• 0

Feedback nodig website [kortingspas]

Omschrijving van je concept:

Een kortingspas voor Rotterdamse jongeren van 15 t/m 28

 

www.yubipas.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Bedrijf opgezet, partners verzameld, actief aan het promoten

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Jongeren helpen bij hun dagelijkse uitgaven, door zoveel mogelijk kortingspartners te verzamelen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ons concept richt zich specifiek op Rotterdamse jongeren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag ontvang ik feedback op mijn website, qua commercialiteit maar ook qua uiterlijk en imago. Wees vooral heel eerlijk, de conversie zou in mijn ogen hoger moeten liggen, vandaar is alle kritiek welkom. Binnenkort kan de website eventueel een nieuw gezicht krijgen, of minstens aangepast worden. Alvast bedank!

   

 

 

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of je veel afhakers op de homepage hebt, maar een van de dingen die ik als eerste lees is "Kortingspas" en dan meteen daaronder "voor bedrijven". Dat zou bezoekers het idee kunnen geven dat het dus een kortingspas voor bedrijven is. Misschien wat experimenteren met de plaatsing van die elementen?

 

Even gecheckt. Met jouw pas kan ik bij die bekende pizzaketen een medium pizza afhalen voor 5 euro. Het eerste dat ik op de site van die keten zie is een medium pizza aanbieding voor 4,95. En op maandag en zaterdag zijn alle medium pizza's 4,99 ...

 

Dan maar eens kijken of ik goedkoop mijn rijbewijs kan halen. Ik lees dat je partner 250 euro korting geeft met jouw pas. Van 685 euro voor 435 euro. Maar als ik op de site kijk blijkt het betreffende pakket maar 579 euro te kosten en dat is inclusief een toets van 149 euro die er bij jouw aanbieding niet in zit. Dan ben je incl. die toets met jouw pas dus nog 5 euro duurder uit dan zonder pas. Ai ...

Link naar reactie
  • 0

Hoi John, wat bent u scherp! De Rijbewijsstore heeft zijn prijzen onlangs aangepast en gaat z.s.m. ook zijn Yubi actie aanpassen. De pizzaketen die u noemt geeft niet de meest spectaculaire actie... Een medium pizza is normaal 2 dagen in de week af te halen voor 5 euro, Met de yubipas is deze medium pizza elke dag van de week af te halen voor 5 euro.

 

 

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Link naar reactie
  • 0

Wat is jouw rol bij dat initiatief/bedrijf? Ben je oprichter/ondernemer of tijdelijk ingeschakeld om de conversie van de site te verbeteren? Is het wel een onderneming? De site heeft een ander niveau professionaliteit dan de vragen en antwoorden hier op het forum...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel mensen ontvangen jouw mailtjes, volgen jouw tweets of facebookpagina zonder een pas te hebben. Kan dat?

 

De site ziet er prima uit en je hebt een aantal deals, maar dat hele traject van werving (grote poel) via betaling (kleine poel) en voortdurende activering - tevens klanten werven klanten - komt wat minder doordacht over. Dat geldt ook voor je inkomsten, want als je 7000 actieve leden hebt zou je toch ook wat marge op deals en leads moeten kunnen maken.

 

Al affiliate marketing geprobeerd in je nieuwsbrief?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik snap ook niets van dit verhaal:

Je verkoopt kortingspasjes voor 7,50 en je hebt 7000 leden.

Dat is niet verkeerd als je verder weinig kosten hebt (goedkope hosting via bhosted etc).

 

Maar je bent niet tevreden over de conversie. Hoeveel leden (studenten in Rotterdam, toch?) denk je te krijgen dan? Hoeveel zijn er überhaupt?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is een beetje onduidelijk: de pas is zowel voor jongeren (algemeen) als studenten ( specifiek) in Rotterdam. De omvang van beide groepen is makkelijk vast te stellen. Bij werving zouden ook andere media dan de website ingezet kunnen worden en het geheel krijgt een virale dimensie als er goeie tijdelijke deals zijn, maar dat blijft een beetje vaag.

 

De aanzet is er echter wel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Facebook: 400 volgers

Nieuwsbrief: 300 abonnees

 

Let wel, Yubi is minder dan een jaar actief. Het product staat bij de kortingspartners, zij bieden onze leden een korting aan, ik vraag hier dan niet nog eens comissie over. Ik wil de drempel voor zakelijke partners zo laag mogelijk houden. In een verder stadium zijn wel verdienmodellen te bedenken naast de inkomsten van onze leden.

 

Affiliate marketing heb ik nog niet geprobeerd.

 

Heb je concrete ideeën?

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Link naar reactie
  • 1

Heb je concrete ideeën?

 

Yep, talloze.

 

Voeg tijdelijke deals toe aan je pakket. Gratis toetje in week X, twee eten voor één prijs in week Y, verkoop last-minute stoelen in de bios overdag, trek IKEA over de streep voor een ochtendaanbieding in week Z. Eerste 10 halve prijs!

 

Pomp dat nieuws rond, zodanig dat het viraal gaat. YubiFast! Zorg dat lokale jongeren jouw aanbiedingen gaan volgen, ook als ze nog geen lid zijn. Gewoon alle kanalen: sms, nieuwsbrief, twitter, facebook, bbm. Je actiebestand b2b is potentieel je aanbiedersgids.

 

Zet in belangrijke perioden een promoteam in, netjes verpakt in Yubius Outfit. Beloon ze in eerse instantie met een etentje of gratis toegang tot een feest. En leg de streep: als 10.000 bereikt wordt krijgt elk een bonus.

