• 0

Wat vinden jullie van mijn website [productfotografie voor webwinkels]

Omschrijving van je concept:

UwProductfotograaf.nl is sinds 2008 gespecialiseerd in productfotografie voor webwinkels.

 

Klanten zijn vooral startende, kleine & medium sized webwinkels uit heel Nederland. Door de focus op kleinere klanten, zijn en blijven ze zeer flexibel. Ze zijn in 99% van de gevallen in staat om na het ontvangen van de artikelen, binnen 48 uur het beeldmateriaal op te leveren. Klantenportfolio bestaat vooral uit kleding fotografie, schoenen, tassen, sieraden en babykleding.

 

Snelheid & kwaliteit staan hoog in het vaandel. Er wordt gefotografeerd met een 16.3 MegaPixel camera en er wordt standaard opgeleverd op een 100% hagelwitte achtergrond. Desgewenst wordt in specifieke webresoluties / afmetingen / transparante achtergrond opgeleverd. Alles is erop gericht om de klant tijd te besparen en zijn producten sneller online aan te kunnen bieden.

 

UwProductfotograaf.nl begrijpt dat uw producten geld kosten als ze in uw magazijn liggen, producten leveren nog niets op als ze nog niet online staan.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

eerste versie van de website stamt uit november 2008.

Sinds februari 2011 een nieuwe site www.uwproductfotograaf.nl

 

Nieuw design

Nieuwe content

Andere (zeer concurrerende) prijsstelling

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen van meer 'kijkers kopers' maken.

We krijgen genoeg bezoekers naar de site, maar er vraagt nog een te laag percentage een offerte aan.

 

En ALS we een aanvraag krijgen, stellen mensen vragen die uitgebreid op de site staan. (vooral vragen over prijs... ) Is dat uit luiheid of staat het er echt zo onduidelijk op ?

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Kleine klanten, kleine prijzen:

- Fotograferen vindt vooral plaats in de studio in Wassenaar.

- Slechts 75 euro setup / instelkosten per opdracht.

- 6,50 tot 2,50 euro per foto afhankelijk van de aantallen.

 

Voor grote klanten/opdrachten is 1 of meerdere dagen op locatie fotograferen mogelijk:

- Met name bij kleding, grote aantallen producten of zeer waardevolle items.

- Slechts 1150 euro voor een hele dag fotograferen,

- Bij fotograferen op locatie worden gemiddeld 730 foto’s per dag gemaakt (productafhankelijk) dan zit je omgerekend op een prijs per foto van 1,50 euro.

 

Foto's worden op 100% witte achtergrond opgeleverd zonder extra kosten.

(waar veel andere fotografen extra voor rekenen)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat is de algehele indruk van de website?

Is de informatie duidelijk?

Zijn de voorbeeld foto's duidelijk?

Komt er goed over dat wij echt HEEL goedkoop zijn? (eigenlijk alleen te beantwoorden voor mensen die weten wat productfoto's tegenwoordig kosten)

 

Alle tips & trucs zijn welkom.

 

Tevens ben ik heel benieuwd naar reacties over de PDF met onze prijsstelling.

 

[Aanpassing: titel verduidelijkt]

UwProductFotograaf_Prijslijst_2012.pdf

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm ik vind de beelden niet bijzonder. De foto van het fietsje is niet eens scherp. En wat Nico al schreef, door de achtergrond ultra-wit te maken vlak je de beelden nog meer af.

 

Ik zal hem je even mailen... Ik ga natuurlijk geen onscherpe foto's online zetten...

Misschien moet ik de foto's niet zo sterk reduceren en in hogere resolutie tonen op de site ?

 

Nadeel is een beetje dat een beetje flinke JPG al 3 MB is...

Hoe kan ik dat het best doen dan ? Ik wil laten zien dat ik in hoge resolutie oplever, maar ik wil ook niet 300 MB aan foto's op mn site zetten en een enorm lange laadtijd hebben...

