• 0

Wat vinden jullie van mijn website [productfotografie voor webwinkels]

Omschrijving van je concept:

UwProductfotograaf.nl is sinds 2008 gespecialiseerd in productfotografie voor webwinkels.

 

Klanten zijn vooral startende, kleine & medium sized webwinkels uit heel Nederland. Door de focus op kleinere klanten, zijn en blijven ze zeer flexibel. Ze zijn in 99% van de gevallen in staat om na het ontvangen van de artikelen, binnen 48 uur het beeldmateriaal op te leveren. Klantenportfolio bestaat vooral uit kleding fotografie, schoenen, tassen, sieraden en babykleding.

 

Snelheid & kwaliteit staan hoog in het vaandel. Er wordt gefotografeerd met een 16.3 MegaPixel camera en er wordt standaard opgeleverd op een 100% hagelwitte achtergrond. Desgewenst wordt in specifieke webresoluties / afmetingen / transparante achtergrond opgeleverd. Alles is erop gericht om de klant tijd te besparen en zijn producten sneller online aan te kunnen bieden.

 

UwProductfotograaf.nl begrijpt dat uw producten geld kosten als ze in uw magazijn liggen, producten leveren nog niets op als ze nog niet online staan.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

eerste versie van de website stamt uit november 2008.

Sinds februari 2011 een nieuwe site www.uwproductfotograaf.nl

 

Nieuw design

Nieuwe content

Andere (zeer concurrerende) prijsstelling

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen van meer 'kijkers kopers' maken.

We krijgen genoeg bezoekers naar de site, maar er vraagt nog een te laag percentage een offerte aan.

 

En ALS we een aanvraag krijgen, stellen mensen vragen die uitgebreid op de site staan. (vooral vragen over prijs... ) Is dat uit luiheid of staat het er echt zo onduidelijk op ?

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Kleine klanten, kleine prijzen:

- Fotograferen vindt vooral plaats in de studio in Wassenaar.

- Slechts 75 euro setup / instelkosten per opdracht.

- 6,50 tot 2,50 euro per foto afhankelijk van de aantallen.

 

Voor grote klanten/opdrachten is 1 of meerdere dagen op locatie fotograferen mogelijk:

- Met name bij kleding, grote aantallen producten of zeer waardevolle items.

- Slechts 1150 euro voor een hele dag fotograferen,

- Bij fotograferen op locatie worden gemiddeld 730 foto’s per dag gemaakt (productafhankelijk) dan zit je omgerekend op een prijs per foto van 1,50 euro.

 

Foto's worden op 100% witte achtergrond opgeleverd zonder extra kosten.

(waar veel andere fotografen extra voor rekenen)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat is de algehele indruk van de website?

Is de informatie duidelijk?

Zijn de voorbeeld foto's duidelijk?

Komt er goed over dat wij echt HEEL goedkoop zijn? (eigenlijk alleen te beantwoorden voor mensen die weten wat productfoto's tegenwoordig kosten)

 

Alle tips & trucs zijn welkom.

 

Tevens ben ik heel benieuwd naar reacties over de PDF met onze prijsstelling.

 

[Aanpassing: titel verduidelijkt]

UwProductFotograaf_Prijslijst_2012.pdf

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

De "eerste ronde" was nogal negatief... in de zin van "er viel nog een hoop te verbeteren". Ik hoop dat de feedback nu een stuk positiever & prettiger is.

Ik neem even de vrijheid om dat om te draaien: de eerste ronde was positief, aan de hand daarvan heb je een aantal negatief werkende elementen veranderd. :)

 

Je krijgt overigens sowieso al mijn waardering omdat je het zo constructief aanpakt. Het valt niet mee als je "kindje" zo'n beetje helemaal wordt afgebrand dus ik begrijp je opmerking volledig. Dus als ik jou er een plezier mee doe:

 

"ik vind je site helemaal geweldig"! :)

 

Even serieuzer: kijk gewoon wat er aan feedback komt. Wat je heb je liever: allerlei hosannafeedback van vrienden of gewoon 3x zoveel orders door een betere site?

 

 

 

Thor, je zegt het goed "het valt niet mee als je kindje zo'n beetje helemaal wordt afgebrand"

 

;) Maar ik heb er wat mee gedaan en ben benieuwd naar de punten die nu genoemd gaan worden.

 

En daar mogen BEST wat hosanna berichten tussen zitten. Dus als jij zegt "ik vind je site helemaal geweldig" dan vind ik dat fijn om te horen.

