• 0

Wat vinden jullie van mijn website [productfotografie voor webwinkels]

Omschrijving van je concept:

UwProductfotograaf.nl is sinds 2008 gespecialiseerd in productfotografie voor webwinkels.

 

Klanten zijn vooral startende, kleine & medium sized webwinkels uit heel Nederland. Door de focus op kleinere klanten, zijn en blijven ze zeer flexibel. Ze zijn in 99% van de gevallen in staat om na het ontvangen van de artikelen, binnen 48 uur het beeldmateriaal op te leveren. Klantenportfolio bestaat vooral uit kleding fotografie, schoenen, tassen, sieraden en babykleding.

 

Snelheid & kwaliteit staan hoog in het vaandel. Er wordt gefotografeerd met een 16.3 MegaPixel camera en er wordt standaard opgeleverd op een 100% hagelwitte achtergrond. Desgewenst wordt in specifieke webresoluties / afmetingen / transparante achtergrond opgeleverd. Alles is erop gericht om de klant tijd te besparen en zijn producten sneller online aan te kunnen bieden.

 

UwProductfotograaf.nl begrijpt dat uw producten geld kosten als ze in uw magazijn liggen, producten leveren nog niets op als ze nog niet online staan.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

eerste versie van de website stamt uit november 2008.

Sinds februari 2011 een nieuwe site www.uwproductfotograaf.nl

 

Nieuw design

Nieuwe content

Andere (zeer concurrerende) prijsstelling

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen van meer 'kijkers kopers' maken.

We krijgen genoeg bezoekers naar de site, maar er vraagt nog een te laag percentage een offerte aan.

 

En ALS we een aanvraag krijgen, stellen mensen vragen die uitgebreid op de site staan. (vooral vragen over prijs... ) Is dat uit luiheid of staat het er echt zo onduidelijk op ?

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Kleine klanten, kleine prijzen:

- Fotograferen vindt vooral plaats in de studio in Wassenaar.

- Slechts 75 euro setup / instelkosten per opdracht.

- 6,50 tot 2,50 euro per foto afhankelijk van de aantallen.

 

Voor grote klanten/opdrachten is 1 of meerdere dagen op locatie fotograferen mogelijk:

- Met name bij kleding, grote aantallen producten of zeer waardevolle items.

- Slechts 1150 euro voor een hele dag fotograferen,

- Bij fotograferen op locatie worden gemiddeld 730 foto’s per dag gemaakt (productafhankelijk) dan zit je omgerekend op een prijs per foto van 1,50 euro.

 

Foto's worden op 100% witte achtergrond opgeleverd zonder extra kosten.

(waar veel andere fotografen extra voor rekenen)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat is de algehele indruk van de website?

Is de informatie duidelijk?

Zijn de voorbeeld foto's duidelijk?

Komt er goed over dat wij echt HEEL goedkoop zijn? (eigenlijk alleen te beantwoorden voor mensen die weten wat productfoto's tegenwoordig kosten)

 

Alle tips & trucs zijn welkom.

 

Tevens ben ik heel benieuwd naar reacties over de PDF met onze prijsstelling.

 

[Aanpassing: titel verduidelijkt]

UwProductFotograaf_Prijslijst_2012.pdf

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

2de puntje dan, de voordelen.

 

Mensen moeten gaan zoeken wat je voordelen zijn, wat je USP's zijn. Of 'waarom moet ik bij deze man zijn en niet bij een andere?'

 

Je bent namelijk niet de enige productfotograaf op deze planeet, er zijn er nog.

 

Als jij niet onmiddellijk je voordelen uitspeelt, dan verhoog je de bounce en laat je omzet liggen.

 

Jij hebt wel een aantal voordelen, maar daarvoor moeten we te diep in de pagina afdalen (op sommige computers moeten we zelfs gaan scrollen) of gaan rondwandelen op je site.

 

Hoe dit nu doen?

 

Zet gewoon linksboven, bullet gewijs 3 a 4 USP's. Zet dat onder je menu.

 

Doe dit kort en krachtig, zonder te veel tekst.