 

What to do ? :/

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat is de truuk van de vakfotograaf he.... ;) De kunst is om een dieptebeeld ook in z'n geheel zo scherp mogelijk te krijgen. Daarnaast kan de belichting ook een negatieve rol spelen op de randen. De reflectie staat dan ook geen scherpe overgang toe en in dat wordt nog eens versterkt door de hel-witte achtergrond. Het kost soms dagen en dagen om een perfect beeld te produceren......

Link naar reactie
  • 0

Dat is de truuk van de vakfotograaf he.... ;) De kunst is om een dieptebeeld ook in z'n geheel zo scherp mogelijk te krijgen. Daarnaast kan de belichting ook een negatieve rol spelen op de randen. De reflectie staat dan ook geen scherpe overgang toe en in dat wordt nog eens versterkt door de hel-witte achtergrond. Het kost soms dagen en dagen om een perfect beeld te produceren......

 

Klopt... deze foto is iets contrast verloren door de witte achtergrond die we er met 2 flitsers compleet uitgeknald hebben. Je ziet dan een beetje wit licht terugkomen langs de randen van het object.

 

Het kan mooier door hem voor een lichtgrijze achtergrond te fotograferen en dan met photoshop volledig vrijstaand te maken. Alleen hoef ik je natuurlijk niet te vertellen wat voor helse klus dat is.... ;) Niet elke klant wilt een 100% foto voor de hoofdprijs.... In dit geval werd de voorkeur gegeven aan de goedkopere (en inderdaad niet perfecte) oplossing.

 

 

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

De site nodigt niet echt uit om een offerte te gaan aanvragen om eerlijk te zijn. De indruk die een website geeft is in de eerste paar seconden al gemaakt, en in die paar seconden beslist de bezoeker om weg te klikken, of te blijven.

 

Zorg er dus voor dat je homepage ook visueel aantrekkelijk is. Zo op het eerste gezicht, zonder de teksten te lezen kun je niet zien dat het om productfotografie gaat. Maak een mooie banner/slider met een paar van je beste productfoto's, en zet daar een pakkende tekst bij. Laat duidelijk zien dat het over productfotografie gaat.

 

Verder als je op producten klikt, zie je product foto's met witte achtergronden, en her en der zit er opeens een product bij met een zwarte achtergrond. Dat is best storend. je kan het al verbeteren om bijvoorbeeld een kader om de thumbnails te plaatsen. en de zwarte achtergronden en witte achtergronden te sorteren.

 

Er is veel meer mogelijk met je (wordpress) website, kijk ook eens bij andere fotografie websites.

 

Veel succes met je website.

Link naar reactie
  • 0

Dat is de truuk van de vakfotograaf he.... ;) De kunst is om een dieptebeeld ook in z'n geheel zo scherp mogelijk te krijgen. Daarnaast kan de belichting ook een negatieve rol spelen op de randen. De reflectie staat dan ook geen scherpe overgang toe en in dat wordt nog eens versterkt door de hel-witte achtergrond. Het kost soms dagen en dagen om een perfect beeld te produceren......

 

Klopt... deze foto is iets contrast verloren door de witte achtergrond die we er met 2 flitsers compleet uitgeknald hebben. Je ziet dan een beetje wit licht terugkomen langs de randen van het object.

 

Het kan mooier door hem voor een lichtgrijze achtergrond te fotograferen en dan met photoshop volledig vrijstaand te maken. Alleen hoef ik je natuurlijk niet te vertellen wat voor helse klus dat is.... ;) Niet elke klant wilt een 100% foto voor de hoofdprijs.... In dit geval werd de voorkeur gegeven aan de goedkopere (en inderdaad niet perfecte) oplossing.

 

 

Soms kan het helpen om verkleinde foto's een hele lichte (!) verscherpte filter te geven in Photoshop. Je kunt de scherpte waar nodig aanpassen met een masker.

