• 0

Klant koopt auto voor 1700Euro , klant achteraf niet tevreden.

Ik heb een klant die bij mij een auto heeft aangeschaft. En het ging zo:

 

Die gene kwam en bekeek de auto en vond het goed , maar wou een andere keer terug komen met een monteur. Ik zei tegen die gene dat als die gene de auto nu zou meenemen dat die van mij garantie zou krijgen dat die de auto mag terug brengen als er erge dingen aan de hand is zoals een reparatie kosten van 300+ euro. Ik zei , als u met een monteur langs komt krijgt u geen enkele garantie en neem ik de auto niet terug.

 

Die gene accepteerde dat en wou toch met een monteur langs komen. Na 1 dag kwamen ze met een monteur en monteur keurde de auto goed. En na 2 weken tijd krijg ik nu een telefoontje van die klant. En die gene zegt van : of je betaald me 1500 euro terug , (200 euro mag je houden zegt die) of ik ga er werk van maken,

 

De auto heeft roest bij de balken etc. Ik zei tegen die gene , voor 1000 euro neem ik hem terug. Hij accepteerd het niet en zegt minimaal 1500.

 

Wat te doen?

 

Ps ik heb een factuur waarop we hebben afgesproken dat als de schakelbak niet goed zou zijn , dat hij zijn geld eventueel terug mag krijgen. Die hebben we doorgestreept en een goedkeuring erop gezet. + mijn handtekening + die van de klant.

 

Er staat tevens dat er geen enkel garantie op de auto is. + de auto is uit 1992 , dus 20 jaar oud.

 

gr

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

We raken weer off topic, TS wordt getrold en reageert daar weer op, tijd voor een slotje.

 

Al met al hebben we het langer volgehouden dan ik vreesde, en bevat het topic best wat nuttige informatie. De meningen blijven echter verdeeld.....

 

Edit: topic op verzoek van TS weer heropend ivm nieuwe ontwikkelingen

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De eigenaar van de auto accepteerd mijn bod en komt de auto zometeen terug brengen. Eigenlijk ben ik wel blij maar ik ga niet groot praten , want vandaag kan de auto goed zijn maar morgen niet meer.. , je weet maar nooit met die dingen. Ik heb met die gene gesproken , vanavond ff terug kopen.

 

Maar je moet wel uitkijken bij dit soort dingen. Het kan ook een val zijn om je totallos te slaan of zelfs erger.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Er zijn best mogelijkheden om goederen met nul,nul garantie te verkopen.

 

Dit zal wel duidelijk moeten zijn voor de koper en de omstandigheden moeten er naar zijn.

 

In geval van auto's kun je denken aan een auto die je in een "straatverkoop" koopt van de belastingdienst.

Ook heb je de autoveiling.

Denk daarnaast aan de handel in schadeauto's.

 

De verkoper leidt de dans, als je als verkoper een "garantie tot aan de deur beleid" hebt zul je je dus van te voren moeten verdiepen in welke vorm je dat giet qua voorwaarden en omstandigheden.

 

Anders krijg je wat nu gebeurt: "Management by paniek".

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

De eigenaar van de auto accepteerd mijn bod en komt de auto zometeen terug brengen. Eigenlijk ben ik wel blij maar ik ga niet groot praten , want vandaag kan de auto goed zijn maar morgen niet meer.. , je weet maar nooit met die dingen. Ik heb met die gene gesproken , vanavond ff terug kopen.

 

 

Al Enig idee wat je daarna met deze auto zal gaan doen?

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
  • 0

Oftewel verkopen aan een andere klant voor dezelfde prijs, waarbij die klant hopelijk niet over de roestplekken valt.

 

Heb je toch even 700 euro extra verdiend aan die auto. :)

 

Dat zegt hij toch niet? Volgens mij zegt Altan juist dat hij het probleem verhelpt met dat laswerk en hem daarna verkoopt.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Oftewel verkopen aan een andere klant voor dezelfde prijs, waarbij die klant hopelijk niet over de roestplekken valt.

 

Heb je toch even 700 euro extra verdiend aan die auto. :)

 

Gewoon aangeven dat er roest aanwezig is die te repareren is voor 150 euro. (wat dus normaal is bij een auto die 20 jaar oud is.)Als de klant het wilt laat ik het zo doen. Geen punt. Of ik kan de auto gewoon zelf laten lassen en gewoon wat duurder te koop zetten. Die ding is rond de 2800 euro waard in goede staat.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -1

Die ding is rond de 2800 euro waard in goede staat.

 

tsja, in goede staat.... wat dat is kunnen de meningen aardig over verschillen....

 

Dat is een erg nuttige bijdrage aan deze topic. Ik wil je daarom hartelijk bedanken.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.