• 0

Wat vinden jullie van mijn website sieraden?

Omschrijving van je concept:

Uhm...waar moet ik ergens beginnen? Ik word er eigenlijk een beetje zenuwachtig van om mijn vraag hier te posten. Er zitten hier zoveel grote ondernemers en ondanks dat ik ook ondernemer ben, ben ik ook gewoon mens en kan ik soms zo lekker onzeker zijn. Dit is ook weer zo'n momentje. Maar goed, here we go.

 

Ik ontwerp en maak sieraden. Betaalbare maar ook duurdere, eenvoudige maar ook exclusieve, gewone maar ook aparte zoals bijvoorbeeld herinneringssieraden, waarmee het eigenlijk zo'n beetje ooit begonnen is.

Ik ben dus al een tijdje bezig, maar heb pas enkele maanden geleden besloten mijn andere (1ste) bedrijfje te gaan stoppen en alleen nog met de sieraden verder te willen gaan.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik had er al een simpele website voor, maar deze had geen winkelsysteem erin zitten(de mensen kwamen veelal via een andere weg bij me) en ik besloot de layout ook niet meer zo strak te willen. Mijn idee was dus een webwinkel te gaan maken met leuke vrolijke fleurige kleurtjes. Dat was nog een hele klus want ik kan geen lettertje aan code lezen ;D Heel wat gesleutel, gepuzzel, gezoek, gevloek, zweetdruppels en heel heel veel tijd later staat er dan nu eindelijk een webwinkel online. Aan de ene kant ben ik best een beetje trots op wat ik (zo zonder kennis) gemaakt heb, maar aan de andere kant zo ontzettend onzeker of iemand anders het ook wel mooi vind.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik heb niet het idee iets te willen oplossen. Ik wil vooral bezig kunnen zijn met iets dat ik leuk vind. Allereerst is het de bedoeling dat de website steeds meer en meer gevuld wordt. Dat is namelijk nog niet klaar, maar ik kan helaas ook geen tien dingen tegelijk. Momenteel is het nog een beetje van alles wat, maar langzaam maar zeker moet dat allemaal wat meer in duidelijke categorieen gaan passen. Ook is het de bedoeling dat straks de "goedkope" sieraden verdwijnen en alleen nog maar met echt zilver en echt goud gaat worden gewerkt. Daar voel ik mezelf gewoon het fijnst bij.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Momenteel is het nog niet veel anders dan andere, maar daar word wel aan gewerkt. Ik maak het allemaal met de hand, er komt dus niets kant en klaar van de groothandel. Waar het naar toe gaat is dat er straks enkele leuke sieraden tussen zullen zitten die nergens anders te koop zijn. (een voorbeeld daarvan zijn bv de herringeringsarmbanden die nu online staan)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Als ik zometeen op de verzendknop durf te drukken dan is mijn vraag eigenlijk, ben ik er in geslaagd een website te maken die de mensen mooi zullen vinden en die vertrouwd genoeg aanvoelt om er iets te durven kopen. Kortom, sta ik er niet voor schut mee ;D :-[

Url heb ik in mijn onderschrift gezet.

 

Adem in, adem uit, druk op verzendknop....

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Blijf wel ademen he? ;D

 

Een paar puntjes zo op het eerste gezicht:

 

- Je (roze) menu bevat geen knop met Producten. Deze staan apart aan de linkerkant, maar ik zou ze in het hoofdmenu zetten, omdat ik daar het eerste kijk.

- Je knop Inloggen wordt naar onder verschoven, ik zou je menu knoppen wat kleiner maken of links uitlijnen zodat alles op een regel past.

- Op je homepage zijn op mijn 13 inch scherm je producten niet meteen zichtbaar. Dat is jammer want sieraden zijn mooie producten. Je zou het plaatje waar nu een bos bloemen in staat, kunnen vervangen door een grote afbeelding van een pronkstuk, of een slider.

- Als je geen vacatures open hebt staan, zou ik die link gewoon weghalen.

- Ik vind je layout wat 'koud' overkomen, mede door veel wit en een harde kleur roze. Een zachtere achtergrond kleur zou misschien al wat helpen, evenals een iets rustigere kleur roze voor het menu.

 

Bestellen:

 

- Het scherm na het aanmaken van een account (waarom moet dat perse?) geeft mij de indruk dat de bestelling is afgerond. De knop 'verder' is niet goed zichtbaar. Plaats deze hoger op de pagina.

- Vooraf overmaken zou ik snel vervangen door iDeal want ik vermoed dat je hiermee klanten gaat verliezen.

