• 0

Online boekhouden Ficsus/Acumulus

De recessie hakt er aardig in bij mij zodoende ben ik naar aanleiding van een factuur van mijn boehouding nu op zoek naar alternatieven om deze kosten te gaan drukken.

Ik heb al redelijk veel gelezen over Acumulus met alle voor en nadelen, echter kan ik niets vinden over Ficsus hier in HL. Zijn hier ervaring van bekend? En wat zijn pluspunten ten opzichte van Acumulus?

 

Alvast bedankt.

Maak niet steeds dezelfde fout............er is keus genoeg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
ben ik naar aanleiding van een factuur van mijn boekhouding nu op zoek naar alternatieven om deze kosten te gaan drukken.

 

Weet niet wat je tot nu toe voor het bedrag van die factuur kreeg maar waarschijnlijk ga je appels medt peren vergelijken. Als je tot nu toe bij een boekhouder zat die alles voor je regelt dan zal het zelf gaan doen qua tijd behoorlijk tegenvallen. En met de geadverteerde tarieven ben je er vaak nog niet want dat is vaak aalleen het invoeren (wat je dan zelf doet).

 

En heb je voldoende kennis om het zelf te doen. Vaak wordt het simpel voorgesteld maar een stukje kennis over boekhouden is toch wel aan te bevelen.

Link naar reactie
  • 0

 

Weet niet wat je tot nu toe voor het bedrag van die factuur kreeg maar waarschijnlijk ga je appels medt peren vergelijken. Als je tot nu toe bij een boekhouder zat die alles voor je regelt dan zal het zelf gaan doen qua tijd behoorlijk tegenvallen. En met de geadverteerde tarieven ben je er vaak nog niet want dat is vaak aalleen het invoeren (wat je dan zelf doet).

 

En heb je voldoende kennis om het zelf te doen. Vaak wordt het simpel voorgesteld maar een stukje kennis over boekhouden is toch wel aan te bevelen.

 

Ben ik helemaal met je eens, maarrrrrrrrrrrrrrrr mijn huidig systeem met de boehouding zit als volgt in elkaar; ik maak de factuur op met gegevens in exel die ik vervolgens naar de boekhouding stuur, en deze weer verwerkt terug krijg, uitprint en verstuur.

Alle bonnen, belasting papieren en noem maar, verzamel ik. Vervolgens verwerk ik deze in ordner waarna deze 1 keer in het kwartaal naar de boehouding gaan voor verwerking; bankmutaties gaan overigens automatisch direct naar de boekhouding.

 

Als ik naar de opmaak van mijn huidige factuur kijk, lijkt het verdacht veel op online boekhouden niets mis mee. Echter dit hele proces kan ik zelf ook door dagelijks te administreren en een keer per jaar de aangiftes te laten controleren/ uit te besteden.

 

Afgelopen week kreeg ik weer eens een factuurtje binnen van de boehouding waarbij de teller voor 2012 nu al op ruim € 1600 staat, erg duur proces en erg veel voor een eenmanszaak met een uurtje-factuurtje administratie.

Helaas heb ik in het verleden al diverse boehouders versleten; de een ging ten tijde van de euro van fl 45 naar € 65 !!, de ander heeft 2 !! jaar niet meer ingelogd om aangiftes te doen maar wel facturen sturen en weer een ander ging per jaar steeds meer uren declareren bij minder werk.

 

Helaas heb ik al veel mensen meegemaakt die de kluit hebben belazerd en mij veel schade & geld hebben gekost, mede "uit goed vertrouwen" voor het boekhoud kantoor/vakmanschap.

 

Vandaar dat ik mede gevoed door de huidige recessie wil besparen en door problemen uit het verleden volledig de vinger aan de pols wil hebben zonder iemand op zijn of haar mooie blauwe ogen te moeten vertrouwen.

Maak niet steeds dezelfde fout............er is keus genoeg

Link naar reactie
  • 0

€ 1600 voor een eenmanszaak over 2012 (en we zitten pas in mei) is behoorlijk hoog. Is de factuur die je hebt geen voorschot? Staat er op de factuur uren en uurtarief? Hoeveel inkomende en uitgaande facturen heb je ongeveer per maand.