 

Bedankt!

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat is dus ruimte, rust en overzicht nu. Hemelsbreed verschil met de vorige versie.

 

Velen zullen er niet op letten, maar ik vermoed dat je die foto van het tafeltje met de fles wijn met een verkeerde lens hebt genomen. Lens met een veel te kort dieptebereik, dus voor kleine sieraden e.d. Voor de rest zou ik de portfolio achteraan in je menu zetten. Maar dat is geen "must".

 

De sitebouwers zullen misschien wel meer opmerkingen plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het heel knap hoe jij constructief aan het werk bent gegaan met de feedback die je toen kreeg, hoe pittig dat ook was. Heb je nu zelf ook het idee dat je met je website beter je boodschap kunt overbrengen?

 

Qua stijl en opbouw vind ik het er goed uit zien. Ook komt je informatie veel beter over nu er geen lappen tekst meer staan.

 

Het enige wat ik nog mis, is een duidelijke call-to-action op je homepage. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om het vak waar nu "meer over werkwijze" in staat, te vervangen door een offerte aanvraag formulier. Nu heb je namelijk een terug-bel-formuliertje, en onderaan een contact formuliertje maar het spreekt niet echt boekdelen vind ik.

 

Als laatste vind ik je slider iets te snel gaan.

 

Super dat je er zo hard aan hebt gewerkt, nu zorgen dat het zichzelf uitbetaald! :)

Link naar reactie
  • 0

Wow, wat een verbetering ten opzicht van de vorige keer!

Knap hoe je met alle kritieken omgaat.

 

Ik heb eens wat nauwkeuriger naar je site gekeken en heb nog wel wat puntjes:

- De slider gaat in mijn optie iets te snel, niet zozeer het wisselen van plaatje, maar de snelheid waarmee de nieuwe banner op zijn plaats komt.

- De slider begint achter het "bel mij terug" vakje, persoonlijk zou ik die tot aan het vak laten lopen.

- Wellicht kun je de slider "door laten lopen", zodra de 3 afbeeldingen geweest zijn keer de slider terug naar het begin, mooier is als het gewoon doorloopt (persoonlijke mening)

- In Internet Explorer 7 beland de menu balk onder de slider

- De hover over "share" heb ik als vervelend ervaren, aangezien je meteen een pop up krijgt, dit zou ik pas verwachten zodra ik erop klik.

- De teksten in de popup zijn veelal Engels en je mist een thumbnail van je site

- De teksten op de social media buttons zijn Engels (nu is dit niet heel verkeerd, aangezien de meeste mensen wel weten wat er mee bedoeld wordt, maar de teksten in het Nederlands zou geen kwaad kunnen)

- De balk om het bericht: "Controleer uw naam, emailadres en of bericht" op de contact pagina valt achter het kaartje

- Direct klikken op de zoekknop krijg ik: resultaten voor "zoek"

 

 

Ik denk dat je voorlopig wel weer vooruit komt :)

Link naar reactie
  • 0

Negatief puntje: ik lees op je site dat je een succesvol consultant op het gebied van webbouw bent geweest.

Dat een productfotograaf moeite heeft met het maken van een website kan ik me voorstellen, maar dat een "succesvol consultant" op dit gebied er in eerste instantie weinig van bakt, vind ik wat curieus...

Ik zou dat zinnetje dus maar weglaten. :'(

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, misschien wel leuk voor je dat je nu een paar positieve reacties krijgt, maar of dat zo terecht is?

 

De slideshow werkt niet in Safari en Chrome, zowel Mac als PC.

 

Validatie... ooit van gehoord?

Validatie uwproductfotograaf

 

Je begint met een niet ingevulde H1 tag en daarna gebruik je de tag nog drie keer. ??? We zullen het er maar op houden dat het een off day was.

 

De laatste links in de rechter sidebar zijn niet zichtbaar.: Productfotografie - Productfoto’s - Productfoto

 

8376658.png

 

Deze paar punten constateer je al na een halve minuut. Waarom heb je dit zelf niet gezien als succesvol consultant op het gebied van webbouw?

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Simon ... Ik was consultant, een commerciele functie. Ik heb in mijn tienerjaren een beetje met HTML gestoeid maar ik ben ZEKER geen programmeur en dat beweer ik ook ABSOLUUT niet te zijn. Ik heb inderdaad niet elke millimeter van de site in alle verschillende browsers gecheckt. Maar bedankt voor de opmerking ik ga er wat mee doen.

