• 0

Klanten werven webdesign bureau

Hallo allemaal,

 

Ik lees al een behoorlijke tijd mee op dit forum, en heb al behoorlijk wat goede (fiscale) tips opgedaan voor mijn onderneming. Ik heb sinds December vorig jaar een webdesign bureau (VOF) samen met mijn zakenpartner. Wij hebben al behoorlijk wat ervaring met het ontwerpen en bouwen van maatwerk websites/webshops, aangezien we dit ook nog (tijdelijk) in (parttime) loondienst doen bij een werkgever. Wij zijn dus geen beginners en leveren hoge kwaliteit webshops en websites die we geheel zelf ontwerpen en bouwen. Geheel met een unieke uitstraling, en daar onderscheiden we ons ook in vergeleken met andere webdesigners.

 

We hebben zelf al een leuk pakket samengesteld voor andere (beginnende) ondernemers en kunnen een totaalpakket aanbieden voor een website/webshop/huisstijl. Qua prijs zitten we in het midden van de webdesign markt. We hebben voordat we zijn begonnen, onderzoek gedaan naar wat andere (maatwerk) webdesign bureau's (zowel grote als kleinere bureau's) vragen voor deze diensten, en zitten daar in de meeste gevallen zelfs onder.

 

Sinds onze start vorig jaar, hebben we al wat leuke opdrachten gedaan, en hebben inmiddels de noodzakelijke opstart kosten voldaan, zodat we ons nu kunnen gaan richten op winst maken.

 

Het probleem waar we mee zitten is het werven van klanten. Er is natuurlijk mega veel concurrentie en tegen de grote partijen die al lang actief zijn in deze branch valt moeilijk tegen op te boksen. We hebben inmiddels een product/dienstverlening waar we geheel achter staan, maar nu moeten we deze nog aan de man brengen. Alle opdrachten die we nu hebben gedaan zijn gegaan via mond op mond reclame, en via kenissen die wisten dat we bezig zijn met webdesign. Deze mond op mond reclame molen is nog erg traag, en zal ook zeker nog een behoorlijke tijd nodig hebben voordat we daar wat meer opdrachten uit halen.

 

Voor het binnen halen van nieuwe orders komt natuurlijk een stukje marketing bij kijken, en daar hebben wij nog niet zo veel kaas van gegeten. We hebben ons wel behoorlijk verdiept via het internet in allerlei mogelijkheden, en hebben ook al de nodige acties gedaan :

 

- Adverteren via Google Adwords : zeer hoge kosten (veel concurrentie), en levert ons hooguit een enkele opdracht per maand op. Wel meerdere offerte aanvragen gehad, maar op de prijs haken ze meestal af.

- SEO expert ingeschakeld om onze eigen site aan te passen qua teksten, om zo hoger te komen in Google, inclusief wat linkbuilding op diverse websites. Op enkele woorden staan we nu wel op de eerste pagina, maar daar wordt te weinig op gezocht. Gemiddeld aantal unieke bezoekers per dag is hierdoor wel gestegen van 0-3 naar 5-15.

- Advertentie in de KVK magazine : Nog duurder dan Adwords, en geen respons / stijging in bezoekers. Hebben met 2 advertenties slechts 1 offerte aanvraag gehad.

- Flyers (1000 stuks) achter gelaten in diverse winkels (heeft ons 1 opdracht opgeleverd)

- Directe mailing gedaan (inclusief flyer) naar beginnende ondernemers, enkele respons, maar haakten af op de prijs (terwijl die helemaal niet zo hoog is).

 

Bovenstaande heeft ons dus wel wat opdrachtjes opgeleverd, maar lang niet voldoende om van te kunnen leven. We hebben momenteel 1 a 2 opdrachten per maand, maar investeren een deel van deze inkomsten weer in marketing (zie hierboven). We hebben minimaal 2 website, en 2 webshop opdrachten per maand nodig om rond te komen, en kunnen maximaal 4 websites, en 4 webshops verwerken per maand (in dit geval hebben we nog een aantal freelancers achter de hand waar we mee kunnen samenwerken).

 

Nu is de grote vraag, hoe werven we klanten om deze 4 tot 8 opdrachten per maand te kunnen doen ? Iemand tips of advies ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

En maak af en toe es iets heel bijzonders voor niks. Gewoon om naam te maken. Steek daar je tijd en geld maar in.