 

Er zijn genoeg online boekhoudprogramma's maar ook als je zelf inboekt heb je vaak toch de diensten van een boekhouder of fiscalist nodig. Met alleen een laag abonnement per maand ben je er vaak nog niet.

 

En dan zijn er nog programma's waar je zelf niet hoeft te boeken maar waar je per boekingsregel een bedrag betaalt.

 

Mogelijkheden genoeg maar daardoor ook heel veel prijsverschillen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Weet niet wat je tot nu toe voor het bedrag van die factuur kreeg maar waarschijnlijk ga je appels medt peren vergelijken. Als je tot nu toe bij een boekhouder zat die alles voor je regelt dan zal het zelf gaan doen qua tijd behoorlijk tegenvallen. En met de geadverteerde tarieven ben je er vaak nog niet want dat is vaak aalleen het invoeren (wat je dan zelf doet).

 

En heb je voldoende kennis om het zelf te doen. Vaak wordt het simpel voorgesteld maar een stukje kennis over boekhouden is toch wel aan te bevelen.

Ben ik helemaal met je eens, maarrrrrrrrrrrrrrrr mijn huidig systeem met de boehouding zit als volgt in elkaar; ik maak de factuur op met gegevens in exel die ik vervolgens naar de boekhouding stuur, en deze weer verwerkt terug krijg, uitprint en verstuur.

 

 

Ik neem aan dat jouw boekhouder ook een vinger aan de pols houdt met betrekking tot openstaande debiteuren?

 

 

Alle bonnen, belasting papieren en noem maar, verzamel ik. Vervolgens verwerk ik deze in ordner waarna deze 1 keer in het kwartaal naar de boehouding gaan voor verwerking; bankmutaties gaan overigens automatisch direct naar de boekhouding.

 

 

Als ik naar de opmaak van mijn huidige factuur kijk, lijkt het verdacht veel op online boekhouden niets mis mee. Echter dit hele proces kan ik zelf ook door dagelijks te administreren en een keer per jaar de aangiftes te laten controleren/ uit te besteden.

 

 

Als je kunt boekhouden wel ja, maar waarom deed je dat dan niet al vanaf het begin? Wat ik bedoel te zeggen is dat er blijkbaar een reden is geweest om het uit te besteden, bestaat die reden niet meer?

 

 

Afgelopen week kreeg ik weer eens een factuurtje binnen van de boehouding waarbij de teller voor 2012 nu al op ruim € 1600 staat, erg duur proces en erg veel voor een eenmanszaak met een uurtje-factuurtje administratie.

 

 

De prijs is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid en moeilijkheid van de werkzaamheden, maar dit lijkt mij inderdaad heel hoog. Zoals eerder opgemerkt, houden ze voor dit geld ook debiteuren en het incassotraject in de gaten en implementeren ze dat traject ook?

 

 

Helaas heb ik in het verleden al diverse boehouders versleten; de een ging ten tijde van de euro van fl 45 naar € 65 !!, de ander heeft 2 !! jaar niet meer ingelogd om aangiftes te doen maar wel facturen sturen en weer een ander ging per jaar steeds meer uren declareren bij minder werk.

 

 

Met professionele aangiftesoftware hoef je praktisch nooit in het persoonlijk domein van de klant bij de Belastingdienst in te loggen. Verder is het natuurlijk altijd een kwestie van afspraken. Vraag om een fixed price voor vaste werkzaamheden dan kom je niet voor verrassingen te staan. En dat kan vermoedelijk veel scherper dan wat je nu betaalt.

 

 

Helaas heb ik al veel mensen meegemaakt die de kluit hebben belazerd en mij veel schade & geld hebben gekost, mede "uit goed vertrouwen" voor het boekhoud kantoor/vakmanschap.

 

Vandaar dat ik mede gevoed door de huidige recessie wil besparen en door problemen uit het verleden volledig de vinger aan de pols wil hebben zonder iemand op zijn of haar mooie blauwe ogen te moeten vertrouwen.