 

Voorbeeld:

 

* Gericht op webshops

* Levering binnen 48 uur

* Wij hebben een eigen studio

* We komen ook bij jou op locatie

 

Ik zeg niet dat dit dé beste voordelen en USP's zijn, maar ik zal wel al in de buurt komen. Het moet je minstens inspiratie geven.

 

Denk vanuit het standpunt van de klant.

 

Ik snap je gedachte. Ik heb dit verwerkt in mijn logo / onderschrift daarvan, met name op aangeven van @Sabra.

 

Dat we een eigen studio hebben en ook op locatie komen, dat zien mensen vanzelf als ze bij de prijzen & werkwijze komen. En op dit tabblad komen ze vanzelf als ze in eerste instantie de foto's mooi vinden, want als je ze mooi vindt... dan wil je weten wat het kost.

 

Daarom is de werkwijze en prijsstelling samen op 1 pagina een hele goede. Volgens mij was dat zelfs nog op jouw aangeven @EdwinW.... "werkwijze" alleen is niet interessant, de combinatie met prijzen wel. En aangezien prijzen nogal verschillen of we veel artikelen op locatie moeten doen of een paar in de studio, is het ook zeer relevant.

 

 

 

 

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

Even wat korte opmerkingen over de website:

 

Op zich een nette website voor de bezoeker, de call-to-action formulier rechts is goed en de 5sterren van trustpilot is natuurlijk ook goed. Klanten (semi-particulieren) houden hier zeker van.

 

De image-rotator bovenin werkt niet in Chrome browsers (minimaal 20% van de mensen gebruikt dit ondertussen).

 

Bji het laten zien van producten op de voorpagina zou ik kiezen voor herkenbare producten. De haarband is niet echt herkenbaar en zelfs een beetje vies (poepkleur).

Het zwarte jack ofzo is niet herkenbaar genoeg en het model is meer modelfotografie, dit heeft met de foto zelf te maken. Ze heeft niet echt veel kleding aan, ik zou liever die donker dame op de voorpagina zien (meer kleding fotografie zoals wij dat herkennen).

 

Onder het onderdeel "In onze studio" benoem je een aantal prijsvariaties. Alleen is het een beetje vreemd dat je van 1-25 naar 300-401 stuks springt. Ik kan dus geen 100 foto's afnemen ofzo? Doe je dit express om mensen te laten bellen?

 

Kies voor een duidelijke menu indeling (het rechter menu valt weg en wordt extreem onderbelicht.

 

Het zijn vooral kleine details hierna, dus laat het er nu even bijzitten.

 

Link naar reactie
  • 0

Even wat korte opmerkingen over de website:

 

Op zich een nette website voor de bezoeker, de call-to-action formulier rechts is goed en de 5sterren van trustpilot is natuurlijk ook goed. Klanten (semi-particulieren) houden hier zeker van.

 

De image-rotator bovenin werkt niet in Chrome browsers (minimaal 20% van de mensen gebruikt dit ondertussen).

 

Bji het laten zien van producten op de voorpagina zou ik kiezen voor herkenbare producten. De haarband is niet echt herkenbaar en zelfs een beetje vies (poepkleur).

Het zwarte jack ofzo is niet herkenbaar genoeg en het model is meer modelfotografie, dit heeft met de foto zelf te maken. Ze heeft niet echt veel kleding aan, ik zou liever die donker dame op de voorpagina zien (meer kleding fotografie zoals wij dat herkennen).

 

Onder het onderdeel "In onze studio" benoem je een aantal prijsvariaties. Alleen is het een beetje vreemd dat je van 1-25 naar 300-401 stuks springt. Ik kan dus geen 100 foto's afnemen ofzo? Doe je dit express om mensen te laten bellen?

 

Kies voor een duidelijke menu indeling (het rechter menu valt weg en wordt extreem onderbelicht.

 

Het zijn vooral kleine details hierna, dus laat het er nu even bijzitten.

 

 

Hi Aquester, Tnx voor de terugkoppeling.

 

Slider doet het inderdaad niet in Chrome, erg irritant. Dat staat nu op het lijstje om aan te passen. Percentagen Chrome bezoekers ligt bij mij zelfs op 23,5% dus dat moet ZEKER gefixt worden !

