• 0

Nieuw bedrijf promoten!

hallo,

 

Ik ben René Scholten en ben nieuw op dit forum. Ik ben een week geleden mijn eigen hostingsbedrijf begonnen. Vanwege spam zal ik de naam niet noemen. Ik ben gelijk al gaan adverteren op diverse sites en heb inmiddels al 6 klanten. Lijkt me niet slecht in één week tijd.

 

Nu wil ik aan jullie vragen hoe ik meer bedrijven als klant kan krijgen. Nu hoor ik nog wel eens dat ik te duur ben. Dit zeggen dan particulieren waarvan de helft minderjarig. Dat soort klanten heb ik nu. Eigenlijk wil ik me meer richten op bedrijven. Maar hoe vindt je ze?

www.web2host.nl - Kies voor kwaliteit & bereikbaarheid.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onder andere door in je signature op Higherleven een link naar je website op te nemen!

 

Probeer de webhosting-tegenhanger van HL eens, webhostingtalk.nl. Staat in ieder geval een hoop info op, maar neem dáár niet alles aan voor waar.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Onder andere door in je signature op Higherleven een link naar je website op te nemen!

 

Probeer de webhosting-tegenhanger van HL eens, webhostingtalk.nl. Staat in ieder geval een hoop info op, maar neem dáár niet alles aan voor waar.

Persoonlijk zou ik je juis afraden om te adverteren op WHT. Naar mijn inziens zitten juist daar alle jongeren die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Wel is het eventueel een leuke manier om je bedrijfsnaam een beetje bekend te maken in de hostingwereld. Maar verwacht er verder niets van.

 

Verder denk ik dat je een nichemarkt moet kiezen. Heb hierover ook een artikel geschreven op www.hostwise.nl. Als je vragen hebt twijfel niet om die te stellen. :) Verder succes :D

You can have it fast, cheap, or working. Choose two.

Link naar reactie
  • 0

Helaas heb ik geen directe promotietips voor je, maar wel een ander advies:

 

Allereerst zul je een gedegen analyse moeten maken. Je zegt dat je je wilt richten op bedrijven. Dan zul je eigenlijk eerst een concurrentieanalyse moeten maken. Hoeveel bedrijven hebben ook de zakelijke markt als doelgroep, wat zijn hun sterktes en zwaktes, hoe groot zijn ze, etcetera.

 

Als uit deze gegevens blijkt er nog ruimte op de markt "over" is voor nog een speler, zou je kunnen bekijken waar er nog precies vraag naar is. In welke behoeften van de bedrijven kun jij als bedrijf voorzien, waarin andere bedrijven nog niet (voldoende) in voorzien (je unique selling proposition, ofwel USP).

 

Als je een positie in de markt hebt bepaald kun je verder gaan kijken: Wat wil je gaan communiceren naar je potentiële klanten (waarschijnlijk je USP), wat zijn de doelstellingen die je wilt bereiken en welk budget heb je tot je beschikking. Dan kun je een eenvoudig communicatieplan bedenken en dit tot uitvoering brengen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo René,

 

Ben zelf ook net nieuw op dit forum dus bij deze ook gelijk hallo tegenover de rest hierop HigherLevel.

 

Een van de vele en makkelijkste manier om aan klanten te komen is denk ik eens in nabije omgeving naar klanten te zoeken. Denk bijvoorbeeld eens aan een leuk introductie sturen naar (startende) webdesign bedrijven in je omgeving (zoek via KvK). Die brengen natuurlijk steeds nieuw klanten binnen. Maar je kunt ook “normale” (startende) bedrijven in je omgeving benaderen.

 

Kijk verder eens waar je met je bedrijf nou eigenlijk op wilt gaan richten ga je voornamelijk voor goedkoop of meer gericht op betrouwbaarheid en service. Je kiest nu natuurlijk wel voor een markt die behoorlijk onderdruk staat op eigenlijk alle gebieden. 4 euro per maand is allang geen uitzondering maar voor een redelijk goed hosting pakket.

 

Hoop dat ik je een nuttige tip heb gegeven.

 

Gr.

