• 0

Koude acquisitie via mail

Ik weet dat het over het algemeen wordt afgeraden bedrijven in eerste instantie te contacteren via mail. Maar voor mijn bedrijf is dit toch een onderdeel om nieuwe (kortings)partners te enthousiasmeren voor onze (gratis) diensten. Hebben jullie tips om het percentage dat (positief) reageert op te krikken? Of nog andere leuke ideeën om meer partners te binden? Alvast dank!!!

 

 

[titel gecorrigeerd - mod]

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Maar voor mijn bedrijf is dit toch een onderdeel om nieuwe (kortings)partners te enthousiasmeren voor onze (gratis) diensten.

De key voor succesvolle marketing is uitgaan van wat je potentiele klanten willen, niet van wat jij zelf wil. Ga er van uit dat bovenstaande niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, iets boeit.

 

En waar Twa al op wees - zakelijke spam is not done anymore.

Link naar reactie
  • 0

Bijgaand nog een link mbt spam.

https://www.spamklacht.nl/

 

Je ziet dus dat je niet mag sturen mbt spam. Je zou dus kunnen bellen met een goed verhaal en vragen of je iets mag toesturen, dat geldt dan als toestemming lijkt me want er staat niet dat deze schriftelijk moet worden gegeven.

Je hebt dan in ieder geval ( in veel gevallen) al vooraf mensen die enige vorm van interesse hebben getoond..

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Baggio,

 

Let inderdaad op met het versturen van ongewenste e-mailtjes. Als dit te opvallend is, kun je op een zwarte lijst terechtkomen, met alle consequenties van dien. Het kan zelfs leiden tot juridische vervolging. Als je het doet, wees dan zorgvuldig. Wat ik me afvroeg: is het niet veel beter om al die energie in te zetten om online een goed initiatief op te zetten om zo jouw diensten onder de aandacht van al die potentiële klanten te brengen? Lijkt me een stuk zinvoller, structureler en ook nog eens legaler. Iets om wellicht over na te denken.

www.morloff.nl innovatie in webtoepassingen | www.ictintermediairs.nl overzicht van nederlandse ICT intermediairs | www.ijsmonster.nl webshop voor de leukste ijsblokjes | www.marcelvanlangen.com kleurrijke schilderijen | www.ikbeneenipad.nl reviews van iPad apps

Link naar reactie
  • 0

Bij alle bovenvermelde, goede tips m.b.t. de ongewenstheid en de verboden, is de commerciële kans van slagen ook nihil.

 

Juist door met een GOED telefonisch contact te beginnen en daarop volgend de geïnteresseerden onder hen informatie toe te sturen en deze erop na te bellen c.q. op afspraak te bezoeken, wordt gewerkt aan de opbouw van een waardevolle relatie. Je zult mijns inziens eerst gedegen kennis over (koude) acquisitie op moeten doen, dan zul je erachter komen dat je de vragen waarmee je deze topic startte niet eens had hoeven stellen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Helemaal eens met Hans. Bovendien is de kans (vooral bij de wat grotere bedrijven) levensgroot dat je mail niet bij een van de DMU's terecht komt, maar bij de administratie of een secretaresse. Het begint met netjes bellen/contact leggen met de verantwoordelijke persoon. Daarna kun je afspraken gaan maken.

Link naar reactie
  • 0
Helemaal eens met Hans. Bovendien is de kans (vooral bij de wat grotere bedrijven) levensgroot dat je mail niet bij een van de DMU's terecht komt, maar bij de administratie of een secretaresse. Het begint met netjes bellen/contact leggen met de verantwoordelijke persoon. Daarna kun je afspraken gaan maken.
Fijn dat jij en ik het eens zijn ;D, het zou ook gek zijn dat ik als trainer in commerciële vaardigheden daar nu ineens wat anders van zou vinden. Ik begin nu wel benieuwd te worden naar wat commentaar van Baggio10 op ons aller antwoorden en reacties, want sinds de topicstart is het van diens kant wel heel stil...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

De informatie op www.bel-me-niet.nl/ is vrij uitgebreid. Wat mis je?

Eigenlijk alles John.

 

Ik vind dit een mooi voorbeeld van een gebruikersonvriendelijke site. Als ik als bedrijf een paar honderd bedrijven in Nederland wil benaderen en ik heb de ambitie om dit op een correcte wijze te doen, dan kom ik op die site terecht.

