• 0

Rum Webwinkel

Beste allemaal.

 

Even een korte vraag.

Ik wil graag een webwinkel beginnen in alcoholische dranken. Dat zal in eerste instantie alleen Rum zijn.

Nou begrijp ik dat ik een slijterij vergunning moet verkrijgen en een diploma Sociale Hygiene moet hebben.

Tevens moet het verkoop lokaal aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Echter ga ik dit online verkopen en zal dus geen "fysieke" winkel hebben.

 

Is het op deze manier toch mogelijk een slijterij vergunning te krijgen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Domingo,

 

Het klopt dat je een slijterijvergunning nodig hebt om sterk alcoholische drank te verkopen. Als je geen slijterij of andere winkel hebt dan mag je de drank op bestelling alleen afleveren vanuit een afgesloten ruimte waar geen klanten mogen komen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Domingo,

 

Het klopt dat je een slijterijvergunning nodig hebt om sterk alcoholische drank te verkopen. Als je geen slijterij of andere winkel hebt dan mag je de drank op bestelling alleen afleveren vanuit een afgesloten ruimte waar geen klanten mogen komen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Elke

 

Beste Elke

 

Dat had ik inderdaad begrepen. Heb ondertussen ook contact gehad met de gemeente en die gaat wat dingen nakijken.

 

Maar mag je je eigen betonnen tuinhuis dan ook gebruiken als opslagruimte of worden hier nog eisen aan gesteld

Link naar reactie
  • 0

Hi Domingo,

 

De vraag of je het tuinhuis mag gebruiken als ruimte voor opslag van de drank kun je het best voorleggen aan de gemeente. Het hangt af van de bestemming (waarschijnlijk wonen) en het beleid van de gemeente over het hebben van een bedrijf aan huis.

 

Elke

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.