Tjitte

 

Ps. De Navigatie op je site deed het niet bij mij ( via: Mozilla ) mail voor info

 

EDIT: Gaat snel hier ;) Je schrijf wat en er staan gelijk al een andere reply met goede tips om eerst maar eens je markt te verduidelijken / analyseren. :)

mediaCT - webinterieur
Link naar reactie
  • 0

Welkom Tjitte, neem aan dat je uit het Noorden komt?

 

Je richten op startende (webdesign) bedrijven zou ik proberen te vermijden. Starters moeten vooral in het begin zou min mogelijk geld aan randzaken zoals een website, e-mail hosting etc. uitgeven, aangezien ze nog geen geldbuffer hebben. Zij komen inderdaad uit bij de prijsdumpers op deze markt. Deze prijsdumpers zijn overigens ook heel actief op Webhostingtalk.nl en zijn voornamelijk scholieren/studenten, hoewel er ook wel wat grotere bedrijven rondsnuffelen.

 

het idee om via webdesignbedrijven klanten binnen te halen is natuurlijk wél een goed idee!

 

Een andere manier om te starten? Pak eens een excel bestandje, en maak daar een lijst van alle mensen die je nu persoonlijk kent en die één of meer diensten van je af kunnen nemen. Uiteraard is het dan prettig als je al een groot netwerk van bekenden hebt, maar dat is niet vereist. Benader deze mensen vervolgens op de juiste manier: vriendelijk, niet opdringerig. Het zijn immers niet alleen je toekomstige klanten, maar vooral bekenden van je!

 

De mensen op deze lijst zullen het je gunnen, en geneigd zijn over te stappen. Moet je natuurlijk wel kwaliteit kunnen leveren tegen een goede prijs, maar dat spreekt voor zich.

 

Tijdens het benaderen van hen, of van "vreemde bedrijven" moet je vooral de nadruk gaan leggen op zaken als support. Op prijs verlies je het immers altijd in deze markt!

 

Niet helemaal relevant, maar misschien toch handig: www.verkopersonline.nl.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe raadt je het toch Edwin, dat ik uit het noorden kom ;) ;) :)

 

bedankt voor de welkom!

 

betreft de starters:

 

Het klopt natuurlijk dat starters weinig geld hebben en niet echt financieel interessant in zijn in eerste opzicht... maar wie het kleine niet eerd, is het grote niet weerd toch? Je moet ergens beginnen in een markt die momenteel zware concurrentie kent.

 

Moet er wel bij duidelijk bij zeggen richt je wel op (starters) bedrijven in je nabije omgeving. Prijsdumpers zijn geen haalbare concurrentie. Meestal heb je dan een extra puntje op het gebied van service, je zit lekker dichtbij. want zoals Edwin al zei service (support) is de key !!!

 

mediaCT - webinterieur
Link naar reactie
  • 0

René,

 

Allereerst, welkom op HL :-) Ik ben er ook nog niet zo lang... maar kan je nu al vertellen dat je het hier wel leuk/interessant zal vinden.

 

Ik heb geen oplossingen voor je - die moet je zelf vinden. Wel tips...

 

- Wat WHT betreft, wat mij betreft zitten daar idd voornamelijk kiddo's op die het liefst 1GB voor 10 euro per maand willen en geen waarde weten te geven aan zaken zoals service, kwaliteit en professionaliteit. Ik promoot daar zelden, gezien ik niet kan concureren met hosters die voor 1 euro per maand een redelijk account aanbieden en een site voor 100 euro bouwen. In zulke gevallen zeg ik, hou de eer aan jezelf en als je echt wat te bieden hebt - hou vol. De weg is lang en hard, maar uiteindelijk zal jij er over 5 jaar nog steeds zijn en desbetreffende personen/bedrijfjes niet meer.