 

 

Knap dat je dat allemaal zelf hebt gemaakt hoor!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een hele smaakvolle website!

 

Persoonlijk vind ik het kleurgebruik mooi en fris.

 

Je foto's en de manier waarop ze op de productpagina naar voren komen vind ik erg mooi. Sieraden fotograferen schijnt niet zo makkelijk te zijn.

 

Ik heb een paar to-do'tjes of tips:

- de tagline bovenin rechts (sieraden voor elk budget): bij mij valt die t weg.

- de productgroep "zelf maken/kralen" van de website halen. Het haalt je site naar beneden. Het wordt "hobbyachtig". Dus verkoop die gewoon via marktplaats of op een hobbymarkt.

- het zou mooi als je op het plaatje "naambedels" wat links op de homepagina staat zou kunnen klikken en dat je daarmee op die productpagina komt.

 

Veel succes!

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Nou Sabra, het scheelt niet veel. Wat vind ik dit spannend zeg, heb er zweethandjes van ;D

 

Ik heb het niet helemaal zelf gebouwd hoor, dat zou ik niet kunnen. Ik heb een bestaand winkelsysteem gebruikt en dat eigenlijk van alle kanten verbouwd zodat het mijn eigen smaak werd. Sorry, had ik wat duidelijk mogen vertellen!

Ook kan er betaald worden met Ideal, had er een reden voor om deze heel even uit te hebben staan, maar heb hem weer ingeschakeld zodat jullie dat ook kunnen zien.

 

Bij mij gebeurt er niks vreemds met de inlogknop. Het was mij dus niet opgevallen (in 4 browsers en 2 pc's), maar ik ga op onderzoek uit wat het probleem is en hoe ik dat kan oplossen.

 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met, op je homepage zijn op jouw 13 inch scherm de producten niet meteen zichtbaar...Bedoel je daarmee dat je moet scrollen omdat niet alles in beeld past?

 

Ik wil de footer nog wat mooier op gaan vullen met wat meer pagina's. Er zijn nog wat dingen waar ik wat over wil schrijven, maar de tijd nog niet voor heb gehad.

 

Mijn vriend vond het ook al wat koud ogen en daar ben ik dan ook nog over aan het nadenken. Had als eerste stap in de linker kolom al wat roze aangebracht (twitter, facebook etc) om het wat op te fleuren en dat maakte inderdaad al wat verschil. Nu nog prakkedenken hoe het nog gezelliger gemaakt kan worden (wat ik zelf zou kunnen maken, want dat is niet makkelijk)

 

Je hebt helemaal gelijk zie ik, de pagina na het ingeven van je gegevens is totaal niet duidelijk, ga ik wat aan doen!

 

Heel fijn dat je de tijd hebt willen nemen mijn site even te bekijken! Dank je wel.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Thor, dank je wel voor je mooie compliment! Ben ik heel erg blij mee !!!

 

Klopt, ik vind het fotograferen van de sieraden niet gemakkelijk, vooral niet als ze wit zijn ;D

 

Er gaat dus duidelijk iets mis. Waar gaat "sieraden voor ieder budget" bij jou naar toe dan? Wat moet ik me erbij voorstellen?

 

De categorie zelf maken moet idd straks weg. Nu is het aan de ene kant opvulling zodat het menu niet zo leeg oogt, maar aan de andere kant wil ik ook graag van wat losse kralen en onderdeeltjes af dat ik dan weer besteed aan nieuwe sieraden spullen. Mooi is het idd niet en de bedoeling is dat dat straks weg gaat.

 

Ja dat plaatje klikt niet inderdaad. Dat moet het wel gaan doen straks, als de naambedels online staan.

 

Dank je wel voor je succes wensen Thor!

 

Oh hartstikke fijn Sabra, ik ga hem zo eens goed bekijken!

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 1

Wat me eigenlijk meteen binnen schiet is het volgende:

 

Je zegt dat de sieraden met de hand gemaakt worden. Wat ik mij dan afvraag wie maakt mijn, wellicht, toekomstige sieraad. Probeer hier een merk van te creëren, van diegene die de producten maken. Neem bijvoorbeeld een voorbeeld aan de twee vrouwen van het servies merk Blond Amsterdam.

 

Voor de rest wat misschien een leuk idee is, is dat je custom sieraden kan aanbieden aan de klant. Dus dat ik dan bijvoorbeeld naar jou toe kan mailen met een verzoek o.i.d.

Link naar reactie
  • 0

Sabra zou je misschien nog eens willen kijken of het inlog knopje nu wel rechts in de rij blijft staan? Heb heel even wat aangepast, maar kan dit zelf niet zien.