Link naar reactie
  • 0

Je moet eerst een goeie foto maken voordat je eraan gaat rommelen in Photoshop. Dat heeft niks met het aantal megapixels van een camera te maken maar met beeldend kijken. Dat kan dus al met de meest eenvoudige camera. Het maakt daarbij ook niet uit welk onderwerp je beoogd, maar wel welk perspectief je het beeld wil geven. En dan kom je dus al snel uit op de zaken die buiten de camera in orde moeten zijn. Belichting, lichtfilters en positionering van het object.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het overigens niet met de fotograaf eens dat het moeilijk is om een achtergrondkleur in Photoshop aan te passen. Als even het toverstokje gebruikt en je selecteert op verschillende plaatsen de achtergrond, kun je de kleur snel en veilig aanpassen zonder je object aan te tasten. Je kunt tevens de warmte van je achtergrond aanpassen om die te verharden of juist wat zachter te maken, naarmate het best past bij het object. 2 min. werk.

Link naar reactie
  • 0

Wat klopt er niet?

 

 

Ik wil graag 75 foto's maken wat is de prijs per foto?

 

Ik wil graag 600 foto's maken wat is de prijs per foto?

 

Je prijzen staffel klopt niet helemaal, normaal is het 1 -10, 11- 20, 21-30 etc.... bij jou is het 1-10, 15-25, 35-50?

 

Succes met de website!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat klopt er niet?

 

 

Ik wil graag 75 foto's maken wat is de prijs per foto?

 

Ik wil graag 600 foto's maken wat is de prijs per foto?

 

Je prijzen staffel klopt niet helemaal, normaal is het 1 -10, 11- 20, 21-30 etc.... bij jou is het 1-10, 15-25, 35-50?

 

Succes met de website!

 

 

 

 

 

Dan lees je denk ik niet goed.... de staffel is :

 

1- 25 6,50

26 - 50 6,25

51 - 100 6,00

101 - 200 5,50

201 - 300 5,00

301 - 400 4,50

401- 500 4,00

501 - 1000 3,00

1000 + ......

 

Daar komt 75 euro instel kosten bij.

(lichtinstellen + aanleveren foto's ter akkoord)

 

Bekijk de PDF nog maar even in de bijlage, daar staat het precies zo.

 

Hoe kom jij bij : bij jou is het 1-10, 15-25, 35-50?

kan je de URL posten waar je dat ziet staan ?

 

 

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

 

voor alle andere mensen die graag nog feedbak willen geven...

Wacht aub 2 weken tot alle andere opmerkingen van de mensen hier doorgevoerd zijn.

 

Ik meld mij later ! ( kan zijn dat er straks, door work in progress, tussentijds wat kleine foutjes insluipen)

 

Bedankt tot zover !

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Daar komt 75 euro instel kosten bij.

Om het even cru en duidelijk te stellen: Dit vind ik echt een absolute klantenkiller. 75 euro aanstelkosten. Die zou ik echt als eerste schrappen van mijn website.

 

Dat zou hetzelfde zijn dat je tegen een klant zegt die 4 nieuwe winterbanden komt kopen, u betaalt ook 50 euro opkrikkosten.

In een restaurant: u betaalt 10 euro tafelhuur.

 

Hoe wil jij een goeie foto maken zonder dat je een product netjes neerzet, een lampje aandoet en je lens scherpstelt?

 

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Daar komt 75 euro instel kosten bij.

Om het even cru en duidelijk te stellen: Dit vind ik echt een absolute klantenkiller. 75 euro aanstelkosten. Die zou ik echt als eerste schrappen van mijn website.

 

Dat zou hetzelfde zijn dat je tegen een klant zegt die 4 nieuwe winterbanden komt kopen, u betaalt ook 50 euro opkrikkosten.

In een restaurant: u betaalt 10 euro tafelhuur.

 

Hoe wil jij een goeie foto maken zonder dat je een product netjes neerzet, een lampje aandoet en je lens scherpstelt?

 

 

 

Beste Thor, allow me to explain.

 

Het fotograferen van een diamanten ring is iets anders dan het fotograferen van een fiets. Misschien overbodig om te zeggen, maar het soort belichting en het aantal lichtbronnen is onder andere anders door het formaat van het onderwerp.

 

We moeten dus, om een perfecte foto te kunnen maken, eerst even experimenteren en een paar proeffoto's maken. Ook moeten we de studio in sommige gevallen ombouwen.

 

Stel nou dat een klant maar 1 foto wil. Moeten we dan maar 1x 6,5 euro rekenen? Daar kunnen wij natuurlijk de schoorsteen niet van laten roken.