 

Plak affiliate deals in je nieuwsbrief en op je website. Zie affiliateforum voor ideeën. Leg direct contact in je b2b bestand voor vergoeding van leads. Er is zoveel te doen. Op lokale evenementen bijvoorbeeld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het affiliate idee is erg interessant om ons bereik te benutten. Wel moeten affiliate producten bij ons passen; ik wil geen troep op de website!

 

Verder is een promoteam ideaal. Maar is het een reëel streven om op straat of bij scholen daadwerkelijke sales te maken? Of kan ik m'n pijlen beter richten op het informeren en het flyeren, zodat men thuis eventueel zelf de pas aan kan schaffen. Ik heb weinig ervaring hiermee.

 

Ons ledental van meer dan 7000 is trouwens niet alleen tot stand gekomen door verkoop op de site. Maar ook door grote deals met studentenverenigingen. Waarvan we dus niet altijd de emailadressen konden bemachtigen, vandaar het relatief kleine aantal nieuwsbrief aanmeldingen.

Yubipas, Dé kortingspas van Rotterdam!

Link naar reactie
  • 0

De Yubipas is een jaar geldig en wordt daarna stilzwijgend verlengd. Je algemene voorwaarden zijn niet helemaal duidelijk.

 

De Yubi pas is opzegbaar tot een maand voor het nieuwe abonnement termijn ingaat. Opzeggen is mogelijk door een mail te sturen aan administratie@yubipas.nl of een brief te sturen naar Yubi, Postbus 61291, 3002HG, Rotterdam. De opzegging gaat in na het aflopen van de geldigheid van de uitgegeven Yubi pas aan de pashouder. Je ontvangt een bevestiging van de opzegging.

 

Controleer even de nieuwe regels voor stilzwijgende verlenging.

 

Mag een abonnement of contract stilzwijgend verlengd worden?

Dat hangt ervan af.

 

Meestal sluit u een abonnement af voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld een kwartaalabonnement op een krant of tijdschrift. Of een jaarabonnement bij een sportschool. Na deze periode kan het abonnement vanzelf stoppen. Maar vaak wordt het abonnement daarna automatisch verlengd. Men noemt dit ook wel een 'stilzwijgende verlenging'.

 

Hieronder leest u per soort abonnement of stilzwijgende verlenging mag. En wat de maximale termijn is om stilzwijgend te verlengen.

 

<...>

 

Andere abonnementen, zoals; sportabonnement, abonnement op telecom- of sms-dienst, energiecontracten, onderhoudscontract op cv-ketel, abonnement op domeinnaam: Stilzwijgende verlenging is toegestaan. Maar alleen als het abonnement daarbij wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. En u iedere maand kunt opzeggen. Een abonnement voor onbepaalde tijd heeft geen einddatum. En loopt door totdat u het zelf opzegt.

 

Voorbeeld

 

U sluit in januari 2012 een jaarabonnement af bij een sportschool. Een jaar later wil de sportschool uw abonnement stilzwijgend verlengen met weer één jaar. Dat mag niet! De sportschool mag uw abonnement na het eerste jaar wel stilzwijgend omzetten in een abonnement voor onbepaalde tijd. Maar u hebt dan de mogelijkheid om op te zeggen wanneer u wilt. Bij het opzeggen moet u wel rekening houden met een opzegtermijn van maximaal één maand. De sportschool mag u wel een nieuw abonnement voor een jaar aanbieden. Maar dan moet u daar dus opnieuw mee instemmen.

 

Tip

 

Wilt u weten of uw abonnement stilzwijgend wordt verlengd? Of wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd? Kijk in de algemene voorwaarden. En controleer of dit klopt met de wettelijke regels.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Daarmee is alles contractueel vastgelegd... dat vormt geen probleem.

 

Jawel, dat is je achilleshiel. Meer dan 90% van jouw handel gaat via volumecontracten. Jij verkoopt een kaart maar hebt geen contact met de gebruikers. Je kan ze niet mailen en je kan ze niet smsen. Als je geluk hebt, checken ze je website regelmatig (daarom converteer je zo weinig), maar dat weet jij niet. Jij weet ook niet of ze de kaart gebruiken, want er is geen feedback ingebouwd.

 

Je vaart zonder radar!

 

Nou mag iemand anders het estafettestokje overnemen. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

bij de eerste klink op je link meer dan 10 sec. laadtijd, ik haak af...

 

toch even nader bekeken, blijkt ons bedrijf partner bij je te zijn, maar mijn vestiging doet niet mee?

moet ik gaan nakijken of ik mail van je hebt gemist of heb je alleen afspraken gemaakt met de filialen en niet de franchise benaderd..

 

wat ik nog mis in het verhaal is hoe jij de partners activeert?

het is natuurlijk ook noodzaak dat de partners die kortingen bij je aanbieden ook jouw site promoten!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

bij de eerste klink op je link meer dan 10 sec. laadtijd, ik haak af...

 

Dit dus.

 

Ik kreeg eerst allemaal witte afbeeldingen met een rood kruis. Even later kwam de website tevoorschijn.

 

Ik denk dat je het beste inderdaad een andere host kan nemen (vreemd dat je dat nog niet gedaan hebt aangezien dit probleem al op pagina 1 tevoorschijn kwam)

of je afbeeldingen kleiner maken. (indien je dat nog niet gedaan hebt)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.