 

 

 

Dat zijn tips waar wij ook maar is naar moeten vragen bij een designer ;)

 

En dan samen een thuiswinkelaward winnen :)

 

 

 

 

Is het een rare gedachte om op zoek te gaan naar de wat grotere bedrijven die een verouderde website hebben. Die dan in een conceptontwerp gooien met plan de campagne erbij en dan naar de potentiele klant toestappen?

 

Make him an offer he can't refuse...

 

Danny

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik lees al een behoorlijke tijd mee op dit forum, en heb al behoorlijk wat goede (fiscale) tips opgedaan voor mijn onderneming. Ik heb sinds December vorig jaar een webdesign bureau (VOF) samen met mijn zakenpartner. Wij hebben al behoorlijk wat ervaring met het ontwerpen en bouwen van maatwerk websites/webshops, aangezien we dit ook nog (tijdelijk) in (parttime) loondienst doen bij een werkgever. Wij zijn dus geen beginners en leveren hoge kwaliteit webshops en websites die we geheel zelf ontwerpen en bouwen. Geheel met een unieke uitstraling, en daar onderscheiden we ons ook in vergeleken met andere webdesigners.

 

We hebben zelf al een leuk pakket samengesteld voor andere (beginnende) ondernemers en kunnen een totaalpakket aanbieden voor een website/webshop/huisstijl. Qua prijs zitten we in het midden van de webdesign markt. We hebben voordat we zijn begonnen, onderzoek gedaan naar wat andere (maatwerk) webdesign bureau's (zowel grote als kleinere bureau's) vragen voor deze diensten, en zitten daar in de meeste gevallen zelfs onder.

 

Sinds onze start vorig jaar, hebben we al wat leuke opdrachten gedaan, en hebben inmiddels de noodzakelijke opstart kosten voldaan, zodat we ons nu kunnen gaan richten op winst maken.

 

Het probleem waar we mee zitten is het werven van klanten. Er is natuurlijk mega veel concurrentie en tegen de grote partijen die al lang actief zijn in deze branch valt moeilijk tegen op te boksen. We hebben inmiddels een product/dienstverlening waar we geheel achter staan, maar nu moeten we deze nog aan de man brengen. Alle opdrachten die we nu hebben gedaan zijn gegaan via mond op mond reclame, en via kenissen die wisten dat we bezig zijn met webdesign. Deze mond op mond reclame molen is nog erg traag, en zal ook zeker nog een behoorlijke tijd nodig hebben voordat we daar wat meer opdrachten uit halen.

 

 

 

Nu is de grote vraag, hoe werven we klanten om deze 4 tot 8 opdrachten per maand te kunnen doen ? Iemand tips of advies ?

Het zijn slechte tijden en de comcurrentie is moordend. Kortom, je moet de boer op. Gewoon, de hoorn van de telefoon oppakken en potentiële klanten gaan bellen. Gezien het feit dat je een webdesigner bent, neem ik aan dat je een prachtige website met een paar referentie-opdrachtgevers hebt. Als de berg niet naar Mohammed komt, moet Mohammed naar de berg. Laat de mensen maar weten dat je er bent. Trek van de week eens 2 uur uit voor koude acquisitie en breng het enthousiasme wat je hier vertoond over op andere bedrijven. Als je tips wilt of je loopt tegen zaken aan mbt acquisitie, mag je altijd hier je vraag stellen. Of je stuurt me even een PM. Succes! :)
Link naar reactie
  • 0

@ L.A. & HeraFin : ik heb nog even zitten nadenken over jullie optie om de kosten van eventuele reclame af te trekken van de prijs, maar ik zie nog steeds niet in hoe dat meer klanten/opdrachten kan opleveren.

 

Stel we bieden een website aan voor 1000 euro. Adwords kost ons 500 euro per maand om deze opdracht binnen te halen. Als we dan de prijs zouden verlagen naar 500, of zelfs 50 euro, en geen reclame zouden gaan maken, dan krijgen we toch ook geen nieuwe offerte aanvragen ? Geen reclame = geen nieuwe opdrachten. Of zie ik dat verkeerd ?

 

Of jij adwords moet behouden of niet, daar kan ik hier geen oordeel over vellen. Ik zelf hou voor mijn klanten zoveel mogelijk projectmatig de kosten en opbrengsten bij. In jouw geval heb je een aantal advertenties gezet, waar 1 opdracht uit is gekomen. Als je de kosten van die advertentie verminderd van de omzet van die opdracht, dan hou je (hoop ik) een resultaat over. Als je nu een prijs stelt wat tussen dit resultaat zit en tussen de omzet, dan heb je hopelijk minder afvallers.