 

- De hostingmarkt wordt onderuit gehaald door eerder beschreven bedrijfjes en ook grote bedrijven overigens, die ook mede door invloed van de 1-euro hosters zoals ik ze noem, niet anders kunnen dan in de prijs zakken. Ik wil je niet demotiveren, maar van 6 kleine hostingklantjes kun je niet leven, tenzij je dit als hobby naast je werk doet. Let wel dat dit alleen mijn mening is en dat ik het fout kan hebben. Tenzij je genoeg kapitaal hebt voor adverteren en 'onder de prijs' aanbiedingen om klanten te werven, zou ik je aanraden om behalve hosting ook andere diensten aan te bieden. Hosting is een breed begrip en er valt genoeg te verdienen - gelukkig beperken meeste hostingbedrijfjes zich daadwerkelijk ook alleen maar tot hosting ;)

 

Enkele naar mijn mening potentieel 'gouden' (red. goud=zilver in Nederland) tips indien je er ook daadwerkelijk wat mee doet zal ik je per MSN wel geven aangezien je me toch al hebt toegevoegd ;)

 

- Wat betreft actief werven van klanten: Kijk rond in je netwerk(je) en vriendenclub. Misschien via je ouders of een kennis die toevallig in de directie zit bij een groter bedrijf. Als je er actief naar op zoek gaat en je ogen openhoudt, zal je ze tegenkomen ook.

 

- Ik weet dat dit negatief gaat klinken, maar: "Sell yourself, not only your product.." Uiteindelijk zal de kwaliteit van de hosting van provider A niet al teveel verschillen van provider B. Zorg er daarom voor dat je jezelf verkoopt (lees: je toegevoegde waarde). Naast je product/dienst die van goeie kwaliteit/prijsverhouding moet zijn, kun je jezelf verkopen door met de klant mee te denken. Ik heb vele klanten die alleen om die reden bij mij zitten en meer betalen dan dat wat ze bij een ander zouden moeten doen.

 

That's all I've got to say about that....en nu ga ik weer aan 't werk.

 

Stepan

 

 

 

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Hallo René,

 

Leuk dat je voor jezelf bent begonnen. Ik sluit me bij Hans aan. Het kost tijd, maar het is de basis van je aanpak! Laten we er direct mee beginnen.

 

Heren en Dames ondernemers;

 

- Welke klachten hebben jullie op hostingsbedrijven in het algemeen?

- Service, mooi woord, maar wat verstaan we hieronder?

- Toegevoegde waarde van hostingbedrijven?

 

Ik zelf heb nog geen website, wordt ontwikkeld, dus ik heb alleen een idee voor de toegevoegde waarde:

 

Doelstelling van je bedrijf is niet het hosten, maar het verbeteren van de presentatie van je klanten op internet, door bijvoorbeeld;

- analyse bezoekgedrag op de website, met relevante conclusies, zoals "Op uw website haakt X% af op de homepage. Dit is y% meer dan het gemiddelde. Advies aanpassen homepage.

Je biedt dan ook toegevoegde waarde aan webdesignbureaus.

 

Ik ben benieuwd of deze insteek al wordt toegepast en wat de verdere mogelijkheden zijn in de wereld van hosting.

 

Gegroet,

 

Jeroen

 

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn ook een webhostingbedrijf en zijn in 2 maanden tijd van 20 naar 100 nieuwe klanten per maand geschoten. Wij richten ons voornamelijk op particulieren, maar bedrijven raken op dit moment meer en meer geïnteresseert.

 

Mijn advies is niet je te richten op bedrijven in de eerste instantie maar op particulieren. Bedrijven willen een zekerheid. De webhostingbedrijven schieten als paddestoelen uit de grond op dit moment en de ervaring leert dat veel van dit soort bedrijven weinig kennis hebben van webhosting met als gevolg lange downtime. Een bedrijf kan dit zich niet permitteren. Je zult je eerst moeten bewijzen. Dit kan je alleen doen door een groot klantenbestand te kunnen overleggen en al doende leert men.

 

Een heel belangrijk aspect (iets wat wij de afgelopen maanden geleerd hebben) is het contact met je klanten. Hoe presenteer je je? Ik heb hostingbedrijven gezien met enorme capsones en als je ziet hoe ze met klanten omgaan.. je begrijpt gewoon niet waarom zij nog steeds aanmeldingen krijgen. Wellicht is de prijs alleen die trekt.. Goed contact met je klanten (niet te formeel, omdat je over particulieren praat) levert je een enorm goede reputatie op. Op die reputatie komen bedrijven af.