 

@ Middle ... ik ga eens even kijken of die errors er allemaal uit kunnen. Tnx

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wat jouw aanpak is, maar waarom bouw je binnen Wordpress niet verder op een bestaand framework? Er zijn een aantal hele goede frameworks beschikbaar, die SEO geoptimaliseerd zijn en waarbij de kans veel kleiner is dat je fouten gaat maken in je H-tags. Ik heb namelijk het idee dat je qua webbouwen soms een beetje achter de feiten aanloopt.

Link naar reactie
  • 1

Ik weet niet of ik deze tips hier kan geven. Ik heb weinig verstand van websites, ik vind het er al snel goed uit zien. Wat me wel opvalt is dat je qua taalgebruik hier en daar wat steken laat vallen.

Nu is het natuurlijk geen website voor bijles taal of iets dergelijks, maar ik zou daar nog even goed naar kijken (als je toch bezig bent ;) ).

 

Ik heb hieronder wat dingen van je site gehaald die naar mijn idee misschien wat aanpassingen kunnen gebruiken.

 

Hiermee kunt u precies die aspecten naar voren laten komen die u zelf het mooist of meest belangrijk vind.

 

Op internet vind u verschillende websites waarop hobby fotografen hun productfotografie tips met u delen.

 

productfotografie tip-productfotografietips (kies één van de twee en blijf consequent)

 

wij gaan de uitdaging graag me u aan !

 

Geen transportkosten & uw eigen vertrouwde omgeving. (misschien het tweede stuk plaatsen bij, dat de medewerkers kunnen assisteren. Deze zin is nu een beetje vreemd, door het woordje geen voorin de zin.)

 

kleur-echt, dit hoort aan elkaar gespeld, wanneer je het er dan niet goed uit vindt zien, misschien kleurvast schrijven, of realistische kleuren gebruiken.

 

Het vrijstaand maken van een product gebeurd met photoshop

 

vervolg opdrachten (is ook één woord)

 

Als deze volgende zin voor 'leken' leesbaar moet zijn zou ik er denk ik twee zinnen van maken, het is een flinke dosis informatie.

 

De in RAW gemaakte foto’s worden verder verwerkt in de jongste versie van Adobe’s Lightroom© workflow software voor eventuele gewenste kleurcorrectie, bijsnijden en poetswerk om verder achtergrond-vrij te maken waarna ge-exporteerd in het door u gewenste formaat en resolutie.

 

Verder wil ik je heel veel succes wensen met je onderneming én bijbehorende website!

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet waarom je portfolio als eerste element in je menu stopt.

 

Dat is enerzijds mystery meat, en goed, héél af en toe kan je niet anders, maar jij wel.

 

Gebruikers zien daar niet onmiddellijk wat voor soort fotograaf jij bent.

 

Het eerste element, daar klikken ze significant meer op. Bij portfolio moeten ze dus gaan zoeken of jij ook pakweg aan packshots doet. Ze moeten zoeken en zoeken kost je conversie.

 

Het is essentieel dat je je belangrijkste menu gebruikt om uit te beelden wat jij nu doet.

 

Verder moet ik op je homepage ook zoeken wat je voordelen zijn. Waarom moet ik bij jou kopen en niet bij een ander? Het is niet *bam* onmiddellijk duidelijk. Ook dat kost je conversie en zorgt voor een lekkere bounce.

 

Die labels in tekstvakjes zetten is ook geen goed idee.

 

Kijk even hier, dan weet je waarom:

 

Label locatie in formulieren

 

Succes!

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Jup, textueel kan er nog wel wat veranderen :)

Spelfouten met d'tjes en t'tjes kunnen natuurlijk niet maar de boel moet ook nog een stuk wervender.

 

(in mijn eerste post gaf ik ook al aan dat dat het enige grote onderdeel is dat nog aangepakt moet worden )

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij het maken van een website zou ik je het volgende stappen adviseren:

 

[*]Onderzoek allereerst wie je doelgroep is

[*]Bedenkt vervolgens wat voor emoties je wilt overbrengen op de doelgroep (doel van je website)

[*]Ga vervolgens opzoek naar een aantal concurrenten

[*]Stel een score lijst van verschillende emoties op bijv. hoe mooi vind je de website op een schaal van 1-10

[*]Probeer een aantal mensen uit de doelgroep zo ver te krijgen dat ze de verschillende websites willen scoren met behulp van je opgestelde score lijst

[*]Haal aan de hand van de score de sterke punten uit de websites die je helpen bij het overbrengen van je emotie