 

Aan de hand van ervaring lijkt me het best mogelijk om op basis van enkele variabelen een vaste prijs af te spreken voor bepaalde opdrachten. Dat is wat ik ook doe.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

 

Is het een rare gedachte om op zoek te gaan naar de wat grotere bedrijven die een verouderde website hebben. Die dan in een conceptontwerp gooien met plan de campagne erbij en dan naar de potentiele klant toestappen?

 

Make him an offer he can't refuse...

 

Danny

Hier hebben we aan zitten denken, maar wij vinden eigenljik dat het een vorm van "afkraken" is. Wij vinden de site niet mooi en/of er verouderd uit zien, maar misschien is de eigenaar er wel heel blij mee.

 

Het zijn slechte tijden en de comcurrentie is moordend. Kortom, je moet de boer op. Gewoon, de hoorn van de telefoon oppakken en potentiële klanten gaan bellen. Gezien het feit dat je een webdesigner bent, neem ik aan dat je een prachtige website met een paar referentie-opdrachtgevers hebt. Als de berg niet naar Mohammed komt, moet Mohammed naar de berg. Laat de mensen maar weten dat je er bent. Trek van de week eens 2 uur uit voor koude acquisitie en breng het enthousiasme wat je hier vertoond over op andere bedrijven. Als je tips wilt of je loopt tegen zaken aan mbt acquisitie, mag je altijd hier je vraag stellen. Of je stuurt me even een PM. Succes! :)

 

Bedankt voor je reactie, het bellen van potentiële klanten is inderdaad een goede, wij hebben dit al gedaan door rechtstreeks een flyer te sturen naar beginnende ondernemers, maar bellen is wellicht een betere optie. Wij moeten ons daar maar eens in verdiepen, zullen vast wel regels aan verbonden zijn (zoals het belmenietregister?).

 

Of jij adwords moet behouden of niet, daar kan ik hier geen oordeel over vellen. Ik zelf hou voor mijn klanten zoveel mogelijk projectmatig de kosten en opbrengsten bij. In jouw geval heb je een aantal advertenties gezet, waar 1 opdracht uit is gekomen. Als je de kosten van die advertentie verminderd van de omzet van die opdracht, dan hou je (hoop ik) een resultaat over. Als je nu een prijs stelt wat tussen dit resultaat zit en tussen de omzet, dan heb je hopelijk minder afvallers.

 

Aan de hand van ervaring lijkt me het best mogelijk om op basis van enkele variabelen een vaste prijs af te spreken voor bepaalde opdrachten. Dat is wat ik ook doe.

 

Ok bedankt voor je uitleg, ik snap nu de insteek. ;) Denk dat we hier wel wat mee kunnen doen.

 

Wat is jullie gemiddelde prijs voor een conversie bij AdWords? Misschien moet je de campagne beter targeten / Optimaliseren?

 

Hier even een overzicht van onze adwords campagne van Maart. Deze heeft ons 1 opdracht opgeleverd voor een webshop van 7400,- euro, en daarbij nog 2 offerte aanvragen die niet zijn doorgegaan. Als we daar de kosten van deze campagne vanaf halen houden we 6839,42 euro over aan inkomsten. Nu hebben we in Maart dus een meevaller gehad, maar dat is lang niet elke maand het geval. De andere maand hadden we bijvoorbeeld 2 websites van +/- 1250,- met een soortgelijke adwords campagne. Dus de inkomsten verschillen behoorlijk.

 

Aantal klikken : 268

Vertoningen : 15.454

CTR : 1,73%

CPC : € 2,09

Kosten : € 560,58

Gemiddelde positie : 2,4

Vert. aandeel : 52,52%

Verloren vert. aandeel (budget) : 28,30%

Verloren vert. aandeel (positie) : 19,18%

 

Bovenstaande campagne is overigens in samenwerking gedaan met een Google medewerker die ons begeleid heeft bij het opzetten van de campagne.

 

De CPC is gewoon ontzettend hoog, en voor bepaalde zoekwoorden zit je zelfs tegen de 4 euro aan per klik. Wellicht dat de campagne wel geoptimaliseerd zou kunnen worden. We hebben voor volgende maand een nieuwe campagne gemaakt, met andere zoekwoorden, en daar hebben we met een aantal zoekwoorden een kw score van 10/10, terwijl we met de huidige campagne op maximaal 6/10 zitten. We zijn erg benieuwd naar de resultaten van deze campagne.

Link naar reactie
  • 0

Al eens wat aan specialisatie gedaan?