 

Fotokeuze in een kwestie van smaak. Die laat ik even zo staan, anders blijf ik wisselen. ;) Op elke pagina staan weer andere foto's, dus ik hoop hiermee toch wel aan te geven dat we veel verschillende soorten foto's maken.

 

De prijzen "in de studio" daar heb ik 3 van de 9 staffels weergegeven aangezien het anders zo'n lange lijst wordt. Als je de PDF bekijkt, dan zie je de volledige prijsstaffel. Mijn idee was om 3 staffel prijzen aan te geven om ongeveer de price range als indicatie te kunnen geven. Als jij 100 foto's moet hebben, hoop ik dat jij zelf de link legt dat dat ergens tussen de genoemde 6,5 en 4,5 euro in moet liggen....

 

Het rechter menu heb ik express niet heel opvallen gemaakt. Naar mijn idee staan de belangrijskte elementen bovenin.

Ik zie in Analutics ook dat iedereen eerst kijkt naar "productfotografie" dan naar "kleding fotografie" en dan doorgaat naar "prijzen en werkwijze". Daarna wil ik dat ze EEN OFFERTE AANVRAGEN ! ;) Voor degenen die echt meer informatie willen, staat deze online. Maar ik wil zeker niet dat iedereen elke pagina gaat bezoeken. Of vind je dit juist heel onverstandig ?

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik snap je gedachte. Ik heb dit verwerkt in mijn logo / onderschrift daarvan, met name op aangeven van @Sabra.

 

Dat we een eigen studio hebben en ook op locatie komen, dat zien mensen vanzelf als ze bij de prijzen & werkwijze komen. En op dit tabblad komen ze vanzelf als ze in eerste instantie de foto's mooi vinden, want als je ze mooi vindt... dan wil je weten wat het kost.

 

Daarom is de werkwijze en prijsstelling samen op 1 pagina een hele goede. Volgens mij was dat zelfs nog op jouw aangeven @EdwinW.... "werkwijze" alleen is niet interessant, de combinatie met prijzen wel. En aangezien prijzen nogal verschillen of we veel artikelen op locatie moeten doen of een paar in de studio, is het ook zeer relevant.

 

 

Neen, dat zien de mensen niet vanzelf want ze moeten er eerst naar toe gaan. Ze moeten ook al weten dat het daar staat.

Jij weet het, je bent immers een power user van je eigen website. Maar je gebruikers zijn niet zoals jij.

 

Doordat ze het niet vanzelf zien en vinden, haakt een deel af.

 

Een website die het op dit vlak wel keurig doet is deze:

 

http://www.hubspot.com/

 

* Get Found: Help prospects find you online

* Convert: Nurture your leads and drive conversions

* Analyze: Measure and improve your marketing

* Integrate: Access the marketplace for apps and integrations

 

Zoiets moet jij ook doen.

 

Is dat een mening? Neen. Ik weet dat zeker, want ik meet zo'n dingen uit.

 

We hebben nog al sceptische klanten gehad, tientallen zelfs en op hun verzoek starten we dan een A/B test.

 

Met en zonder die voordelen op DIE plek. Nog nooit heeft het idee van de klant gewonnen, ongeacht de branche.

 

Dit fenomeen is ook redelijk goed beschreven. Surf een beetje rond en je zal studies vinden die het bevestigen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het rechter menu heb ik express niet heel opvallen gemaakt. Naar mijn idee staan de belangrijskte elementen bovenin.

Ik zie in Analutics ook dat iedereen eerst kijkt naar "productfotografie" dan naar "kleding fotografie" en dan doorgaat naar "prijzen en werkwijze". Daarna wil ik dat ze EEN OFFERTE AANVRAGEN ! ;) Voor degenen die echt meer informatie willen, staat deze online. Maar ik wil zeker niet dat iedereen elke pagina gaat bezoeken. Of vind je dit juist heel onverstandig ?

 

 

Hoi, lekker snelle een reactie. :)

 

Goed bezig, ok dan zou ik het zo laten. Je geeft aan dat Offerte aanvragen belangrijk is. Ik zou deze helemaal naar voren zetten als hoofdmenu item of altijd in beeld? Misschien is dit voorbeeld een beetje overdreven, maar zo gebruiken wij het wel eens rechts boven op www.campagneadwords.nl

 

Succes verder!

