• 0

Sameday Delivery - wie denkt erover, experimenteert ermee of heeft ervaring?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

in jouw link staat op nummer twee een lid van HL, dus die zal er wel mee werken lijkt me... :P

 

eerste die bij me te binnen schiet is Thijl met zijn bezorgservice!

en tweede is in de autobusiness, de dealer bestelt 's morgens onderdelen en hebben die 's middags al in huis en dat doen ze al een paar jaar behoorlijk succesvol.

 

Mijn groothandel doet er (nog) niet aan, ik bestel nu rond 17.30 en volgende morgen heb ik het binnen

daarbij ben ik wel afhankelijk van de betrouwbaarheid van TNT, die is naar schatting bij mij +95%

zodra mijn groothandel de mogelijkheid gaat aanbieden ga ik er ook zeker gebruik van maken.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

De (online) consument wordt natuurlijk steeds veeleisender. En winkels en webshops zullen logistiek gebruiken om extra of meer service te bieden aan hun klanten. Of het nou afhalen, dagtijdvak leveren of zelfs asme-day leveren gaat worden is koffiedik kijken. Wel leuk om te zien dat ondernemers er (al) mee bezig zijn!

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet helemaal de bedoeling, maar ik wil wel even als consument reageren. Ik bestel al jaren online, allerlei producten maar meestal technische spulletjes zoals onderdelen, gereedschap maar ook wit- en bruingoed. Op dit moment is de standaard in snel bezorgen dat je voor 17.00-22.00 besteld moet hebben en dat je het dan de volgende dag in huis hebt. Daar wen je zo snel aan dat ik een levertijd van 2-3 dagen al als traag begin te ervaren.

 

Maar als je nu kijkt waar ik een shop op selecteer dan is dit niet alleen meer de prijs, zoals dat enkele jaren geleden ging. Inmiddels telt de reputatie/beoordeling net zo veel mee omdat ik net als iedereen wel een paar slechte ervaringen heb gehad, ik merk dat ik graag een paar euro betaal voor een shop met een goede reputatie. Even zo goed zou ik graag een paar euro meer betalen als er in het lijstje ook partijen staan die sameday delivery zouden bieden.

 

Of de logistiek er klaar voor is kan ik niet beoordelen, maar als klant zie ik het graag komen.

Link naar reactie
  • 0

Vanaf 1 augustus 2014 zijn wij daadwerkelijk gestart met het aanbieden van same day delivery. In samenwerking met een koerier bieden wij nu deze service aan in de wijde omgeving van Groningen en Assen.

 

Wij zijn erg benieuwd naar de behoefte van onze klanten voor deze service en of zij er veel gebruik van zullen maken. Wij vragen €2,95 per bestelling en klanten hebben daarvoor de optie om te kiezen uit een 2-tal bezorgmomenten.

 

Meer info en het complete bezorggebied hebben wij een pagina op onze website aangemaakt [link verwijderd] en de optie wordt alleen (automatisch) getoond indien de optie voor de klant beschikbaar is.

 

Wij houden jullie op de hoogte van onze ervaringen!

 

 

[geen links naar eigen site toegestaan - mod]

Portecenter.nl - online webwinkel voor hobby & vrije tijd.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf in ook in transport. En weet dat door samenwerken en vrachten samen laden er bespaard kan worden. Hierdoor word ook het levergebied verklein. We gaan niet meer met een pallet 50KM rijden. Dan gaat deze gelijk naar een collega transporteur.

 

We merken ook dat klanten die vroeger een pallet A4 papier kochten nu steeds dagelijks een paar pakjes bestellen. En als je dan een om 15:00 komt. Ja dan is het gelijk we zitten er op te wachten.

Het lijkt er soms op dat ondernemers steeds minder risico willen lopen.

 

Echter opmerkelijk vind in dan. Klanten die zeuren als de verzendkosten iets omhoog gaan. Hierdoor kunnen ze wel kijken hoe laat de zending ongeveer komt.

 

Echter zoals hierboven er €2.95 extra aan verzendkosten betaald moet worden voor een dezelfde dag bezorging is dat wel een verhoging van meer als 50%.

 

Voor bedrijven zal dit echter niet uitmaken maar ik denk dat een consument nog wel wil wachten tot de volgende dag.

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.