 

Vervolgens lees je dan dit:

Let op! Deze registratie is UITSLUITEND bedoeld voor bedrijven die telemarketingacties wensen uit te voeren, zoals adverteerders, callcenters en databewerkers

 

Maar ik ben geen adverteerder, ik heb geen callcenter en ik ben geen databewerker. Ik ben een ondernemer en ik wil een collega-ondernemer opbellen.

 

Er staat geen heldere info op de site. Waarom staat er geen voorbeeld op? Een casusbeschrijving van een MKB-er?

 

Of ik lees er verschrikkelijk overheen (maar dan deugt de site nog niet) of de site zit gewoon niet goed in elkaar.

 

Daarom ben ik benieuwd naar de werkwijze. Wat is de doorlooptijd van een bestand checken, wat zijn de kosten, do's and don'ts.

 

(off-topic: daarnaast zou ik de mening van John wel eens willen weten over de site zelf)

Link naar reactie
  • 0

Even verder kijken dan de homepage en je vindt (bijna) alles wat je zoekt. Bijvoorbeeld:

Welke tarieven worden gehanteerd?

 

Voor gebruik van het Bel-me-niet Register moet worden betaald. De tarieven die worden gehanteerd zijn in een ministeriële regeling vastgelegd. De tarieven kunnen tussentijds worden aangepast.

Pakket tarieven, geldig vanaf 1 januari 2011 (in Euro’s, ex btw):

• Uploadlicentie: alleen te gebruiken voor het aanbieden van blokkadebestanden:

geen heffing

• Markeerlicentie pakket 1, max. 10.000 records: € 302,50

• Markeerlicentie pakket 2, max. 25.000 records: € 687,50

• Markeerlicentie pakket 3, max. 75.000 records: € 1.430,00

• Downloadlicentie, bestaat uit een jaartarief van € 550,00

en een tarief per download van € 825,00

• Jaarlicentie, het afkopen van gebruik per jaar : € 11.275,00

zonder kosten per download

• Servicelicentie per jaar: € 1.925,00

Link naar reactie
  • 0

Dank je Peter.

 

Edit: aanvulling, nu ik weet dat de info er wel op staat ben ik eens gaan kijken waar ik de mist inging. Dat was dus 1 linkje missen ... Als je bij de zoekfunctie "tarieven" zoekt gebeurt er niet veel.

 

Bekijk voor de aardigheid de pagina "instructies" eens.

 

Ik heb net een stuk van Instructiefilm 1 gekeken ... ik was eigenlijk aan het wachten op Frans Bauer die in beeld kwam en zei dat het Bananasplit was, het is puur cabaret.

 

De info staat er best op. Maar als je ziet hoe je iets aan moet leveren, dat is voor de gemiddelde mkb-er echt Egyptisch ...

Link naar reactie
  • 0

De informatie op www.bel-me-niet.nl/ is vrij uitgebreid. Wat mis je?

Eigenlijk alles John.

 

Ik vind dit een mooi voorbeeld van een gebruikersonvriendelijke site. Als ik als bedrijf een paar honderd bedrijven in Nederland wil benaderen en ik heb de ambitie om dit op een correcte wijze te doen, dan kom ik op die site terecht.

 

Vervolgens lees je dan dit:

Let op! Deze registratie is UITSLUITEND bedoeld voor bedrijven die telemarketingacties wensen uit te voeren, zoals adverteerders, callcenters en databewerkers

 

Maar ik ben geen adverteerder, ik heb geen callcenter en ik ben geen databewerker. Ik ben een ondernemer en ik wil een collega-ondernemer opbellen.

 

Er staat geen heldere info op de site. Waarom staat er geen voorbeeld op? Een casusbeschrijving van een MKB-er?

 

Of ik lees er verschrikkelijk overheen (maar dan deugt de site nog niet) of de site zit gewoon niet goed in elkaar.

 

Daarom ben ik benieuwd naar de werkwijze. Wat is de doorlooptijd van een bestand checken, wat zijn de kosten, do's and don'ts.

 

(off-topic: daarnaast zou ik de mening van John wel eens willen weten over de site zelf)

B2B staat los van het bel me niet-register. Je kunt dus gewoon collega-ondernemers benaderen per telefoon. :)
Link naar reactie
  • 0

De informatie op www.bel-me-niet.nl/ is vrij uitgebreid. Wat mis je?

Eigenlijk alles John.

 

Ik vind dit een mooi voorbeeld van een gebruikersonvriendelijke site. Als ik als bedrijf een paar honderd bedrijven in Nederland wil benaderen en ik heb de ambitie om dit op een correcte wijze te doen, dan kom ik op die site terecht.