 

 

Zoals eerder gezegd: spreek een vaste prijs af. Dit werkt prettig voor jou en ook de boekhouder weet waar hij aan toe is. Voor aanvullende werkzaamheden spreek je een vast uurtarief af, wat pas na toestemming vooraf van jou in rekening gebracht mag worden.

 

Ik denk dat uitbesteden van je boekhouding heel verstandig is. Ik denk dat je laten uitkleden door je boekhouder niet verstandig is.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen week kreeg ik weer eens een factuurtje binnen van de boehouding waarbij de teller voor 2012 nu al op ruim € 1600 staat, erg duur proces en erg veel voor een eenmanszaak met een uurtje-factuurtje administratie.

 

Vraag je boekhouder gewoon even om een overzichtje van de werkzaamheden die hij heeft geleverd voor de facturen die hij in 2012 heeft verstuurd. Met andere woorden, wat heb jij voor die € 1.600 gehad? Je hoeft je boekhouder niet op zijn/haar blauwe ogen te vertrouwen, dat doet hij bij jou ook niet. Een beetje professional staat er voor open om de gemaakte afspraken nog eens door te lopen. Misschien doet hij/zij wel te veel, misschien doet hij/zij werk wat je - nu je weet wat het kost - liever zelf doet, misschien hebben jullie destijds afspraken gemaakt die nu niet meer zinnig zijn.

Het staat je natuurlijk vrij om zelf je boekhouding te gaan voeren of een nieuwe boekhouder te gaan zoeken, maar ook dan is het zinvol om eens te bepalen wat je verwacht van een boekhouding/boekhouder en wat je bereid bent er voor te betalen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

€ 1600 voor een eenmanszaak over 2012 (en we zitten pas in mei) is behoorlijk hoog. Is de factuur die je hebt geen voorschot? Staat er op de factuur uren en uurtarief? Hoeveel inkomende en uitgaande facturen heb je ongeveer per maand.

 

De factuur is geen voorschot, echter worden er nu wel verschillende uurtarieven gehanteerd, ik zal ze hieronder specificeren.

 

Vraag je boekhouder gewoon even om een overzichtje van de werkzaamheden die hij heeft geleverd voor de facturen die hij in 2012 heeft verstuurd. Met andere woorden, wat heb jij voor die € 1.600 gehad? Je hoeft je boekhouder niet op zijn/haar blauwe ogen te vertrouwen, dat doet hij bij jou ook niet. Een beetje professional staat er voor open om de gemaakte afspraken nog eens door te lopen. Misschien doet hij/zij wel te veel, misschien doet hij/zij werk wat je - nu je weet wat het kost - liever zelf doet, misschien hebben jullie destijds afspraken gemaakt die nu niet meer zinnig zijn.

Het staat je natuurlijk vrij om zelf je boekhouding te gaan voeren of een nieuwe boekhouder te gaan zoeken, maar ook dan is het zinvol om eens te bepalen wat je verwacht van een boekhouding/boekhouder en wat je bereid bent er voor te betalen.

 

We zijn begonnen met een afgesproken uurtarief, van lieverlee zijn er "opties" bijgekomen van de boekhouding om het proces te vergemakkelijken lees sneller en eenvoudiger te maken en daardoor weer kosten besparend.

 

Ik neem aan dat jouw boekhouder ook een vinger aan de pols houdt met betrekking tot openstaande debiteuren?

 

Er wordt wel enigzins een vinger aan de pols gehouden, maar dat doe ik zelf ook al. Overigens gaat dit automatisch kan dus niet tijdrovend wezen.

 

Als je kunt boekhouden wel ja, maar waarom deed je dat dan niet al vanaf het begin? Wat ik bedoel te zeggen is dat er blijkbaar een reden is geweest om het uit te besteden, bestaat die reden niet meer?

 

Door de jaren heen heb ik aardig wat bijgeleerd, ook met belastingzaken. De uitbestedingsreden was dat ik het over het algemeen het te druk had, maar tijden zijn nu veranderd waardoor ik de kosten naar beneden moet bijstellen, elke besparing is er weer 1.

 

De prijs is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid en moeilijkheid van de werkzaamheden, maar dit lijkt mij inderdaad heel hoog. Zoals eerder opgemerkt, houden ze voor dit geld ook debiteuren en het incassotraject in de gaten en implementeren ze dat traject ook?