[*]Stop deze punten in een nieuw design

[*]Test het design weer aan de hand van je doelgroep

[*]Bouw de complete website

 

Link naar reactie
  • 0

Bij het maken van een website zou ik je het volgende stappen adviseren:

 

[*]Onderzoek allereerst wie je doelgroep is

[*]Bedenkt vervolgens wat voor emoties je wilt overbrengen op de doelgroep (doel van je website)

[*]Ga vervolgens opzoek naar een aantal concurrenten

[*]Stel een score lijst van verschillende emoties op bijv. hoe mooi vind je de website op een schaal van 1-10

[*]Probeer een aantal mensen uit de doelgroep zo ver te krijgen dat ze de verschillende websites willen scoren met behulp van je opgestelde score lijst

[*]Haal aan de hand van de score de sterke punten uit de websites die je helpen bij het overbrengen van je emotie

[*]Stop deze punten in een nieuw design

[*]Test het design weer aan de hand van je doelgroep

[*]Bouw de complete website

 

 

Dit is nu eens een zeer slechte methode om een website te bouwen. Het is gebaseerd op meningen, meningen dan nog van mensen die niet weten waarover ze het hebben.

 

Allez, zie je een hersenchirurg al vragen aan een panel leken: Dames, heren hoe gaan we Lowieke vandaag opereren? :)

 

Ook bij Apple zijn ze bij de ontwikkeling van de iPhone niet gaan vragen: "En mensen, wat moet zo'n mobieltje allemaal kunnen en hoe moeten we dat gaan vormgeven?"

 

Maar het is niet allemaal slecht.

 

Doelgroepen in kaart brengen, doelen vastleggen en testen dat kan ik dan weer wél smaken

 

En dan krijg je iets zoals dit:

 

FUR+Overview.jpg

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

@ Woodsbox

@ Edwin W

 

Ik denk dat jullie opmerkingen, zeker in deze vorm, meer zijn voor iemand die nog moet beginnen.

Niet voor iemand die practisch klaar is met een major update van zijn site.

 

Dus voor de volgende nieuwe website, of grote update, is het misschien handig om dit bij de hand te houden....

 

Maar voor nu, voor deze thread, op dit forum, is de vraag wat jullie van www.uwproductfotograaf.nl vinden in zuin huidige vorm.

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

@ Woodsbox

@ Edwin W

 

Ik denk dat jullie opmerkingen, zeker in deze vorm, meer zijn voor iemand die nog moet beginnen.

Niet voor iemand die practisch klaar is met een major update van zijn site.

 

Dus voor de volgende nieuwe website, of grote update, is het misschien handig om dit bij de hand te houden....

 

Maar voor nu, voor deze thread, op dit forum, is de vraag wat jullie van www.uwproductfotograaf.nl vinden in zuin huidige vorm.

 

 

Vind je?

 

Laat we beginnen met puntje 1.

 

Tikken veel mensen 'portfolio fotograaf' in om je te vinden?

 

Neen, geen enkele. Dat is al een eerste indicatie dat het INITIEEL niet belangrijk is voor de mensen.

 

Wat zij wél willen weten is of jij het SOORT fotograaf bent (want er zijn duizenden soorten) dat ze zoeken.

 

ALS dat is opgelost DAN willen ze wel eens je portfolio bekijken.

 

Dat is de causaliteit van de gemiddelde gebruiker.

 

Als je weet dat het eerste item in een menu, méér wordt aangeklikt dan nummer 2, dat deze op zijn beurt weer meer wordt aangeklikt dan nummer 3, etc.

 

Waarom respecteer jij dan niet de causaliteit van de gebruiker?

 

Via je portfolio krijgen ze ook wel een beeld wat voor type jij bent, maar dan moeten ze zoeken. En zoeken is zelden goed op websites.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Niet dat ik het beter kan, maar door je topic titel werd ik getriggerd om even te kijken.

Ik zoek zelf namelijk nog een product fotograaf.

 

Ik mis de echte toppers qua foto.

Glossy achtige foto's

Dat je gelijk als bezoeker zegt wauw die heeft hier echt verstand van.

 

Ik zou het niet beter kunnen, maar als dit je main business is, dan zul je toch de bezoeker moeten pakken in de eerste 10 seconden.

 

Hoop dat je er iets aan hebt

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Edwin... mbt je "puntje1" , natuurlijk tikken mensen dat niet in.

Mensen tikken in : "productfotografie" & "productfotograaf"

 

Binnen google zorg ik natuurlijk dat ik alleen op de termen gevonden wordt waar ik op gevonden wil worden.

