• 0

Crowdfunding campagne : Vragen om $ 100k , $ 9,600,000 ophalen...

Aanbevolen berichten

  • 0

@Daniel,

 

Waarom niet gewoon een aanbieding op je site: "koop een waardebon van 100 euro, verzilver hem in 2013/2014/2015 voor 125 euro!"

 

Dit werkt bij bestaande bedrijven die een vaste klantenkring hebben, en ook misschien bij bedrijven met een gezocht product. Het wordt bijvoorbeeld al vele jaren door restaurants gebruikt om een verbouwing te financieren.

 

 

omdat 85% van de aankopen in mijn shop impuls aankopen zijn omdat ze op dat moment #### zijn en dat product willen hebben. Ik heb niet het type klant dat nu zijn geld uitgeeft om over 1 of 2 jaar daar een voordeeltje van te hebben.

Zeker met de huidige economische situatie zullen mensen dat nog minder snel doen.

Link naar reactie
  • 0

Daniël,

 

Het hangt uiteraard een beetje af van de hoogte van de gewenste financieringen. Mits goed onder de aandacht gebracht zijn er ook in Nerderland meer en meer succesvol afgeronde crowdfunding projecten. Dat NL te klein is geloof ik niet zo. Koppel het gevraagde kredietvolume en het belegd / gespaard vermogen in NL aan elkaar en pak hier 1% over wat te financieren is via crowdfunding, dan het je het al over aardige volumes.

 

Internationale crowdfunding om zo de markt te vergroten is makkelijker gezegd dan gedaan. Het kan tot problemen leiden qua regel -en wetgeving. Tegelijkertijd wordt een crowdfunding campagne vaak ook gefund door mensen die een bepaalde affiniteit hebben met het product dan wel dienst. Het is slechts voor enkelen weggelegd om bijvoorbeeld vanuit NL een project te backen voor een project uit bijvoorbeeld de VS. Die drempel is echt nog wel groot, en het hier aangestipte punt van terugbetaling (of dat nou obv rendement of obv natura is) wordt dan ook lastiger.

 

Ik ben ervan overtuigd dat elk gezond bedrijf, particulier of stichting op een bepaalde wijze crowdfunding succesvol in kan zetten. Door het zelf te doen beperk je je echter alleen tot de mensen die op jouw website komen. Het voordeel van het gebruiken van een platform (evt naast een vermelding of doorlinkining vanaf je eigen site) vergroot het afzetkanaal.

Link naar reactie
  • 0

Daniël,

 

Het hangt uiteraard een beetje af van de hoogte van de gewenste financieringen. Mits goed onder de aandacht gebracht zijn er ook in Nerderland meer en meer succesvol afgeronde crowdfunding projecten. Dat NL te klein is geloof ik niet zo. Koppel het gevraagde kredietvolume en het belegd / gespaard vermogen in NL aan elkaar en pak hier 1% over wat te financieren is via crowdfunding, dan het je het al over aardige volumes.

 

alles wat ik over crowdfunding lees verwijst in een zeer sterke toename van het kapitaal wat hiermee opgehaald wordt, dat is dus zeer positief.

Wel zijn initiatieven hierin zeer verspreid wat dus maakt dat dat kapitaal over zeer veel verschillende initiatieven wordt opgehaald.

 

 

Internationale crowdfunding om zo de markt te vergroten is makkelijker gezegd dan gedaan. Het kan tot problemen leiden qua regel -en wetgeving. Tegelijkertijd wordt een crowdfunding campagne vaak ook gefund door mensen die een bepaalde affiniteit hebben met het product dan wel dienst. Het is slechts voor enkelen weggelegd om bijvoorbeeld vanuit NL een project te backen voor een project uit bijvoorbeeld de VS. Die drempel is echt nog wel groot, en het hier aangestipte punt van terugbetaling (of dat nou obv rendement of obv natura is) wordt dan ook lastiger.

dat begrijp ik. Bij ons zou het echter gaan om investeringen in het Nederlandse bedrijf waarbij de uitbreiding in Nederland op de eerste positie staat.

Maar dat "kunstje" is relatief eenvoudig naar Duitsland, Engeland en andere Europese landen te kopieëren. Dat is voornamelijk vertalen van systemen en marketing in die landen op poten zetten. alle werkzaamheden verder vinden gewoon plaats in Nederland. is dus enkel vergroten van afzet markt. Daarmee vervallen voor een groot deel naar mijn idee de door jou aangehaalde bezwaren.

Ik ben ervan overtuigd dat elk gezond bedrijf, particulier of stichting op een bepaalde wijze crowdfunding succesvol in kan zetten. Door het zelf te doen beperk je je echter alleen tot de mensen die op jouw website komen. Het voordeel van het gebruiken van een platform (evt naast een vermelding of doorlinkining vanaf je eigen site) vergroot het afzetkanaal.

 

Wat mij opvalt 9zover ik het tot nu toe kan achterhalen) is dat de meeste platforms (zoals die van jullie wat ik begrijp) heel erg gericht is op 1 specifieke manier van crowdfunding. Dus of lenen, Of investeren, of het kopen van een product of verkrijgen van andere (tastbare) tegenprestatie.

 

Ik denk dat veel projecten juist baat kunnen hebben bij een gemengde aanpak. dus stukje lenen, stukje investeren en stukje tegenprestatie.

Altans dat is iets wat ik voor mijn project het meest logische vind en ook het meest gunstige lijkt en waarmee ik het meeste succes verwacht te kunnen halen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi allen,

 

Alweer een succesverhaal dit keer in Engeland en in de vorm van equity crowdfunding waar aandelen worden aangeboden ipv vooruitbetaalde omzet of andersoortige voordelen.

 

Why one start-up shunned the City and turned to the crowd

Escape the City co-founder Rob Symington tells Startups why his business turned down a venture capital deal to launch an ambitious – and successful – crowdfunding campaign

 

Je kunt verder lezen op http://www.startups.co.uk/why-one-start-up-shunned-the-city-and-turned-to-the-crowd.html,

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.