 

Sommige fotografen vragen in hun staffel dus veel hogere prijzen per foto, maar dat is ongunstig bij hogere aantallen. Wij hebben dus gekozen voor een opstartbedrag om de eerste / setup arbeid te coveren.

 

En als je een vergelijking wil maken. Maak dan die van de loodgieter die bij he voor komt rijden omdat je wasmachine het niet meer goed doet. Hij ziet in 1 minuut dat er een nieuw rubbertje in moet van 0,60 cent. De loodgieter staat in 5 minuten weer buiten... Hoe denk je dat zijn prijsopbouw er uit ziet?

 

;)

 

 

P.s. Kijk anders even bij productfotografen en kijk wat voor exorbitant hoge prijzen er gevraagd worden.

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 1

Beste Thor, allow me to explain.

 

Stel nou dat een klant maar 1 foto wil. Moeten we dan maar 1x 6,5 euro rekenen? Daar kunnen wij natuurlijk de schoorsteen niet van laten roken.

Je denken wordt bepaald door angst.

 

Stel dat een klant 1 foto wil? Dan maak jij 1 super mooie foto voor die lousy 6,5 euro. Gevolg: de klant maakt kennis met jou, jouw kwaliteit etc. Grote kans dat je bij vervolgopdrachten een grotere order krijgt. (Zie het niet in rekening brengen van die 75 euro als advertentiekosten > durf dus "groter te denken").

 

Ook is je argument niet reëel. Hoeveel webwinkels ken jij die maar 1 foto op hun site hebben?

 

Mijn simpelste argument geef je zelf. Als je collega's allerlei belachelijk hoge "aanstelkosten" vragen dan ligt er toch voor jou een gouden kans om dit niet te doen en je dus in 1 klap te onderscheiden?

 

De vergelijking met de loodgieter gaat in die zin niet op omdat zijn werk doorgaans niet schaalbaar is (hij kan niet eens voor komen rijden om 30 wasmachines te repareren, want je hebt er maar 1).

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Moeten we dan maar 1x 6,5 euro rekenen?

 

Dat betekent dat het maken van 1 foto dus 81,50 euro kost, 10 foto's 140 euro.

Misschien kun je een toeslag per moeilijkheidsgraag van de producten berekenen?

Eenvoudige producten geen toeslag, 1 foto is dan 6,50 euro.

Lastige producten een toeslag van 30 euro, moeilijke producten een toeslag van 75 euro. Dat is naar klanten goed te verkopen, veel instelwerk, extra belichting, etc, etc.

Ook de grootte van de producten kun je laten meetellen, een dinkey-toy is makkelijker dan een echte auto. Iedereen zal begrijpen dat een echte auto fotograferen dan extra kosten met zich meebrengt.

Op deze wijze ben je zeer goedkoop voor eenvoudige foto's en concurrerend voor moeilijke foto's en jaag je geen klanten weg.

Link naar reactie
  • 0

Beste Thor, allow me to explain.

 

Stel nou dat een klant maar 1 foto wil. Moeten we dan maar 1x 6,5 euro rekenen? Daar kunnen wij natuurlijk de schoorsteen niet van laten roken.

Je denken wordt bepaald door angst.

 

Stel dat een klant 1 foto wil? Dan maak jij 1 super mooie foto voor die lousy 6,5 euro. Gevolg: de klant maakt kennis met jou, jouw kwaliteit etc. Grote kans dat je bij vervolgopdrachten een grotere order krijgt. (Zie het niet in rekening brengen van die 75 euro als advertentiekosten > durf dus "groter te denken").

 

Ook is je argument niet reëel. Hoeveel webwinkels ken jij die maar 1 foto op hun site hebben?

 

Mijn simpelste argument geef je zelf. Als je collega's allerlei belachelijk hoge "aanstelkosten" vragen dan ligt er toch voor jou een gouden kans om dit niet te doen en je dus in 1 klap te onderscheiden?

 

De vergelijking met de loodgieter gaat in die zin niet op omdat zijn werk doorgaans niet schaalbaar is (hij kan niet eens voor komen rijden om 30 wasmachines te repareren, want je hebt er maar 1).