 

Ja klopt BrendoBoos, ik koop geen enkel sieraad kant en klaar bij een bijvoorbeeld een groothandel. Ik koop de onderdelen die ik denk nodig te hebben in en ga daar mee zitten prullen. Soms is dat bv simpelweg een hanger aan een ketting hangen, maar soms is het wat meer werk, zoals bijvoorbeeld het bovenste populaire sieraad op de homepage. Dat is een sieraad wat ik zelf zo heb verzonnen en nog steeds met plezier maak.

Ik begrijp verder niet goed wat je bedoelt met je schrijven. Zou je dat nog een keertje anders op willen schrijven misschien?

 

Custom made mag gerust naar gevragen worden, maar ik ben er express niet zo strooierig mee dat dit mogelijk is. Je wil niet weten wat voor gekke dingen men dan vraagt. Ik kan veel, maar toveren kan ik nog altijd niet, dus daar ben ik wat voorzichtiger mee gaan zijn ;)

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen (er is al zoveel gezegd) ...

 

"Sieraden van je paard" zet mij na "sieraden voor een vriendin" op het verkeerde been. Kijk eens of je dat anders kunt formuleren.

 

Om meer vertrouwen uit te stralen zou je een telefoonnummer op je website kunnen plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Sabra zou je misschien nog eens willen kijken of het inlog knopje nu wel rechts in de rij blijft staan? Heb heel even wat aangepast, maar kan dit zelf niet zien.

 

Nee, het staat nog steeds zoals het was. Of je moet je menu items links uitlijnen, of je moet de margin van je menu items verkleinen tot het wel past. Aanpassingen moet je in je CSS bestand maken neem ik aan.

Link naar reactie
  • 0

Ik had de padding aangepast, wat bij mij wel verschil liet zien, maar dat was het dan dus niet.

Heb nu align left er aan mee gegeven, helpt dat Sabra?

 

Oh snap ik je tekst BrendoBoos, ik ga daar eens over na denken. Ik ben niet iemand die zonodig op de voorgrond hoeft te staan eigenlijk. Ook hier weer dat onzekere een beetje.

 

Ik vind het echt vreselijk lief, al jullie hulp. Ik ga hier absoluut mee aan de slag!

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je daarmee Dennizvd?

Dat de width breder is dan 1024?

 

Als het goed is heb ik nu het "inlog knopje dat van zijn plekkie valt" tijdelijk even opgelost? Heb uiteindelijk alles teruggezet zoals het stond, maar de margins wat lager gezet, zodat het wat dichter op elkaar staat.

Liever even iets, dan niets.

 

Ik heb licht dislexie en dan vooral in de d/dt dus ik zie zelf de fouten niet, maar ik weet wel dat ze er zijn en als ik ze spot, los ik ze ook direct op. Staat zo slordig, heb je absoluut gelijk in.

Het u en jij was me zelf ook al opgevallen en was ik al aan begonnen om ook die foutjes er uit te halen als ik ze tegenkwam.

 

Ik ben inderdaad niet goed genoeg vindbaar in google. Ook daar ben ik mee aan het puzzelen hoe dat komt en wat ik daaraan kan verbeteren. Mijn site kiest zelf de keywords, description en title, dus daar kan ik niet veel aan doen denk ik (heb ik zelf zo ingesteld hoor) Ik ben begonnen wat advertenties te plaatsen op het internet zoals op marktplaats(en), heb wat handtekeningetjes zoals ook hier op higherlevel. Ook analytics en adwords doe ik aan mee al is het nog wat klein momenteel. Ik ben er dus wel mee bezig, maar het mag zeker wat beter allemaal.

 

Ik had het zelf niet opgemerkt John, maar heb het even gehutseld en in andere vorlgorde gezet. Deze tekst veranderd zo af en toe en ik probeer er zoekwoorden, die mensen gebruiken om op mijn site terecht te komen, in te verwerken. Dat is soms best grappig want de zoekwoorden zijn soms een beetje onhandig waardoor het erg moeilijk is er een lopende zin mee te maken.

 

Ik ga weer braaf verder met foutjes eruit vissen ;D

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, bezoekers met een schermresolutie van 1024px breed zien de website met enkele fouten. Zo ontbreekt er een stukje uit je header, en krijgen ze een horizontale scrollbar. Overigens als je de header niet zo ramp vind dat er een stukje ontbreekt, kun je de volgende hack gebruiken en dan is het scrollbar probleem opgelost. Maar de fout zoeken en verbeteren blijft natuurlijk altijd het beste.