 

Zoals eerder al opgemerkt, hield en houd ikzelf zoveel mogelijk bij; facturatie heb ik altijd zelf gedaan en doe ik nu nog door gegevens in exal aan te bieden en deze vevolgens via automatische verwerking weer terug krijg in de vorm van een factuur. Wezenlijk gezien enigzins omslachtig, waarbij ik nu steeds meer begin te twijfelen over de "automaat"

 

Met professionele aangiftesoftware hoef je praktisch nooit in het persoonlijk domein van de klant bij de Belastingdienst in te loggen. Verder is het natuurlijk altijd een kwestie van afspraken. Vraag om een fixed price voor vaste werkzaamheden dan kom je niet voor verrassingen te staan. En dat kan vermoedelijk veel scherper dan wat je nu betaalt.

 

Ik werd gebeld door de belastingdienst zelf met de vraag waar de aangiftes bleven, hierop met de boekhouding gebelt en daar het antwoord gekregen dat dit al was gebeurd.

Zo ben ik in totaal 3 keer gebeld door de belastingdienst, bij het laatste contact wat ik had met de toemalige boekhouding kwam het antwoord dat er nog aan gewerkt moest worden.....

Overigens had de man wel een mooie BMW cabrio gekocht, je moet toch wat met je tijd.

 

Zoals eerder gezegd: spreek een vaste prijs af. Dit werkt prettig voor jou en ook de boekhouder weet waar hij aan toe is. Voor aanvullende werkzaamheden spreek je een vast uurtarief af, wat pas na toestemming vooraf van jou in rekening gebracht mag worden.

 

Ik denk dat uitbesteden van je boekhouding heel verstandig is. Ik denk dat je laten uitkleden door je boekhouder niet verstandig is.

 

Ik had een vaste(uur) prijs afgesproken, nu ik er ingedoken ben kom ik over 2012 verschillende tarieven tegen zonder dat ik op de hoogte was.

Ik heb de facturen hieronder uiteengezet;

 

26-02-12, besprekingen/werkzaamheden, 6 uur x €40; € 240.00

 

06-03-12,whz februari, 13 uur x € 40; € 540.00

whz februari jaarwerk, 2 uur x € 70; € 140.00

Aangifte ib 2010, 1 uur x € 50; € 50.00

verwerken gegevens 2010/ opstellen-verwerken jaarwerk/ aangifte 2010 gereed.

 

21-03-12, whz februari, 10 uur x € 45; € 450.00

verwerken gegevens 2011/ ob aangifte 2011 gereed.

 

02-04-12, whz maart, 1 uur x € 45; € 45.00

verwerken gegevens 2012/mail en ob 2011

 

07-05-2012, whz april, 1 uur x € 45; € 45.00

verwerken gegevens 2012/archief/besprekingen

 

Totaal; € 1796.90

 

Dit is een hoop geld voor gemiddeld 100 facturen per jaar ???

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maak niet steeds dezelfde fout............er is keus genoeg

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     7,5k 31 1441

ja wacht is even zo is elke boekhouder duur te maken.. zo te zien word er een flinke achterstand ingelopen..

 

Als ik de gegevens analyseer zie ik het volgende

- ik zie voor 2012 elke maand 1 uur werkzaamheden a 45 euro, lijkt me heel redelijk qua tijd en tarief.

- het jaarwerk 2010 ik vermoed incl verwerking administratie is voor 730 euro en 16 uur gedaan

- de hele administratie 2011? en de ob aangifte is gedaan voor 450 euro, daar komt dus alleen nog controle voor jaarwerk en aangifte IB 2011 bij. dat zal dan ca 1 uur x 45, 2 x70 en 1x 50 zijn dus nog eens 235 euro en kom je totaal ook rond de 700 euro uit

- waar die besprekingen in februari over gingen is gissen, maar lijkt eenmalig?

 

kortom als je de kosten van je boekhouder beoordeeld moet je het wel eerlijk doen.

 

- 1 uur werk per maand a 45 euro lijkt mij redelijk als er excel bestanden worden aangeleverd die moeten worden ingelezen en gecontroleerd.