Zoals je misschien weet ( ;D ) kan je binnen Google ook prima kort vertellen wat voor soort fotograaf je bent, daarbij doet mijn URL www.UwProductfotograaf.nl ook al zoiets vermoeden.

 

Aangezien mensen al weten dat ze op een site van een productfotograaf komen... gaat het daarna op mijn site om 3 zaken.

 

- dat ze mn foto's mooi vinden en dat ze mogelijk zelfs een soortgelijk product zien.

- dat ze mijn prijzen en werkwijze goed vinden.

- dat ze contact opnemen.

 

Dus de vraag is... is dat allemaal duidelijk en krijg je een goede indruk van wat ik aanbied.

 

Geeft het je een fijn onderbuik gevoel ? Zo niet, waarom niet ?

 

Kan je de informatie vinden waar je waarschijnlijk naar op zoek bent als je een productfotograaf zoekt... zo nee, waar ontbreekt het aan ?

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Niet dat ik het beter kan, maar door je topic titel werd ik getriggerd om even te kijken.

Ik zoek zelf namelijk nog een product fotograaf.

 

Ik mis de echte toppers qua foto.

Glossy achtige foto's

Dat je gelijk als bezoeker zegt wauw die heeft hier echt verstand van.

 

Ik zou het niet beter kunnen, maar als dit je main business is, dan zul je toch de bezoeker moeten pakken in de eerste 10 seconden.

 

Hoop dat je er iets aan hebt

 

Hey Spruce. Ik doe pure packshots. Wat moet er bij jou gefotografeerd worden?

Misschien ben jij wel op zoek naar een reclame fotograaf. Iemand die 10 foto's van je maakt van 1 heel mooi specialistisch product of van aspecten die doelen op een dienstverlening.

 

tell me more !

 

 

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Edwin... mbt je "puntje1" , natuurlijk tikken mensen dat niet in.

Mensen tikken in : "productfotografie" & "productfotograaf"

 

Binnen google zorg ik natuurlijk dat ik alleen op de termen gevonden wordt waar ik op gevonden wil worden.

Zoals je misschien weet ( ;D ) kan je binnen Google ook prima kort vertellen wat voor soort fotograaf je bent, daarbij doet mijn URL www.UwProductfotograaf.nl ook al zoiets vermoeden.

 

Aangezien mensen al weten dat ze op een site van een productfotograaf komen... gaat het daarna op mijn site om 3 zaken.

 

- dat ze mn foto's mooi vinden en dat ze mogelijk zelfs een soortgelijk product zien.

- dat ze mijn prijzen en werkwijze goed vinden.

- dat ze contact opnemen.

 

Dus de vraag is... is dat allemaal duidelijk en krijg je een goede indruk van wat ik aanbied.

 

Geeft het je een fijn onderbuik gevoel ? Zo niet, waarom niet ?

 

Kan je de informatie vinden waar je waarschijnlijk naar op zoek bent als je een productfotograaf zoekt... zo nee, waar ontbreekt het aan ?

 

 

 

Dus alle productfotografen doen allemaal hetzelfde? Jij doet dus ook auto's, vliegtuigen, hamburgers van de McDonald's, etc. ?

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Edwin... mbt je "puntje1" , natuurlijk tikken mensen dat niet in.

Mensen tikken in : "productfotografie" & "productfotograaf"

 

Binnen google zorg ik natuurlijk dat ik alleen op de termen gevonden wordt waar ik op gevonden wil worden.

Zoals je misschien weet ( ;D ) kan je binnen Google ook prima kort vertellen wat voor soort fotograaf je bent, daarbij doet mijn URL www.UwProductfotograaf.nl ook al zoiets vermoeden.

 

Aangezien mensen al weten dat ze op een site van een productfotograaf komen... gaat het daarna op mijn site om 3 zaken.

 

- dat ze mn foto's mooi vinden en dat ze mogelijk zelfs een soortgelijk product zien.

- dat ze mijn prijzen en werkwijze goed vinden.

- dat ze contact opnemen.

 

Dus de vraag is... is dat allemaal duidelijk en krijg je een goede indruk van wat ik aanbied.

 

Geeft het je een fijn onderbuik gevoel ? Zo niet, waarom niet ?

 

Kan je de informatie vinden waar je waarschijnlijk naar op zoek bent als je een productfotograaf zoekt... zo nee, waar ontbreekt het aan ?