Er zijn zo verschrikkelijk veel webdesigners, dat er altijd wel iemand te vinden valt voor een project die daar gespecialiseerd in is. Of richt je juist meer geografisch, dus enkel in een straal van 5km om jouw kantoor heen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als je nou een banketbakker was geweest, had ik gezegd: in plaats van geld te besteden aan Adwords kan je ook koekjes uitdalen op de groentenmarkt. Als je nou geen koekjes wil uitdelen (lees gratis of goedkope website/shop bouwen die bijdraagt aan jouw naamsbekendheid) kun je wellicht kleinere webshops scannen en aanbieden te werken op basis van een deel van de extra inkomsten na verbetering. Werk daarvoor desnoods samen met een seoer. Geef die service een naam, iets in de sfeer van shopturbo en market die apart.

 

Maar maak jezelf bijzonderder. Niet goedkoper.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Het zijn slechte tijden en de comcurrentie is moordend. Kortom, je moet de boer op. Gewoon, de hoorn van de telefoon oppakken en potentiële klanten gaan bellen. Gezien het feit dat je een webdesigner bent, neem ik aan dat je een prachtige website met een paar referentie-opdrachtgevers hebt. Als de berg niet naar Mohammed komt, moet Mohammed naar de berg. Laat de mensen maar weten dat je er bent. Trek van de week eens 2 uur uit voor koude acquisitie en breng het enthousiasme wat je hier vertoond over op andere bedrijven. Als je tips wilt of je loopt tegen zaken aan mbt acquisitie, mag je altijd hier je vraag stellen. Of je stuurt me even een PM. Succes! :)

Slechte tijden? Even een wake-up call. De wereld van webdesign is booming! Het zijn de interieurbouwers van de 21e eeuw. Dus een goede webdesigner kan een mooie boterham verdienen.

 

Koude acquisitie voor een webdesigner? Koude acquisitie door een webdesigner? Dat is zo 1993 ...

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Vraag 1 Wie hebben er een webwinkel nodig?

 

Antwoord: Naast alle starters die vaak een kant en klaar pakket nemen of zelf gaan bouwen de fysieke detailhandel.

 

Nu zijn dit niet de makkelijkste ondernemers in geld uitgeven maar daar ligt nog wel heel veel potentie!

 

Vraag 2 Wat houdt die retailers dan tegen?

 

Antwoord: Naast de grote uitgave voor een webwinkel en het risico het niet terug te verdienen vooral de logistiek.

 

Geef daarom een totaal advies aan die retailers over alle bijkomende zaken.

 

Ik zou zeggen ga er eens goed voor zitten, pak een schrijfblok en ga eens goed brainstormen.

 

Succes.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Je zal gaan merken dat zodra je inderdaad je KW van 6 naar 10 krijgt, er aanzienlijk veel gaat veranderen. Ook is het zo dat je bij een KW score van 7 de gemiddelde CPC betaald. Bij een KW score van 10 zal het ongeveer 30% goedkoper worden. Wat je ook zou kunnen doen is enkel op zoekwoorden veilen waar van jullie denken de beste opdrachten binnen te krijgen. Denk dan aan daadkrachtige zoekwoorden en veil ze alleen Exact.

 

Het enige probleem wat je wel kan krijgen is dat je zoektermen zo danig weinig verkeer genereren dat daardoor de KW score omlaag gaat.

 

Wacht even af wat er gebeurd naar mate je KW score hoger wordt. Ik denk dat je daar wel veel profijt uit gaat krijgen!

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor je reactie, het bellen van potentiële klanten is inderdaad een goede, wij hebben dit al gedaan door rechtstreeks een flyer te sturen naar beginnende ondernemers, maar bellen is wellicht een betere optie. Wij moeten ons daar maar eens in verdiepen, zullen vast wel regels aan verbonden zijn (zoals het belmenietregister?).

Hoi Vwaterman.

Nee, het belmenietregister is voor particulieren. Wat ik eigenlijk wil zeggen, je moet de spreekwoordelijke boer op. Social media heeft iedereen. Advertenties in Business bladen (ik heb voor een aantal grote uitgeverijen gewerkt) leveren nauwelijks rendement op. Adwords? "daar heb je er weer zo eentje". Niets is zo effectief als een persoonlijk contact waarin je het onderscheid kunt maken! :)

Link naar reactie
  • 1

Correct me if I'm wrong, maar ik heb het gevoel dat jij je enorm richt op een Adwords campagne omdat je anders niet weet wat je moet doen. Er is een reden dat deze clicks zo duur zijn: iedereen doet het. Hoe onderscheid je je? Niet door hetzelfde te gaan doen.