 

Bij ons is het zelfs zo erg dat wij regelmatig googlen op onze bedrijfsnaam om te kijken of er klanten zijn die problemen met ons hebben en dit niet aan ons zelf bekend willen maken. Wij proberen ze dan alsnog via via tevreden te stellen. Gewoon een rothekel hebben aan negatief commentaar en er naar streven dit te vermijden is een goede insteek.

 

Wij hebben zeer veel geïnvesteerd in de vorm van sponsoring. Van gamingclans (waar we inmiddels vrijwel overal bekend zijn) tot house-parties en van sportverenigingen tot initiatieven voor goede doelen. In de eerste instantie zul je er niet al teveel profijt van hebben, maar ze zeggen ook niet voor niets: eerst investeren en dan profiteren. Nu na 7 maanden begint deze werkwijze zijn vruchten af te werpen.

 

Een ander belangrijk onderdeel waar je rekening mee moet houden: wil je direct veel geld verdienen of bijt je liever een periode op een houtje en werk je hard aan het oordeel van je klant. Goed luisteren naar negatief commentaar en je fouten toegeven! Niet jezelf superieur stellen en altijd de fout bij de klant leggen (wat nogal de tendens is bij veel hostingbedrijven). Help ze ook met kleine problemen voor zover je kan uiteraard, daarbij denk ik aan zelfgeschreven scripts of gedownloade forums die ze niet aan de praat kunnen krijgen. Kom altijd positief op je klanten over! Stuur persoonlijke mailtjes en wees niet te formeel. Geef je klanten het idee dat ze ook echt klant van je zijn en niet slechts een klantnummer.

 

Zoals je ziet leg ik zeer de nadruk op de beleving van je klant over jou als hoster. Het zijn je klanten die je groot maken, niet jijzelf.

 

[edit] kleine typo's :)

 

[edit2] Toch een kleine toevoeging: schroom niet om een klant die veel problemen heeft als gevolg van je eigen fouten (foute facturen, foute configuraties etc.) af en toe eens tegemoet te komen. Denk niet altijd in commercieel opzicht en veel geld verdienen. Je maakt een klant echt enorm blij als je laat zien dat je niet bang bent ze eens te matsen als het allemaal foutloopt. Moet je eens kijken hoeveel die ene klant zal gaan spammen op andere fora over jou en je perfecte service.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben in ons bedrijf te maken met twee hostingbedrijven. Daar wij binnenkort een derde site plaatsen, zullen we dan nog een domein/hosting zoeken, we weten op dit moment nog niet waar we die gaan onderbrengen.

De reden voor verschillende hostingbedrijven is natuurlijk een eventueel risico te spreiden. Ik moet er wel aan toevoegen dat wij maar een klein klantje zijn.

 

De problemen met hostingbedrijven die wij tot nu toe hebben, hoewel het geen onoverkomelijke problemen zijn:

-downtime, horen we van derden, niet van hostingbedrijf

-ondoorzichtige prijsstelling:een klein instapaccount is wel leuk, maar daar zijn doorgaans weer geen statistieken bij, database, cgi, php enz.

-voor ons onverklaarbaar, en door het hostingbedrijf niet verklaarde, langzame toegangstijden van de site, op bepaalde tijden. Interessant is dat dit voor beide bedrijven een andere periode van de dag is (maar wel elke dag). Ik moet toegeven dat we aan geen van beide bedrijven de vraag hebben gesteld.

 

Dat is het, niet veel maar wel duidelijk.

Verder heb ik persoonlijk wel enige problemen met het feit dat enige zaken niet standaard zijn geregeld. Zoals bijvoorbeeld een realtime paginateller (wij hebben L10 hitcounter genomen), en een eenvoudige shop-toepassing. Het lijkt mij ook voor de beheerders makkelijker om dit soort dingen standaard op de server te hebben dan een zekere wildgroei. Ik heb al weken besteed om een en ander aan het werk te zetten (de shop heeft nog wat meer tijd nodig).

 

Ik kan in ieder geval met zekerheid stellen dat reclamefolders via de post in het ronde archief belanden.

Wat betreft die garantie van 99,9 % uptime, vraag ik mij dan af op welk deel van de dag die 0,1% zit, waar blijkbaar ook een garantie op is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.