 

 

 

Dus alle productfotografen doen allemaal hetzelfde? Jij doet dus ook auto's, vliegtuigen, hamburgers van de McDonald's, etc. ?

 

 

edwin W.

Misschien moet je eerst even goed op een site kijken voordat je allemaal vragen gaat stellen, zo lever je niet echt een constructieve bijdrage. Bedankt voor de input tot zover, maar van mij hoef je niet zozeer meer te reageren. Schieten we alletwee niets mee op, ben je het wel mee eens lijkt me. Tsjuus !

 

 

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 1

edwin W.

Misschien moet je eerst even goed op een site kijken voordat je allemaal vragen gaat stellen, zo lever je niet echt een constructieve bijdrage. Bedankt voor de input tot zover, maar van mij hoef je niet zozeer meer te reageren. Schieten we alletwee niets mee op, ben je het wel mee eens lijkt me. Tsjuus !

 

 

Ja ja, maar ondertussen heb je wél Portfolio al naar achteren gebracht: well done!

 

En wat wil je nu zeggen? Dat mensen pagina voor pagina je website bezoeken én elke pagina van A tot Z lezen om een antwoord te vinden op hun 'probleem' of 'vraag'?

 

Ik kan je vertellen dat het niet zo is. Gemiddeld zitten mensen 2 a 3 minuten op een website. Dat is de tijd die jij krijgt om ze duidelijk te maken dat ze aan het goede adres zijn. Dat JIJ de productfotograaf bent die ze nodig hebben voor hun specifiek probleem.

 

Op dit moment communiceer jij goed dat je 2 diensten hebt:

 

* Productfotografie

* Kledingfotografie

 

Die staan in het hoodmenu en krijgen dus véél aandacht. Dat is dus goed.

Als dit écht je enige 2 diensten zijn: houden zo.

 

Maar ik zie zo aan je site dat het niet zo is. Je hebt bv. ook 360° productfilms.

 

Mensen die dit wensen moeten gaan zoeken. En zoeken, dat is vooral de exit zoeken. Dat kost conversie.

 

Niet elke productfotograaf biedt 360° productfilms aan. Ik heb er een paar bezocht, sommige hebben dat, anderen niet.

 

Jij hebt het wél, maar een klant die er naar op zoek is moet te veel moeite doen.

 

Je hebt niet zoveel diensten (en dat moet ook niet, integendeel zelfs), maar je hebt wel nog plek in je hoofdnavigatie.

 

Aandacht is niet eindeloos en is zeer selectief. En daar kan je op inspelen door de juiste informatie op de juiste plek aan te bieden.

 

Wil je een horizontaal top menu gebruiken (wat ik ook aanraad), dan is er wel één nadeel: de plaatsjes zijn beperkt.

 

Hoe oplossen? Daar de dingen zetten die er écht toe doen, de toptaken dus.

 

Als jij een enquête zou lanceren bij het binnenkomen van je website, waar je vraagt: "Wat kom je vandaag op deze website doen", dan maak ik me sterk dat weinigen zullen antwoorden: "De werkwijze van deze fotograaf bekijken".

 

Dingen die gebruikers veel vermelden, dat zijn de top-taken én die geef je het meeste aandacht. Zaken die ze niet of weinig vermelden verplaats je naar een sidebar menu of je footer.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

2de puntje dan, de voordelen.

 

Mensen moeten gaan zoeken wat je voordelen zijn, wat je USP's zijn. Of 'waarom moet ik bij deze man zijn en niet bij een andere?'

 

Je bent namelijk niet de enige productfotograaf op deze planeet, er zijn er nog.

 

Als jij niet onmiddellijk je voordelen uitspeelt, dan verhoog je de bounce en laat je omzet liggen.

 

Jij hebt wel een aantal voordelen, maar daarvoor moeten we te diep in de pagina afdalen (op sommige computers moeten we zelfs gaan scrollen) of gaan rondwandelen op je site.

 

Hoe dit nu doen?

 

Zet gewoon linksboven, bullet gewijs 3 a 4 USP's. Zet dat onder je menu.

 

Doe dit kort en krachtig, zonder te veel tekst.

 

Voorbeeld:

 

* Gericht op webshops

* Levering binnen 48 uur

* Wij hebben een eigen studio

* We komen ook bij jou op locatie

 

Ik zeg niet dat dit dé beste voordelen en USP's zijn, maar ik zal wel al in de buurt komen. Het moet je minstens inspiratie geven.

 

Denk vanuit het standpunt van de klant.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.