 

Het voordeel van werken in een overbezette markt, is dat als je een goed verhaal hebt en een degelijk portfolio kunt laten zien, je tijdens een gesprek meestal die opdracht wel krijgt. Veel klanten hebben namelijk helemaal geen zin zich verder een weg te banen door het oerwoud van designers en ontwikkelaars, en gunnen de opdracht aan de eerste die wat goeds laat zien.

 

Ga dus de hort op. Bel mensen. Ga naar meetings. Stap bij winkels binnen. Verkoop je product, en maak je niet druk over of mensen zich 'afgekraakt' voelen. Een slechte website is een slechte website, en jij kan dat beter dus bel die mensen op.

 

EDIT: Waarom staat je portfolio niet in je profiel?...

Link naar reactie
  • 0

Al eens wat aan specialisatie gedaan?

Er zijn zo verschrikkelijk veel webdesigners, dat er altijd wel iemand te vinden valt voor een project die daar gespecialiseerd in is. Of richt je juist meer geografisch, dus enkel in een straal van 5km om jouw kantoor heen.

Wij zijn o.a. gespecialiseerd in Magento en richten ons op een straal van 50 km om ons heen. We adverteren ook alleen in deze regio qua KVK magazine eigen bedrijf, Adwords en directe mailings.

 

 

Als je nou een banketbakker was geweest, had ik gezegd: in plaats van geld te besteden aan Adwords kan je ook koekjes uitdalen op de groentenmarkt. Als je nou geen koekjes wil uitdelen (lees gratis of goedkope website/shop bouwen die bijdraagt aan jouw naamsbekendheid) kun je wellicht kleinere webshops scannen en aanbieden te werken op basis van een deel van de extra inkomsten na verbetering. Werk daarvoor desnoods samen met een seoer. Geef die service een naam, iets in de sfeer van shopturbo en market die apart.

 

Maar maak jezelf bijzonderder. Niet goedkoper.

 

Dat is wel een goed idee, alleen de uitvoering moeten we dan nog even bekijken. We hebben onlangs een soortgelijke actie gedaan bij een klant van ons. Die had een webshop bij ons afgenomen, en had voor zijn produkten ook een design nodig voor de verpakking. Deze hadden wij voor hem gratis ontworpen, met de afspraak dat hij deze ook door ons zou laten verwerken/drukken. Wij krijgen nu dus per verkocht produkt een kleine vergoeding. In het geval van een webshop wordt het wat lastiger om dit gratis te gaan doen, aangezien daar gewoon heel erg veel tijd in gaat zitten. We hebben overigens wel een samenwerkingsverband met een SEO specialist die voor onze klanten het SEO gedeelte doet dus een totaal pakket kunnen wij wel bieden. Maar we gaan er even goed over brainstormen, want het heeft wel potentieel.

 

Vraag 1 Wie hebben er een webwinkel nodig?

 

Antwoord: Naast alle starters die vaak een kant en klaar pakket nemen of zelf gaan bouwen de fysieke detailhandel.

 

Nu zijn dit niet de makkelijkste ondernemers in geld uitgeven maar daar ligt nog wel heel veel potentie!

 

Vraag 2 Wat houdt die retailers dan tegen?

 

Antwoord: Naast de grote uitgave voor een webwinkel en het risico het niet terug te verdienen vooral de logistiek.

 

Geef daarom een totaal advies aan die retailers over alle bijkomende zaken.

 

Ik zou zeggen ga er eens goed voor zitten, pak een schrijfblok en ga eens goed brainstormen.

 

Succes.

Goed plan, nemen we mee. ;D

 

Je zal gaan merken dat zodra je inderdaad je KW van 6 naar 10 krijgt, er aanzienlijk veel gaat veranderen. Ook is het zo dat je bij een KW score van 7 de gemiddelde CPC betaald. Bij een KW score van 10 zal het ongeveer 30% goedkoper worden. Wat je ook zou kunnen doen is enkel op zoekwoorden veilen waar van jullie denken de beste opdrachten binnen te krijgen. Denk dan aan daadkrachtige zoekwoorden en veil ze alleen Exact.

 

Het enige probleem wat je wel kan krijgen is dat je zoektermen zo danig weinig verkeer genereren dat daardoor de KW score omlaag gaat.

 

Wacht even af wat er gebeurd naar mate je KW score hoger wordt. Ik denk dat je daar wel veel profijt uit gaat krijgen!

 

Tnx voor de info. Eind volgende maand zullen de resultaten bekend zijn.

 

 

Hoi Vwaterman.