 

Horizontale scrollbar hack:

Toevoegen aan je CSS.

body {

overflow-x:hidden;

}

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Ik leer elke dag weer, dat zie ik wel ;D

 

"knipt" jouw pc dan eigenlijk de loze witte balken links en rechts weg, tot er een beeld van 1024 overblijft?

Dan zou dat betekenen dat er ook een stukje van mijn site "afgeknipt" wordt, want die heb ik op 1100px width staan.

Maar blijf je dit probleem dan niet gewoon houden wanneer iemand bv zijn scherm op 960 of zelfs nog smaller heeft staan.

Ik heb juist bewust gekozen voor een groot beeld, zodat ik dat opgekropt gevoel er niet meer bij had.

Mmm ik ga er weer over na denken!

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik had het zelf niet opgemerkt John, maar heb het even gehutseld en in andere vorlgorde gezet.

Voor volgende week:

 

"Sieraden voor jezelf of voor je vriendin, sieraden van glas, van swarovski, of gemaakt van haar van je eigen paard"

Link naar reactie
  • 0

Ben nu druk bezig dat site terug te brengen naar 1024. Ik moet er wel erg aan wennen dat alles nu dichter op elkaar komt te staan en moet her en der ook wat aanpassen.

Heb hem zojuist online geplaatst, maar het is nog niet klaar. Foto's moet ik nog nalopen en ben zelf nog aan het "winkelen" om te zien of ik nog wat moet schaven ergens.

Er mag ondertussen wel gerust gekeken worden. Ik hoop het inlog knopje probleem te hebben oplost. Tevens hoop ik dat mijn site nu wel gewoon beeldvullend is en niet een stukje afgeknipt?

Wat een werk, wat een werk, maar wat moet dat moet he ;)

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ben vandaag weer verder gegaan met de genoemde punten.

 

Gisteren heb ik de site verkleind naar 1024 breed. Ik vind het even wennen dat alles daardoor dichter op elkaar staat, maar zover ik zelf heb rond gekeken is alles netjes op zijn plek gebleven en zijn er dus geen pagina's of dingetjes die hieroor ineens heel raar er uit zien.

Ik zou graag nog eens willen vragen of door deze veranderingen mijn site er nu beter uit ziet cq fijner te bekijken is?

 

 

De site oogt aantrekkelijk!

 

Laat je teksten nog even nakijken op taal- en spelfouten. Zoals:

u vind

dit betekend

gerolen

organiseerd u

klanten die iets bij ons bestelde

Iederen

 

Daarnaast spreek je mij afwisselend met u en jij aan.

Ik ben uiteraard ook even op zoek geweest naar bovenstaande spel fouten. Heb de zin in google ingevuld en zodoende de letters kunnen verbeteren (als je het zelf niet ziet moet je creatief zijn ;D)

Het woord iederen ben ik nog niet tegengekomen, dus die moet ik nog zoeken.

Gerolen heb ik wel gevonden, maar ik weet niet waarom dat fout is en waarin ik het zou moeten veranderen dan.

Ook in de zin, klanten die iets bij ons bestelde zie ik de fout niet. Gaat het om het woordje iets misschien?

 

Gisteren verder gedaan om de woorden u/uw in je te veranderen, maar jemig dat bekte soms echt totaal niet lekker, dus alles weer terug gezet naar u/uw.

Ergens geeft me dat het gevoel van afstand, dat u en uw, maar anderzijds klint je/jouw soms weer zo vrij dat je dat soms ook weer niet kunt maken. Moeilijk hoor jemig, want ik heb klanten van 9 tot 90. Tegen die van 9 zeg je geen u en tegen die van 90 weer geen je.

 

Ik ben echt blij met jullie leuke en positieve reacties, ik was er echt zenuwachtig voor dat het vooral negatieve reacties zouden gaan zijn. Het is zo moeilijk om, als je iets zelf maakt, in te schatten of de mensen om je heen het gaan zien als, jeetje wat ziet dat er kinderlijk/lelijk/knullig/rommelig/onprofessioneel uit, of toch als dat ziet er netjes/mooi/leuk/opgeruimd/professioneel uit. Ik ben nooit tevreden van mezelf dus ik vind dat er altijd weer wat te sleutelen valt, maar ik ben allang blij dat jullie het niet zien als prullenbak materiaal ;D

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet op welk product dat "niet worden retour gezonden of gerolen" van toepassing is, maar je hebt als webshop richting consumenten wel te maken met de "wet koop op afstand".

 

Een van de uitzonderingen: Als het om speciaal op maat gemaakte producten gaat ben je niet verplicht om producten terug te nemen.

 

Succes met je shop!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.