- 1 IB aangifte voor 50 euro is ook redelijk

- de uren voor het jaarwerk controle a 70 euro lijken ook redelijk er van uitgaande dat de controle door een andere persoon gebeurd als het invoeren van de administratie.

 

al met al lijken de kosten voor jou boekhouder per jaar uit te komen op 700-800 euro dat is een heel redelijk bedrag.

Link naar reactie
  • 0

ja wacht is even zo is elke boekhouder duur te maken.. zo te zien word er een flinke achterstand ingelopen..

 

Als ik de gegevens analyseer zie ik het volgende

- ik zie voor 2012 elke maand 1 uur werkzaamheden a 45 euro, lijkt me heel redelijk qua tijd en tarief.

- het jaarwerk 2010 ik vermoed incl verwerking administratie is voor 730 euro en 16 uur gedaan

- de hele administratie 2011? en de ob aangifte is gedaan voor 450 euro, daar komt dus alleen nog controle voor jaarwerk en aangifte IB 2011 bij. dat zal dan ca 1 uur x 45, 2 x70 en 1x 50 zijn dus nog eens 235 euro en kom je totaal ook rond de 700 euro uit

- waar die besprekingen in februari over gingen is gissen, maar lijkt eenmalig?

 

kortom als je de kosten van je boekhouder beoordeeld moet je het wel eerlijk doen.

 

 

- 1 uur werk per maand a 45 euro lijkt mij redelijk als er excel bestanden worden aangeleverd die moeten worden ingelezen en gecontroleerd.

- 1 IB aangifte voor 50 euro is ook redelijk

- de uren voor het jaarwerk controle a 70 euro lijken ook redelijk er van uitgaande dat de controle door een andere persoon gebeurd als het invoeren van de administratie.

 

al met al lijken de kosten voor jou boekhouder per jaar uit te komen op 700-800 euro dat is een heel redelijk bedrag.

 

 

Vergeet niet dat ik nu vanaf 2009 bij dit kantoor zit; In 2009 heb ik ruim € 3000 betaald i.v.m na- controle van 2007/2008.

In 2010 heb ik € 2023 betaald en in 2011 € 832 met daarin ook nog een stukje van 2010.

Het is dus iets meer dan € 700 - € 800 per jaar.

 

 

Maak niet steeds dezelfde fout............er is keus genoeg

Link naar reactie
  • 0

ja wacht is even zo is elke boekhouder duur te maken.. zo te zien word er een flinke achterstand ingelopen..

 

Als ik de gegevens analyseer zie ik het volgende

- ik zie voor 2012 elke maand 1 uur werkzaamheden a 45 euro, lijkt me heel redelijk qua tijd en tarief.

- het jaarwerk 2010 ik vermoed incl verwerking administratie is voor 730 euro en 16 uur gedaan

- de hele administratie 2011? en de ob aangifte is gedaan voor 450 euro, daar komt dus alleen nog controle voor jaarwerk en aangifte IB 2011 bij. dat zal dan ca 1 uur x 45, 2 x70 en 1x 50 zijn dus nog eens 235 euro en kom je totaal ook rond de 700 euro uit

- waar die besprekingen in februari over gingen is gissen, maar lijkt eenmalig?

 

kortom als je de kosten van je boekhouder beoordeeld moet je het wel eerlijk doen.

 

 

- 1 uur werk per maand a 45 euro lijkt mij redelijk als er excel bestanden worden aangeleverd die moeten worden ingelezen en gecontroleerd.

- 1 IB aangifte voor 50 euro is ook redelijk

- de uren voor het jaarwerk controle a 70 euro lijken ook redelijk er van uitgaande dat de controle door een andere persoon gebeurd als het invoeren van de administratie.

 

al met al lijken de kosten voor jou boekhouder per jaar uit te komen op 700-800 euro dat is een heel redelijk bedrag.

 

 

Vergeet niet dat ik nu vanaf 2009 bij dit kantoor zit; In 2009 heb ik ruim € 3000 betaald i.v.m na- controle van 2007/2008.

In 2010 heb ik € 2023 betaald en in 2011 € 832 met daarin ook nog een stukje van 2010.