Nee, het belmenietregister is voor particulieren. Wat ik eigenlijk wil zeggen, je moet de spreekwoordelijke boer op. Social media heeft iedereen. Advertenties in Business bladen (ik heb voor een aantal grote uitgeverijen gewerkt) leveren nauwelijks rendement op. Adwords? "daar heb je er weer zo eentje". Niets is zo effectief als een persoonlijk contact waarin je het onderscheid kunt maken! :)

Ok bedankt voor de info van het belmenietregister, dat wisten wij nog niet. Persoonlijk contact willen wij ook het liefst en geeft ook de beste resultaten.

 

Correct me if I'm wrong, maar ik heb het gevoel dat jij je enorm richt op een Adwords campagne omdat je anders niet weet wat je moet doen. Er is een reden dat deze clicks zo duur zijn: iedereen doet het. Hoe onderscheid je je? Niet door hetzelfde te gaan doen.

 

Het voordeel van werken in een overbezette markt, is dat als je een goed verhaal hebt en een degelijk portfolio kunt laten zien, je tijdens een gesprek meestal die opdracht wel krijgt. Veel klanten hebben namelijk helemaal geen zin zich verder een weg te banen door het oerwoud van designers en ontwikkelaars, en gunnen de opdracht aan de eerste die wat goeds laat zien.

 

Ga dus de hort op. Bel mensen. Ga naar meetings. Stap bij winkels binnen. Verkoop je product, en maak je niet druk over of mensen zich 'afgekraakt' voelen. Een slechte website is een slechte website, en jij kan dat beter dus bel die mensen op.

 

EDIT: Waarom staat je portfolio niet in je profiel?...

 

Klopt inderdaad wat je zegt, geef ik je eerlijk toe. We hebben nu dus directe mail geprobeerd, flyeractie, advertentie KVK magazine en Adwords, en Adwords heeft ons tot nu toe het meeste opgeleverd. Vandaar dat wij ons daar nu ook nog sterk op richten, omdat we geen idee hebben hoe we anders deze klanten kunnen werven. Vandaar ook dit topic, waar wij nu al een aantal goede tips uit hebben gehaald en die wij ook zeker gaan proberen.

 

Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken en de tips.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat jullie ook graag persoonlijk contact willen met (potentiële) opdrachtgevers. Kom op, stap dan over die angst heen om je bezig te gaan houden met actieve acquisitie. Nee heb je, ja kun je krijgen. Posters/flyers en adwords zijn ondersteunende marketing tools. Thats it. Nu ga je afwachten tot de klanten naar jou toekomen, en die luxe hebben er in de huidige markt zeer weinigen. Het is jouw toko, en jij/jouw bedrijf zal uiteindelijk je producten aan de man moeten brengen. Vind je dat eng of kost het je moeite? Laat je dan trainen/adviseren, of besteed het voorlopig uit aan een professional die je op weg kan helpen en voor jou een netwerk opbouwt. Google maar eens, er zijn er zat die je kunnen helpen! :)

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor je reactie, het bellen van potentiële klanten is inderdaad een goede, wij hebben dit al gedaan door rechtstreeks een flyer te sturen naar beginnende ondernemers, maar bellen is wellicht een betere optie. Wij moeten ons daar maar eens in verdiepen, zullen vast wel regels aan verbonden zijn (zoals het belmenietregister?).

Hoi Vwaterman.

Nee, het belmenietregister is voor particulieren.

 

Voor het bel-me-niet register is een bredere definitie van een particulier gehanteerd. In ieder geval eenmanszaken worden ook beschermd door dit register.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat jullie ook graag persoonlijk contact willen met (potentiële) opdrachtgevers. Kom op, stap dan over die angst heen om je bezig te gaan houden met actieve acquisitie. Nee heb je, ja kun je krijgen. Posters/flyers en adwords zijn ondersteunende marketing tools. Thats it. Nu ga je afwachten tot de klanten naar jou toekomen, en die luxe hebben er in de huidige markt zeer weinigen. Het is jouw toko, en jij/jouw bedrijf zal uiteindelijk je producten aan de man moeten brengen. Vind je dat eng of kost het je moeite? Laat je dan trainen/adviseren, of besteed het voorlopig uit aan een professional die je op weg kan helpen en voor jou een netwerk opbouwt. Google maar eens, er zijn er zat die je kunnen helpen! :)

 

Met persoonlijk contact bedoel ik meer het gesprek zelf. Dus in de offerte fase zeg maar. Het persoonlijk contact is met name leuk als het ook gewenst is door de tegenpartij. Het zomaar gaan bellen naar ondernemers om ze een website aan te smeren vinden wij niet leuk om te doen. Als ik gebeld wordt met een verkooppraatje vind ik dat ook erg vervelend. Verkopers aan de deur idem dito. Veel mensen zitten daar gewoon niet op te wachten.