 

 

Hehe... Tnx voor de feedback. Mn klanten zijn ZEER te spreken over mijn prijsstelling.

Ik ga met name werken nu aan de uitstraling... daar heb ik in het begin van deze thread een hoop nuttige terugkoppeling op gekregen.

 

 

Ik wil je nog een voorbeeldje geven...

ik had het namelijk niet over hoge opstartkosten bij mijn

concullega's maar juist over hun hoge(re) prijzen per foto.

 

 

Ter indicatie:

Ik google op : productfotografie

Ik pak even de eerste paar resultaten waar prijzen op de website vermeld worden:

 

webfotografie.nl 1 - 3    packshots, per stuk *    € 52,= Opstartkosten ( bij minder dan 15 stuks ) 1x € 25,= vrijstaand maken 11 euro per foto.

 

packshot.nu (staffel me heel kleine stapjes... maar bij 20 vrijstaande packshots is de prijs 17,40 per foto)

 

productfotografie.com 1-25 foto's € 16,50 inclusief vrijstaand maken en 20 euro opstartkosen

 

productfotografen.com 11 tot 20 opnames € 27,50 per stuk    vrijstaandmaken € 10,50 per stuk

 

 

 

Daar wil ik het denk ik maar bij laten met betrekking tot het punt prijsstelling. Tnx.

 

 

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Moeten we dan maar 1x 6,5 euro rekenen?

 

Dat betekent dat het maken van 1 foto dus 81,50 euro kost, 10 foto's 140 euro.

Misschien kun je een toeslag per moeilijkheidsgraag van de producten berekenen?

Eenvoudige producten geen toeslag, 1 foto is dan 6,50 euro.

Lastige producten een toeslag van 30 euro, moeilijke producten een toeslag van 75 euro. Dat is naar klanten goed te verkopen, veel instelwerk, extra belichting, etc, etc.

Ook de grootte van de producten kun je laten meetellen, een dinkey-toy is makkelijker dan een echte auto. Iedereen zal begrijpen dat een echte auto fotograferen dan extra kosten met zich meebrengt.

Op deze wijze ben je zeer goedkoop voor eenvoudige foto's en concurrerend voor moeilijke foto's en jaag je geen klanten weg.

 

 

Damedia, je berekening is volledig juist.

 

Heel lastige producten waar we langer mee bezig zijn, zijn ook iets duurder. Soms verrichten we veel extra handelingen, opvullen van portemonees of damestassen, maar daarvoor ga je een gesprek aan met een potentiele klant en klanten snappen dat extra handelingen wat extra kosten.

 

Het is in een prijsstelling natuurlijk ERG moeilijk uitleggen wat "een lastige" en wat een minder lastige productfoto is.

 

Thnks for the input in ieder geval !

 

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is geen goede site. Niet omdat wij dat dat vinden en denken, wel omdat je bezoekers geen klant worden.

 

Dat ligt meestal, eigenlijk altijd, aan één ding: je site werkt niet.

 

Er zijn veel opmerkingen te maken over deze site, ze allemaal bespreken zou te veel tijd in beslag nemen.

 

Maar één ding is zeker, je navigatie zit niet goed.

 

Dit heb jij:

 

Home - Producten - Kleding - Werkwijze - Prijzen - Contact

 

Als je nu naar dit menu kijkt, zie je dan wat jij doet en waar je snel moet zijn? Neen en nog eens neen.

 

Dit is beter:

 

Home - Productfotografie - Packshots - Kledingfotografie - Over Mij - Contact

 

Werkwijze is niet zo'n interessant item voor een klant. Wellicht belangrijk voor jou en andere fotografen. Maar dat is niet je doelgroep, toch?

 

Het is in ieder geval géén toptaak, breng het eventueel naar je footer.

 

Prijzen kan je perfect bij elke detail pagina brengen. Door te segmenteren breng je specifieke informatie naar een specifieke klant.

 

Iemand die prijs informatie wil over Packshots, heeft geen belangstelling in je prijzen over Product Fotografie.