Link naar reactie
  • 0

 

Het rechter menu heb ik express niet heel opvallen gemaakt. Naar mijn idee staan de belangrijskte elementen bovenin.

Ik zie in Analutics ook dat iedereen eerst kijkt naar "productfotografie" dan naar "kleding fotografie" en dan doorgaat naar "prijzen en werkwijze". Daarna wil ik dat ze EEN OFFERTE AANVRAGEN ! ;) Voor degenen die echt meer informatie willen, staat deze online. Maar ik wil zeker niet dat iedereen elke pagina gaat bezoeken. Of vind je dit juist heel onverstandig ?

 

 

Hoi, lekker snelle een reactie. :)

 

Goed bezig, ok dan zou ik het zo laten. Je geeft aan dat Offerte aanvragen belangrijk is. Ik zou deze helemaal naar voren zetten als hoofdmenu item of altijd in beeld? Misschien is dit voorbeeld een beetje overdreven, maar zo gebruiken wij het wel eens rechts boven op www.campagneadwords.nl

 

Succes verder!

 

Dat is een behoorlijk aanvraag formulier ! :P

 

Ik heb hem iets subtieler, ook wel rechtsbovenin.

Express laagdrempelig met alleen naam & telefoonnummer.

Al moet ik zeggen dat mensen toch ook wel vaak gewoon de telefoon oppakken.

 

Ik houd het contact / offerte aanvraag moment liever aan de rechter kant van de pagina ipv naar links verplaatsen. Ik heb liever dat mensen eerst de zaken zien die ze willen en dat ze dan vanzelf uitkomen op wat het dan kost.... van links naar rechts zoals we dat in de westerse wereld geleerd hebben. ;)

 

Tnx for the input though !

 

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
  • 1

Zeg... kan een van de ontwerpers niet een mooi keurmerkje ontwerpen voor beoordeelde en verbeterde websites als deze? Iets als "Approved by HigherLevel.nl"? Het is maar een gebbetje natuurlijk maar wat zit er van veel mensen ongelofelijk veel tijd in deze site. Op de volgende bijeenkomst van HL zijn we in ieder geval verzekerd van een fotograaf om het evenement te verslaan ;D

 

Ik wil in het bijzonder een groot compliment maken aan Edwin, hij heeft op het absurde af tijd en energie gestoken in deze website. Ik denk dat we allemaal veel hebben kunnen leren van zijn inzichten, kennis en ervaring.

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Iets als "Approved by HigherLevel.nl"? Het is maar een gebbetje natuurlijk maar wat zit er van veel mensen ongelofelijk veel tijd in deze site.

 

Ik wil in het bijzonder een groot compliment maken aan Edwin, hij heeft op het absurde af tijd en energie gestoken in deze website. Ik denk dat we allemaal veel hebben kunnen leren van zijn inzichten, kennis en ervaring.

 

Lol, dat is niet eens een slecht idee! 'Officially approved by HL!' ;D

 

De dag dat ik mijn website door HL onder handen laat nemen, stuur ik Edwin van te voren een flesje wijn. :)

Link naar reactie
  • 0

Iets als "Approved by HigherLevel.nl"? Het is maar een gebbetje natuurlijk maar wat zit er van veel mensen ongelofelijk veel tijd in deze site.

 

Ik wil in het bijzonder een groot compliment maken aan Edwin, hij heeft op het absurde af tijd en energie gestoken in deze website. Ik denk dat we allemaal veel hebben kunnen leren van zijn inzichten, kennis en ervaring.

 

Lol, dat is niet eens een slecht idee! 'Officially approved by HL!' ;D

 

De dag dat ik mijn website door HL onder handen laat nemen, stuur ik Edwin van te voren een flesje wijn. :)

 

Haha... ik zet m dr zo op hoor, dat keurmerk :P

 

Voor digitale beeldbewerking : http://www.removethebackground.nl

Voor alle soorten productfoto's : http://www.uwproductfotograaf.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.