 

Maar bedankt voor de info wat betreft het uitbesteden, dit is precies wat wij zoeken. Wij gaan het zeker wel zelf proberen maar besteden het liever uit. Iemand die ons kan helpen met acquisitie zal echt een uitkomst zijn. Ik probeer even te googlen, maar je kan zo op de website af ook niet zien of het een goed bureau is of niet. (heb overigens gezocht op acquisitie professional en acquisitie bureau). Iemand tips of aanbevelingen van acquisitie bureau's / professionals ?

Link naar reactie
  • 0

Nee, het belmenietregister is voor particulieren.

Niet right maar wrong. ;D Kom op joh, als acquisitiespecialist moet dit toch parate kennis zijn?

 

Letterlijke tekst op de site van belmeniet:

Let op! Consumenten en bedrijven die vallen onder de wettelijke regeling, zoals maatschappen, vof's en eenmanszaken, kunnen hun telefoonnummer blokkeren door zich hier te registeren. Een B.V., een N.V. of andere rechtspersonen kunnen zich NIET laten registreren om geblokkeerd te worden voor telefoontjes.

 

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Maar bedankt voor de info wat betreft het uitbesteden, dit is precies wat wij zoeken. Wij gaan het zeker wel zelf proberen maar besteden het liever uit. Iemand die ons kan helpen met acquisitie zal echt een uitkomst zijn. Ik probeer even te googlen, maar je kan zo op de website af ook niet zien of het een goed bureau is of niet. (heb overigens gezocht op acquisitie professional en acquisitie bureau). Iemand tips of aanbevelingen van acquisitie bureau's / professionals ?

 

Is begrijp je insteek, maar er is een nadeel aan het uitbesteden van je aquisitie: je wordt er namelijk niet beter in. En dat betekend dat je op dit cruciale vlak altijd afhankelijk blijft van een ander. Wat als je bureau er mee stopt? Failliet gaat? Of gewoon geen leads meer binnen brengt?

 

Ik zeg niet dat het per definitie een slecht idee is, daarvoor heb ik te weinig ervaring met het uitbesteden van aquisitie. Maar het is wel iets om over na te denken.

 

Ga je wel eens naar beurzen en meetings binnen je vakgebied?

Link naar reactie
  • 0

Nee, het belmenietregister is voor particulieren.

Niet right maar wrong. ;D Kom op joh, als acquisitiespecialist moet dit toch parate kennis zijn?

 

Letterlijke tekst op de site van belmeniet:

Let op! Consumenten en bedrijven die vallen onder de wettelijke regeling, zoals maatschappen, vof's en eenmanszaken, kunnen hun telefoonnummer blokkeren door zich hier te registeren. Een B.V., een N.V. of andere rechtspersonen kunnen zich NIET laten registreren om geblokkeerd te worden voor telefoontjes.

 

 

Ha ha, weer wat geleerd. In mijn loopbaan als accountmanager trouwens nog nooit problemen gehad met eenpitters. Sterker: dat vind ik meestal de leukste ondernemers. Direct, kritisch, boter bij de vis. Je moet je echt waar maken voor zo"n ondernemer, aangezien hij iedere euro maar een keer uit kan geven. En reken er dan ook maar op dat hij iedere euro zeer nauwlettend zal volgen. Als je je eenmaal hebt bewezen, kun je met zulke ondernemers een zeer goede band opbouwen, en als leverancier meegroeien met het bedrijf als "preferred suppliërer". De VoF/eenpitter van vandaag, is de Key-account van morgen. ;)
Link naar reactie
  • 1

Kom in actie. Stap de deur uit, iedere dag of zeker een paar keer per week zijn er netwerkbijeenkomsten. Bezoek ze, en doe dit regelmatig en gedurende lange tijd. Mensen moeten je leren kennen en VOORAL leren vertrouwen. Als je vertrouwen hebt, maakt de prijs niet veel uit.

Scherm niet met uurprijzen, leg projecten neer. Is het te duur? Schrappen in de functionaliteit. Of geef 10% bij 100% vooruitbetaling. Maar that's it.

Wees zuining op bestaande klanten. Vraag of zij in hun netwerk een goed woordje voor je wilen doen.

Kom ALTIJD je afspraken na en kom overal OP TIJD.

