar reactie
  • 0

Misschien heb je het nieuws gemist, maar Google gaat overgeoptimaliseerde websites aanpakken. Met name de links in de footer vormen een risico omdat die pagina's vooral zijn geschreven met het oog om op bepaalde zoekwoorden goed te scoren. In 2002 werkte deze tactiek prima, anno 2012 zal het je ranking nadelig gaan beïnvloeden. Je kunt alle pagina's opnemen in de sitemap zodat ze door Google worden gevonden.

 

De site ziet er verder strak uit. Mijn complimenten. Veel succes toegewenst!

Link naar reactie
  • 0

Afgezien van de overduidelijke inhoud van de footer, vind ik hem qua stijl afsteken bij de rest van je (erg nette) website. Je zou daar misschien ook iets kunnen doen met die dansende mensen die je ook in je footer hebt. Nu lijkt het alsof die footer niet belangrijk is.

 

Verder raad ik je aan je knoppen (demo, teaser) te vergroten, en naar de linkerkant te verplaatsen. Rechts van de knoppen plaats je dan je tekst. Nu vallen ze compleet weg tegen de drie knoppen in het midden, en staan ze op een plek waar de meeste bezoekers als laatst kijken.

Link naar reactie
  • 0

Misschien heb je het nieuws gemist, maar Google gaat overgeoptimaliseerde websites aanpakken. Met name de links in de footer vormen een risico omdat die pagina's vooral zijn geschreven met het oog om op bepaalde zoekwoorden goed te scoren. In 2002 werkte deze tactiek prima, anno 2012 zal het je ranking nadelig gaan beïnvloeden. Je kunt alle pagina's opnemen in de sitemap zodat ze door Google worden gevonden.

 

De site ziet er verder strak uit. Mijn complimenten. Veel succes toegewenst!

 

Dus eigenlijk heeft de footer vrij weinig zin behalve dan dat het informatief voor de bezoeker kan zijn?

Ga dit na overleg met mijn collaga wel aanpassen denk ik, ik vond het namelijk al lelijk staan, misschien zoals hierboven genoemd ga ik de afbeelding van de header ook wel in de footer zetten, of een dergelijke illustratie.

 

In elk geval bedankt voor alle tips! Vooral over de demo aanvraag functie en knop! Denk dat ik het iets anders ga doen en inderdaad de knop maar linksboven zetten!

 

Hartstikke bedankt allemaal! Fijn om even een mening van de ervaren ondernemer te horen!

Consultant voor Riflex

Link naar reactie
  • 0

Niet echt een goede site. En dat zeg ik niet. Dat blijkt wel uit je bezoekers hun gedrag:

 

"weinig demo of contact aanvragen en dus minder leads". Jouw woorden dus.

 

Laten we even kort enkel de homepage eens bekijken...

 

Het begint al met die tagline, die een redelijk hol geluid maakt:

 

"BookYou is de eerste online boekingsapplicatie met marketingtools voor ambitieuze artiesten en agency’s."

 

Om zeker te zijn, heb ik die zin nog eens een tik verkocht en ja hoor, hij klinkt hol.

 

Wat interesseert mij dat jij de eerste bent?

Je andere, nu ja USP dan maar, leert ons dat je marketingtools hebt? So?

En wat is dat 'marketingtools', wat bedoel je daar nu concreet mee?

 

De belofte maakt niemand dus lekker.

 

Op een klein scherm stopt de fold een beetje onder die drie knoppen. Die zien er niet 'knopperig' genoeg uit, het zou ook decoratie kunnen zijn. Gevolg is, dat ze er minder op zullen klikken. Dan heb je wel meer met decoratie.

 

Je hebt een call to action, 2 zelfs. Dat is er meestal één te veel. Keuzestress, nooit van gehoord misschien?

 

Een rode call to action is meestal goed, maar niet op een zwarte achtergrond.

 

Die teaser of video dan. Die heeft geen toegevoegde waarde. Die zal wel leuk zijn, maar die voegt niks toe. Met video doe je dingen die je niet met tekst kunt. Alles wat je in die video doet, kan je ook met tekst.

 

Tekst kan je scannen, bij tekst kunnen mensen dingen overslaan, ze kunnen eruit pikken wat ze willen. Dat kan met video allemaal niet. Je dwingt ze om hem uit zien, zit er te veel bagger tussen (en die zit er tussen), dan kijken ze die niet uit en verlaten de website.

 

Die video voelt ook aan alsof hij een half uur duurt.

 

Ok, dan zakken we een beetje en eindelijk kunnen we lezen wat jij doet.

 

Maar weer die holle slecht geschreven teksten, zonder bullets en met jargon. Dingen zoals "verbluffende cloud applicatie", "handige features", "web-based software", "cloud software", ...

 

Voor wie was die site nu weer? Nerds en geeks?

Of toch maar artiesten? Die laatste begrijpen niet wat er staat en als dat wel zo was, dan zal het hun worst wezen.

Gebruik eens een taal die je doelgroep gebruikt.

 

Ok, we zakken nog een beetje. Dan zien we dat er veel schermruimte wordt ingenomen om 3 dingen te communiceren;

 

* Referenties ('gebruikerservaringen' is usability nerd talk)

* Prijzen (Account deals is minder goed)

* Nieuws

 

Je kan dat dus met 3 linkjes OOK communiceren. Nieuws daar mag je trouwens mee stoppen. Minder dan 1% van je bezoekers heeft daar belangstelling voor. Het is blubber, bagger en prut. Het zit het verkopen in de weg. Ik weet dat, want ik heb dat al honderden keren laten weghalen. Nu jij nog.

 

Nog een beetje zakken dan...

 

Dan krijgen we een onleesbare footer te zien die volgestopt zit met sleutelwoorden. Jongens... dit zijn SEO technieken uit de middeleeuwen.

 

Vandaag maak je websites die bruikbaar zijn voor mensen, niet voor zoekmachines.

Zoekmachines boeken niets, mensen wel. Tenzij je een slechte website hebt. En boeken veel mensen iets?

 

Succes!

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Je vraag klopt niet helemaal meer, want het gaat hier om Bookyou?

 

Lekker amerikaanse stijl website. Gebruik ons om geld te verdienen!! Meer, meer en nog meer! :)

Dus dat is goed.

 

Opmerkingen:

- Bovenkant (met poppetjes) vind ik niet passen bij de rest

- vervolgpagina's goed, maar niet super gebruiksvriendelijk

- huisje in de bovenbalk is niet in stijl van de website

- waarom geen hoofdmenu op de voorpagina?

 

Misschien kun je hier iets mee.

Wil je ook kijken naar onze vraag op het forum? ;D ;D

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=42412;start=0#msg399122

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.