Het is dus iets meer dan € 700 - € 800 per jaar.

 

 

 

 

Je kunt voor een eenmanszaak van beperkte omvang een tarief van tussen de € 1.200,00 en € 1.600,00 per jaar anhouden voor:

 

[*]het voeren van de administratie;

[*]het doen van de aangifte omzetbelasting;

[*]het samenstellen van een jaarrekening en het afgeven van een samenstellingsverklaring;

[*]het verzorgen van de aangifte IB inclusief de WIA.

 

Overige werkzaamheden (je noemt al een controle) komen daar natuurlijk op uurbasis bovenop.

 

Als ik het zo lees zit jouw administrateur in die bandbreedte. Je wordt dus zeker niet afgezet of zo.

 

Vanzelfprekend kun je veel werk zelf doen: boeken, aangifte OB, debiteurenbeheer. De vraag alleen is of je hier zoveel mee opschiet. Het kost je, zeker in het begin, veel tijd. En de aministrateur zal waarschijnlijk veel moeten corrigeren. Controleren van de boekhouding kost ook veel tijd en dus veel geld. Ik vermoed dat in één keer goed boeken goedkoper zal zijn dan eerst zelf inboeken en vervolgens alles nog eens dunnetjes over doen. Maar je kunt het altijd een keer proberen ;)

 

Mocht je het zelf gaan doen kies dan voor een systeem dat aansluit bij je boekhouder. Acumulus zul je niet snel, en dan duk ik mij eufemistisch uit, bij een administrateur vinden. Het systeem is zo wezenlijk anders dan het reguliere dubbele boekhouden dat het gewoon niet aansluit met de boekhoudpraktijk. Het pakket Fiscus ken ik helemaal niet.

Jouw huidige boekhouder werkt blijkbaar met exact online. Een prima betaalbaar programma dat dus ook aansluit bij jouw huidige boekhouder. Dit pakket kun je functioneel afnemen voor een paar tientjes per maand en kan naadloos overgenomen worden door jouw afmiistrateur. Een andere goede en veel ondersteunde optie is SnelStart, relatief gebruiksvriendelijk en gunstig in prijs (geen maandelijks tarief maar een keer een licentie afnemen).

Als je zelf gaat boekhouden zou ik je één van deze twee paketten adviseren, dan zorgt er voor dat je je niet isoleert, of erger nog, dat de boekhouder je hele administratie nog een keer gaat invoeren - dat heb ik zelfs met SnelStart al zien gebeuren. Als je zeker weet dat je helemaal solo kunt vliegen is een pakket ls Acumulus zeker het proberen waard - het ziet er mooi en gebruiksvriendelijk uit tegen een scherpe prijs. Maar uiteindelijk blijft het natuurlijk allemaal wel boekhouden - dat moet je liggen.

 

Succes!

 

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Over de prijs kun je discussiëren of informeren

 

Ik deel Dennis mening zeker over het pakket accumulus, naar mijn mening zijn ook goede alternatieven pakketten als e-boekhouden en kleisteen waar de boekhouder een tweede account in kan krijgen zonder meerkosten.

Deze pakketten zijn reeds vanaf 10,- per maand.

 

Maar of je dat moet doen, dat weet ik niet. Dat hangt af van de persoon, dat kun je zelf het beste beoordelen.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Hi Franck846,

 

Werk zelf ruim een jaar met Ficsus, en bevalt me echt heel goed. Ik heb echt nul boekhoudkundige kennis en heb daarom m'n boekhouding vorig jaar door een boekhouder laten controleren (dubbelcheck) maar alles bleek te kloppen! Boekhoudprogramma van hun heet Ficsbook en kost 7,50 of 12,50. Wat me met name opvalt is dat ze op een of andere manier erin slagen zeer snelle klantenservice neer te zetten per mail (soms wel binnen een half uur een reactie). Het is wel echt alleen voor zzp'ers bedoeld volgens mij. Volgens mij is het enige verschil tussen de 7,50 of de 12,50 variant dat je een koppeling met banken hebt.

 

Heb voor ficsbook Reeleeze geprobeerd maar daar snapte ik niks van.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.