 

Een Over Mij over het waarom van je site, een kleine historiek, gegoten in een passioneel verhaaltje mag zeker niet ontbreken. Mét foto graag.

 

Maar zoals gezegd, dit is niet het enige...

 

Succes!

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Het is geen goede site. Niet omdat wij dat dat vinden en denken, wel omdat je bezoekers geen klant worden.

 

Dat ligt meestal, eigenlijk altijd, aan één ding: je site werkt niet.

 

Er zijn veel opmerkingen te maken over deze site, ze allemaal bespreken zou te veel tijd in beslag nemen.

 

Maar één ding is zeker, je navigatie zit niet goed.

 

Dit heb jij:

 

Home - Producten - Kleding - Werkwijze - Prijzen - Contact

 

Als je nu naar dit menu kijkt, zie je dan wat jij doet en waar je snel moet zijn? Neen en nog eens neen.

 

Dit is beter:

 

Home - Productfotografie - Packshots - Kledingfotografie - Over Mij - Contact

 

Werkwijze is niet zo'n interessant item voor een klant. Wellicht belangrijk voor jou en andere fotografen. Maar dat is niet je doelgroep, toch?

 

Het is in ieder geval géén toptaak, breng het eventueel naar je footer.

 

Prijzen kan je perfect bij elke detail pagina brengen. Door te segmenteren breng je specifieke informatie naar een specifieke klant.

 

Iemand die prijs informatie wil over Packshots, heeft geen belangstelling in je prijzen over Product Fotografie.

 

Een Over Mij over het waarom van je site, een kleine historiek, gegoten in een passioneel verhaaltje mag zeker niet ontbreken. Mét foto graag.

 

Maar zoals gezegd, dit is niet het enige...

 

Succes!

 

Tnx voor de feedback Edwin... Menu gaat ook op de schop.

Geef me even een week om alle suggesties / aanpassingen door te voeren.

( zijn er nogal wat ) :)

 

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 1

 

 

 

Geef me even een week om alle suggesties / aanpassingen door te voeren.

( zijn er nogal wat ) :)

 

 

 

 

Top dat je de kritiek zo oppakt! Komt altijd flink aan,ik ben er ook nog steeds mee bezig. Maar geloof me,je hebt er echt wat aan!

 

Danny

 

 

Met al dit commentaar lijkt het echt alsof het totaal niet loopt :P

 

maar ik krijg er elke maand nieuwe klanten bij en de klanten die ik heb, daar loopt niemand van weg. TOP dus.

Maar ik wil er natuurlijk nog meer uithalen!

 

As i said... geef me even een week... Daarna mag iedereen weer schieten op de nieuwe versie.

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Met al dit commentaar lijkt het echt alsof het totaal niet loopt :P

 

Dat is toch ook zo? ;D

 

Ik citeer je graag...

 

We krijgen genoeg bezoekers naar de site, maar er vraagt nog een te laag percentage een offerte aan.

 

En ALS we een aanvraag krijgen, stellen mensen vragen die uitgebreid op de site staan. (vooral vragen over prijs... ) Is dat uit luiheid of staat het er echt zo onduidelijk op ?

 

Om je laatste vraag te beantwoorden: dat is niet uit luiheid, wel omdat je de verkeerde info, op de verkeerde plek zet. Misschien geef je wel te veel info mee, waardoor wat écht belangrijk is verdwijnt.

 

maar ik krijg er elke maand nieuwe klanten bij en de klanten die ik heb, daar loopt niemand van weg. TOP dus.

Maar ik wil er natuurlijk nog meer uithalen!

 

As i said... geef me even een week... Daarna mag iedereen weer schieten op de nieuwe versie.

 

Welk % van je bezoekers wordt effectief klant?

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

Mijn website heb ik op 11 mei voorgelegd aan de mensen van Higher Level. \

 

In een tijdsbestek van slechts 4 dagen zijn hier 48 posts aan gewijd. Ik heb ENORM veel feedback gekregen, alle feedback serieus genomen, opgeschreven en verwerkt.

 

De mensen die hebben gereageerd zullen hun opmerking in verkorte vorm terugvinden in het vakje :

"wat heb ik hiervoor gedaan".