 

Als je je lokaal begeeft (doe ik ook), heb je snel het ons kent ons gevoel te pakken. Dat is waanzinnig makkelijk, maar is ook uiterst kwetsbaar, een scheve schaats en je hele netwerk weet het in no time.

 

Maar kom in actie, stap in de auto/op de fiets en ga netwerken. BNI, lokale ondernemerclubs, regionale ondernemerclubs, golfclubs, voetbalveld van je zoonje, zwemles van dochter, de kerk, kaartvereniging...

 

Loop niet te koop met 'part time', dit schrikt veel bedrijven toch af. Want dan ben je niet 'altijd' bereikbaar. Kun je daarom omheen lullen, laat dat niet na.

 

De opdrachten die je mag doen, doe die vreselijk goed. Bij een 2000 euro site, besteed er 3000 aan (als je nog niet omkomt in het werk).

 

Klant is koning, geef 'm dat gevoel. Dan ga je opvallen in positieve zin.

 

Het werkt. Echt.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je als startende onderneming dit echt op eigen kracht zou moeten doen. Als je niet in staat bent om meer dan twee opdrachten per maand binnen te halen dan is je basis nog niet goed. Het klinkt misschien niet zo opbeurend, maar als je niet in staat bent om passende en voldoende klanten binnen te halen en ook niet in staat bent om je aanpak bij te sturen, moet je dan niet gewoon in loondienst blijven werken? Wat is het dan wat je precies aanspreekt in het ondernemer zijn? Wat doen jullie beter of succesvoller dan je werkgever nu doet?

 

Wij zijn nog geen half jaar bezig, en we hebben al behoorlijk wat kleinere opdrachten voor vormgeving en daarbij 1 a 2 opdrachten voor webdesign per maand, dus het gaat wel goed alleen willen we meer webdesign opdrachten binnenhalen. Dus ik snap niet waarom wij dan beter in loondienst zouden moeten blijven ? Niet elke onderneming is gelijk succesvol vanaf het begin, dat moet groeien.

Dat moet groeien inderdaad, maar als je in deze fase al naar het uitbesteden van aquisitie kijkt dan groeit er helemaal niets. Binnehalen van werk is een essentiële vaardigheid, als startende ondernemer zou ik dat altijd zelf willen doen/leren doen. Wanneer je uit wilt breiden kun je altijd nog kijken welke werkzaamheden je uit gaat besteden. Dat is wat ik bedoel met werken aan je basis.

 

Verder zie ik dat jullie regionaal werken. Ik zie waarom je dat zou willen en zie de voordelen ook, maar het beperkt je ook wel in deze fase. Hoeveel facetime heb je gemiddeld met klant, een keer of drie? Maakt het dan uit of je daar een uurtje voor moet rijden? Ben zelf ook startende ondernemer en zit in het midden van het land, maar rij op het moment doodleuk op en neer naar Terneuzen voor een grote opdracht.

Link naar reactie
  • 0

Op het ondernemersforum Hallo! van de KvK krijg ik veel reacties op mijn vraag m.b.t. klantenwerving.. Zij vinden het erg klantonvriendelijk om potentiële klanten te bellen met een aanbod. Terwijl dat hier juist wordt geadviseerd! Ik zou graag nog wat meningen horen.......

Link naar reactie
  • 2
Op het ondernemersforum Hallo! van de KvK krijg ik veel reacties op mijn vraag m.b.t. klantenwerving.

Je hebt op dit moment welgeteld twee (2) reacties ::). Op HL zijn we wel wat meer gewend voordat we het "veel reacties"" noemen :). Los daarvan: het gaat om de kwaliteit van de reacties, niet om de aantallen.

 

Zij vinden het erg klantonvriendelijk om potentiële klanten te bellen met een aanbod.

Meervoud is hier op dit moment nog niet aan de orde: één van je twee reacties vind het klantonvriendelijk, de ander doet het zelf ook

 

Terwijl dat hier juist wordt geadviseerd!

Onder andere, en door één lid in één post in één topic. En als je het topic goed verder hebt gelezen zie je dat er ook leden zijn die - net als op KvK Hallo - een andere mening zijn toegedaan, en er worden veel meer tips gegeven.

 

Ik zou graag nog wat meningen horen....

Mijn mening: een discussie op gang proberen te krijgen is leuk, maar verkoop a.u.b. geen onzin. En lees vooral de ruim 2000 reacties in de 145 ander topics die ik je heb doorgegeven door, alsmede ook het verzameltopic hoe kom ik aan nieuwe klanten-koude acquisitie : daar vindt je meer dan 350 reacties en tips

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.