 

Vervolgens lees je dan dit:

Let op! Deze registratie is UITSLUITEND bedoeld voor bedrijven die telemarketingacties wensen uit te voeren, zoals adverteerders, callcenters en databewerkers

 

Maar ik ben geen adverteerder, ik heb geen callcenter en ik ben geen databewerker. Ik ben een ondernemer en ik wil een collega-ondernemer opbellen.

 

Er staat geen heldere info op de site. Waarom staat er geen voorbeeld op? Een casusbeschrijving van een MKB-er?

 

Of ik lees er verschrikkelijk overheen (maar dan deugt de site nog niet) of de site zit gewoon niet goed in elkaar.

 

Daarom ben ik benieuwd naar de werkwijze. Wat is de doorlooptijd van een bestand checken, wat zijn de kosten, do's and don'ts.

 

(off-topic: daarnaast zou ik de mening van John wel eens willen weten over de site zelf)

B2B staat los van het bel me niet-register. Je kunt dus gewoon collega-ondernemers benaderen per telefoon. :)

 

Dat is dus niet waar. Maatschappen, vof’s en eenmanszaken vallen ook onder het bel-me-niet-register.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

B2B staat los van het bel me niet-register. Je kunt dus gewoon collega-ondernemers benaderen per telefoon. :)

Waarom blijft dit steeds zo hardnekkig terugkeren?

 

B2B valt ook onder het bel-me-niet register als het gaat om eenmanszaken, maatschappen en VoF's.

 

@Wouter: we zijn het eens ...

Oh, oke. Ik ben overigens zelf accountmanager en doe veel aan koude acquisitie. Nog nooit meegemaakt dat een (klein) bedrijf zich voor een dergelijk register heeft aangemeld. Gelukkig maar, want anders zou de handel in Nederland een flinke knaiuw krijgen.
Link naar reactie
  • 0

Oh, oke. Ik ben overigens zelf accountmanager en doe veel aan koude acquisitie. Nog nooit meegemaakt dat een (klein) bedrijf zich voor een dergelijk register heeft aangemeld. Gelukkig maar, want anders zou de handel in Nederland een flinke knaiuw krijgen.

 

En hoe stel je vast of een (klein) bedrijf zich heeft aangemeld?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Oh, oke. Ik ben overigens zelf accountmanager en doe veel aan koude acquisitie. Nog nooit meegemaakt dat een (klein) bedrijf zich voor een dergelijk register heeft aangemeld. Gelukkig maar, want anders zou de handel in Nederland een flinke knaiuw krijgen.

 

Ik ben wel aangemeld ;) Maar indien je eenmanszaken etc. belt moet je wel gebruik maken van het register, anders zie je niet wie er wel/niet is aangemeld.

 

Volgens mij is het een heel gedoe om dat netjes bij te houden etc. Een jaar geleden heb ik me er even in verdiept en ook een aantal keer gebeld met de instantie omdat toen de website al niet duidelijk was (heb dit toen ook aangegeven).

 

Voor die paar bedrijven die ik wilde bellen heb ik besloten dat er teveel tijd, moeite en geld bij komt kijken en heb toen besloten niet te gaan bellen. Mocht het in de toekomst nodig zijn dan inderdaad alleen naar BVs zodat je niet gebruik hoeft te maken van het bel-me-niet registerer.

 

In mijn ogen zou dit veel gemakkelijker en inzichtelijker gemaakt moeten worden, nu worden mensen die ingeschreven staan nog steeds "lastiggevallen" omdat het een hoop gedoe is....

 

Ik ben ook benieuwd naar gebruikerservaringen, wellicht dat het me teveel gedoe leek maar dat het in werkelijkheid anders is?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

De antwoorden beginnen een beetje off-topic te raken, maar ik wil toch ook ff inhaken op het bel-me-niet verhaal.

 

Is het niet zo dat alleen bedrijven die zich richten op telemarketing zich hier aan moeten conformeren?

 

Wanneer ik als account-manager voor mijn bedrijf koude acquisitie pleeg ben ik hier volgens mij niet aan gebonden.

 

@Baggio: ik werd laatst gebeld door Groupon, blijkbaar is het medium telefoon nog niet zo gek in jouw branche.

 

Succes!

 

groet,

 

Paul

Alle info voor startende ZZP'ers: www.zzperworden.info

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.