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Alle suggesties die gedaan zijn heb ik opgeschreven en doorgevoerd.

Ze zijn hieronder weergegeven

:

 

Menu aanpassingen:

Menu kopjes aangepast; meer beschrijvend. (productfotografie & kleding fotografie )

Nieuws sectie met technische vakinfo verwijderd

FAQ heet nu veelgestelde vragen

Portfolio menu item toegevoegd met veel verschillende productfoto’s

Minder interessant kopje Techniek naar rechter menu verplaatst.

Pagina’s ‘werkwijze’ en ‘prijzen’ samengevoegd tot een pagina

 

 

Open stellen + Meer vertrouwen uitstralen:

“De mensen” achter UwProductfotograaf toegevoegd.

Klantreviews widget van trustpilot toegevoegd

Q shops partner logo geïmplementeerd

 

Content aanpassingen:

Main slogan aangepast, sluit nu meer aan bij de dienstverlening.

Meer visueel gemaakt: Op elke pagina bovenin foto’s geplaatst met payoffs (boven de vouw)

Minder tekst , meer gebruik van content blokken met foto’s (home page / kleding page / werkwijze)

Prominente Call to action toegevoegd, zo laagdrempelig mogelijk : naam + telefoonnummer

Google maps kaartje op contact pagina vergroot & uitgezoomd voor een beter overzicht

Taal vd zoekfunctie aangepast ; “search results” is nu “zoek resultaten”

Zoek resultaten pagina; Datum en auteur liepen door elkaar. Uitlijnen klopte niet, nu wel.

Een aantal SEO pagina’s toegevoegd, puur voor de organische ranking.

Tekst bij 360 HD productfilm aangepast

Lightbox PREVIOUS en NEXT, staan nu permanent in beeld.

 

Door Higherlevel genoemde spelfouten aangepast

Door Higherlevel genoemde niet werkende links aangepast

Door Higherlevel genoemde stijlfoutjes aangepast (gebruik van bold / italic )

 

Aanpassingen in PDF prijslijst:

Overbodige informatie eruit gehaald en meer focus aangebracht.

5 pagina’s prijslijst teruggebracht naar 2 pagina’s

Logo in PDF aangepast

Prijzen van nabewerking toegevoegd + veel gebruikte opties als voorbeeld.

 

Nog te doen:

- Teksten meer wervend maken; probleem benoemen dan met oplossing komen.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik hoop dat de website nu een stuk beter aansluit bij wat mensen verwachten als ze naar een site gaan over productfotografie.

 

Hopelijk is de eerste indruk positief. nodigt het uit om verder te klikken.

 

Hopelijk vinden mensen makkelijker wat ze zoeken en is alles duidelijk uitgelegd.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zeer lage prijzen voor productfotografie zonder kwaliteitsverlies.

 

Tevens is de digitale nabewerking zeer goedkoop.

In de bijlage een PDF met de prijslijst, gaarne ook even naar deze layout kijken.

De prijslijst staat ook ter download op de site als PDF onder werkwijze en prijzen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

De "eerste ronde" was nogal negatief... in de zin van "er viel nog een hoop te verbeteren".

 

Ik hoop dat de feedback nu een stuk positiever & prettiger is.

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

De "eerste ronde" was nogal negatief... in de zin van "er viel nog een hoop te verbeteren". Ik hoop dat de feedback nu een stuk positiever & prettiger is.

Ik neem even de vrijheid om dat om te draaien: de eerste ronde was positief, aan de hand daarvan heb je een aantal negatief werkende elementen veranderd. :)

 

Je krijgt overigens sowieso al mijn waardering omdat je het zo constructief aanpakt. Het valt niet mee als je "kindje" zo'n beetje helemaal wordt afgebrand dus ik begrijp je opmerking volledig. Dus als ik jou er een plezier mee doe:

 

"ik vind je site helemaal geweldig"! :)

 

Even serieuzer: kijk gewoon wat er aan feedback komt. Wat je heb je liever: allerlei hosannafeedback van vrienden of gewoon 3x zoveel orders door een betere site?

 

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.